NVIDIA-spekulaatioketju (Blackwell ja tulevat sukupolvet)

RTX5080-REVIEW.jpg
RTX5080-POWER.jpg



Ei jatkoon
 
En oikein ymmärrä tuota puhetta feikkiframeista. Mielestäni on aika selvää, että tuo tulee olemaan se tapa jolla tullaan tulevaisuudessa etenemään ja tämähän on vasta alkutaipaleella tämä tekniikka. Jos tuotteen hinta on sama kuin 4080 superilla, niin onhan se silloin parempi ostos ja selvästi parempi ostos kun ottaa tuon multiframe generationin huomioon. Hinnoista toki olen samaa mieltä, mutta tätä se on kun ei ole kilpailijoita. AMD ei pärjää ohjelmistollisesti, joka tekee mielestäni vielä koomisemman tästä väitteestä, että nämä ohjelmalliset parannukset olisivat vain pelkkää huijausta, kun se on juuri se suurin erottava tekijä miksi ostetaan mieluummin Nvidiaa kuin AMD:ta.

Jos frame generation on se isoin ja paras juttu niin AMD:llä saa feikkiframeja suoraan ajureista mihin tahansa peliin (OpenGL, Vulcan, DX11 tai DX12). Eli AMD on edellä?

FSR4 vaikuttaa myös lupaavalta ja voi päästä hyvin lähelle DLSS:ää laadussa.
 
Jos frame generation on se isoin ja paras juttu niin AMD:llä saa feikkiframeja suoraan ajureista mihin tahansa peliin (OpenGL, Vulcan, DX11 tai DX12). Eli AMD on edellä?

FSR4 vaikuttaa myös lupaavalta ja voi päästä hyvin lähelle DLSS:ää laadussa.

Juu, toivottavasti AMD:llä on tällä kertaa hinta kohdallaan niin voisi lopettaa nVidia-premiumin maksamisen... :hmm:
 
Jos frame generation on se isoin ja paras juttu niin AMD:llä saa feikkiframeja suoraan ajureista mihin tahansa peliin (OpenGL, Vulcan, DX11 tai DX12). Eli AMD on edellä?
Kuvanlaatu tuossa merkkaa. Eli se artifaktien määrä/laatu pitää olla sillä tasolla, ettei se häiritse pelikokemusta. Nythän tuota on todella vaikea testata ilman tuotetta, kun suurin osa videopalveluista ei tue edes 120 FPS -videoita, ja markkinoilla ei taida edes olla kaappauskorttia, jolla saisi 240 FPS tallennettua 1440p- tai 4k -resoluutiolla.
 
On kyllä tuhnu! Raha polttelisi taskussa, mutta 4080 -> 5080 päivitys menisi virhemarginaaliin.

Ei vaan järki anna ostaa 5090 1080p resolle. Vai pitääkö tässä käänteispsykologisesti uhriutua kiitollisuudesta ettei tarvikkaan päivittää kun omasta kortista ei tullutkaan SER-jätettä. :sbandit:
 
RTX5080-REVIEW.jpg
RTX5080-POWER.jpg



Ei jatkoon
Hyhhyh, mitä siellä on tehty 2 vuotta jos lopputulos on tosiaan edellisen sarjan kortin tasoa jos sitä vähän kellottaa. Pari ruutua enemmän ja lähes sama virrankulutukseen lisää.

Pakko sanoa, että en olisi uskonu ettei saada tippaakaan parannettua arkkitehtuuria vaikka prosessi ei tässä päivittynytkään. No katellaan viralliset testit vielä.
 
On kyllä tuhnu! Raha polttelisi taskussa, mutta 4080 -> 5080 päivitys menisi virhemarginaaliin.

Ei vaan järki anna ostaa 5090 1080p resolle. Vai pitääkö tässä käänteispsykologisesti uhriutua kiitollisuudesta ettei tarvikkaan päivittää kun omasta kortista ei tullutkaan SER-jätettä. :sbandit:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä peli vaatii 1080p resolla edes 4080? :D Ei tule yhtään peliä mieleen, jossa jopa 3000-sarjalaiset eivät pääsisi 80-100 fps tuntumaan.
 
Pakko sanoa, että en olisi uskonu ettei saada tippaakaan parannettua arkkitehtuuria vaikka prosessi ei tässä päivittynytkään. No katellaan viralliset testit vielä.

Nuo taitaa olla hyvin rasterpitoiset testit kun 4080S ja 7900 XTX ovat tasoissa

nVidia lienee luopunut rasteritehon kasvattamisesta arkkitehtuurisella tasolla. Skaalain, FG, RT ja AI ovat mihin panostavat
 
Hyhhyh, mitä siellä on tehty 2 vuotta jos lopputulos on tosiaan edellisen sarjan kortin tasoa jos sitä vähän kellottaa. Pari ruutua enemmän ja lähes sama virrankulutukseen lisää.

Pakko sanoa, että en olisi uskonu ettei saada tippaakaan parannettua arkkitehtuuria vaikka prosessi ei tässä päivittynytkään. No katellaan viralliset testit vielä.
Arkkitehtuuriahan on nimenomaan parannettu, siellä, missä sillä on merkitystä, eli RT:n osalta. ja onhan tuota muutenkin: pienempi tehonkulutus, enemmän FPSää..

Kannattaa totuttautua ajatukseen kehitysaskelien pienenemisestä, sillä valmistustekniikka on monella tavalla ajanut jo seinään...

MUTTA arkkitehtuurin parannukset vaativat sen, että softa tukee niitä, eli 4000 sarja tulee jjäämään jälkeen pikkuhiljaa enemmän, kun tuki parannuksille tulee peleihin..

Pelkkää suoraa rasterointinopeutta korteissa on ollut tarpeeksi jo 3000 sarjasta asti.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä peli vaatii 1080p resolla edes 4080? :D Ei tule yhtään peliä mieleen, jossa jopa 3000-sarjalaiset eivät pääsisi 80-100 fps tuntumaan.
Jos näyttö pystyy tuohon 540 hz, aika harvat pelit pyörii 4080 kanssa 1080p DLAA yli 200 fps edes? Mutta toki ongelmia tulee CPU pullonkaulojen kanssa jos peli ei tue FG.
 
Jos näyttö pystyy tuohon 540 hz, aika harvat pelit pyörii 4080 kanssa 1080p DLAA yli 200 fps edes? Mutta toki ongelmia tulee CPU pullonkaulojen kanssa jos peli ei tue FG.
Hyvin pieni tai suorastaan marginaalinen on se ryhmä, joka haluaa yli 120 fps. Yleensä tasainen 60 on jo täysin ok..
Ja kuten konsoleista nähdään, niin monelle 60 on luksusta ja jopa 30 välttää...
 
Arkkitehtuuriahan on nimenomaan parannettu, siellä, missä sillä on merkitystä, eli RT:n osalta. ja onhan tuota muutenkin: pienempi tehonkulutus, enemmän FPSää..

Kannattaa totuttautua ajatukseen kehitysaskelien pienenemisestä, sillä valmistustekniikka on monella tavalla ajanut jo seinään...

MUTTA arkkitehtuurin parannukset vaativat sen, että softa tukee niitä, eli 4000 sarja tulee jjäämään jälkeen pikkuhiljaa enemmän, kun tuki parannuksille tulee peleihin..

Pelkkää suoraa rasterointinopeutta korteissa on ollut tarpeeksi jo 3000 sarjasta asti.
Ei, ei ei. Katos uusiksi. Ruutuja lisää kyllä, mutta myös virtaa vie enemmän. Varmana 4k resoluutiolla voi kääntyä enemän 50-sarjan suuntaan. Ja toki tämä on vasta vuoto.

Kyllä varmana tullaan näkemään vastaavia pienempiä askelia molemmilta valmistajalta, kun valmistusprosessi ei tuo pikavoittoja. Sen sijaan nyt nähdyn vuodon kaltaiset parannukset ei aiheuta myyntiä 40-sarjan omistajien osalta juurikaan.

Olen myös eri mieltä tuosta rasterinopeuden riittämisestä. Se rasterinopeus on se mikä luo tietyn pohjan jonka päälle rakennetan noilla muilla teknologioilla se pelikokemus. Jos se rasterisuorituskyky ei ole riittävä, ei noilla muilla teknologioilla tee mitään. Esim 4x frame generation vaatii sen 100 freimin pohjalukemat.
 
Hyvin pieni tai suorastaan marginaalinen on se ryhmä, joka haluaa yli 120 fps. Yleensä tasainen 60 on jo täysin ok..
Ja kuten konsoleista nähdään, niin monelle 60 on luksusta ja jopa 30 välttää...
Juu, mutta käyttäjä josta keskustelu lähti allekirjoituksen perusteella omistaa 1080p 540hz näytön. Eli siitä oli kyse.
 
Ei, ei ei. Katos uusiksi. Ruutuja lisää kyllä, mutta myös virtaa vie enemmän. Varmana 4k resoluutiolla voi kääntyä enemän 50-sarjan suuntaan. Ja toki tämä on vasta vuoto.

Kyllä varmana tullaan näkemään vastaavia pienempiä askelia molemmilta valmistajalta, kun valmistusprosessi ei tuo pikavoittoja. Sen sijaan nyt nähdyn vuodon kaltaiset parannukset ei aiheuta myyntiä 40-sarjan omistajien osalta juurikaan.

Olen myös eri mieltä tuosta rasterinopeuden riittämisestä. Se rasterinopeus on se mikä luo tietyn pohjan jonka päälle rakennetan noilla muilla teknologioilla se pelikokemus. Jos se rasterisuorituskyky ei ole riittävä, ei noilla muilla teknologioilla tee mitään. Esim 4x frame generation vaatii sen 100 freimin pohjalukemat.
No, niimpäs viekin enemmän (katsoin väärin tuon kohdan)..
No, ei sinänsä yllätä: Nopeammat muistit vievät taatusti virtaa ja valmistustekniikka on 4xxx sarjan kanssa sama.. Arkkitehtuurin "hyvyys" nähdään jokatapauksessa vasta joskus tulevaisuudessa, kun sitten verrataan samalla tavalla leikattua 5xxx ja 4xxx sarjalaista keskenään..

Onko tuo 5080:n gpu nyt sitten täysi piiri vai minkäverran leikattu?
 
Se on täysi piiri mutta tämä on puolet pienempi piiri kuin 5090n piiri. 5090 sitten jakaa piirin RTX 6000 Blackwell tms pro-kortin kanssa ja leikatut/bugaavat menevät 5090-kortteihin.
 
Hitto että on hankala päättää minkän kortin ottaa. Aikasemmin ottanu aina msi:n gaming x trio, mutta nyt 5090 on aivan jäätävän pitkä. Tuffiin en koske, koska asuksen takuu kusetu, niin saa pitää kaikki paskansa mitä tunkee. Mietin että gigabyte 5090 gamin oc olis kohtuu lyhyt ja ihan siedettävän näkönen. Onko täällä porukkaa ollu tyytyväisiä gigabyten kortteihin?
Gigabytellä oli ongelmaa PCB kanssa noilla isompien coolereiden kanssa varustetuissa malleissa. Tietysti meni takuu hommat hylkyyn ja syytettiin asiakasta.
Muistaakseni Ongelma alueelta löytyi ainakin yks ketju aiheesta.



Asuksen Strix malleissa pisti silmään myös ongelmia lämpöjen ja kaatuilun kanssa. Ainakin yks tapaus mielessä Ongelma alueelta jossa piti lähettää kortti takuuseen useamman kerran ennenkuin verkkokauppa purki kaupat ja antoi rahat takaisin.

eiköhän kaikilta valmistajilta löydy jotain yksittäistapauksia jossa homma on hoidettu huonosti.
Internet maineen mukaan EVGA oli ainut valmistaja hyvällä takuulla.
 
Hyhhyh, mitä siellä on tehty 2 vuotta jos lopputulos on tosiaan edellisen sarjan kortin tasoa jos sitä vähän kellottaa. Pari ruutua enemmän ja lähes sama virrankulutukseen lisää.

Pakko sanoa, että en olisi uskonu ettei saada tippaakaan parannettua arkkitehtuuria vaikka prosessi ei tässä päivittynytkään. No katellaan viralliset testit vielä.
Taitaa olla ihan "virallinen" testi, mikä lipsahti ulos liian aikaisin. Nyt testit poistettu igor's LABin sivuilta, mutta eiköhän se palaa sinne klo 16 jälkeen. Surkea suoritus Nvidialta kyllä tämä.
 
Se on täysi piiri mutta tämä on puolet pienempi piiri kuin 5090n piiri. 5090 sitten jakaa piirin RTX 6000 Blackwell tms pro-kortin kanssa ja leikatut/bugaavat menevät 5090-kortteihin.
Eli jos GB203 on täysi piiri, niin sitten ei jää mahdolliselle 5080 Superille oikein muuta vaihtoehtoa, kuin erittäin leikattu GB202 missä 24GB muistia 384bit-väylällä ja hintaa korotettu. Toki tämä, jos Nvidia näkee edes tarpeelliseksi tehdä näin kun AMD:lta ei tule haastetta kyseiseen teholuokkaan. Vahva veikkaus kyllä, että ei toteudu.
Joo MSRP- hinnat ei tälläkään kertaa tarkoittanut mitään. 5080 hinnat on lähes jumalauta samat kuin 4080 julkaisussa.

Käytetyn 4080 Superin hinnat kun on kai siellä 850€ - 900€ tienoilla ja 5080 maksaa tuplat siitä ja lisää tehoa tulee näillä näkymin lisää 10% - 15% nii saa siinä aika palavasti haluta multi frame genin että uutta 80- sarjalaista lähtee ostamaan.
4080 omistajana odottelenkin, että 5080:siä alkaa tulla myyntiin käyttärinä. MFG:tä kiinnostaa kokeilla, mutta uuden kortin hinnan maksamista on täysin mahdotonta perustella ottaen huomioon tuon pienen tehon nousun.
 
Eli jos GB203 on täysi piiri, niin sitten ei jää mahdolliselle 5080 Superille oikein muuta vaihtoehtoa, kuin erittäin leikattu GB202 missä 24GB muistia 384bit-väylällä ja hintaa korotettu. Toki tämä, jos Nvidia näkee edes tarpeelliseksi tehdä näin kun AMD:lta ei tule haastetta kyseiseen teholuokkaan. Vahva veikkaus kyllä, että ei toteudu.
Todennäköisempää lienee 5080 Super edelleen GB203 piirillä mutta 3GB muistipiirien ansiosta 24GB versiona.
Kelloja hieman ehkä vielä lisää vaikka taitaa olla jo 5080 melko rajoilla, mitä voi pihalle päästää, jotta vakaus on taattu.

Toki voi AD102 4070 TiSu:n tavoin jossain generaation loppupuolella tulla sitten erittäin leikelty GB202 5080 Ti, mutta en usko että ihan hetkeen olisi tulossa.
 
Mikähän tarve Nvidialla olisi julkaista 5080 super, kun ei tuossa ole kilpailuakaan näkyvissä?

Onko saannot niin huonoja että käyttöön tulisi 5090:nä toimimattomia piirejä? Onhan sekin jo aika leikattu versio ja tullaan viemään käsistä.
 
Onko mitään ennusteita millainen 6000-sarja tulee olemaan 5000-sarjaan verrattuna muuta kuin kalliimpi ja 10-30 % tehokkaampi? Esim. miten feikkifreimiteknologiaa on tarkoitus kehittää 6000-sarjaan yms.? Pystyn skippaamaan vielä 5000-sarjan ja muutenkin odotan millainen PS6 tulee olemaan tehoiltaan ennen kuin uusin pelikoneen.
 
Onko mitään ennusteita millainen 6000-sarja tulee olemaan 5000-sarjaan verrattuna muuta kuin kalliimpi ja 10-30 % tehokkaampi? Esim. miten feikkifreimiteknologiaa on tarkoitus kehittää 6000-sarjaan yms.? Pystyn skippaamaan vielä 5000-sarjan ja muutenkin odotan millainen PS6 tulee olemaan tehoiltaan ennen kuin uusin pelikoneen.
Nämä uusimmat kikat paljastuivat muutama päivä ennen 5000 sarjan julkaisua. Kukaan ei siis tiedä mitä 6000 sarja tuo tullessaan.
 
6000-sarja on aikataulujen perusteella jo simulaatio/paperitasolla aíka pitkälti suunniteltu ja käynnissä on teorian soveltaminen valitun valmistustekniikan mukaisesti piirin muotoon. Mutta harvinaista olisi jos näistä vuotaisi jotain tässä vaiheessa koska kaikki on vielä hyyyyvin salaista. Tuskin kuullaan mitään edes etäisesti varmaa vielä vuoteen tms.

Teknologia-yksityiskohtia voidaan joutua odottamaan ihan launchiin asti. Eipä tuo DLSS4 ja Multi Frame Genkään vuotanut ennenkuin joku leakkasi lehdistölle kerrottuja asioita tyyliin päivää kahta ennen virallista eventtiä.
 
Toivottavasti
Ja voi olla, ettei kaikkea ole edes vielä päätetty, vaan ominaisuustavoitteet elävät kun nähdään mitä kilpailijoilta tulee.
Seuraavan konsolisukupolven tekniset speksit määrittävät pitkälti myös seuraavien Nvidian GPU-mallien ominaisuuksia.

Jos AMD-pohjaisessa PS6:ssa on esimerkiksi 24 GB muistia käytettävissä GPU:lle, tämä pakottaa Nvidian vastaamaan nostamalla omien korttiensa muistimäärää ja muita keskeisiä speksejä jne.

RT-, AI-, FG- ja upscaling-teknologioissa AMD:llä on sen verran kiinniotettavaa, etten usko Nvidian joutuvan tekemään suuria strategisia muutoksia sopeutuakseen seuraavan konsolisukupolven tuomiin "harppauksiin".

Tällä hetkellä ainoa todellinen pakote Nvidian innovoinnille pelipuolella on tekoälypiirimarkkinoiden ylikuumentunut kysyntä ja mahdollinen kupla, joka saattaa puhjeta. Jos näin käy, Nvidia joutuu jälleen ottamaan kuluttaja- ja pelaajamarkkinat vakavasti.

PS5 Pro:n heikko myynti voi viitata siihen, että grafiikan osalta ollaan lähestymässä jonkinlaista saturaatiopistettä. Suurin osa peruskuluttajista on tyytyväinen PS5:n tai vaikkapa RTX 3060 -tasoisella näytönohjaimella saatavaan grafiikkaan, mikä saattaa viivästyttää seuraavan konsolisukupolven julkaisua...
 
Mikähän tarve Nvidialla olisi julkaista 5080 super, kun ei tuossa ole kilpailuakaan näkyvissä?

Onko saannot niin huonoja että käyttöön tulisi 5090:nä toimimattomia piirejä? Onhan sekin jo aika leikattu versio ja tullaan viemään käsistä.

Joka vuosi pitää olla uusi malli myytävänä.
 
Joka vuosi pitää olla uusi malli myytävänä.

Näin tämä toimii. AIBt ei tykkää jos ei oo uutta mallia mitä myydä prebuilt-koneita kasaaville... Ja prebuilt-koneiden kasaajat tykkäävät kyttyrää jos eivät voi tehdä uutta mallia joka vuosi jossa on uutta blingblingiä sisällä. Tällä kertaa tykkäsivät jo kyttyrää kun uudet herkut eivät ehtineet joulumarkkinoille vaan menivät keväälle sotkemaan asioita yhtä aikaa normaalin vuosittaisen peliläppäripäivityksen kanssa, nyt joutuu konevalmistajien markkinointiosastot yhtä aikaa leipomaan uusia prebuilt deskareita ja uusia läppäreitä markkinoille pitkin kevätttä.
 
Arkkitehtuuriahan on nimenomaan parannettu, siellä, missä sillä on merkitystä, eli RT:n osalta. ja onhan tuota muutenkin: pienempi tehonkulutus, enemmän FPSää..

Kannattaa totuttautua ajatukseen kehitysaskelien pienenemisestä, sillä valmistustekniikka on monella tavalla ajanut jo seinään...

MUTTA arkkitehtuurin parannukset vaativat sen, että softa tukee niitä, eli 4000 sarja tulee jjäämään jälkeen pikkuhiljaa enemmän, kun tuki parannuksille tulee peleihin..

Pelkkää suoraa rasterointinopeutta korteissa on ollut tarpeeksi jo 3000 sarjasta asti.

Määrittele tarpeeksi?

Esimerkiksi raskaammissa VR peleissä lentosimuissa vaikkapa RTX4090 rasterointitehon saisi tuplata ja siltikään ei päästäisi vielä sujuvaan ja tasaiseen 120hz VR kokemukseen kun medium asetuksillakin pyöritään nyt jossain 40-45 fps tuntumassa jos on vähänkin enemmän tavaraa ruudulla. Puhumattkaan että tähän haluttaisiin vielä jotain ray tracingiä lisätä päälle :D

Se tässä dlss vouhotuksessa ottaakin päähän kun se on käyttökelvoton keksintö VR puolella samoin kuten framegen, juuri sitä rasteria kaipaisi lisää ja paljon mutta sitä ei juurikaan tässä 5-sukupolvessa vielä tullut. 3080->4080 hyppy oli tuon rasterin osalta herkullinen päivitys kun omat lentosimuilut pomppasivat ~45fps -> 70 fps joka oli hyvinkin tuntuva ero.
 
Se tässä dlss vouhotuksessa ottaakin päähän kun se on käyttökelvoton keksintö VR puolella samoin kuten framegen, juuri sitä rasteria kaipaisi lisää ja paljon mutta sitä ei juurikaan tässä 5-sukupolvessa vielä tullut. 3080->4080 hyppy oli tuon rasterin osalta herkullinen päivitys kun omat lentosimuilut pomppasivat ~45fps -> 70 fps joka oli hyvinkin tuntuva ero.

Miksei DLSS toimi VR-hommissa? Framegenin ymmärtää kun se lisää viivettä toisin kuin DLSS.
 
Se tässä dlss vouhotuksessa ottaakin päähän kun se on käyttökelvoton keksintö VR puolella samoin kuten framegen, juuri sitä rasteria kaipaisi lisää ja paljon mutta sitä ei juurikaan tässä 5-sukupolvessa vielä tullut. 3080->4080 hyppy oli tuon rasterin osalta herkullinen päivitys kun omat lentosimuilut pomppasivat ~45fps -> 70 fps joka oli hyvinkin tuntuva ero.
Hieman oiot nyt. On useitakin VR pelejä jo joissa DLSS toimii. On varmaankin niin että VR-pelien syöttäminen AI-algoritmeille ei ole se kriittisin palikka, mutta itse lennän esim. FS2020 DLSS päällä ja mitä Kayak VR:ää kokeilin, toimi sielläkin. Ymmärtääkseni transformer model parantaa vielä huomattavasti FS2020 DLSS:ää myös VR:llä. Into the radius taisi kans tukea DLSS:ää.

En siis puhuisi missään tapauksessa käyttökelvottomasta, vaan paremminkin siitä että VR-pelit eivät juurikaan hyödynnä DLSS:ää, mutta kun algoritmit paranevat, toivottavasti myös niiden käyttö yleistyy VR-puolella.
 
Ilmeisesti RTX 5060 Ti tulee kahtena eri variaationa. 8GB ja 16GB.

 

Gigantti vissiin(?) päivittänyt hintoja, suprim yli 3k... :sick:
 
Kyllä minä 3k hintaan ajaisin ennemmin tällä. Ei paljoa feikki freimi pärisis.

Framegenin saa yhä edelleen kytkettyä päälle ja pois tarpeen mukaan, kuten muitakin DLSS 4 -ominaisuuksia. Hyvä vaan että on mahdollisuuksia, jos niistä on edes jossain peleistä apua.
 
Dronetukkuri tietää että kaikki menee silti, joten eipä niitä voi syyttää. Verkkokurpassa esim. 5090 astral on 3049€ vs dronetukkurin 3229€. Saa vapaasti valita mistä ostaa ja millä hinnalla. Kaikki tulee olemaan kyllä loppuunmyytyjä alkuvaiheessa...

5080 taas on kyllä sen verran tuhnu että tämä voi jopa yllättää, ts. että ei välttämättä edes myy loppuun, ainakaan noilla Jimmsin hintalapuilla.
 
Dronetukkuri tietää että kaikki menee silti, joten eipä niitä voi syyttää. Verkkokurpassa esim. 5090 astral on 3049€ vs dronetukkurin 3229€. Saa vapaasti valita mistä ostaa ja millä hinnalla. Kaikki tulee olemaan kyllä loppuunmyytyjä alkuvaiheessa...

5080 taas on kyllä sen verran tuhnu että tämä voi jopa yllättää, ts. että ei välttämättä edes myy loppuun, ainakaan noilla Jimmsin hintalapuilla.
Jimm’sillä on nyt se etu, että viime kevään toilailujen jälkeen kuluttajaystävällisyyttä ei tarvitse edes teeskennellä. Raha ratkaisee.
 
Jahas RTX 5080 on 4080 Superia ~10% parempi sekä rasteroinnissa että RT:ssä. Ei tuosta yli 1100€ kannata missään nimessä maksaa.

5070 Ti lienee huomattavasti järkevämpi kuten oli odotettua.
 
Jahas RTX 5080 on 4080 Superia ~10% parempi sekä rasteroinnissa että RT:ssä. Ei tuosta yli 1100€ kannata missään nimessä maksaa.

Kerrotko, mistä saan 4080 Superin alle 1100e hintaan? Proshop myy jotain 4080 Super OC:ta 1300e hintaan. Joten miksi se olisi parempi kuin sitä nopeampi 5080?

Olen pävittämässä 2070S:stä, joten kiinnostaa, että mihin kannattaa esim. 1300e laittaa jos tavoitteena uusi GPU kaupasta.
 
Tuosta Founderssin revikkaa.


1738160210849.png
 
10-15% nopeampi kuin 4080 Super rasteroinnissa ja vähemmän säteenseurannassa... Onko koskaan ennen näin tuhnua uutta sukupolvea tullut? :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 309
Viestejä
4 740 445
Jäsenet
77 318
Uusin jäsen
Paperipaino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom