NVIDIA-spekulaatioketju (Blackwell ja tulevat sukupolvet)

Silti, tuossa on Steam Hardware Surveyn uusi ykkönen 2023..
(olettaen vaan, että niitä saa kaupasta ja hinta ei nouse yli $100 julkaisuhinnasta)
Eiköhän se hinta tule olemaan jotain 350-500€, joka tuskin mahdollistaa ykkössijan. Tämä sillä oletuksella että saatavuusongelmat ja mainausbuumi jatkuvat samanlaisina.
 
RTX3050 voi hyvinkin kelvata mainareille kun siinä on 8GB muistia niin se on 128-bit väylällä vs tuleva radeon RX6500XT 4GB 64-bit väylällä (vaikka siinä onkin 18Gbps gddr6 piirit, niin muistikaista on köyhä, vain 144GB/s).
Tosin RTX3050 kortin gddr6 muistipiirien nopeudesta ei ole vielä tietoa mutta pakko niiden on olla vähintään 14Gbps, joten kaistaa olisi vähintään 224GB/s.
 
Viimeksi muokattu:
RTX3050 voi hyvinkin kelvata mainareille kun siinä on 8GB muistia niin se on 128-bit väylällä vs tuleva radeon RX6500XT 4GB 64-bit väylällä (vaikka siinä onkin 18Gbps gddr6 piirit, niin muistikaista on köyhä, vain 144GB/s).
Tosin RTX3050 kortin gddr6 muistipiirien nopeudesta ei ole vielä tietoa mutta pakko niiden on olla vähintään 14Gbps, joten kaistaa olisi vähintään 224GB/s.

8GB muistia luulisi myös riittävän kaikille peleille ainakin pari vuotta, kun RTX 3070 Ti:ssä ei ole enempää.
 
Tulihan sieltä nopea vilautus 3090Ti kortistakin :) Toki siihen Nvidia palaa myöhemmin tässä kuussa.
 
En näe etteikö VRAMin tarve jatkaisi kasvuaan samaan tahtiin.

Taidat nyt vähän sekoittaa tarvetta ja tarjontaa.

Aiemmin näyttömuistin määrä tuplaantui n. kahdessa vuodessa, koska
1) sitä oikeasti tarvittiin siihen, että saatiin tarkempia tekstuureita joita tarvittiin parempaan kuvanlaatuun. Nyt tekstuureissa on jo aika hyvin saavutettu tarkkuus, että ne ovat jo tarpeeksi tarkkoja, enempää ei juurikaan tarvita.
2) mooren laki mahdollisti sen muistimäärän tuplaamisen 2 vuoden välein nostamatta kustannuksia. Mutta nykyään uudet tiheämmät valmistustekniikat on myös kalliimpia, eikä samoilla valmistuskustannuksilla enää saadakaan tuplamääärä muistia kahden vuoden välein.

Silloin kun Pascal tuli, niin 8gb oli suorastaan luksusta ja aimo loikka edelliseen, ja sen ansiosta oma 1070 on jaksanut palvella ja palvelee edelleen. Nyt jos ostaa tuplasti tehokkaamman 3070 ti:n niin saa edelleen sen 8gb vaikka nykymittapuulla se alkaa jo kiristää.

Millä nykymittapuulla? Missä tilanteessa se loppuu kesken?

Pidän varsin varmana, että nämä nykyiset 8gb kortit ovat sitä luokkaa, että VRAM tulee kurittamaan menoa ensimmäisenä.

Höpöhöpö.

Säteenjäljitys on se, mikä sitä menoa kurittaa ylivoimaisesti eniten, kun siihen ei vääntö edelleenkään riitä kovin hyvin. Ja sen vaikutus muistintarpeeseen mitataan kymmenissä megatavuissa, ei gigatavuissa.
 
Katsoin vram kulutusta 6900xt:llä FC6 1440P ultra asetuksilla ja HD tekstuureilla. Jotain reilu 12gb se siihen käytti. Tosin en katsonut paljoko oli ennen ja jälkeen käynnistyksen, mutta kyllä sille muistille käyttöä ilmeisesti on.
 
Millä nykymittapuulla? Missä tilanteessa se loppuu kesken?

Olen itse törmännyt yhteen tapaukseen, jossa @ 1440p sekä GPU usage että VRAM iskivät käsikynkässä 100%, ja se on modattu Skyrim. En muista aiemmin joutuneeni sulkemaan selainta ja muita taustaohjelmia VRAMin takia, mutta tässä tapauksessa se oli tarpeen. Siinä on yksi peli, joka pistää edelleen tehokkaimmatkin näyttikset koetukselle, sillä modien kehitys jatkuu edelleen kovaa tahtia. Switch-emulaattorien kanssa on myöskin tullut tuo raja kerran vastaan, joskin WIP-softa on WIP-softaa.

Far Cry 6, kuten yllä mainittu, on vissiin suurimpia VRAM-syöppöjä tällä hetkellä. Mitä muistan lukeneeni, 3080:n omistajat eivät HD-tekstuureista juuri tuosta syystä päässeet nauttimaan.

Tekstuurien koko ei tosiaan välttämättä tule lähiaikoina tekemään mitään harppauksia, se kun tuppaa nousemaan samaa tahtia resoluution kanssa, ja tällä hetkellä AAA-julkaisuissa ei varmaankaan 4K:ta edemmäs mietitä.
 
Itellä kyllä riittänyt 3080:n muistit FC6+HD textuurit 1440p ultralla..?
 
Itellä kyllä riittänyt 3080:n muistit FC6+HD textuurit 1440p ultralla..?
Liekö pätsit vaikuttaneet? Julkaisun aikaan ainakin näyttää rikkoneen 11GB:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toisaalta nyt on numerot kivunneet ylöspäin. Alunperinhän höpöteltiin väittämääni, että 8gb tulee uudemmilla korteilla ajan mittaan rajoittamaan menoa.
 
Itse en ole RTX 3060 Ti:llä ja 1440p-näytöllä vielä ollut huolissaan muistin loppumisesta. Keskimäärin muistin käyttö peleissä jää 5-6GB paikkeille, vaikka tekstuurit on usein parhaimmalla laadulla. Lisäksi DLSS auttaa myös vähentämään muistin tarvetta ja se toivottavasti yleistyy entisestään. DLSS on kehittynyt sen verran, etten nykyään keksi enää syytä olla laittamatta sitä päälle peleissä. Parhaimmillaan DLSS Quality sekä parantaa kuvanlaatua poistamalla sahalaidat ja samalla tuo kivan FPS-boostin.

BeamNG on ainoa peli, jossa VRAM loppui kesken. Tai ainakin luulen niin. Spawnasin muutenkin jo melko raskaassa kartassa 12 AI-autoa ja FPS tipahti 15 paikkeille. Prossun ja näyttiksen käyttöasteet olivat hyvin matalat, mutta näyttiksen muistin käyttö melkein tapissa. Mutta tuokin oli melko epärealistinen ja äärimmäinen tilanne ja alkoi muuten jo 16GB RAM-muistikin olemaan rajoilla tuossa.

Eiköhän kuitenkin seuraavassa kortissa ole enemmän muistia. Tehokkaampi näyttis himottaisi nytkin, mutta eipä niitä järkevään hintaan saa ja nykyinenkin löytyi tuurilla. Nykyisestä kortista saisi sentään ainakin 200€ enemmän mitä ite maksoi, mutta esimerkiksi 3070 Ti vaatii siihen päälle vielä useita satasia väliin. Seuraavan sukupolven Nvidian korteissa houkuttelee selvästi parempi RT-suorituskyky, niin varmaan odottelen sinne.
 
Liekö pätsit vaikuttaneet? Julkaisun aikaan ainakin näyttää rikkoneen 11GB:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toisaalta nyt on numerot kivunneet ylöspäin. Alunperinhän höpöteltiin väittämääni, että 8gb tulee uudemmilla korteilla ajan mittaan rajoittamaan menoa.

Ihan julkkarista lähtien vedin pelin läpi HD pätchin kanssa ongelmitta. Tosin nyt en ole hetkeen testannut ja joku päivityskin näyttää latautuvan, kun UC:n käynnistin.
 
FSR on itsellä kovassa käytössä, joskin en ole oikeastaan tehnyt sen kattavampia testejä VRAMin kulutuksesta vrt FSR pois päältä. Prey nyt käynnissä ja pikatestin perusteella VRAM nousee 5100MB @ 1080p, 5300MB @ 1080p -> 1440p FSR, 5500MB @ 1440p. Ihan järkeenkäypiä tuloksia.
 
Liekö pätsit vaikuttaneet? Julkaisun aikaan ainakin näyttää rikkoneen 11GB
FC6 tapauksesta en sinänsä osaa kommentoida, mutta youtube videot joissa näkyy että VRAMia käytetään 10+ Gt eivät välttämättä todista, että peli ei vähemmälläkin muistilla pyörisi ongelmitta.

Osa peleistä varaa sitä VRAMia tarpeettomasti, esim. Call of Dutyt ainakin joskus pari vuotta sitten.
 
Olen itse törmännyt yhteen tapaukseen, jossa @ 1440p sekä GPU usage että VRAM iskivät käsikynkässä 100%, ja se on modattu Skyrim.

Eli siis amatöörien pellepeloton-viritys. Ammattilainen pelihntekijä tajuaisi kytkeä tekstuurinpakkauksen päälle, tai olla käyttämättä tekstuureille aivan turhaan tarkkuutta, josta ei pelaajalle ole mitään iloa. Harrastuksekseen modausta tekevä amatööri ei ole tajunnut.
 
FC6 tapauksesta en sinänsä osaa kommentoida, mutta youtube videot joissa näkyy että VRAMia käytetään 10+ Gt eivät välttämättä todista, että peli ei vähemmälläkin muistilla pyörisi ongelmitta.

Jos peli hidastelee niin yleensä näytönohjain on vain liian hidas eikä välttämättä ole muistin määrästä kiinni.
Mulla on 750ti 2gb, vaikka on vähän vanhempaa kalustoa niin ihan hyvin pelit on pyörineet enkä usko että esim 3gb kauheasti muuttaisi fps lukemia.

Halo infinite ei toimi, mutta sekin johtuu siitä kun on dx12 (11_0), YouTuben mukaan 1050 2gb kortilla toimii koska siinä on dx12 (12_1).

Titan rtx 24gb on 8k resoluutiolla nopeampi kuin 2080ti 11gb, mutta 4k ne on aikalailla tasoissa. Tarpeeksi kun nostaa resoluutiota niin eroja voi näkyä.

Itse koitan hankkia rtx 3050 koska tarvitsen h265 tukea videoeditointii ja AV1 tuki löytyy jos sitä joskus tulevaisuudessa tarvii. Jos hinnat nousee järjettömyyksiin niin ostan sitten vaikka rtx a2000:n.
 
En nyt jaksa lukea ketjua kovin tarkkaan läpi, mutta onko vielä tietoa, koska superien laukaisu on?
 
Kun valmistustekniikan kehitys hidastuu kokoajan, niin leinee selvää, että pelikortit ja laskentakortit eriytetään kokoajan enemmän. Laskentakorteissa mm. RT yksiköiden viemä tila voidaan korvata laskentayksiköillä ja lisäksi hinnoittelu voidaan pitää korkeampana.
 
CES messuilla julkaistiin viikko sitten TI malleja. Mitään supereita ei taida olla tulossa. Amperen seuraajaa huhutaan syksylle 2022.
Tuo olisi ensi viikolla. Jos nyt ei super niin ainakin plus.
 
Looginen countteri kun Intel pistää Arccinsa ulos jossa on 16GB niin eihän se nyt käy että NV vastaava kilpaileva tuote on laihemmalla muistimäärällä. Nahkatakkimies ei katsele sitä että muut voittaa, missään segmentissä.
 
Kerran ei ole vielä 3050 ketjua niin tuossa on siitä vahingossa etukäteen julkaistu arvostelu. Vähän huono vertailu kun tuossa se häviää kaikille muille, eikä tuossa ole 2060 tai RX 6500 mukana.

 
Ei tule liikkumaan, paitsi täysin kahjoille joilla liikaa rahaa. 1.5 vuotta vanha piiri ja marginaalinen parannus siihen minkä pystyi ostamaan syyskuussa 2020.

Samalla hinnalla kuin 3090 joku voisi vielä ostaa (korvaten 3090n) mutta siitä ylöspäin niin juu vitsihän tuo on.

Tässä vaiheessa voi jo hyvin odotella 4090a...
 
Ei tule liikkumaan, paitsi täysin kahjoille joilla liikaa rahaa. 1.5 vuotta vanha piiri ja marginaalinen parannus siihen minkä pystyi ostamaan syyskuussa 2020.

Samalla hinnalla kuin 3090 joku voisi vielä ostaa (korvaten 3090n) mutta siitä ylöspäin niin juu vitsihän tuo on.

Tässä vaiheessa voi jo hyvin odotella 4090a...
Jos ovat järkeviä, niin aloittavat 40xx sarjan jostan Mid kokoisista piireistä ja pistävät niille jo heti alussa kunnon korkean hinnan Kun kerran kaikki menee kalliilla, niin ei ole mitään järkeä myydä halvalla. hintoja voi aina laskea, jos kamat käy liikkumaan hitaasti.
 
Jos ovat järkeviä, niin aloittavat 40xx sarjan jostan Mid kokoisista piireistä ja pistävät niille jo heti alussa kunnon korkean hinnan Kun kerran kaikki menee kalliilla, niin ei ole mitään järkeä myydä halvalla. hintoja voi aina laskea, jos kamat käy liikkumaan hitaasti.
Se vaan, että AMD:ltä on myös tulossa tänä vuonna uutta sukupolvea uunista ulos niin eiköhän tämä mene taas siihen, että se lippulaiva pusketaan ensiksi ulos, jotta kyetään kilpailemaan markkinoiden tehokkaimman näytönohjaimen tittelistä.
 
Ikävää olis jos 4090 ei tulis ekojen joukossa. Ei kuitenkaan voi ostaa karvalakkimallia... :think:
 
Sanotaan näin alkuun et noin hinnat on lähtenyt aivan käsistä, aivan naurettavissa hinnoissa, ketä näitä enää kohta ostaa.

Nvidia valmistelee faneja 4000 -sarjan julkaisuhintoihin. Epäilen että julkaisussa 4080 10GB on 2000 euroa.
 
Eihän nuo hinnat meinaa muuta ku sitä että tyhmät ostaa noita, mutta pelit ei kehity ulkonäöllisesti yhtään ennen ku järkeviä kortteja saa 500e hinnalla.
 
Epäilen että julkaisussa 4080 10GB on 2000 euroa.
Epäilen että nvidialla ei ole tarkoituskaan julkaista 4080 korttia noin pienellä muistimäärällä. Eiköhän siinä ole vähintään 12GB mutta ennemmin uskon 16GB tai 20GB vaihtoehtoihin. 2GB muistipiireillä olisi siten 8 tai 10 kpl gddr6x 21gbps muistipiirejä kortissa/piirilevyssä kiinni.
Vai milloin se gddr7 oli tulossa?
 
Viimeksi muokattu:
5nm on kalliimpi piirienvalmistukseen kuin samsungin 8nm. Jos olettaa, että 40x0 sarja on tehty 5nm:lla niin valmistusprosessi ei ainakaan tee hinnan halventamisesta helpompaa.

Mä uskon, että hinnat aka. voittomarginaalit riippuvat todella paljon kilpailutilanteesta. Jos piiripula loppuu ja amd on kilpailukykyinen niin hinnat tippuvat. Jos piiripula jatkuu tai amd ei ole kilpailukykyinen niin tiristetään maksimimarginaalit ja voitot.

Parasta mitä voi toivoa on tiukka kilpailutilanne ja piiripulan loppuminen niin kilpailu+saatavuus ajaa hinnat kohdalleen.
 
Valistunut Arvaus: 40-sarjalaiset tulevat olemaan muisteiltaan alkaen 16GB. Miksi? Koska kilpailijalla kanssa...

4060 tms ser jätteet voivat olla alle sen, mutta 4070 ja siitä ylöspäin ennustan että 16GB on ja huippumallissa sitten enemmän, 24 tai 32GB.
 
Valistunut Arvaus: 40-sarjalaiset tulevat olemaan muisteiltaan alkaen 16GB. Miksi? Koska kilpailijalla kanssa...

4060 tms ser jätteet voivat olla alle sen, mutta 4070 ja siitä ylöspäin ennustan että 16GB on ja huippumallissa sitten enemmän, 24 tai 32GB.

Huhujen mukaan AMD:n uusissa lippulaivakorteissa on edelleen "vain" 16GB muistia ja 256bit muistiväylä.
 
Eipä sitä muistia vielä enempää tartte ja kaistakin riittää jos/kun kakun määrä lisääntyy ja nopeammat muistipiirit.
Ei tarvitse ei. Sillä vain mainitsin että tuskin tulee AMD:n takia painetta nostaa muistimääriä....
 
Valistunut Arvaus: 40-sarjalaiset tulevat olemaan muisteiltaan alkaen 16GB. Miksi? Koska kilpailijalla kanssa...

4060 tms ser jätteet voivat olla alle sen, mutta 4070 ja siitä ylöspäin ennustan että 16GB on ja huippumallissa sitten enemmän, 24 tai 32GB.
Ottaen huomioon muistienkin riittämättömän valmistuskapastiteetin, todennäköisyys isoihin muistimääriin on pieni.

Kilpailu etuakaan kun ei esim yli 16 gigan muisteilla nykypeleissä tule, joten valmistuskustannukset edellä tullaan menemään. Eiköhän nuo mid mallit tule ensin 8-10 gigan muisteilla..
 
Pelien resoluutio pysyy max 4k:ssa, oletettavasti ei uusia fiitsöreitä jotka söisivät enemmän muistia ja DirectStorage alkaa tuleman uusiin peleihin. Ei ole enää niin isoa painetta kasvattaa muistinmäärää kuin aikaisemmissa generaatioissa. Toki enemmän muistia on parempi, mutta nopea striimaus ssd:lta ja keskusmuistin käyttäminen cachena(DirectStorage) helpottaa gpu puolen muistinkäyttöä. UnrealEngine5 näyttää suuntaa miten striimaus ja cachettaminen toimii tulevaisuudessa. Linkki aikaleimalla, jos joku haluaa perehtyä moderniin striimaukseen enemmän


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä syitä miksi 8GB peon-kortit tulevat olemaan suht OK, mutta koska Intel on kuulemma paukuttamassa korttinsa järjestään 16GB, NVIDIA ei vain voi myydä high-end kortteja joissa on vähemmän muistia. Liikaa peeloja jotka ostaa isompaa numeroa. Tai "miksi täs on vähemmän muistia, tää on ihan paska".
 
Kai se ongelma noissa isommissa muisteissa on piiripula ja toisaalta hinta. Hintaa on vaikea siirtää kuluttajien maksettavaksi. Jos kerran laskee katetta niin mahdollinen hinnanosto tulevaisuudessa on iso PR ongelma, kun historiallisesti hinnat tulevat vain alaspäin. Piiripula tosin on nyt kääntänyt hinta-asian päälaelleen.

Ehkä amd:n lähestymistapa isolla cachella ja hitaammalla muistilla on voittava strategia. Saa halvemmalla ne isot muistit kortteihin, kun ei tarvi olla tykeistä tykeintä muistia isoja määriä. Helpompi tehdä 8/16GB 256-bittiseen väylään kuin esim. 12/24GB 384bitin muistiväylään. Vielä jos ei tarvi ihan sitä nopeinta binn:ia muistipiireistä niin tuo amd ratkaisu on kyllä voittava strategia, kun mietitään muistin kokoa ja kortin hintaa/katetta.
 
Muistin määrästä:

Järkevässä muistirakenteessa muistin määrä on jaollinen muistiväylän leveydellä.

Kortilla, jolla muistiväylä on 256- tai 512-bittinen, sitten muistin määrä voi olla esim. 8, 16 tai 32 gigaa.
Kortilla, jolla muistiväylä on 320-bittinen, muistin määrä voi olla esim. 10 tai 20 gigaa
Kortilla, jolla muistiväylä on 384-bittinen, muistiväylä voi olla esim 6, 12 tai 24 gigaa.
Kortilla, jolla muistiväylä on 448-bittinen, muistin voi olla esim 7, 14 tai 28 gigaa.

Että sitä muistin määrää ei kannata miettiä sillä, että "pitää olla vähän enemmän kuin kilpailijalla" vaan sillä, että mikä määrä sopii kortin muistiväylälle.

Käytännössä malliston eri kohdissa tullaan näkemään hyvin erilaisia muistimääriä sen mukaan miten kunkin malin väylänleveys sattuu menemään.

Mitä ne muistiväylän leveydet sitten tulee olemaan riippuu myös monesta asiasta
1) Paljonko ylipäätään yritetään saada suorituskykyä?
2) Tuodaanko piirille iso uloimman tason välimuisti AMDn infinity cachen tyyliin?
3) Mitä käytetään muistityyppinä?. Pysytäänkö GDDR6X:ssä tai tuleeko joku ihan uusi (GDDR7, HBM3 tai joku epästandardi)?
4) Paljonko ollaan keskimäärin valmiita ottamaan suorituskykypudotusta muistikaistan loppumisesta kesken?
 
Viimeksi muokattu:
Kortilla, jolla muistiväylä on 320-bittinen, muistin määrä voi olla esim. 10 tai 20 gigaa
Kortilla, jolla muistiväylä on 384-bittinen, muistiväylä voi olla esim 6, 12 tai 24 gigaa.
Kortilla, jolla muistiväylä on 448-bittinen, muistin voi olla esim 7, 14 tai 28 gigaa
Konsepti tasolla ymmärrän tämän. Mitä enemmän laitetaan muistipiirejä rinnakkain, sitä leveäpi muistiväylä(eli leveämpi motari, ja muistin nopeus on motarin nopeusrajoitus). Ja jos sun muistiväylä antaa vaikka 6 piiriä laittaa rinnakkain, niin tällöin esim 7 gb ei ole ideaali, koska viimeinen giga on hidasta. Nvidia on tehnyt joissain malleissa tälläisen ratkaisun.(muistaakseni 9 tai 7 sarjassa)

Väännätkö vielä rautalangasta mistä nuo 320, 384 ja 448 muodostuu.
 
Konsepti tasolla ymmärrän tämän. Mitä enemmän laitetaan muistipiirejä rinnakkain, sitä leveäpi muistiväylä(eli leveämpi motari, ja muistin nopeus on motarin nopeusrajoitus). Ja jos sun muistiväylä antaa vaikka 6 piiriä laittaa rinnakkain, niin tällöin esim 7 gb ei ole ideaali, koska viimeinen giga on hidasta. Nvidia on tehnyt joissain malleissa tälläisen ratkaisun.(muistaakseni 9 tai 7 sarjassa)

Väännätkö vielä rautalangasta mistä nuo 320, 384 ja 448 muodostuu.

Yhden muistipiirin leveys on nykyään usein 32 bittiä.

Kahdella tällaisella muistipiirillä saadaan 64-bittinen väylä, neljällä 128-bittinen, kuudella 192 bittiä, kahdeksalla 256 bittiä, kymmenellä 320 bittiä, 12lla 384 bittiä, 14lla 448 bittiä, 16lla 512 bittiä.

288 olisi myös mahdollinen (yhdeksällä piirillä), 352 (11 piirillä), 416 mahdollinen (13 piirillä), 480 mahdollinen (15 piirillä).
 
Hyviä syitä miksi 8GB peon-kortit tulevat olemaan suht OK, mutta koska Intel on kuulemma paukuttamassa korttinsa järjestään 16GB, NVIDIA ei vain voi myydä high-end kortteja joissa on vähemmän muistia. Liikaa peeloja jotka ostaa isompaa numeroa. Tai "miksi täs on vähemmän muistia, tää on ihan paska".
Silloin Intelillä on oltava kortteja, jossa suorituskyvyssä ja toimivuudessa ei olla pahasti jäljessä.
 
Aikamoiset huhut rtx4000 sarjan korteista NVIDIA RTX 4080 and 4090 to Launch in September 2022: Up to 2x More Performance than the RTX 3090 [Rumor] | Hardware Times

Olisi tulossa jo tänä syksynä mutta TGP olisi 4090 kortilla 600W ja TFLOPs 90, arvellaan 24 Gigan muistia. 4080 ja 4090 olisi tuon huhun mukaan tulossa syyskuussa, mutta en tiedä kuinka usein Greymon55 on saanut arviot kohdalleen. Ehkä yrittää sitten suoraan noita kortteja jos saatavuus ei parane taikka arpaonni ei osu kohdalleen. Poweri ei kyllä tule riittämään jos tuo on totta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 995
Viestejä
5 058 919
Jäsenet
81 016
Uusin jäsen
jmap

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom