Tuo uusin 8.2 päivitys, tai varmaankin siinä oleva kaukosäätimen 1.12 päivitys teki kaukosäätimestä vähän turhuisen. Se toimii hetken, mutta kun laittaa pöydälle (tms) pois käsistä, se menee jumiin itsekseen n. viidessä minuutissa. Aika vähän vaihtelee, mutta jumiin menee. Kaikki haarahypyt olen kokeillut, mutta mikään ei toistaiseksi ole auttanut.
Itseäni lainaten jatkan tätä. Ulisin tuosta kaukosäätimen jumimisista Nvidian tuelle suoraan, enkä ruvennut Powerin (ostopaikka) kanssa säätämään. Ensin kierreltiin vakiokysymykset jonkun kanssa (boottaa laite, vaihda patterit) ja sitten meni "level 2" supportille. Sieltä tuli ihan järkevän oloisia kysymyksiä ja ehdotuksia, mutta tukiheebo päätyi myös siihen, että rikki on jostakin syystä.
Tukiheppu kysyi mun nimen ja osoitteen ja pisti keskiviikkona Fedexin pikapakettina ameriikasta uuden kaukosäätimen tilalle. Mukana tuli myös upea Nvidia viivotin. Puketti tuotiin mulle kotiin tänään maanantaina, muutamassa arkipäivässä.
Haluavat kuitenkin vanhan takaisin, että selvittelevät miksi se jumii (debuggaavat kaiketi vanhasta kaukosäätimestä mahdolliset firmis- tai rautavirheet), joten kuriiri tulee hakemaan vanhan kaukosäätimen huomenna minulta ja se lähtee Fedexin pikapakettina takaisin, määränpäänä Nvidia, San Jose, USA.
Uskomattoman hyvää palvelua kyllä, täytyy myöntää. Yhdessä paketin sisällä olevassa lapussa oli hinta (liekö joku Nvidian sisäinen hinta) ja se oli 13,10 USD. Nämä lähettelyt maksanee moninkertaisesti tuon hinnan, mutta toisaalta, jos firmisbugin löytävät tuosta, niin eiköhän se ole Nvidialle sen arvoista.
Edit: uusi kaukosäädin päivittyi oitis firmware-versiosta 0.3 -> 1.2 ja se ei tehnyt jäätymisongelmia tähän uuteen säätimeen. Toimii siis tässä säätimessä mainiosti uusinkin kaukosäätimen firmware.)