NVIDIA julkaisi uudet GeForce 456.38 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 626
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 456.38 ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 456.38 -ajureiden merkittävin uudistus on luonnollisesti tuki uusille GeForce RTX 30 -sarjan RTX 3080- ja RTX 3090 -malleille. Sen lisäksi ajureissa on Game Ready -leima Fortnite RTX:lle. Fortnite RTX viittaa pelin tuoreeseen päivitykseen, jossa siihen lisättiin tuki muun muassa säteenseurannalle, DLSS:lle sekä NVIDIA Reflex -ominaisuudelle. Ajureissa on myös uutena tuki CUDA 11.1 -rajapinnalle, sekä uudet tai päivittyneet SLI-profiilit Baldur’s Gate 3:lle, Crusader Kings 3:lle ja Population Zerolle kaikilla näytönohjaimilla sekä Comanche-, Disintegration-, Ride 4-, Rocket Arena- ja The Blackout Club -peleissä Turingilla tai uudemmilla. Merkittävänä muutoksena Ampere-sukupolven näytönohjaimet eivät tue lainkaan perinteistä SLI:tä edes 3090:n osalta, vaan SLI on tuettuna vain mikäli peli erikseen tukee DirectX 12:n, Vulkanin tai muun rajapinnan "explicit multiGPU"-tilaa.

Lisäksi uutta on GeForce Experiencen Automatic Performance Tuning -toiminto RTX 20- ja RTX 30 -sarjan näytönohjaimille sekä pelin suorituskyvyn tarkkailu kaikilla näytönohjaimilla. Mukana on myös tuki viidelle uudelle G-Sync Compatible -näytölle, ShadowPlayn HDR-tallennukselle GTX 900 -sarjasta lähtien ja NVIDIA Broadcast -sovellukselle.

Tuttuun tapaan ajurit myös korjaavat edeltävien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattujen bugien listalta löytyvät muun muassa Call of Duty: Modern Warfaren ylimääräiset suorituskyvyn heikkenemiset säteenseuranta käytössä, Detroit: Become Human -pelin kaatuilut, World of Warcraft -pelissä esiintyvät objektien välkkymiset sekä Batman Arkham Knight -pelin suorituskyvyn lasku PhysX-käytössä, kun Windowsissa otetaan käyttöön Hardware-accelerated GPU Scheduling -ominaisuus. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi HDCP-virheet Valven Index-virtuaalilaseilla, Fortniten kaatuilu BSOD-ruutuun 4K-resoluutiolla, hahmojen nykiminen World of Warcraft Shadowlandsissa kun ruudunpäivitysnopeus on yli 60 FPS sekä vanha tuttu Forza Motorsport 7:n tiettyjen ratojen kanttareilla näkyvät mustat raidat. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin NVIDIAn artikkelista ja ajureiden julkaisutiedotteesta (PDF).

Ajureista tuli samalla saataville myös Studio 456.38 -versiot. Studio-ajurit on suunnattu lähinnä sisällöntuottajille ja uusissa ajureissa merkittävimmät uudistukset ovat tuki RTX 30 -sarjalle, tuki D5 Render- ja SheenCity Mars -sovellusten uusille päivityksille sekä NVIDIA Broadcast -sovellukselle.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Sli on nyt virallisesti haudattu.
Ei tarvi emolevy valmistajienkaan enää hankkia sli sertifikaattia isolla rahalla kun ei kukaan käytä.
 
Viimeksi muokattu:
Olis luullu että crysis remasteriin olis tuki kans laitettu kun tänää julkastaan
 
VIHDOINKIN! Shadowplayn HDR-tallennus, tätä on odotettu :love:
Toimiiko jollain?
Parilla pelillä kokeillut, eikä suostu tallentamaan HDR:llä vaan käskee kytkemään sen pois.

edit: Sain toimimaan, mutta jälki sen verran huonoa ja vie tilaa todella paljon että saa olla HDR tallennukset peleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko jollain?
Parilla pelillä kokeillut, eikä suostu tallentamaan HDR:llä vaan käskee kytkemään sen pois.

edit: Sain toimimaan, mutta jälki sen verran huonoa ja vie tilaa todella paljon että saa olla HDR tallennukset peleistä.
Miten sait toimimaan? Far Cry 5:ssä ei onnistunut.
 
Miten sait toimimaan? Far Cry 5:ssä ei onnistunut.
En tiedä, kun kokeilin seuraavan kerran iRacing replyssä, niin se tallensi mukisematta vaikka oli HDR tila päällä.
Laatuasetukset käsin laitettu 100Mbps (joka siis riittämätön).
 
En tiedä, kun kokeilin seuraavan kerran iRacing replyssä, niin se tallensi mukisematta vaikka oli HDR tila päällä.
Laatuasetukset käsin laitettu 100Mbps (joka siis riittämätön).
Voisitko upata pätkän jonnekin muidenkin ihmeteltäväksi? Tai ainakin kuvailla miten se laadun riittämättömyys näkyy?
 
Poistin sen, mutta otetaan uusi kunhan ehdin illalla :)
Pistän sen laatuasetuksen tappiin, olikohan 150Mbps.

edit:
Ilmeisesti sekoilin jotenkin kun en saa enää toimimaan.
Harmi kun menin poistamaan sen videon, ni olis voinut tutkailla tarkemmin.
En edes ole ajanut iRacing:ä SDR:nä että varmasti oli HDR, mutta ehkä sitten resoluutioasetus oli lipsahtanut...en tiedä :confused:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 396
Viestejä
4 534 077
Jäsenet
74 805
Uusin jäsen
Sosracing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom