NVIDIA julkaisi uudet DirectX 12 -suorituskykyä parantavat GeForce 378.78 -ajurit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 630
geforce-drivers-20170125.jpg


NVIDIA on julkaissut näytönohjaimilleen uudet GeForce 378.78 -ajurit. Ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat GeForce 400 -sarjaa ja sitä uudempia näytönohjaimia.

GeForce 378.78 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuki yhtiön uudelle GeForce GTX 1080 Ti -näytönohjaimelle, Game Ready -leima Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlandsille ja DirectX 12 -suorituskykyä parantavat optimoinnit. Ajureissa on lisäksi uudet SLI -profiilit Deus Ex: Mankind Divided-, Titanfall 2- ja Tom Clancy’s The Division -peleille sekä uusi 3D Vision -profiili Ghost Recon: Wildlandsille (Good).

Io-tech on ehtinyt jo ajaa ensimmäiset testit uusilla ajureilla GeForce GTX 1080 Ti -artikkelimme yhteydessä. Voit tutustua ajureiden tiedossa oleviin ja korjattuihin bugeihin niiden julkaisutiedotteesta.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Alkaakohan kohta ajurit olemaan siinä kunnossa, että Gtx 900-sarjan + Windows 7 -comboon niitä ei uskalla enää asentaa, kun tekevät vaan haittaa? :O
 
Eilen kikkailin asetusten kanssa Tomb Raiderissa, kun yhdessä raskaassa paikassa mentiin alle 50FPS. Täytyykin testata uusilla ajureilla tuota, jos +33% tehonlisäystä lupaillaan.
 
Eilen kikkailin asetusten kanssa Tomb Raiderissa, kun yhdessä raskaassa paikassa mentiin alle 50FPS. Täytyykin testata uusilla ajureilla tuota, jos +33% tehonlisäystä lupaillaan.
Missä luki että +33% tehonlisäystä? Yritin etsiä tietoa että paljon ne lupaavat dx12 nopeutta, mutta en löytänyt ainakaan release noteista.
 
Missä luki että +33% tehonlisäystä? Yritin etsiä tietoa että paljon ne lupaavat dx12 nopeutta, mutta en löytänyt ainakaan release noteista.
ZbvhEzwzWnyFDrShFT4JCo-650-80.jpg


PCgamerin sivuilta löytyi. Tosin vertailuarvot ovat pelin julkaisun ajoilta...
 
PCgamerin sivuilta löytyi. Tosin vertailuarvot ovat pelin julkaisun ajoilta...

Thx. Toivottavasti sentään tajunneet testata pelin samalla versiolla nyt. Edit: Nojoo tuo on nvidian taulukko että luulisi sen verran tajunneet.
 
BF1 dx12 hirveetä kuraa vieläkin.
Tämä olisi kiinnostanut. Sinällään mielenkiintoista että DICE oli yksi matalan tason GPU-rajapintojen ajaja mutta heidänkään lippulaivan toteutus ei ole välttämättä nopeampi kuin DX11. Toki DICEkin parantaa jatkuvasti arkkitehtuuriaan (esim. FrameGraph tuo lisää optimointimahdollisuuksia matalan tason rajapinnoille, ei tosin käy suoraan ilmi onko 2016 tehty refaktorointi mukana jo Battlefield 1:ssä)

Aika kaukana toistaiseksi reaalimaailman DX12-peliskenaariot niistä parhaimmista hehkutuksista.
 
Rise of the Tomb Raider testattu uusilla ajureilla.

Aikaisemmin DX11:llä peli toimi hieman paremmin kuin DX12:lla ja eroa oli muutama FPS. Nyt yhdessä raskaassa kohdassa DX11 päällä oli 45FPS ja DX12 50FPS. Eli DX12 suorituskyky parani noin 15% ollen noin 10% nopeampi kuin DX11.

BF1 olisi mielenkiintoista saada parempi DX12 tuki. Nyt se on paljon epävakaampi ja raskaampi kuin DX11.
 
Tämä olisi kiinnostanut. Sinällään mielenkiintoista että DICE oli yksi matalan tason GPU-rajapintojen ajaja mutta heidänkään lippulaivan toteutus ei ole välttämättä nopeampi kuin DX11. Toki DICEkin parantaa jatkuvasti arkkitehtuuriaan (esim. FrameGraph tuo lisää optimointimahdollisuuksia matalan tason rajapinnoille, ei tosin käy suoraan ilmi onko 2016 tehty refaktorointi mukana jo Battlefield 1:ssä)

Aika kaukana toistaiseksi reaalimaailman DX12-peliskenaariot niistä parhaimmista hehkutuksista.

Sivusta seuranneena esimerkiksi murossa aikoinaan käytyjä keskusteluja ja niitä "optimitilanteita" läpi käyneet saivat lähinnä vain naureskelemaan kun näki minkälaisia odotuksia tuon päälle kasattiin ja on vain valitettavan yleistä että tuo markkinoitu kuva DirectX 12:sta on otettu reaalikuvaksi ilman että ajatusta on pureskeltu sen enempää, aika monesti juuri siksi ettei täysin ymmärretä sitä mitkä ovat ne tekijät joissa sitä eroa näiden rajapintojen välillä loppujen lopuksi tehdään.

Sen verran suosittelen että palaa ajassa taaksepäin ja vähän pohtii kuinka kauan kesti esimerkiksi pelkästään siinä että isommatkin pelistudiot alkoivat saada DirectX 11:sta nykyistä vastaavaa hyötysuhdetta irti.. ettei niitä kunnon DirectX 12 moottoreitakaan kannata vielä ihan hetkeen odotella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 704
Viestejä
4 544 755
Jäsenet
74 833
Uusin jäsen
Kanadanhanhi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom