NVIDIA GeForce RTX 5090 ja 5080 saatavuus- ja tilausseuranta

Normi.png

Siinä se nyt lepää, on se kaunis :psmoke: Raudanhimot hetkeksi saatu tyydytettyä.

Ihme meininkiä kun nämä putiikit alkaa trokareiksi.
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Kaupat pyrkivät myymään tuotteitaan tavalla missä on parempi kate. Etenkin näytönohjaimissa kun kate on korkeintaan muutamia satasia, volyymien pitäisi olla melko isoja ettei "laatikoiden liikuttamisesta" tulisi 0-kauppaa. Tämänhetkinen saatavuus kun on mitä on, konepaketit lienee kannattavampaa liiketoimintaa.

Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Kaupat pyrkivät myymään tuotteitaan tavalla missä on parempi kate. Etenkin näytönohjaimissa kun kate on korkeintaan muutamia satasia, volyymien pitäisi olla melko isoja ettei "laatikoiden liikuttamisesta" tulisi 0-kauppaa. Tämänhetkinen saatavuus kun on mitä on, konepaketit lienee kannattavampaa liiketoimintaa.
Jep, turha tosin sitten valittaa siitä että yksityishenkilöt trokaa, kun kaupat tekee ihan samaa. Tuossa konepaketin hinnassahan on helvetisti ilmaa.

Sama kuin myisivät jätesäkillisen romua hintaan 2000€ joka on pakko ostaa pakettina 5090 kanssa, mikäli sellaisen haluaa.

Lain mukaan osakeyhtiön on tehtävä kaikkensa, jotta tekisi voittoa (paitsi jos toisin on yhtiöjärjestyksessä todettu). Joten mikäli tässä tapauksessa Jimms ei kokeilisi tälläistäkin ratkaisua, niin se rikkoisi käytännössä lakia. Jostain syystä saattanut olla haastavaa päästä plussalle viimeaikoina.

Okei, PostNordilla näköjään tippuu perfomance pikkasen pääkaupunkiseudun ulkopuolella. :lol:

No totta sekin, mä sain rakennettua koneen onneks just julkkaripäiväksi, toi 5090 oli ainoa mikä puuttu enää. :)
mulla kaikki valmiina mut x870 mobon oottelua, asrockiin ollu sen verran tyytyväinen. Jos sulla kaikki valmiina ni pääset kuitenkin nopeammin testaileen :D mulla menee väkisinki ens viikolle valitettavasti. Ja joo postnordi on vähä heikompi pk seudun ulkopuolelle se on tullu todettua aiemminki mut kyl se sielt varmaan koht tulee :)

On kyllä aika maksimi psykoosit menossa ihmisillä kun kaupat ei saisi käyttää kortteja konepaketteihinsa vaan kaikki olisi myytävä heti mulle nyt. Sitten tätä kutsutaan vielä trokaamiseksi. Voisivat varmaan soitella kaupasta ja kysellä siviilisäätyä ja kengän kokoa ettei ostaja vaan ole myymässä muita paketin osia eteenpäin ja pitämässä vain näyksteriä, sehän vasta iso vääryys olisi kun joku veivaisi kortin itselleen tällaisella vääryydellä.

On kyllä aika maksimi psykoosit menossa ihmisillä kun kaupat ei saisi käyttää kortteja konepaketteihinsa vaan kaikki olisi myytävä heti mulle nyt. Sitten tätä kutsutaan vielä trokaamiseksi. Voisivat varmaan soitella kaupasta ja kysellä siviilisäätyä ja kengän kokoa ettei ostaja vaan ole myymässä muita paketin osia eteenpäin ja pitämässä vain näyksteriä, sehän vasta iso vääryys olisi kun joku veivaisi kortin itselleen tällaisella vääryydellä.
Onse nyt aika härskiä tehdä jotain 7k€+ konepaketteja kun suurin osa haluaisi vain sen pelkän näytönohjaimen mutta tottakai kaupat saa tehdä mitä tykkää näytönohjaimillaan.

Ja jos voisi arvata, konepaketin 5090 on todennäköisesti sieltä MSRP-päästä koska luonnollisesti näiden myyminen antaa parhaan katteen kun se pistetään rasvaisen hintaiseen konepakettiin :D

Sori jos vähän vielä ripottelen suolaa... ihan samaa showta vetää kaikki jälleenmyyjät jotka kasaavat itse konepaketteja. Lisäksi AIBt myyvät merkittäviä määriä koneenkasauslafkoille (tyyliin Cyberpower PC jne) koska yllättäen haluavat näitä kortteja konepakettejaan kyydittämään. Heillä on jopa hätä päällä koska kuka ostaisi "premium" kasattua konetta ilman viimeisintä näyttistä juuri nyt... saavat pistää melkoisen hyvän diilin high endissä että kukaan enää ottaisi 40-sarjalla, jos niitä edes enää saa.

Bisnestä tämä on, ei hyväntekeväisyyttä. Ainoa osasto jonne voi osoitella sormella on NVIDIA joka on lähes monopoliasemassa ja lorottelee touhullaan melkein jokaisen muroihin.

40-sarjan high endit tapettiin kenties vähän liian aikaisin (tosin ymmärrettävää koska taistelivat samoista kiekoista toisin kuin viime kerralla) ja 50-sarja tuotiin markkinoille älyttömällä kiireellä ja aivan liian heikolla saatavuudella. Kenties siksi että oltiin jo 3kk+ myöhässä alkuperäisestä.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 256
Jäsenet
76 005
Uusin jäsen
Antsa22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom