Ranskan amazonista saatavilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehdin lisäämään ostoskoriin tilattavaksi.Ranskan amazonista saatavilla?
Klassinen tuuletus ennen maalia.Ehdin lisäämään ostoskoriin tilattavaksi.
Yritin innoissani tulla ennen tilaamista kertomaan tech-veljille saatavuudesta ja avasin iotechin samalla välilehdellä. Huomatessani virheen avasin uudelle välilehdelle hätäisesti amazonin linkin uudestaan ja sillä välin tuote oli mennyt![]()
Juurikin näin. Ihmisten itsekkyys ja minäminä-asenne johtaa lopulta samaan kuin aiemmin eli tavallinen kuluttaja häviää ja trokarit voittavat.Mutta joo, tämä laki aiheuttaa sen että kukaan ei ota enää ennakkotilauksia ilman että on tiedossa oleva erä tavaraa josta myyjä tietää paljonko niistä joutuu tukussa maksamaan. Tai ainakaan kukaan täysjärkinen jälleenmyyjä ei ota tilauksia ilman tuota.
Minua kiinnostaa molemmat.Pakko vähän kitistä, mutta miksi 5080 ja 5090 korttien saatavuuskeskustelu on samassa ketjussa? Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan 5080 saatavuus ja olisi huomattavasti helpompi seurata tilannetta, jos keskustelu näistä kahdesta kortista olisi jaettu eri ketjuihin.
Minua ei kiinnosta kummatkaan. Ketju lukkoon ja avaajalle bänniä.
Juurikin näin. Ihmisten itsekkyys ja minäminä-asenne johtaa lopulta samaan kuin aiemmin eli tavallinen kuluttaja häviää ja trokarit voittavat.
Itselläkin 4 tilausta tulossa, (kaikki laskulla koska tilaushistoriaa on jos tästäkin haluaa pahoittaa mielen). En ajatellut maksaa lopulta yli halvinta msrp:tä, mutta jos siihen pääseminen vaatii että ostan ylihintaisen esim astralin, ja myyn kolme muuta voitolla pois ylihinnan kuitatakseni niin evvk. Toki osallistun myös kopteribingoon jos sopivasti sellaisen huomaan.
Enkä tosiaan usko että olen ainut näin tekevä, joten totuus taitaa olla että esim 1000 kortin "ennakkotilauksista" yli puolet on ilmaa/turhia tilauksia jotka poistuvan/peruuntuvat vain, jos saatavuus rysähtää yhdessä yössä tuhansiin kappaleisiin. Koska tätä ei ole näköpiirissä, on pelattava peliä vaan niillä säännöillä mitkä siihen on annettu.
Parasta jos olisi ketju, jossa voitaisi keskustella aiheesta "missä saa keskustella 5080 ja 5090 tilauksista ja saatavuudesta". Se selkeyttäisi asiaa.Tämäkin on huono, sitten rautaketjuissa jauhetaan saatavuudesta, ja joku valittaa siellä että ei saisi keskustella täällä saatavuudesta![]()
Pakko vähän kitistä, mutta miksi 5080 ja 5090 korttien saatavuuskeskustelu on samassa ketjussa? Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan 5080 saatavuus ja olisi huomattavasti helpompi seurata tilannetta, jos keskustelu näistä kahdesta kortista olisi jaettu eri ketjuihin.
On tämä nyt perseestä, sen lisäksi että on kytännyt kortteja tulevan myyntiin, pitää kytätä milloin osto-oikeusarvonta aukeaa.
Eikö voisi avata nuo samantien? Onko joku lakitekninen juttu, vai jännittääkö ne sitä että nouseeko hinnat.
Luulis että koko osto-oikeusarvonnan idea olisi ettei tarvisi kytätä näitä nappeja.
Täällä olisi kohta melkein 10 eri seurantaketjua, jos jokaiselle olisi oma. Aikaisempina vuosina (RTX 30 ja RTX 40) oli koko sarjojen kortit samassa seurannassa.Pakko vähän kitistä, mutta miksi 5080 ja 5090 korttien saatavuuskeskustelu on samassa ketjussa? Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan 5080 saatavuus ja olisi huomattavasti helpompi seurata tilannetta, jos keskustelu näistä kahdesta kortista olisi jaettu eri ketjuihin.
Itse kyllä olen käsittänyt, että jimms päätti viime hetkellä, että ei laitetakaan hyllyssä olevia näytönohjaimia myyntiin, vaan arvotaan niille osto-oikeus. Nekö arpookin jotain mahdollisesti myöhemmin varastoon saapuvia kortteja?Johtuisko siitä että kun saavat tilausvahvistuksen tukkurilta montako korttia tulee ja millon niin avataan sit arvonta? Onhan tää tilanne nyt aika p*llystä kun ostohousut istuu hyvin jalassa mut kortteja ei vaan löydy mistään eikä kukaan tiedä mitään
Itse kyllä olen käsittänyt, että jimms päätti viime hetkellä, että ei laitetakaan hyllyssä olevia näytönohjaimia myyntiin, vaan arvotaan niille osto-oikeus. Nekö arpookin jotain mahdollisesti myöhemmin varastoon saapuvia kortteja?
Itse en ole osallistumassa, myykööt nämäkin vaikka sinne Putinille.
Tää muutenki varmaan yks parhaita AIB mallejaTommonen tarttu yöllä haaviin Gigantista. Väittävät että viikon päästä olisi toimitus. Nyt voi lopettaa F5 talkoot...
![]()
6900 XT:stä ostin tuommoisen AIO-version ja en kyllä suosittele semmoista kellekkään. Mukana tulleet tuulettimet olivat hemmetin äänekkäät ja ei edes ollut mitenkään kauhean viileä kortti. Myös oma vaivansa asentaa ja purkaa kun näyttistä vaihtaa, sekä isoin riski noissa taitaa myös olla pumpun kestävyys pidemmällä aikavälillä.
Samaa itsekin mietin eilen että Ranskan MSI on kohtuu aktiivinen. Kortteja tulee ja menee tasaiseen tahtiin.Himottaa, mutta en halua AIOta, pumppu kuitenkin leviää ja sitten ollaan siinä
Mutta pitänee seurata tuota Amazonin "MSI storea". Suprim ilmajäähyyn voisi haksahtaa.
The same situation in DE Amazon. But I think all the cards on Amazon are bought by bots. They are gone instantly and it is impossible to order them in time.Samaa itsekin mietin eilen että Ranskan MSI on kohtuu aktiivinen. Kortteja tulee ja menee tasaiseen tahtiin.
onko noita alle 1300€ kortteja tullu vielä edes myyntiin?
Eikö 5090 FE riittänytkään?Kattelin tota Gigantin 5080 TUF:ia äsken, olisi saanut varmaan jo tällä viikolla käsiin,
mutta ei viittisi maksaa yli 1500eur 5080:sta..
Vieläkö noita alle 1300eur kortteja pitäisi olla tulossa, muitakin kuin FE?
Eikö 5090 FE riittänytkään?
Eikö 5090 FE riittänytkään?
En mä sitä itselle tilannut.
Todennäköisesti et olisi saanut. Tuon ohessa olevan osasi aspa kertoa ja kun kyselin, että miksi tuo järjestelmä avaa noita tasaisin väliajoin kuitenkin myyntiin, niin ei ollut parempaa tietoa kertoa.Kattelin tota Gigantin 5080 TUF:ia äsken, olisi saanut varmaan jo tällä viikolla käsiin,
mutta ei viittisi maksaa yli 1500eur 5080:sta..
Vieläkö noita alle 1300eur kortteja pitäisi olla tulossa, muitakin kuin FE?
Tässähän vielä käy niin, että itketään yhdessä jonkun viikon/kk päästä, kun ei tullut painettua liipaisinta silloin.Jimmsissä törkeän hintaisia 5080 astraleita varastossa (1759,90€)
Edit: olin hitaampi
5090 on edelleen "error ei tavaraa", eipä tullut tänäänkään niitä ainoatakaan kaupiteltavaksi tuolla.
Edit: 10min myöhemmin ja enää kolme jäljellä. Ei taida enää skalpeeraajille tuolla hinnalla kelvata, mutta jotkut omaan käyttöön nokkaa nyrpistäen ottavat vaikka tuo hinta on kyllä uuuuf.
Meni jo.Jimmsissä törkeän hintaisia 5080 astraleita varastossa (1759,90€)
Edit: olin hitaampi
5090 on edelleen "error ei tavaraa", eipä tullut tänäänkään niitä ainoatakaan kaupiteltavaksi tuolla.
Edit: 10min myöhemmin ja enää kolme jäljellä. Ei taida enää skalpeeraajille tuolla hinnalla kelvata, mutta jotkut omaan käyttöön nokkaa nyrpistäen ottavat vaikka tuo hinta on kyllä uuuuf.
Edit2: 13min niin kaikki menneet. Ei ollut sitten vielä liian kallis.