NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti -ketju (Blackwell)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tuo ainakaan kotosuomessa vielä ole näkynyt, Kurpalla kymmeniä varastossa, ja niin näyttäisi olevan Jimssilläkin. Eli jos jollain on suuri näyttistarve niin vielähän noita saa.

NewEgg:ssa amerikkalaisille näkyy olevan vielä yhtä 5070ti:ta myynnissä. Sama juttu 5080:en kanssa. Jos on uutisia yhtään seurannut, tarvi kortin ja ei saanut niin vika peilissä. Onhan tässä aika hyvä tovi jo meuhkattu massiivisesti nousevista hinnoista yms. Aikaa on ollut vetäistä liipaisimesta.
1768479935094.png

Mulla on käytännössä sama kortti itsellä (Windforce OC SFF) ja olen testannut Gigabyte Gaming OC:n 450W biossia eikä kyllä auttanut maksimikellotuksen suhteen yhtään. Maksimikellot on vain n.3.1-3.15 GHz tietämillä mulla oli sitten 400W tai 450W tehoraja. Tosin itsellä on varmaan vain sattunut tosi paska tuuri piiloton suhteen, kun maksimivoltitkin on vain 1.01. Melkein toivoisin, että kortti hajoaisi niin, että saisi takuusta uuden, kun ei se ainakaan huonompi olisi kellottumaan :D
Eipä tuo kai paskimmasta päästä ole, muttei parhaimmastakaan. Varmasti valmistajatkin näitä tavalla tai toisella binnaa, ja Windforcella saa sitten sen lyhyimmän korren. Toki hintaeroa kun alkaa olemaan useamman satasen verran, niin en nää ite tarpeellisena maksaa satasia +100mhz corekelloista

Lisäksi tuo jäähy on onneton, mikä ei asiaa varmaankaan auta. Pääsen viikonloppuna toivottavasti kertomaan omat kokemukset siitä miten tuo kulkee kun saa oikeasti muistit ja coren viileäksi, että onko sillä vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Useessa testissä FEt ja muut on jääneet kanssa sinne 3100mhz nurkille.

Voihan sitä Aorus Masterinkin biosta kokeilla, mulla ei kyllä tietoa ole et miten se arpoo tuon maksimijännitteen kortille ja miksi.

Ei tuo ainakaan kotosuomessa vielä ole näkynyt, Kurpalla kymmeniä varastossa, ja niin näyttäisi olevan Jimssilläkin. Eli jos jollain on suuri näyttistarve niin vielähän noita saa.
Ainakin jimmyllä oli uuden erän RTX5070Ti MSI ventus 3x oc kortin hinta noussut tarjous hinnasta 789,90€ - > 969,90€.
Vanhan varaston kortteja saa vielä paljon halvemmalla
Onneksi sain oman 739,90€ hintaan viime viikolla

Viimeksi muokattu:
NewEgg:ssa amerikkalaisille näkyy olevan vielä yhtä 5070ti:ta myynnissä. Sama juttu 5080:en kanssa. Jos on uutisia yhtään seurannut, tarvi kortin ja ei saanut niin vika peilissä. Onhan tässä aika hyvä tovi jo meuhkattu massiivisesti nousevista hinnoista yms. Aikaa on ollut vetäistä liipaisimesta.
1768479935094.png
Katsoin varsin newegin sivustoa ja ainakin itse löysin jos kuinka monta 5070ti:tä sieltä. Pcpartpickerin kautta kun katsoi niin näytti samaa.

Tuolla hinnalla ei ole mitään järkeä ostaa 5070ti jos 5080 on hieman yli 1100€.

Oletettavasti tosin 5080 hinnatkin pompsahtavat jossain vaiheessa.

Katsoin varsin newegin sivustoa ja ainakin itse löysin jos kuinka monta 5070ti:tä sieltä. Pcpartpickerin kautta kun katsoi niin näytti samaa.
Klikkaa päälle valinnan että "vain neweggin myymät" niin tulokset harvenee. En 3rdparty myyjiltä lähtisi ostamaan kun voi olla huijaus tai joku kiinasta tuleva.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 747
Jäsenet
81 368
Uusin jäsen
Mkama

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom