NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti/5070 saatavuus- ja tilausseuranta

Nii joo 5080 Astralissa on myös toi seuranta. Kiitos vain tästä uudesta tekosyystä pistää Astral harkintaan :lol:
Jep, näissä kaikissa astraleissahan se näyttää olevan. Harmi kun ei muilla valmistajilla / muissa malleissa ole..
"The ROG Astral cards feature parallel input circuitry designed to even out power distribution amongst the pins."

Jos massit polttelee taskussa ja FE droppi meni välistä, niin JimmZ:ssä olisi 4 kpl RTX 5090 Lightningia heti varastossa (5439,90 €). Gigantista ja Proshopista saa myös tilattua, mutta toimitukset myöhemmin.

Ja kaupan päälle tosiaan Resident Evil Requiem -pelikuponki :cool:

HW Unboxed videolla avataan paketti, esitellään lisävarustepaketti sekä kortti, mukana on myös purku, jäähdytyksen tarkastelu ja tehdään suorituskykytestejä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=6Oj6YUfWCQM

Kuka tunnustaa ostaneensa? 3kpl jäljellä :D

Voisi veikata, että joku jolle tuo on taskuraha :) En siis minä ainakaan. Näyttää tuo saatavuus olevan näillä Nvidian korteilla tällä hetkellä ihan kohtuullinen ylipäänsä, hinnat ei niinkään.

Ainakin 5080:lla näyttää olevan liipaisuhinta tuossa 1299 paikkeilla päätellen siitä kuinka nopeasti nuo MSI:n kortit Gigantista katosivat. Tai ainakin nuo Gaming Triot, Ventukset ei näytä niin kelpaavan tai sitten niitä on reilusti enemmän.

Köyhäthän ne nuita 5080 ostelee

IMG_7834.jpeg

Vuodenvaihteessa Verkkiksestä tilattu 5090 Astral LC OC oli postitettu vihdoin tänään (2799€) 👌 Mukavat 1,5kk sai odotella.

Sitten seuraavaksi pitääkin tyrkätä Thermal Grizzlyn blokki tilaukseen niin saa sen vielä ennen kesää vesille...

Hyvin on nuo telian astralit kelvanneet. 8 niitä oli kaiken kaikkiaan ja nyt on 1 jäljellä.
Huomasin tämän viestin keskiviikkona klo.18.59 ja oli myyty tuo viimeinenkin astrali. Olisin laittanut tilaukseen. Mulla mennyt kaikki 5090 "hyvät" diilit ohi. Useampi FE-droppi ja tuollainen "kohtuuhintainen" Astral. Prkl, että aavistuksen vituttaa :) Ei mahda mitään.

Huomasin tämän viestin keskiviikkona klo.18.59 ja oli myyty tuo viimeinenkin astrali. Olisin laittanut tilaukseen. Mulla mennyt kaikki 5090 "hyvät" diilit ohi. Useampi FE-droppi ja tuollainen "kohtuuhintainen" Astral. Prkl, että aavistuksen vituttaa :) Ei mahda mitään.

Taisi olla 5080 Astral Telialla eikä 5090. Eli et menettänyt mitään.

Varmaan enemmistö ostaa noin kalliin kortin luotolla eikä ole suoraan varaa laittaa 2800€.
Se voi olla. En kyllä itse ostaisi luotolla noin kallista näyttistä, mutta kukin tavallaan.

Näkeehän sen noista FE:stä ettei ne noilla hinnoilla liiku, TUF tosin samaan hintaan aika paljon parempi hankinta. Itse tilasin kun sai sopivasti, mutta löysinkin heti perään omaan käyttöön sopivamman TUF 5070 TI:n niin meni sitten palautukseen. Meni varmaan Saksaan tai jollekin työntekijälle kun ei tullut myyntiin enää.

Varmaan enemmistö ostaa noin kalliin kortin luotolla eikä ole suoraan varaa laittaa 2800€.
Se voi olla. En kyllä itse ostaisi luotolla noin kallista näyttistä, mutta kukin tavallaan.

Näkeehän sen noista FE:stä ettei ne noilla hinnoilla liiku, TUF tosin samaan hintaan aika paljon parempi hankinta. Itse tilasin kun sai sopivasti, mutta löysinkin heti perään omaan käyttöön sopivamman TUF 5070 TI:n niin meni sitten palautukseen. Meni varmaan Saksaan tai jollekin työntekijälle kun ei tullut myyntiin enää.

Olen itsekin niin naiivi, että haluaisin luulla väen ostavan korttinsa taskujen syvyyden mukaan. Mutta toisaalta, ehkä se rahoituksella ostettu 5090 on köyhien tapa pitää itsensä velkavankeudessa samaan tapaan kuin keskiluokka tekee ostamalla uuden auton rahoituksella kolmen vuoden välein.

Jotta liittyisi jotenkin ketjun aiheeseen, niin Verkkis on näköjään lähtenyt kilpaan Jimm'sin kanssa myymällä 5070TI Ventusta 1049,99€ hintaan. Aika karua suhteessa niihin menneiden päivien 739€ hintoihin Gigantilla, mutta elämä on.

Olen itsekin niin naiivi, että haluaisin luulla väen ostavan korttinsa taskujen syvyyden mukaan. Mutta toisaalta, ehkä se rahoituksella ostettu 5090 on köyhien tapa pitää itsensä velkavankeudessa samaan tapaan kuin keskiluokka tekee ostamalla uuden auton rahoituksella kolmen vuoden välein.
Mä sain ainakin maksuhäiriömerkinnän ihan pelkästään tuon kommentin lukemalla. Ei kyllä kävis pienes mielessäkään ostaa mitää tollasta kamaa luotolla

Jos voi maksaa 3k€ näyttiksen pois parissa-kolmessa kuukaudessa, niin luulisi tiililläkin olevan jokunen tonni?
Onhan niitä paljon jotka tienaavat hyvin, mutta silti saa aikalailla kaiken menemään. Tuo nyt oli kuitenkin vain esimerkki, että voi maksaa sen nopeamminkin pois.

Ainakin torissa edelleen on toridiilillä 2500€-2600€ uusia fe-malleja. Jos noita olisi kaupassa tuohon hintaan niin myisi aika äkkiä loppuun. Mielestäni tuo kertoo jotain siitä minkälaista maksutapaa moni noiden ostamiseen käyttää.

Kyllä mulla pelkkä ajatus maksaa suoraan 3000€ pelikäyttöön tulevasta näyttiksestä tuo oksennuksen suuhun, en tekisi niin ikinä. Tuottavaan hommaan puolestaan se käytännöllisin tapa maksaa kerralla pois, mutta viihteeseen suosin osamaksua (ehkä jo pelkästään siksi, että se toistuva maksu muistuttaa antaa itelle aikaa viihteelle).

Aiheeseen liittyen Telian 5080 Primestä (1150€/36kk kuluton osari) ei ole kuulunut mitään, arvioitu toimitus oli 2.2.2026. Tämä toki oli odotettavissa, kerkeää lumet sulaa ennen kun pääsee asentamaan.

Onhan niitä paljon jotka tienaavat hyvin, mutta silti saa aikalailla kaiken menemään. Tuo nyt oli kuitenkin vain esimerkki, että voi maksaa sen nopeamminkin pois.

Ainakin torissa edelleen on toridiilillä 2500€-2600€ uusia fe-malleja. Jos noita olisi kaupassa tuohon hintaan niin myisi aika äkkiä loppuun. Mielestäni tuo kertoo jotain siitä minkälaista maksutapaa moni noiden ostamiseen käyttää.

Jos saa monen tonnin tavaralle osamaksun, niin silloin saa kulutusluotonkin tilille. Tai voi tehdä Visa-tilisiirron luottokortilta tai nostaa käteistä luottopuolelta automaatista.

Minusta on selvää lähinnä, ettei haluta ostaa yksityiseltä. Ja ymmärrän sen hyvin, kun kaikenlaisia kusetuksia liikkuu - milloin otetaan rahat mutta ei lähetetä, milloin lähetetään rikkinäistä tavaraa tai tiiliskivi, milloin ryöstetään ostaja...

Jos saa monen tonnin tavaralle osamaksun, niin silloin saa kulutusluotonkin tilille. Tai voi tehdä Visa-tilisiirron luottokortilta tai nostaa käteistä luottopuolelta automaatista.

Minusta on selvää lähinnä, ettei haluta ostaa yksityiseltä. Ja ymmärrän sen hyvin, kun kaikenlaisia kusetuksia liikkuu - milloin otetaan rahat mutta ei lähetetä, milloin lähetetään rikkinäistä tavaraa tai tiiliskivi, milloin ryöstetään ostaja...
Tuo toridiili on semmoinen että kun haet tavaran postista niin on 24h aikaa tarkistaa se, jos siinä on jotain vialla niin tori maksaa rahat takaisin ja tuote palautetaan myyjälle. Tuossa toridiilissä ei siis ole mitään riskiä. Itse taas ajattelen niin, että on isompi kynnys ottaa erikseen laina tai nostaa sieltä luottokortilta kuin täpätä klarna ja painaa tilausnappia.

Edit. Lisäksi toridiili on aina etäkauppa, eli ei voi tulla ryöstetyksikään

Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla pelkkä ajatus maksaa suoraan 3000€ pelikäyttöön tulevasta näyttiksestä tuo oksennuksen suuhun, en tekisi niin ikinä. Tuottavaan hommaan puolestaan se käytännöllisin tapa maksaa kerralla pois, mutta viihteeseen suosin osamaksua (ehkä jo pelkästään siksi, että se toistuva maksu muistuttaa antaa itelle aikaa viihteelle).

Aiheeseen liittyen Telian 5080 Primestä (1150€/36kk kuluton osari) ei ole kuulunut mitään, arvioitu toimitus oli 2.2.2026. Tämä toki oli odotettavissa, kerkeää lumet sulaa ennen kun pääsee asentamaan.

Kyllä mun mielestä on täysin järjetöntä ostaa niin kallis näytönohjain, että se pitää ostaa osarilla. Jos ei maksukyky riitä kertaostoon kalliimmassa niin sitten suoraan halvempaan malliin vaan mihin se oma maksukyky riittää. Vaikka kuinka olisi sanottu olevan nollakorko niin on niissä aina jonkun sortin käsittelymaksu jokaisessa erässä lisänä, kun sitä ilmaista rahaa ei mikään lainaa antava firma myönnä.

Kyllä mulla on oma 5090 ostettu suoraan rahalla ja rehdisti pelaamiseen 4k:lla. Eikä ahdista ollenkaan, koska omia rahoja käyttänyt niin ei paljoo tartte kenenkään mielipiteitä kysellä.

Vaikka kuinka olisi sanottu olevan nollakorko niin on niissä aina jonkun sortin käsittelymaksu jokaisessa erässä lisänä, kun sitä ilmaista rahaa ei mikään lainaa antava firma myönnä.
Tämä menee vähän off topic (sinänsä liittyy näyttisten ostamiseen! :)), mutta pakko oikeista, että omien kokemusten mukaan ei kyllä mene mitään extra maksua jos laskun maksaa pois ja sen voi laittaa automaattiseksi, että aina menee 100 pinnaa takaisinmaksuun. Nordea ainakin vieläpä lanseerannut cashbäkin, että saa 0,5 prossaa vielä takaisin. Lieneekö sitten pankin markkinointirahnaa, kun alkaa oleen korttimarkkinalla aika kova kilpailu.

Samaa mieltä, että ei kyllä korolliseksi velaksi kannata lippulaivanäyttistä ostaa. Sitten on otettu astetta liian kallis kortti.

Tämä menee vähän off topic (sinänsä liittyy näyttisten ostamiseen! :)), mutta pakko oikeista, että omien kokemusten mukaan ei kyllä mene mitään extra maksua jos laskun maksaa pois ja sen voi laittaa automaattiseksi, että aina menee 100 pinnaa takaisinmaksuun. Nordea ainakin vieläpä lanseerannut cashbäkin, että saa 0,5 prossaa vielä takaisin. Lieneekö sitten pankin markkinointirahnaa, kun alkaa oleen korttimarkkinalla aika kova kilpailu.

Samaa mieltä, että ei kyllä korolliseksi velaksi kannata lippulaivanäyttistä ostaa. Sitten on otettu astetta liian kallis kortti.

Tuo on eri juttu minkä toit tähän osamaksulliseen keskusteluun mukaan. Jos otat laskulla, maksat sen heti kerralla pois ehtojen mukaan tällöin ei tule ylimääräistä joka yleensä pätee 14pv firmoilta laskulla tai 1kk maksuaika pankeilta luottokortilla ostaessa tapauksessa. Luottokorteissa esim. ensimnäinen kk on ettei ylimääräisiä kuluja tule. Mutta jos et maksa kerralla niin lopulle summalle korko lähtee juoksemaan.

Ja aika normia ollut jo vuosikaudet, että operaattorin 36kk maksuajalla tuote tulee jopa halvemmaksi entä suoralla maksulla. 5080 Fe otin Klarnan laskulla ja maksoin suoraan pois (vain korollinen osari tarjolla), 9070xt oli tarkoitus hissukseen lyhennellä (Telia, Klarnan kuluton/koroton) mutta maksoinkin pois ja tulevan 5080 Primen sitten osarilla lyhentelen.

Jokainen tyylillään.

Edit: oli jäänyt keskeneräinen viesti kummittelemaan jonka poistin.

Edit2:

IMG_4269.jpegIMG_4268.jpeg

Sentilleen sama hinta suoralla ostolla ja Telian 36kk klarnalla (35 x 32,06€ + 31,8€ = 1 153,90 € ).

Viimeksi muokattu:
Tuo on eri juttu minkä toit tähän osamaksulliseen keskusteluun mukaan. Jos otat laskulla, maksat sen heti kerralla pois ehtojen mukaan tällöin ei tule ylimääräistä joka yleensä pätee 14pv firmoilta laskulla tai 1kk maksuaika pankeilta luottokortilla ostaessa tapauksessa. Luottokorteissa esim. ensimnäinen kk on ettei ylimääräisiä kuluja tule. Mutta jos et maksa kerralla niin lopulle summalle korko lähtee juoksemaan.
Alkupään viesteissä kyllä puhuttiin luotolla ostamisesta. Itselle tuli mieleen korttiluotto sinulle osamaksu. :D Eipä siinä kaikki oikein.

Tuo toridiili on semmoinen että kun haet tavaran postista niin on 24h aikaa tarkistaa se, jos siinä on jotain vialla niin tori maksaa rahat takaisin ja tuote palautetaan myyjälle. Tuossa toridiilissä ei siis ole mitään riskiä.

Kumpaa Torin dispute-käsittelijä uskoo, myyjää vai ostajaa, kun ostaja kertoo paketista löytyneen tiiliskiven, ja myyjä vannoo, että ostaja on vaihtanut tavaran vastaanottamisen jälkeen? (Etenkin jos myyjällä on paremmat palautteet, niin tuntuisi härskiltä, jos nollapalautteinen ostaja saisi rahansa takaisin ja myyjä jäisi nuolemaan näppejään...) Toki jos ihmisellä on rahaa maksaa tavarasta, niin silloin hänellä ei yleensä ole niin paljoa intressiä kusettaakaan. (Mutta kyllähän näitäkin tapauksia löytyy, että raksainssin lapsi ostaa käytetyn talon halvalla ja kauppojen jälkeen löytyy sivukaupalla piilovirheitä ja vaaditaan jäätävää hinnanalennusta, kun 1963 rakennettu talo ei vastaakaan nykyisiä rakennusmääräyksiä...)

Ja juu, olen tehnyt yksityisten välistä kauppaa useamman kymmenen kertaa, aina onnistuneesti. Mutta summat oli aina pieniä ja se oli vielä sitä aikaa, kun Huuto.net oli suosittu, moraali korkeampi ja narkomaanit eivät olleet löytäneet internetiä.

Itse taas ajattelen niin, että on isompi kynnys ottaa erikseen laina tai nostaa sieltä luottokortilta kuin täpätä klarna ja paintaa tilausnappia.

Näin voi kyllä olla, ottaen huomioon, kuinka näkyvästi mm. Gigantti tarjoilee osamaksurahoitusta.

Kyllä mulla on oma 5090 ostettu suoraan rahalla ja rehdisti pelaamiseen 4k:lla. Eikä ahdista ollenkaan, koska omia rahoja käyttänyt niin ei paljoo tartte kenenkään mielipiteitä kysellä.

Sun olisi pitänyt ostaa se pienikorkoisella rahoituksella esim. Gigantilta ja laittaa omat rahat pörssiin poikimaan. :cool:

Statistiikka

Viestiketjuista
301 235
Jäsenet
81 920
Uusin jäsen
Mikak_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom