NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti/5070 saatavuus- ja tilausseuranta

Sain saman s-postin. Tarjosivat halvempaa 5070 TI:ta mulle. MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VENTUS 3X OC, 1079,99 €

Mulla oli tilauksessa verkkokaupasta MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS, mikä on jo kallistunut satasella vaikka on ei-oota koko ajan. Halvemmat 5080:t oli menneet kun tilaamaan pääsin kuunvaihteessa .

Soitin heille suostuuko arvioimaan aikaa kun ajattelin odottaa 5080:aa. Hyvin vastahakoinen oli vastaamaan, ja vasta kun sanoin että arvaa jotain, niin sanoi, että luulee että menee kuukausi, niin huono saatavuus 5080:issa. En tiedä koskeeko nyt erityisti tota MSI valikoimaa, mutta jonkun arvaus asiasta.

Aattelin tuon pitkin hampain annetun verkkiksen työntekijän arvauksen jakaa.
(edit. selvennys)
Mihin aikaan sait tilauksen sisään?
Mulla on tuo sama OC PLUS kortti tilauksessa, enkä ole saanut kyseistä ehdotusta sähköpostiin

Missä tuon 5070ti kanssa ois hyvä ensisijaisesti hakata f5? Gigantti kuulostaa vähän heikolta arvalta. Verkkis ja proshop?
Itse varmaan yritän puolivaloilla Verkkiksestä Primeä. Tosiaan ei mitään hajua miten paljon ne on noita varastossa olevia tyrkyttäneet muihin tilauksiin, mutta Proshopissa on sitten aika paljon enemmän porukkaa kyttäämässä -> ärsyttää jos käy taas sama mitä kävi tällä viikolla 5080 Primen kanssa (tilaus läpi, mutta niin myös sadoilla muilla).
Verkkiksessä jos nyt kerkeäsi koriin saada ja jopa varastokortin arvoisesti, niin hyvä. Jos menee jonosijoille, niin saattaapi napsua peruutus aika nopiaan...

Itse varmaan yritän puolivaloilla Verkkiksestä Primeä. Tosiaan ei mitään hajua miten paljon ne on noita varastossa olevia tyrkyttäneet muihin tilauksiin, mutta Proshopissa on sitten aika paljon enemmän porukkaa kyttäämässä -> ärsyttää jos käy taas sama mitä kävi tällä viikolla 5080 Primen kanssa (tilaus läpi, mutta niin myös sadoilla muilla).
Verkkiksessä jos nyt kerkeäsi koriin saada ja jopa varastokortin arvoisesti, niin hyvä. Jos menee jonosijoille, niin saattaapi napsua peruutus aika nopiaan...
Joo, koitetaanpa tuota. Just katsoin että 5070ti ois jotenkuten riittävä käyttötarkoitukseeni, samapa se sitten ottaa toi (5090 sijaan) ja säästää pari tonnia.

Ja eiköhän tosta sitten eroon pääse suht hyvään hintaan jos iskeekin kovemman raudan himo...

Kertoilkaa täällä sitten miten etenee :)
Tämä tuli eilen Proshopilta:

1740039349118.png
Mä sain myös vastaavan sähköpostin.

Heh, omakin MSI Gaming Trio OC 5090 saanut kivan 170€ hinnannousun julkaisupäivään nähden. Näköjään osaa 5090 hinnoista vain nostettu, varmaan niitä, mitä on oikeasti joskus tulossa tai myyty.
Tässä taitaa olla kovin hinnnan nousu mitä itse olen nähnyt:

6500€?! Ihan oikeesti?! 🤣

Joo, koitetaanpa tuota. Just katsoin että 5070ti ois jotenkuten riittävä käyttötarkoitukseeni, samapa se sitten ottaa toi (5090 sijaan) ja säästää pari tonnia.

Ja eiköhän tosta sitten eroon pääse suht hyvään hintaan jos iskeekin kovemman raudan himo...
Juu ois se nyt itsellekin vielä ihan päivitys (4060ti väliaikaisratsuna), varsinkin kun koko kone juuri uusittu (!).
5090 mulla on tähtäimessä kyllä edelleen, mutta vallitsevan tilanteen vuoksi on joutunut nöyrtymään ensin 5080:iin ja nyt näköjään vielä pykälän alemmas. Ei voi mitään. :confused2:
Kyllähän tämän näyttismetätyksen voi jo harrastukseksi lukea. Viime kerrasta onkin jo aikaa...

Mites tuo verkkokauppa.com tilaus toimiii? Onko kortti varattu tilaukselle kun se on korissa vai kun se on maksettu?

Tässä taitaa olla kovin hinnnan nousu mitä itse olen nähnyt:

6500€?! Ihan oikeesti?! 🤣
kandee mennä ostamaan huuto.net kautta, siellä tuo sama 600 euroa samalla myyjällä halvemmalla (ollut parisen kertaa jo tässä threadissa)

Mietin jos esim verkkis tarjoaa toista korttia saako tuon vanhan tilauksen silti jättää voimaan, noissa kuitenkin tuo 30pv palautus aikaa niin toimisi väliaikais korttina

Tässä nyt on tullut noita yli saldon myyntejä yhdellä sun toisella kaupalla, joten en välttämättä jäisi tuote ostoskorissa pohtimaan, sillä oletuksella, että kortti on nyt varmistunut.

Mietin jos esim verkkis tarjoaa toista korttia saako tuon vanhan tilauksen silti jättää voimaan, noissa kuitenkin tuo 30pv palautus aikaa niin toimisi väliaikais korttina
Oma veikkaus että kyseessä on vaihto, eli ei saisi pitää samaa jonopaikkaa.
Liekö myyty tosiaan yli saldojen niin paljon sitten.... mutta kysyä aina kannattaa.

Mites tuo verkkokauppa.com tilaus toimiii? Onko kortti varattu tilaukselle kun se on korissa vai kun se on maksettu?

Muistaakseni 20 minsaa varaa ostoskoriin kyllä.
Se ei tosin aina toimi luotettavasti. Omaa 5080 korttia ostaessa hävisi kortti kaksi kertaa korista aika nopeasti. Ostotapahtuma epäonnistui saatavuusvirheeseen. Siitä opin että tilaus heti sisään eikä jäädä munimaan. Kolmannella kerralla toimin sotilaallisella tarkkudella ja hoidin oston sekunneissa.

Jännä miten hinta.fi:ssä oli vielä aamupäivällä noita 5070 Ti-kortteja muutamia kappaleita kolmessa kaupassa, nyt vain kopterikaupassa.

5070 Ti -malleja näyttäisi olevan useilla jälleenmyyjillä useita malleja tulossa myyntiin msrp tai lähes hintaan, toivottavasti tärppää halukkaille:

Myös Multitronic:

Gigantin aspan mukaan MSI GeForce RTX 5080 VENTUS 3X OC WHITE 16 GB kortin tilanneet saavat tilauksensa ilmoitettuna päivämäärällä, mikäli ei ole tullut erillistä sähköpostia asiasta. Itsellä lukee tilauksessa 13.3. Kuukausi aikaa niin tuohan voi ollakin realistinen, mutta jokin tunne kyllä on että en silti pidätä hengitystäni.
Itse tilasin ko. kortin 30.1. klo 16:24 (tai tuohon aikaan tullut tilausvahvistus, eli tilaus tuli tehtyä tosta varmaan pari minuuttia ennen) ja tilausseurannassa oli alunperin muistaakseni arvioitu toimituspäivä 19.2., sitten vaihtui 20.2. ja nyt näyttää 24.2. Noh, katotaan nyt millon tulee 😀

Edit: tässä kuriositeettina tilauksen nykyiset tiedot:

1740053474510.png

Edit2: tulikin juuri tekstiviesti, että uusin arvioitu toimitus 26.2.. oh well.. tää päivä tulee todennäköisesti siirtymään jatkuvasti eteenpäin siihen asti, ennen kuin näitä kortteja saadaan toimitettua Gigantille.. sormet ristiin jne.

Viimeksi muokattu:
Voisin melkein veikata että Gigantista ei kannata tuota 5070 ti Prime OC paljoa yrittää jos nopeasti haluaa kortin.
Taisi mennä aika hyvin ne kortit tuossa yöllä/aamulla.

Kopterikauppa poistanut saatavuus hakukikan ainakin 924e korteista. varmaan varanneet omiin pakettikoneisiin msrp vehkeet.
Yhteensä niitä oli muistaakseni jotain 25kpl luokkaa?
Proshopissa:
Asus Prime 5070ti 924e - +15kpl
Asus Prime 5070ti 939,9e - 5kpl
GIGABYTE WindForce 3 OC 5070 Ti 924e - 15kpl

Verkkiksessä:
Asus Prime 5070ti OC 939,9e - +25kpl

Gigantti möi jo yöllä varastosa ainakin sen Primen osalta?
PNY ja MSI jää sitten kysymysmerkiksi

Ei noi nyt mitään älyttömiä määriä ole.

Kopterikauppa poistanut saatavuus hakukikan ainakin 924e korteista. varmaan varanneet omiin pakettikoneisiin msrp vehkeet.

Tai sitten pitävät niistä arpajaiset. Se täsmäisi miten aiempia MSRP-variantteja on kaupattu.

Ja ennen tuon julkistamista myyvät varaston tyhjäksi kalliimmista malleista kiireisille :D

verkkokaupasta katosi tänään msi:n pari korttimallia. Oli yhteensä 42 varastossa.

30 MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G GAMING TRIO OC PLUS
12 MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION

verkkokaupasta katosi tänään msi:n pari korttimallia. Oli yhteensä 42 varastossa.

30 MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G GAMING TRIO OC PLUS
12 MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION
Veikkaisin, että nää oli niitä mitä tarjottiin 5080 tilalle. Ainakin tänne pastetuissa viesteissä puhuttiin noista MSI:n korteista.

Yhteensä niitä oli muistaakseni jotain 25kpl luokkaa?
Proshopissa:
Asus Prime 5070ti 924e - +15kpl
Asus Prime 5070ti 939,9e - 5kpl
GIGABYTE WindForce 3 OC 5070 Ti 924e - 15kpl

Verkkiksessä:
Asus Prime 5070ti OC 939,9e - +25kpl

Gigantti möi jo yöllä varastosa ainakin sen Primen osalta?
PNY ja MSI jää sitten kysymysmerkiksi

Ei noi nyt mitään älyttömiä määriä ole.
Dronekaupassa näytti muistaakseni 25+ noita OC Prime ja 5kpl normi Prime
Ja Gigantti juu myi pelkästään tota Prime OC yöllä

Onko F5 jo voideltu? Onhan tämä yhtä hulluutta kyllä. Saisivat kaikki myydä arpajaisilla niin kauan kuin on rajattu saatavuus.

Edit: Onnea matkaan!

Näyttää siltä että ainoa joka ei vielä kisko 5090-malleista ylihintaa on Power.

Tässä kuva talteen joka otettu 20.2.:

1740059343313.png

Vinkkejä otan vastaan. Koska tuota f5 pitäisi alkaa paineleen? :D
Netistä kello auki ja päivität sivun samalla hetkellä kun kääntyy 16.00.00. Kortti koriin ja viittä vaille vikkelästi tilaus läpi (kannattaa olla valmiiksi kirjautuneena kauppaan).
Prot käyttää sitten scriptejä sun muuta, mutta mulla ei ole tietotaito vielä sillä tasolla. Turha sitä F5:sta on aiemmin tai myöhemmin enää hakkailla...

Tais näillä olla kuitenkin tarjontaa enemmän kun kysyntää. 2 Yli loggasin verkkikseen ja silti kerkesin ehkä nappaamaan msrp Asuksen. Saas nähdä että sainko oikeasti, vai bugittaako taas.

En uskaltanut lähteä tohon Prime OC:n f5 kisaan, mutta gaming oc tarttui koriin. Nyt on sitten haavissa huhtikuussa saapuva 5080 tuf oc ja tämä. Katsotaan kumpi kortti tulee lopulliseen käyttöön.

Tais näillä olla kuitenkin tarjontaa enemmän kun kysyntää. 2 Yli loggasin verkkikseen ja silti kerkesin ehkä nappaamaan msrp Asuksen. Saas nähdä että sainko oikeasti, vai bugittaako taas.
Joo, vieläkin näyttää verkkis et ois muutama Prime OC jäljellä.

Nopeesti menikin sitten muualta. Onko tää nyt jotain fomoa vai trokausta kun kortithan ihan paskoja (hintaansa nähden) :D Taitaa nuo 1160e kortitkin sitten mennä ja noissa vasta vähän järkeä onkin.

Ihan huvikseen koitin naksutella koriin verkkikseltä. 924,90e primeä ei missään vaiheessa ollut edes ostettavissa? Ja hieman kalliimpi oc malli meni heti 16:00 kaikki koreihin varatuiksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom