NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Oletko ollut aspaan nyt yhteydessä? Käsittääkseni näitä korvaavia tuotteita on tarjottu niille, jotka ovat itse olleet yhteydessä aspan suuntaan.

Vain jos soittaa sinne. En ole nyt kahteen viikkoon saanut vastausta kun kyselin sähköpostitse korvaavista tuotteista.
 
Chatin kautta ja soittamalla sama tulos, vain turboa on tarjolla. Lienee nyt joku yhtenäisempi linjaus, kun alkukuusta on ilmeisesti tarjottu mitä tahansa varastossa olevaa korttia (Aorus Master, Gaming OC, EVGA XC3 ultraa). Kortti menee joka tapauksessa vesille niin otin turbon vastaan, vaihtoehtona olisi ollut varmaankin odotella jotta turbot loppuvat ja seuraavaa korvaajaa ilmestyy varastoon.
edit: Ja kyseessä tosiaan non-OC TUF
 
Viimeksi muokattu:
Meinaa itsellä nyt usko loppua tuon 3080 odottelussa.... huomenna tulee vuosi täyteen kun tilasin käynyt nyt mielessä että ottais rahat takaisin ja ostaisi 3060 ti sillä rahalla:/
 
Gigantilta soitettiin (soittelevat tilauksia läpi) ja sanottiin että Asus RTX 3080 TUF OC -mallin valmistus on lopetettu. Tarjosivat tilalle varastossa olevaa Gigabyte Aorus Masteria, joka toimitetaan ensi viikon aikana.

Tilaus on tehty 16.10.2020

Päivitys: Tuli teskstari uudesta tilauksesta ja sähköposti edellisen tilauksen korvaamisesta uudella. Paketti lähti matkaan torstaina ja arvio saapumisesta on perjantaiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantilta soitettiin (soittelevat tilauksia läpi) ja sanottiin että Asus RTX 3080 TUF OC -mallin valmistus on lopetettu. Tarjosivat tilalle varastossa olevaa Gigabyte Aorus Masteria, joka toimitetaan ensi viikon aikana.

Tilaus on tehty 16.10.2020

Päivitys: Tuli teskstari uudesta tilauksesta ja sähköposti edellisen tilauksen korvaamisesta uudella. Tämänhetkinen status on "Tilaustasi kerätään".
Ei voi käsittää. Myös mulle soitettiin äsken ja tarjottiin vain 3080 turboa. Tosin tilauksessa oli tuf non oc. Lokakuussa tehty tilaus.
 
Mikähän siinä on kun Gigantti korvaa noita kortteja tuotteilla, joita oikeasti löytyy ja laittaa toimitukseen, mutta Verkkis vaihtaa ainoastaan johonkin "paperijulkaisuun", jota ei tule ikinä saamaan :D
 
Soittelin nyt Giganttiin kun vuosi on ylittynyt. Chatissa ei ensin löytynyt tilausta mutta "kollega löysi vanhasta järjestelmästä". Tämän jälkeen jokin kesti niin pitkään että kertoivat soittavansa myöhemmin takaisin. Soittivat sitten perään ja tuotenumerosekoilujen jälkeen kävi ilmi että Gigabyten 3080 Turboa olisivat tarjoamassa lähipäivinä. Kerroin että blower-Turbo ei ole vastaava vaan heikompi tuote verrattuna MSI Trioon ja aspa neuvoi etsimään sopivat kortit valmiiksi ylös ennen kuin vaihtosoitto tulee. Pitää pyytää sitten vaihtoa Aorukseen tai EVGA:han.
Gigantti yritti soittaa viime viikon torstaina mutta olin huonossa paikassa joten sovittiin että soittaa seuraavana päivänä uudestaan. Uutta soittoa ei koskaan tullut joten soitin nyt takaisin. Asiakaspalvelija sanoi että mun kohdalla jonossa oleville voidaan tarjota vain Turboa tällä hetkellä. Sovimme että hän tekee järjestelmään tiketin että muhun ollaan yhteydessä kun vaihto johonkin Turboa parempaan tulee mahdolliseksi. Tilattu 7.11.2020.
 
Gigantista soittivat, että 15.10.2020 tilattu 3080 TUF korvataan -> EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR kortilla.

Tuote Kuvaus Hinta Alennus Kpl Summa ALV
353852 EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR näytönohjain (10 GB) 1244.0e 505.00e 1 739.00e 24%

No ihan hyvä diili kuitenkin 739e kortiksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Multitronic perui 760e hintaan tilatun 3080 TUF OC vedoten valmistuksen lopetukseen. Eli n. vuoden ollut tilaus vireillä. Aivan takuulla ei koskaan lähettänyt vain sitä, koska hinnat olivat pompsahtaneet pilviin ja myivät jonon ohi enemmän maksaville asiakkaille.

Mitkä ovat oikeuteni? Voiko vaatia vastaavaa tuotetta samaan hintaan? Vai voiko liike mielivaltaisesti perua kaupan.
 
Multitronic perui 760e hintaan tilatun 3080 TUF OC vedoten valmistuksen lopetukseen. Eli n. vuoden ollut tilaus vireillä. Aivan takuulla ei koskaan lähettänyt vain sitä, koska hinnat olivat pompsahtaneet pilviin ja myivät jonon ohi enemmän maksaville asiakkaille.

Mitkä ovat oikeuteni? Voiko vaatia vastaavaa tuotetta samaan hintaan? Vai voiko liike mielivaltaisesti perua kaupan.

Peruivat minun 3080 TUF non OC myös.
 
Täällä myös, toistan asiaa ihan näkyvyyden takia:
"Avoin näytönohjaimen tilaus on peruutettu, koska tuotteen valmistus on lopetettu. Pahoittelemme että tätä ei onnistuttu toimittamaan."
Kyseessä TUF OC joka tilattu 2.10.
EDIT: laitetaan vielä, että aiemmassa sähköpostissa ovat kertoneet korvaavansa mallin toisella:
"tässä korttisarja on tosiaan korvautunut V2 / LHR mallilla kuten arvelitekkin, ja korvaamme kortin samalla hinnalla sellaisella kun niitä tulee saatavilla. RTX 3080 kohdalla saatavuustilanne on erittäin huono ja tässä odotamme että niiden toimitukset menevät ihan reilusti ensi vuoten puolelle, mutta kun kortteja tulee saataville niin tarjoamme sellaista tosiaan tilalle."
 
Viimeksi muokattu:
Sama tuli tänne Multitronicilta, vaikka joitain kuukausia sitten mainitsivat vaihtavansa LHR malliin.
Pistetääs joukolla valituksia liikkeelle. Onko kuluttujaneuvonta oikea osoite nostaa tästä melua?
 
Scummy move Multitronicilta tosiaan, ilmoittaa asiasta juuri, kun asiakaspalvelu menee kiinni klo 17.
 
Tänne kilahti myös sama viesti RTX 3080 Tuf non-OC:n 2.10.2020 tilauksesta.



12.7.2021 vastasivat tilauksen tiedusteluun näin:

Hyvä Asiakas,

valitettavasti RTX 30 -sarjan saatavuus on erittäin huono, ja RTX 3080 on erityisen hankalasti saatavilla. Tällä hetkellä nvidia on ilmoittanut että toimitusitlanne paranee realstisesti vasta ensi vuoden puolella, juuri nyt ongelma on että näytönohjaimen piirisarjoja ei saada valmistettua puolijohteiden tuotanto-ongelmien takia.

Tässä on myös sellainen juttu että kortti korvautunee V2 -sarjalla kun toimitustilanne paranee, siinä on kryptovaluutan louhinnan estoja mutta muuten kyseessä on saman piirisarjan kortti, tämä tarkoittaa että näytönohjain joudutan todennäköisesti vaihtamaan sellaiseen kun näitä saadaan paikalle.
 
Se on varma, että jatkossa näytönohjaimia ei enää ennakkomyydä samalla tavalla. Seuraava sukupolvi kun tulee, niin se on klikkikisa tai osto-oikeusarvonta.
 
Antaisivat markkinoiden määrätä hinnat. Ohjevähittäishinnalla hassua myydä trokareille ja muille joilla parhaat klikkiskriptit. Näytönohjaimet eivät ole mikään pakollinen hyödyke jota pitäisi hintasäädellä.

Koko ensi vuoden huono gpu-saatavuus:
 
Gigantista soittivat, että 15.10.2020 tilattu 3080 TUF korvataan -> EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR kortilla.

Tuote Kuvaus Hinta Alennus Kpl Summa ALV
353852 EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR näytönohjain (10 GB) 1244.0e 505.00e 1 739.00e 24%

No ihan hyvä diili kuitenkin 739e kortiksi :)
TUF non-oc?
 
Gigantista soittivat, että 15.10.2020 tilattu 3080 TUF korvataan -> EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR kortilla.

Tuote Kuvaus Hinta Alennus Kpl Summa ALV
353852 EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING LHR näytönohjain (10 GB) 1244.0e 505.00e 1 739.00e 24%

No ihan hyvä diili kuitenkin 739e kortiksi :)

Itsellä 15.10.2020 tilattu TUF NON-OC josta tänään soittivat ja tarjosivat samaa Evgan korttia. Otin vastaan vaikka koneessa jo tovin hyrrännyt RTX 3080 Ti. Myyn Evgan torissa pienellä voitolla lievittääkseni Ti:stä maksetun 1500€ tuottamaa tuskaa ja masennusta.

Edit. Korjattu päivämäärä, olikin 15.10 eikä 16.10 tilattu kortti.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt tiedä kuuluuko tänne mutta en löytänyt sopivampaa ketjua, tosiaan puolitoista viikkoa sitten lähti Palitin Gamerock 3070 OC takuuhuoltoon jimmssille, vikana oli että RGB ledit eivät palaneet enään kortissa, muuten toimi moitteetta.

Meni noin viikko niin tuli sähköpostia että rma-tapaus käsitelty ja korvaava tuote tilattu, ei mitään muuta. Otin sitten jimmssin chattiin yhteyttä ja kyselin kauanko mahtaa kestää uuden saapumisessa kun ei ole heiltä edes kyseistä korttia tilattivissa. Vastaus oli että ei mitään tietoa että toimittaja ei ole varmistanut mitään. Ehdotin sitten että olisiko mahdollista vaihtaa vastaavaan tuotteeseen esim. Asuksen rog Strix rtx 3070 joka on heillä hinnoiteltu lähelle tuota omaani ja vastaus oli jyrkkä ei. Tarjosivat vaihdossa ainoastaan Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC mikä nyt ei omasta mielestäni kyllä vastaa korttiani, ei edes hinnaltaan.

Miten neuvoisitte tässä tilanteessa toimimaan kun vastaavan kortin saannista ei ole mitään toimitusaika arviota ja tarjoavat vain yhtä ja ainutta hinnat alkaen tuotetta korvaavaksi tuotteeksi.
 
En nyt tiedä kuuluuko tänne mutta en löytänyt sopivampaa ketjua, tosiaan puolitoista viikkoa sitten lähti Palitin Gamerock 3070 OC takuuhuoltoon jimmssille, vikana oli että RGB ledit eivät palaneet enään kortissa, muuten toimi moitteetta.

Meni noin viikko niin tuli sähköpostia että rma-tapaus käsitelty ja korvaava tuote tilattu, ei mitään muuta. Otin sitten jimmssin chattiin yhteyttä ja kyselin kauanko mahtaa kestää uuden saapumisessa kun ei ole heiltä edes kyseistä korttia tilattivissa. Vastaus oli että ei mitään tietoa että toimittaja ei ole varmistanut mitään. Ehdotin sitten että olisiko mahdollista vaihtaa vastaavaan tuotteeseen esim. Asuksen rog Strix rtx 3070 joka on heillä hinnoiteltu lähelle tuota omaani ja vastaus oli jyrkkä ei. Tarjosivat vaihdossa ainoastaan Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC mikä nyt ei omasta mielestäni kyllä vastaa korttiani, ei edes hinnaltaan.

Miten neuvoisitte tässä tilanteessa toimimaan kun vastaavan kortin saannista ei ole mitään toimitusaika arviota ja tarjoavat vain yhtä ja ainutta hinnat alkaen tuotetta korvaavaksi tuotteeksi.

Tuossa tapauksessa kun on reklamaatio, niin aika haastava. Uutta ei suoraan ole hyllystä antaa ja jälleenmyyjälle tulisi kyllä antaa aikaa esim kysyä toimittajalta saadaanko uutta tuotetta, vai lähetetäänkö ulkomaille esim huoltoon.

Jos samaa tuotetta ei kyllä saada, niin siinä tapauksessa olisi varmaan aiheellista, että elinkeinoharjoittaja tarjoaa joko vastaavan tai paremman tuotteen. Näin ainakin kävi kun lähetin oman virtalähteeni Jimmsille huoltoon. Samaa ei saatu niin antoivat paremman tilalle. Näyttisten kanssa on kyllä haastavaa saatavuuden osalta. Suosittelen olemaan kuluttajaneuvontaa yhteydessä.
 
Meinaa itsellä nyt usko loppua tuon 3080 odottelussa.... huomenna tulee vuosi täyteen kun tilasin käynyt nyt mielessä että ottais rahat takaisin ja ostaisi 3060 ti sillä rahalla:/

Älä nyt saatana. Noi vanhat "arvat" on hemmetin halpoja nykyhintoihin verrattuna. Vaikka se voi vähän tympiä että se raha on sisällä ja mitään ei tapahdu, mutta sun kannattaisi silti yrittää katsella noita halvempia tarjousmalleja. Ja sitten kun se lopulta se 3080 tulee, niin voit pitää sen ja myydä korkeintaan pienellä tappiolla tuon korvikenäyttiksen.


Gigantilta soitettiin (soittelevat tilauksia läpi) ja sanottiin että Asus RTX 3080 TUF OC -mallin valmistus on lopetettu. Tarjosivat tilalle varastossa olevaa Gigabyte Aorus Masteria, joka toimitetaan ensi viikon aikana.

Tilaus on tehty 16.10.2020

Tarkoittiko ne siis vanhaa non-LHR mallia?
 
Miten neuvoisitte tässä tilanteessa toimimaan kun vastaavan kortin saannista ei ole mitään toimitusaika arviota ja tarjoavat vain yhtä ja ainutta hinnat alkaen tuotetta korvaavaksi tuotteeksi.
Itselle kyselin Jimmsiltä kuukausi sitten, voiko takuuseen lähetetyn näytönohjaimen vaihtaa toiseen. Sanoivat, että näin voidaan toimia, jos ei ole juuri tiettyä mallia antaa tilalle. Kalliimpaan vaihto välirahallakin kuulemma olisi onnistunut. Erikoista, että nyt on noin jyrkkä kanta.

Oma Asus Dual RTX 3060 Ti rätisee taas. Tuulettimien ruuveja kiristänyt kahdesti ja sillä saa vain hetken helpotuksen. Kertaalleen jo vaihdettu tismalleen saman vian takia takuuseen ja siksi aikanaan kyselinkin Jimmsiltä vaihtoa toiseen malliin. Itse taidan kuitenkin yrittää sinnitellä tuuletinprofiilin avulla RTX 4xxx -sarjaan asti. Jos 3060 Ti -korttien valmistus loppuu, niin hyvällä tuurilla saa uudempaa tilalle.
 
Itsellä 15.10.2020 tilattu TUF NON-OC josta tänään soittivat ja tarjosivat samaa Evgan korttia. Otin vastaan vaikka koneessa jo tovin hyrrännyt RTX 3080 Ti. Myyn Evgan torissa pienellä voitolla lievittääkseni Ti:stä maksetun 1500€ tuottamaa tuskaa ja masennusta.

Edit. Korjattu päivämäärä, olikin 15.10 eikä 16.10 tilattu kortti.

Juu en itsekään tuota korttia tarvitse, kun on jo 6800XT koneessa, mutta saahan tuosta omat pois.
 
Itselle kyselin Jimmsiltä kuukausi sitten, voiko takuuseen lähetetyn näytönohjaimen vaihtaa toiseen. Sanoivat, että näin voidaan toimia, jos ei ole juuri tiettyä mallia antaa tilalle. Kalliimpaan vaihto välirahallakin kuulemma olisi onnistunut. Erikoista, että nyt on noin jyrkkä kanta.

Oma Asus Dual RTX 3060 Ti rätisee taas. Tuulettimien ruuveja kiristänyt kahdesti ja sillä saa vain hetken helpotuksen. Kertaalleen jo vaihdettu tismalleen saman vian takia takuuseen ja siksi aikanaan kyselinkin Jimmsiltä vaihtoa toiseen malliin. Itse taidan kuitenkin yrittää sinnitellä tuuletinprofiilin avulla RTX 4xxx -sarjaan asti. Jos 3060 Ti -korttien valmistus loppuu, niin hyvällä tuurilla saa uudempaa tilalle.
Juu nyt ei tunnu onnistuvan mitenkään mihinkään muuhun kun halvimpaan mahdolliseen..
 
Se on varma, että jatkossa näytönohjaimia ei enää ennakkomyydä samalla tavalla. Seuraava sukupolvi kun tulee, niin se on klikkikisa tai osto-oikeusarvonta.
Nii ja hinta menee täysin kysynnän mukaan. Tää on kyllä käsittämätöntä, kun maksoin omasta RTX3090:sta 1699€
 
Juu nyt ei tunnu onnistuvan mitenkään mihinkään muuhun kun halvimpaan mahdolliseen..
Ihan varmasti onnistuu. Itse juuri kysyin takuuvaihtoa, niin vaihto tapahtuu uuden tuotteen listahinta-ostohintasi. Eli ei järkevästi mene, mutta "elämä halpa, jimms kallis" - vai miten se slogan menikään :D?
 
Hmm, ne jotka ovat saamassa / saaneet Gigantilta korvaavaksi tuotteeksi Gigabyten Aorus RTX 3080 Master 2:sen, ilmeisesti kyseessä on non-LHR -malli, ainakin tuon revision mukaan. LHR-mallin numero kun on 3. Asia selvinnee toivottavasti perjantaina, kun se näyttää olevan arvioitu saapumispäivä. Onko joku saanut jo kyseisen kortin ja onko LHR vai ei?
 
Oma tarina näiden korttien kanssa alkaa olla pikku hiljaa paketissa. Reilu 13 kk siinä kaikkineen meni. Sinä aikana omien käsien kautta kulki 4 kappaletta 3080 kortteja ja yksi 6800 XT. Kaikki menivät omaan käyttöön taikka ostohinnalla kavereille. Pientä säätöähän tuossa oli, mutta kaippa se oli sen väärti. Itselle ja kolmelle kaverille kortit julkaisuhinnoilla, vaikkakin piiiitkällä viiveellä. Tiedä sitten oppiko tästä mitään tulevaisuutta varten... tuskinpa :rofl:

16.10.2020 tilasin kolme 3080 TUF OC:ta:
VK: 803 €, saapui 29.12.2020
--> omassa koneessa
Jimm's: 860 €, saapui 10.06.2021
--> ostohinalla kaverille
--> keskinäisten sopimuten kautta samaiselta kaverilta minulle 3080 Strix OC 14.9.2021 mikä päätyi toiselle kaverille :)
Gigantti: 764 €, korvaavaksi kortiksi tulossa Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 22.11.2021 (soittelivat tänään)
--> menossa kaverille

08.12.2020 tilasin yhden 6800 XT:n AMD:n sivuilta tämän forumin suoralla linkillä
AMD.com: 690€, saapui 14.12.2020
--> ostohinalla kaverille
 
Ihan varmasti onnistuu. Itse juuri kysyin takuuvaihtoa, niin vaihto tapahtuu uuden tuotteen listahinta-ostohintasi. Eli ei järkevästi mene, mutta "elämä halpa, jimms kallis" - vai miten se slogan menikään :D?
Juu kaikkihan onnistuu rahalla, eli siis meinaat että joutuu maksamaan erotuksen vaikka tällä hetkellä johonkin joka on listattuna 1100€ ja alkuvuodesta oma kortti 750€
 
Ihan varmasti onnistuu. Itse juuri kysyin takuuvaihtoa, niin vaihto tapahtuu uuden tuotteen listahinta-ostohintasi. Eli ei järkevästi mene, mutta "elämä halpa, jimms kallis" - vai miten se slogan menikään :D?
Sä ostat tuotteen, sulla on siihen 3 vuoden takuu. Jos myyjä alkaa vaatii takuu, ihan suoraan kuluttajavirastolle yhteys, kulkematta lähtöruudun kautta. Mee jimmsin sivulle. Siellä ostaessa luki 3v takuu ja siitä niillä ei ole mitään oikeutta luistaa.
 
Sä ostat tuotteen, sulla on siihen 3 vuoden takuu. Jos myyjä alkaa vaatii takuu, ihan suoraan kuluttajavirastolle yhteys, kulkematta lähtöruudun kautta. Mee jimmsin sivulle. Siellä ostaessa luki 3v takuu ja siitä niillä ei ole mitään oikeutta luistaa.
Siis kyllähän Jimss suostuu tuon maahantuojalle takuuseen laittamaan, sen laki vaatii. Myyjällä on oikeus korjata tuote. Saattaa antaa rahanakin, jos ei ole enää samaa tuotetta saatavilla. Muut optiot sitten Jimss tarjoaa hyvää hyvyyttää.
 
Kyl mulle tommonen turbo menis, kun jokatapauksessa asentaisin siihen vesiblokin :p

Näyttäis olevan alphacoolilta saatavilla jopa stand-alone AIO jäähdytin sille, jos ei niinkuin customluuppia haluis näyttiksen takia rakentaa;

Alphacool Eiswolf 2 AIO - 360mm RTX 3080/3090 Gaming/Eagle mit Backplate
Lämmöt turbossa oli tapissa melkeen heti vakioasetuksissa. Muistit huiteli siellä 108c ja core throttletti huoletta rtx benchmarkissa. 100% puhallin niin pysyy jokseekin lämmöt aisoissa.
Päädyin tilaamaan tuon aio jäähyn viime viikolla ku pälli leviää avoimilla kuulokkeilla. enivei onnea niille jotka sai jäädä Gigantin jonoon vielä eikä pakotettu ottamaan turboa.

Jos tästä jollekin hyötyä niin vakiojäähyllä ja vakioasetuksilla Cyberpunk 2077 n.5min käynnistyksestä, 5 kotelotuuletinta ja kotelo auki:
core 88.7c, vram 98c, hotspot 99,8c, 1725mhz, ~315W, fan 73% ja kasvaa

Siedettävät lämmöt alivolteilla 0.750V:
core 73.9c, vram 84c, hotspot 86c, 1665mhz, ~205W, fan 55%
 
Viimeksi muokattu:
Joku pari viikkoa sit oli jimmsin 3080 tuf non-oc jonossa joku ~200 ennen mua, nyt on jonosijoitus 40-50 :oops:
 
Hmm, ne jotka ovat saamassa / saaneet Gigantilta korvaavaksi tuotteeksi Gigabyten Aorus RTX 3080 Master 2:sen, ilmeisesti kyseessä on non-LHR -malli, ainakin tuon revision mukaan. LHR-mallin numero kun on 3. Asia selvinnee toivottavasti perjantaina, kun se näyttää olevan arvioitu saapumispäivä. Onko joku saanut jo kyseisen kortin ja onko LHR vai ei?
Oho, hyvä huomio!

"NVIDIA mandates that all manufacturers put an LHR identification clearly visible on the GPU box to all 3060 Ti, 3070, and 3080 models. Newer models do not have LHR identification as all models are LHR."

Mulla kortti (rev 2.0) edelleen laatikossa, mutta laatikossa ei ole mitään mainintaa LHR:stä. Taitaa olla siis FHR?

EDIT: Mahdollisesti osa rev. 2.0 -malleista on LHR ja osa ei. Vastaan paremmin, kun olen ottanut kortin käyttöön. Esim. Proshop listaa rev 2.0 korttia LHR-mallina.
 
Oho, hyvä huomio!

"NVIDIA mandates that all manufacturers put an LHR identification clearly visible on the GPU box to all 3060 Ti, 3070, and 3080 models. Newer models do not have LHR identification as all models are LHR."

Mulla kortti (rev 2.0) edelleen laatikossa, mutta laatikossa ei ole mitään mainintaa LHR:stä. Taitaa olla siis FHR!

EDIT: Mahdollisesti osa rev. 2.0 -malleista on LHR ja osa ei. Vastaan paremmin, kun olen ottanut kortin käyttöön.
Tuotesivuilta selviää, että rev 3.0 on LHR. 2.0:n kohdalla vastaavaa mainintaa ei ole.

 
En nyt tiedä kuuluuko tänne mutta en löytänyt sopivampaa ketjua, tosiaan puolitoista viikkoa sitten lähti Palitin Gamerock 3070 OC takuuhuoltoon jimmssille, vikana oli että RGB ledit eivät palaneet enään kortissa, muuten toimi moitteetta.

Meni noin viikko niin tuli sähköpostia että rma-tapaus käsitelty ja korvaava tuote tilattu, ei mitään muuta. Otin sitten jimmssin chattiin yhteyttä ja kyselin kauanko mahtaa kestää uuden saapumisessa kun ei ole heiltä edes kyseistä korttia tilattivissa. Vastaus oli että ei mitään tietoa että toimittaja ei ole varmistanut mitään. Ehdotin sitten että olisiko mahdollista vaihtaa vastaavaan tuotteeseen esim. Asuksen rog Strix rtx 3070 joka on heillä hinnoiteltu lähelle tuota omaani ja vastaus oli jyrkkä ei. Tarjosivat vaihdossa ainoastaan Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC mikä nyt ei omasta mielestäni kyllä vastaa korttiani, ei edes hinnaltaan.

Miten neuvoisitte tässä tilanteessa toimimaan kun vastaavan kortin saannista ei ole mitään toimitusaika arviota ja tarjoavat vain yhtä ja ainutta hinnat alkaen tuotetta korvaavaksi tuotteeksi.
Olin yhteydessä vielä tapauksesta Jimmsin asiakaspalvelupäällikköön ja hän antoi enään vaihtoehdoksi ainoastaan heidän yksi ja ainoa tarjoama korvaava tuote joka on ensinnäkin erilaisilla virtaliittimillä, heikommalla jäähyllä, kellotaajuuksilla ja ei ole mieleeni ulkonäöllisesti tai kaupan purku ja alkuperäisen myyntihinnan palautus.

Enään ei ole mahdollista edes odottaa vastaavaa Palitin korttia kun toimituksesta ei ole saatu valmistajalta mitään tietoa...

Onko näin että ainoana järkevänä vaihtoehtona minulle jää hyväksyä tuo heidän tarjoamansa kortti?

Tässä vielä takuuseen lähettämäni kortin linkki ja heidän tarjoamansa:



 
Olin yhteydessä vielä tapauksesta Jimmsin asiakaspalvelupäällikköön ja hän antoi enään vaihtoehdoksi ainoastaan heidän yksi ja ainoa tarjoama korvaava tuote joka on ensinnäkin erilaisilla virtaliittimillä, heikommalla jäähyllä, kellotaajuuksilla ja ei ole mieleeni ulkonäöllisesti tai kaupan purku ja alkuperäisen myyntihinnan palautus.

Enään ei ole mahdollista edes odottaa vastaavaa Palitin korttia kun toimituksesta ei ole saatu valmistajalta mitään tietoa...

Onko näin että ainoana järkevänä vaihtoehtona minulle jää hyväksyä tuo heidän tarjoamansa kortti?

Tässä vielä takuuseen lähettämäni kortin linkki ja heidän tarjoamansa:




Vaikea sanoa eroja noiden kanssa. Eroa siis varmaankin on, mutta komponentti tasolla eikä niinkin näkyvästi kuin esim 2:n tuulettimen malli vs 3:n tuulettimen malli. Joten hieman haastavamapi tapaus.

Kuluttajaneuvonnan mukaan sinun ei tarvitse hyväksyä heikompaa tuotetta. Ainahan voit sanoa esim, että voit ottaa tuotteen vastaan mutta pyydät esim 100€ hinnan palautuksen tuotteesta tilillesi. Olisin ihan kuluttajaneuvontaan yhteydessä jos et vielä ole ollut. Saamani ohjeistuksen mukaan, elinkeinoharjoittajan tulee toimittaa vähintään yhtä hyvä tai parempi tuote, esim oheista on myös varastossa, johon varmaan voit ehdottaa vaihtoa.


Mitä katson, niin ainakin tuo boost kellontaajuus olisi sama tässä kuin huoltoon lähettämässäsi kortissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 124
Viestejä
4 881 561
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom