Mitä mitä?
Laitoin viime viikolla chatin kautta viestiä, ja 3080 TUF non-oc vaihtui Aorus Masteriin, joka on postissa matkalla. Laittoi vielä kotiinkuljetuksella ilmaiseksi, hintalapussa 739€
Tilattu viime vuoden lokakuussa, eli about 13kk meni odotellessa. Noh, nyt odottelen vielä blokkia tolle kun vaihtuikin malli, mutta eiköhän se nyt tule hieman nopeammin kuin 13kk.
Omalla kohdalla Gigantti teki erittäin likaisesti omasta mielestä
Tammikuussa 2021 tilattu 3070, kolmen tuulettimen EVGA XC3. Toissaviikoilla tarjosivat Ventus 2x (2 Tuuletinta) mallia, yhtyen omaan mielipiteeseen että ei ole yhtä hyvä, mutta mitään muuta ei ole eikä ole tulossa.
Jäin funtsimaan, olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja nyt maanantaina tuli soitto Gigantista. Joko otan tilauksen vastaan tai kauppojen purku. "Käsi sydämmellä rehellisesti sanon että mitään muuta ei ole tai ole tulossa"
Tämä oli maanantaina 8.9. Sain siihen oman neuvottelun jälkeen 30€ alennuksen ja 50€ lahjakortin
Hyväksyin tämän Gigantin asiakaspalvelijan tiedolla, että mitään muuta 3070 näyttistä ei ole tai ole tulossa. Olin valmis tyytymään tähän ja unohtamaan tapauksen.
9.9 Sain tietää, että toinen henkilö joka tilasi EVGA XC3:n sai MSI 3070 Gaming X Trion. Jopa parempi kortti kuin tuo XC3. Itse kun valitin kortista jota itselle tarjottiin "Ei voida tarjota sitä, koska se on parempi kuin tilaamasi kortti" eli suoranaisesti menevät lakia vastaan kun Gigantilla on käytäntö "Otat joko huonomman tuotteen vastaan tai puramme kaupat". Raivostuttavampaa tästä tekee sen, että reklamaatiokirjeessäni olin pyytänyt Gaming X triohon vaihtoa. Tallella on jopa kuvakaappaus reklamaatiokirjeen päivämäärältä, jossa näkyy Gigantin sivulla että Ventus 2X ja Gaming X Trio korttia saapuu samana päivänä varastoon.
11.11 Gigantille tuli 25-20 kappaletta Gigabyte 3070 Gaming OC näytönohjainta myyntiin. Suoraan varastosta, eli vapaana on ja ei mene esim vanhoille tilauksille. Raivostuttaahan että Gigantti joko valehteli tai he itse mokasivat kommunikoinnin yrityksen sisällä ja eivät suostu vaihtamaan Ventus 2X korttia tilaukseni vastaavaan tai parempaan näytönohjaimeen. Lahjakortin ja alennuksen palauttaisin tietysti.
Laitoin tuollaisen Gigabyten 3070 Gaming OC kortin gigantista tilaukseen 899€ hinnalla ja myyn nyt tuon Ventus 2X:n, mutta tosi paha maku jäi Gigantista kyllä asiakkaana. Asiakaspalvelijat eivät myöskään suostu tekemään asialle jotain ja viimeisimmässä puhelussa melko röyhkeästi keskeyttivät ja koittivat ajaa pointtia "Älä tänne uudelleen soita asian takia, asia ei tule etenemään"
Varmasti kuluttajariitalautakunnalle olisi tapausta tästä, mutta voimat kyllä aika lopussa tämän kaiken jälkeen. Varmaan yhteensä 6-12 tuntia oltu puhelimessa Giganttiin päin, suurimman osan tästä jonossa tai pidossa.