Tärkeää huomata:
”Jos ei pysty ostamaan vastaavaa tuotetta, vahingon osoittaminen voi olla vaikeaa. Se, että jää ilman tuotetta, ei ole välttämättä korvattava vahinko.”
Esimerkiksi Giganttihan on antanut hyvityksiä, vaikkei tuotetta ole toimitettavana.
Menee hieman villiksi tämä kaupankäynti, kun kuluttajat penäävät oikeuksiaan tapauksissa, jotka jo lähtökohtaisesti tietävät virheellisiksi. Eri asia jos esim. Gigantti asettaisi ostajat eriarvoiseen asemaan toimittaen toisille ja peruuttaen muiden ostokset. Mutta nykyään ei sallita mitään virheitä. Kuinkahan kauan menee, että kaupat alkaa suorittamaan viivästettyjä tilausvahvistuksia, joilla voidaan esim. vkl jälkeen sortata selvät pitkäaikaiset tuotevirheet pois ja ennen sitä ei kukaan saa vahvistusta.
Parasta on uhriutujat, jotka vannovat ettei enää asioida kys. pettymyksen tuottaneessa liikkeessä… ja seuraavassa tarjousrytinässä ollaan taas mukana.