NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Noita palautettuja näyttiksiä on tarjolla sekä verkkiksessä että jimmsissä sillontällön. Verkkiksessä enemmänkin ollu. Veikkaan että on vaan tultu katumapäälle kun hinta on niin kova. En usko että korteissa on mitään vikaa.
 
Noita palautettuja näyttiksiä on tarjolla sekä verkkiksessä että jimmsissä sillontällön. Verkkiksessä enemmänkin ollu. Veikkaan että on vaan tultu katumapäälle kun hinta on niin kova. En usko että korteissa on mitään vikaa.

Jees.. Itselläkin tuossa yksi RTX3060 avaamattomassa boxissa lähdössä verkkikselle takaisin... Meneeköhän nää avaamattomat outlettiin vai takaisin normimyyntiin? Tuli tilattua tämä ja heti perään sainkin itselle paremmin kelpaavan mallin.. eli tässä yksi esimerkki mitä voi käydä..
 
GIGABY GV-N3080AORUSX WB-10GD 1449e
GIGA GV-N3080AORUS X-10GD Grap 1399e
Eli Gigantille on tänään/lähi aikoina tulossa Gigabyten 3080 sarjan näytönohjaimia. Kuitenkin tilauksen perumisen syynä on ollut mm. "korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla". Laitoin asiakaspalveluun tästä reklamaatioviestiä.
 
Gigantista soittelivat aamulla ja yksipuolisesti peruivat 3080 tilaukset, koska "emme valitettavasti saa toimitettua" ja "vastaavaa tuotetta ei ole tarjota tilalle".
Gigantissa oli äsken muutama kappale 3080 kortteja myynnissä, kaikki meni heti hintaan 1399e - 1499e

Eikö noi kommentit sodi aika kovasti Gigantin vetämän linjan vastaisesti? Kannattanee ottaa puheeksi jos yrittävät perua tilauksia yksipuolisesti.

Edit: Ville ehtikin jo vastata tähän mietintääni :)
 
Jees.. Itselläkin tuossa yksi RTX3060 avaamattomassa boxissa lähdössä verkkikselle takaisin... Meneeköhän nää avaamattomat outlettiin vai takaisin normimyyntiin? Tuli tilattua tämä ja heti perään sainkin itselle paremmin kelpaavan mallin.. eli tässä yksi esimerkki mitä voi käydä..
Kyssäri tähän väliin, että miksi et tarjoo tätä ostohintaan foorumilla palautuksen sijaan? Sais joku kaipaamansa kortin täällä.
 
Jees.. Itselläkin tuossa yksi RTX3060 avaamattomassa boxissa lähdössä verkkikselle takaisin... Meneeköhän nää avaamattomat outlettiin vai takaisin normimyyntiin? Tuli tilattua tämä ja heti perään sainkin itselle paremmin kelpaavan mallin.. eli tässä yksi esimerkki mitä voi käydä..
Kaikki asiakkaalla käyneet menee outlettiin. Kysyin tätä myymälästä (vain asiakkaan myymäälään varatut noutamattomat palautuu myyntiin myymäläsaldolla)

Kyssäri tähän väliin, että miksi et tarjoo tätä ostohintaan foorumilla palautuksen sijaan? Sais joku kaipaamansa kortin täällä.
Voin vastata HeadCasen puolesta, kun Itsellä oli tuollainen 10e alle ostohinnan tarjolla viikon eikä kelvannut...
 
Tännekki tuli soitto gigantista. Pyysin korvaavaa tilalle, asiakaspalvelija sanoi, että ko. RTX näytönohjaimia ei ole enää lainkaan tulossa gigantille. Varmistin vielä että ei mitään RTX sarjaa, niin näin on. Ei edes RTX 2xxx sarjaa.
 
Kaikki asiakkaalla käyneet menee outlettiin. Kysyin tätä myymälästä (vain asiakkaan myymäälään varatut noutamattomat palautuu myyntiin myymäläsaldolla)


Voin vastata HeadCasen puolesta, kun Itsellä oli tuollainen 10e alle ostohinnan tarjolla viikon eikä kelvannut...

Ehkä tota 3060:aa sitten ei niin paljon haluta. Taitaa olla 3060ti ja siitä ylöspäin mallit mitkä kiinnostaa.
 
Tänne kelpais sellanen n. 550e hintanen 3060. Amazonista sain napattua asuksen dualin 14.4, mutta ei ole vieläkään arvioitua päivää. Taisivat myydä yli erän vahingossa. Hinta oli siis 545e posteineen Italian amazonista.
 
Valkoisia Asusin 3080 Strixejä Jimmsillä hyllyssä 5 kpl tällä hetkellä eniten kaipaavalle (valitettavan moderniin hintaan).
 
Tännekin tuli soitto Gigulista ja ihan ensiksi pahoiteltiin toisen asiakaspalvelijan virheellistä lausuntoa, että tilauksen voisi pitää sisällä. Ei kuulemma voi, koska valitettava virhe heidän päässä. Uusia kortteja ei myöskään ole tulossa ja jonosijoitusta ei ole eikä ole koskaan ollutkaan ym. syystä. En jaksanut alkaa tapella, koska 800 euroa tuolla sisällä ja tuntuisi tyhmältä makuuttaa sitä siellä seuraavat n kuukautta. Pari sähköpostia ja yksi 5min puhelu 30 euron lahjakortin eteen on ihan hyvä tili. Tienasin tällä ainakin enemmän kuin sillä, että rahat olisivat olleet pankkitililläni.
 
Tännekki tuli soitto gigantista. Pyysin korvaavaa tilalle, asiakaspalvelija sanoi, että ko. RTX näytönohjaimia ei ole enää lainkaan tulossa gigantille. Varmistin vielä että ei mitään RTX sarjaa, niin näin on. Ei edes RTX 2xxx sarjaa.
Tämä olisi hyvä saada kirjallisena. :thumbsup:
 
Telialta tuli viesti n. vartti sitten, että ovat vihdoin saaneet pienen erän RTX 3080 ROG Strix OC -kortteja, ja mukana vielä erillinen tilauslinkki jota kautta sai vihdoin oman, marraskuusta asti jonossa olleen ja kertaalleen Telian puolelta peruutetun tilauksen vetämään. Katsotaan josko vihdoin nappaisi!
 
Telialta tuli viesti n. vartti sitten, että ovat vihdoin saaneet pienen erän RTX 3080 ROG Strix OC -kortteja, ja mukana vielä erillinen tilauslinkki jota kautta sai vihdoin oman, marraskuusta asti jonossa olleen ja kertaalleen Telian puolelta peruutetun tilauksen vetämään. Katsotaan josko vihdoin nappaisi!
Minä päivänä marraskuussa olit tilannut?
 
GIGABY GV-N3080AORUSX WB-10GD 1449e
GIGA GV-N3080AORUS X-10GD Grap 1399e

Ei sattuisi kenelläkään olemaan näistä screenshotteja? Gigantti tosiaan väittää, että korvaavia kortteja ei ole olemassa, mutta samaan aikaan myydään toista 3080 mallia kalliimmalla :D
 
Telia nähtävästi joo toimitannu noita kortteja tai ainaki toimittaa kun linkit jako ilmesesti.
jopa 9.11 saannu Telialta strixei..
tuffeista ainaki yksi 30.10 tilannu saannu.
omaa tuffia viel odotellaan varmaa jokunen aika.
 
Nonnis gigsusta peruutus ja 30 loiroa ja surunvalittelut. Tilasin siis tuon saldo/saatavuusvammaisen 3080:n. Sama sen väliä, ei oo intoa odotella kolmea vuotta korttia, joten kiitos kolmestakympistä :)
 
Nonnis gigsusta peruutus ja 30 loiroa ja surunvalittelut. Tilasin siis tuon saldo/saatavuusvammaisen 3080:n. Sama sen väliä, ei oo intoa odotella kolmea vuotta korttia, joten kiitos kolmestakympistä :)
Joo, sama tuli tännekin. Jos ei olisi luottokortilta maksettu, niin olisin todennäköisesti aloittanut väännön tilauksen jättämisestä sisään jossain muodossa, mutta jos tuota nyt sitten saisi jonottaa puoli ikuisuutta rahat sisässä (mahdollisesti koskaan tulematta, jos eivät aio tilauksia täyttää), niin ei kiitos. Vastaavan mallin ikuisuusarpoja on jo yksi siellä verkkokauppa.com:ssa mitä eivät taida koskaan täyttää tähänastisesta päätellen. Onneksi sentään noudolla.

Kyselin kans vastaavan tuotteen perään jne. mutta ei ollut kuulemma ohjeistettu mitään vaihtoehtoja ja ohjeistus näiden perumisesta oli tullut suoraan pääkonttorilta.

Edit: Alkaa olla sellainen fiilis, että palataan asiaan jouluksi. Jos tuo yksi arpa toteutuu, niin hienoa, mutta alkaa vähän usko mennä, että järkihintaan mitään saa moneen kuukauteen. Pitää varmaan luistaa CP2077:n osalta periaatteesta ja aloittaa pelaus ilman 3080:iä :cautious:
 
Kuukausi sitten kysynyt Multitronicista että mikähän tilanne oman Asus TUF OC:n kanssa. Vastasivat että yksi tilaaja minua edellä. Oon laittanut tilauksen sisään 27.10.
Joskus syksyllä tuli vitsailtua että jos juhannukseen mennessä sais kortin käteen. Tällä menolla menee varmaa vielä yli senkin.

Kuullostaa kyllä aika epäuskottavalta kun itsellä on tilattu 2.10. eikä mitään viitteitä kortin saapumisesta ole ollut, vaikka itsekin muutamia asiallisia sähköposteja multitronicille lähettänyt. Mutta onhan täällä jo jotkut saaneet jonojen ohikin noita....
 
Gigantin kohdalla kannattanee tehdä niin että pyytää kirjallisena todisteen että eivät aio myydä mitään vastaavaa 3080 mallia seuraavan ~vuoden ajalla. Jos lähettävät kirjallisena tällaisen niin sitten voisin 30€ korvaukseen suostua. Mutta jos kortteja näkyy myynnissä tänä vuonna niin sitten jäävät kiinni valehtelusta ja voi pyytää lisää korvauksia huijaamisesta.
 
Telialta tuli viesti n. vartti sitten, että ovat vihdoin saaneet pienen erän RTX 3080 ROG Strix OC -kortteja, ja mukana vielä erillinen tilauslinkki jota kautta sai vihdoin oman, marraskuusta asti jonossa olleen ja kertaalleen Telian puolelta peruutetun tilauksen vetämään. Katsotaan josko vihdoin nappaisi!
Mikä päivä olit tehnyt tilauksen tarkalleen? Itsellä 11.11, eikä ole kuulunut tilauslinkkiä.

Edit: löytyi sittenkin aiemmista viesteistä. Onnittelut kortista!
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta
 
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta

Kuluttajaneuvontaan vaan yhteyttä. Kyllä siitä painetta tulee kun muutama sata laittaa valitusta.
 
Hetki siten Telia-yhteisön keskusteluun tulleen viestin lainaus (koskee siis Telian tilauksia):

"I ordered 3080 rog strix on 10.11, got the link today. Glad that I am finally getting the card.

However, my friend who ordered it a day later wasn't even put in the queue when he sent a message. He gave the order number and e everything and today had to make 2 phone calls and had to explain the situation. Guess not everyone know about the videocard queues. He got told that he might not receive the card this year.

Terore, you said that a new batch is coming in a couple if weeks, is this still true? I do hope my friend will receive the card soon as I managed to get one on this batch and he ordered just a day later."

Oma tilaus 11.11. aamulla joskus 7 - 8 välillä. Vielä odottelen.
 
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta
Joo, ei se asiakaspalvelu tee mitään omia muutoksia. Oli kuulemma selkeä ja suora ohjeistus suoraan sylttytehtaalta, niin eipä siinä silloin tehdä muuta kuin perutaan. Pääkonttorilla on todettu, että otetaan riski mahdollisista jälkipyykeistä ja tällä mennään.
 
Itse laitan myös kuluttajaneuvontaan viestiä heti kun perumisilmoitus tulee. Saisi jo tulla loppu näille myydään ei-oota lupauksella toimittaa 5-10 arkipäivässä.
 
Hetki siten Telia-yhteisön keskusteluun tulleen viestin lainaus (koskee siis Telian tilauksia):

"I ordered 3080 rog strix on 10.11, got the link today. Glad that I am finally getting the card.

However, my friend who ordered it a day later wasn't even put in the queue when he sent a message. He gave the order number and e everything and today had to make 2 phone calls and had to explain the situation. Guess not everyone know about the videocard queues. He got told that he might not receive the card this year.

Terore, you said that a new batch is coming in a couple if weeks, is this still true? I do hope my friend will receive the card soon as I managed to get one on this batch and he ordered just a day later."

Oma tilaus 11.11. aamulla joskus 7 - 8 välillä. Vielä odottelen.
Omasta tilausvahvistus aikaleimalla 8.18, joten ollaanhan kuulolla, kun viestiä joskus tulee.
 
Gigantilta sähköpostia:
"
Kiitos viestistäsi.

Tämä tuote on tullut virheellisesti meillä nettiin myyntiin.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan.

Tämän järjestelmävirheen vuoksi tuotetta on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.

Joudumme siis toisenkin tilauksistasi perumaan ja saat siitäkin hyvityksenä 30e arvokoodin. "

Mielenkiintoinen kohta tuo on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.
 
Gigantilta sähköpostia:
"
Kiitos viestistäsi.

Tämä tuote on tullut virheellisesti meillä nettiin myyntiin.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan.

Tämän järjestelmävirheen vuoksi tuotetta on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.

Joudumme siis toisenkin tilauksistasi perumaan ja saat siitäkin hyvityksenä 30e arvokoodin. "

Mielenkiintoinen kohta tuo on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.
Häikkäähän tuossa on todennäköisesti ollut nykytietojen perusteella, joko automaattista tai inhimillinen käpy, minkä takia nuo menivät myyntiin. Puhelussa aspan mukaan kaikki syksynkään tilaajat eivät vielä saaneet gigantille saapuneista korteista omaansa.

Se, että miten tuo vaikuttaa mahdolliseen KKV valitukseen, niin parempi jatkaa tuossa yllämainitussa ketjussa. (edit: pistetään nyt tähänkin Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.))
 
Niin, onko tämä nyt tapa saada peruttua kaikki tilaukset? Poistaa tuote valikoimasta. Väite siitä, ettei korvaavaa tuotetta ole *HETI* saatavilla, pitää paikkaansa, mutta näytönohjaimet sivulla näkyy taas useampi 3080 kortti, jotka ovat valikoimassa ja osaa tulossa varastoon (elokuussa).
 
Miten tapauksessa jossa tilaus perutaan mutta myynnissä on toisen valmistajan kortti jossa samat liitännät?
Voidaanko tilaus vain perua, vai voiko vedota siihen että olen tilannut Gigabyten jossa X liitännät, Asuksesta löytyy samat liitännät joka on teillä myynnissä? Kaikissa korteissa ei ole samoja liitäntöjä, eli valmistajien vaihtaminen ei auttaisi vaikka saisikin toisen valmistajan kortin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom