NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Telialta tuli viesti n. vartti sitten, että ovat vihdoin saaneet pienen erän RTX 3080 ROG Strix OC -kortteja, ja mukana vielä erillinen tilauslinkki jota kautta sai vihdoin oman, marraskuusta asti jonossa olleen ja kertaalleen Telian puolelta peruutetun tilauksen vetämään. Katsotaan josko vihdoin nappaisi!
Minä päivänä marraskuussa olit tilannut?
 
GIGABY GV-N3080AORUSX WB-10GD 1449e
GIGA GV-N3080AORUS X-10GD Grap 1399e

Ei sattuisi kenelläkään olemaan näistä screenshotteja? Gigantti tosiaan väittää, että korvaavia kortteja ei ole olemassa, mutta samaan aikaan myydään toista 3080 mallia kalliimmalla :D
 
Telia nähtävästi joo toimitannu noita kortteja tai ainaki toimittaa kun linkit jako ilmesesti.
jopa 9.11 saannu Telialta strixei..
tuffeista ainaki yksi 30.10 tilannu saannu.
omaa tuffia viel odotellaan varmaa jokunen aika.
 
Nonnis gigsusta peruutus ja 30 loiroa ja surunvalittelut. Tilasin siis tuon saldo/saatavuusvammaisen 3080:n. Sama sen väliä, ei oo intoa odotella kolmea vuotta korttia, joten kiitos kolmestakympistä :)
 
Nonnis gigsusta peruutus ja 30 loiroa ja surunvalittelut. Tilasin siis tuon saldo/saatavuusvammaisen 3080:n. Sama sen väliä, ei oo intoa odotella kolmea vuotta korttia, joten kiitos kolmestakympistä :)
Joo, sama tuli tännekin. Jos ei olisi luottokortilta maksettu, niin olisin todennäköisesti aloittanut väännön tilauksen jättämisestä sisään jossain muodossa, mutta jos tuota nyt sitten saisi jonottaa puoli ikuisuutta rahat sisässä (mahdollisesti koskaan tulematta, jos eivät aio tilauksia täyttää), niin ei kiitos. Vastaavan mallin ikuisuusarpoja on jo yksi siellä verkkokauppa.com:ssa mitä eivät taida koskaan täyttää tähänastisesta päätellen. Onneksi sentään noudolla.

Kyselin kans vastaavan tuotteen perään jne. mutta ei ollut kuulemma ohjeistettu mitään vaihtoehtoja ja ohjeistus näiden perumisesta oli tullut suoraan pääkonttorilta.

Edit: Alkaa olla sellainen fiilis, että palataan asiaan jouluksi. Jos tuo yksi arpa toteutuu, niin hienoa, mutta alkaa vähän usko mennä, että järkihintaan mitään saa moneen kuukauteen. Pitää varmaan luistaa CP2077:n osalta periaatteesta ja aloittaa pelaus ilman 3080:iä :cautious:
 
Kuukausi sitten kysynyt Multitronicista että mikähän tilanne oman Asus TUF OC:n kanssa. Vastasivat että yksi tilaaja minua edellä. Oon laittanut tilauksen sisään 27.10.
Joskus syksyllä tuli vitsailtua että jos juhannukseen mennessä sais kortin käteen. Tällä menolla menee varmaa vielä yli senkin.

Kuullostaa kyllä aika epäuskottavalta kun itsellä on tilattu 2.10. eikä mitään viitteitä kortin saapumisesta ole ollut, vaikka itsekin muutamia asiallisia sähköposteja multitronicille lähettänyt. Mutta onhan täällä jo jotkut saaneet jonojen ohikin noita....
 
Gigantin kohdalla kannattanee tehdä niin että pyytää kirjallisena todisteen että eivät aio myydä mitään vastaavaa 3080 mallia seuraavan ~vuoden ajalla. Jos lähettävät kirjallisena tällaisen niin sitten voisin 30€ korvaukseen suostua. Mutta jos kortteja näkyy myynnissä tänä vuonna niin sitten jäävät kiinni valehtelusta ja voi pyytää lisää korvauksia huijaamisesta.
 
Telialta tuli viesti n. vartti sitten, että ovat vihdoin saaneet pienen erän RTX 3080 ROG Strix OC -kortteja, ja mukana vielä erillinen tilauslinkki jota kautta sai vihdoin oman, marraskuusta asti jonossa olleen ja kertaalleen Telian puolelta peruutetun tilauksen vetämään. Katsotaan josko vihdoin nappaisi!
Mikä päivä olit tehnyt tilauksen tarkalleen? Itsellä 11.11, eikä ole kuulunut tilauslinkkiä.

Edit: löytyi sittenkin aiemmista viesteistä. Onnittelut kortista!
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta
 
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta

Kuluttajaneuvontaan vaan yhteyttä. Kyllä siitä painetta tulee kun muutama sata laittaa valitusta.
 
Hetki siten Telia-yhteisön keskusteluun tulleen viestin lainaus (koskee siis Telian tilauksia):

"I ordered 3080 rog strix on 10.11, got the link today. Glad that I am finally getting the card.

However, my friend who ordered it a day later wasn't even put in the queue when he sent a message. He gave the order number and e everything and today had to make 2 phone calls and had to explain the situation. Guess not everyone know about the videocard queues. He got told that he might not receive the card this year.

Terore, you said that a new batch is coming in a couple if weeks, is this still true? I do hope my friend will receive the card soon as I managed to get one on this batch and he ordered just a day later."

Oma tilaus 11.11. aamulla joskus 7 - 8 välillä. Vielä odottelen.
 
Gigantti perui täältäkin tilauksen puhelimitse. Kieltäydyin lahjakortista ja vaadin tilauksen säilyttämistä mutta lätkäisivät lahjakortin kuitenkin (onkohan tämä nyt joku lahja) ja palauttivat rahat. Chatissä kysyin onnistuuko tilaus jostakin muualta ja he maksavat erotuksen. Ei käynyt koska muillakaan ei ole saatavuutta
Joo, ei se asiakaspalvelu tee mitään omia muutoksia. Oli kuulemma selkeä ja suora ohjeistus suoraan sylttytehtaalta, niin eipä siinä silloin tehdä muuta kuin perutaan. Pääkonttorilla on todettu, että otetaan riski mahdollisista jälkipyykeistä ja tällä mennään.
 
Itse laitan myös kuluttajaneuvontaan viestiä heti kun perumisilmoitus tulee. Saisi jo tulla loppu näille myydään ei-oota lupauksella toimittaa 5-10 arkipäivässä.
 
Hetki siten Telia-yhteisön keskusteluun tulleen viestin lainaus (koskee siis Telian tilauksia):

"I ordered 3080 rog strix on 10.11, got the link today. Glad that I am finally getting the card.

However, my friend who ordered it a day later wasn't even put in the queue when he sent a message. He gave the order number and e everything and today had to make 2 phone calls and had to explain the situation. Guess not everyone know about the videocard queues. He got told that he might not receive the card this year.

Terore, you said that a new batch is coming in a couple if weeks, is this still true? I do hope my friend will receive the card soon as I managed to get one on this batch and he ordered just a day later."

Oma tilaus 11.11. aamulla joskus 7 - 8 välillä. Vielä odottelen.
Omasta tilausvahvistus aikaleimalla 8.18, joten ollaanhan kuulolla, kun viestiä joskus tulee.
 
Gigantilta sähköpostia:
"
Kiitos viestistäsi.

Tämä tuote on tullut virheellisesti meillä nettiin myyntiin.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan.

Tämän järjestelmävirheen vuoksi tuotetta on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.

Joudumme siis toisenkin tilauksistasi perumaan ja saat siitäkin hyvityksenä 30e arvokoodin. "

Mielenkiintoinen kohta tuo on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.
 
Gigantilta sähköpostia:
"
Kiitos viestistäsi.

Tämä tuote on tullut virheellisesti meillä nettiin myyntiin.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan.

Tämän järjestelmävirheen vuoksi tuotetta on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.

Joudumme siis toisenkin tilauksistasi perumaan ja saat siitäkin hyvityksenä 30e arvokoodin. "

Mielenkiintoinen kohta tuo on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.
Häikkäähän tuossa on todennäköisesti ollut nykytietojen perusteella, joko automaattista tai inhimillinen käpy, minkä takia nuo menivät myyntiin. Puhelussa aspan mukaan kaikki syksynkään tilaajat eivät vielä saaneet gigantille saapuneista korteista omaansa.

Se, että miten tuo vaikuttaa mahdolliseen KKV valitukseen, niin parempi jatkaa tuossa yllämainitussa ketjussa. (edit: pistetään nyt tähänkin Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.))
 
Niin, onko tämä nyt tapa saada peruttua kaikki tilaukset? Poistaa tuote valikoimasta. Väite siitä, ettei korvaavaa tuotetta ole *HETI* saatavilla, pitää paikkaansa, mutta näytönohjaimet sivulla näkyy taas useampi 3080 kortti, jotka ovat valikoimassa ja osaa tulossa varastoon (elokuussa).
 
Miten tapauksessa jossa tilaus perutaan mutta myynnissä on toisen valmistajan kortti jossa samat liitännät?
Voidaanko tilaus vain perua, vai voiko vedota siihen että olen tilannut Gigabyten jossa X liitännät, Asuksesta löytyy samat liitännät joka on teillä myynnissä? Kaikissa korteissa ei ole samoja liitäntöjä, eli valmistajien vaihtaminen ei auttaisi vaikka saisikin toisen valmistajan kortin.
 
Näytönohjaimen arvo on tällä hetkellä isompi kuin auton joka sitä kuljettaa :D
Kuulemma ennen vanhaan proshop lähetti näyttikset pelkässä paperipussissa- nyt päällä oli jättilaatikko, sisällä reilusti ilmapusseja, ja sen alla vielä asuksen oma laatikko, jossa on styroksi pehmusteet sisällä- eivät näköjään halua ottaa enää riskejä.
Tilaus siis tehty 4.10.
Edit: OC :whistling:
 

Liitteet

  • IMG_20210426_164515.jpg
    IMG_20210426_164515.jpg
    4,2 MB · Luettu: 412
Viimeksi muokattu:
Näytönohjaimen arvo on tällä hetkellä isompi kuin auton joka sitä kuljettaa :D
Kuulemma ennen vanhaan proshop lähetti näyttikset pelkässä paperipussissa- nyt päällä oli jättilaatikko, sisällä reilusti ilmapusseja, ja sen alla vielä asuksen oma laatikko, jossa on styroksi pehmusteet sisällä- eivät näköjään halua ottaa enää riskejä.
Tilaus siis tehty 4.10.
Oijoi uijui, onko siinä 3080 NON OC TUF kyydissä?! Ja vieläpä noin "myöhäisellä" tilauksella tehty!
 
Pahoin pelkään ,että OC:sad: turvavyö on varmaan just tiellä.
No uittu. Älä enää ikinä tee näin. :sad:

IMG_20210426_170938.jpg
Ei ollut kahta kiloa kiviä laatikossa. 17.9. Gigantin tilaus löysi perille 7kk myöhemmin.

Nämä ilahduttaa aina, kun joku julkaisun lieppeillä saanut saa viimein korttinsa. Etenkin caseissa joissa ostajalla ei ole jo kymmentä 3060Ti/3070/3080 mainaamassa, vaan on oikeasti SE kortti jota on odotettu kuin lapsi joulua.
 
Ei suoraan nyt saatavuuteen, mutta... Mites nuo pelikupongit, jotka Jimssiltäkin on tilatessa varattu (ja nyt menneet harmaaksi), ilmeisesti lunastusaikakin loppunut. Onko näitä korvattu jotenkin vai onko kylkiäinen vain mennyttä tässä tilanteessa?

Edit: tähän lankaan tämä viesti, kun oletettavasti kortteja saavat/saaneet seuraavat tätä eniten, jolloin tieto esim. tämän kuun korttien pelikuponkien osalta löytynee helpoiten täältä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei suoraan nyt saatavuuteen, mutta... Mites nuo pelikupongit, jotka Jimssiltäkin on tilatessa varattu (ja nyt menneet harmaaksi), ilmeisesti lunastusaikakin loppunut. Onko näitä korvattu jotenkin vai onko kylkiäinen vain mennyttä tässä tilanteessa?
Kaiken todennäköisyyden mukaan yrityksen pitää toimittaa myös toimiva koodi tai maksaa pelin ostohintaa vastaava rahallinen hyvitys. Yritys vastaa yleensä aina siitä, että saa toimitettua yksityisasiakkaalle myymänsä tuotteet. Ellei saa, maksaa hyvitykset. Ellet saa, ota yhteys kuluttaneuvontaan.

Nämä kuluttajasuojaan liittyvät kysymykset ja keskustelut on varmaan tosiaan syytä kirjoitella Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.) lankaan kuten moderaattori kauniisti yllä ohjeisti. Itselläkin on siinä peiliin katsomisen paikka :)

Telian korttia odotellessa.
 
Ei suoraan nyt saatavuuteen, mutta... Mites nuo pelikupongit, jotka Jimssiltäkin on tilatessa varattu (ja nyt menneet harmaaksi), ilmeisesti lunastusaikakin loppunut. Onko näitä korvattu jotenkin vai onko kylkiäinen vain mennyttä tässä tilanteessa?

Edit: tähän lankaan tämä viesti, kun oletettavasti kortteja saavat/saaneet seuraavat tätä eniten, jolloin tieto esim. tämän kuun korttien pelikuponkien osalta löytynee helpoiten täältä.
Watch Dogsin lunastusaika taisi mennä jo 31.1. mutta COD:n lunastusaika näyttäisi taas jatkuneen: "Lunastusaika päättyy 10.06.2021.".

EDIT: Siellä lukee myös "Tarjousta ei voi korvata, vaihtaa toiseen, myydä tai vaihtaa käteiseksi tai muihin tuotteisiin tai palveluihin. " eli tuon mukaan ei saisi mitään tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

Suositukseni tälle. Nykyhinnoilla edullinen, pienikokoinen ja silti hiljainen

Oliko noita äskön vielä hyllyssä? Lähinnä mietin, kun 3060 kaikkien korttien listauksessa lukee 25kpl varastossa, mutta tuote sivulla -1 ja 11kpl tulossa.
 
Oliko noita äskön vielä hyllyssä? Lähinnä mietin, kun 3060 kaikkien korttien listauksessa lukee 25kpl varastossa, mutta tuote sivulla -1 ja 11kpl tulossa.
Silloin kun itse tilasin oli 25kpl ja tilaukseni jälkeen 23kpl. Postaushetkellä oli vielä 15kpl jäljellä tuotesivulla. Listauksen saldot päivittyy viiveellä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 677
Viestejä
4 875 661
Jäsenet
78 687
Uusin jäsen
martin.piittisjarvi@gmail

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom