- Liittynyt
- 17.09.2020
- Viestejä
- 318
Näin joskus aikaisemmin keskustelua liittyen tähän kysymykseen, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt: Pystyykö Visan korotonta maksuaikaa säätämään jotenkin pankin(OP tässä tapauksessa) kanssa? En tahtoisi perua tuota Telian tilausta, mutta ei myöskään huvittaisi maksaa sitä vielä, kun toimitusaika on noinkin epäselvä. Telian päässä maksuaikaa ei kuulemma "saa mitenkään" muutettua.
Veikkaisin, että pankkia ei hirveästi kiinnosta tuollaiset säädöt, joten onko se nyt vaan pulitettava, vai peruttava.
Miksi edes maksoit visalla kun Telialla olisi ollut koroton osamaksu (jonka voi maksaa myös pois nopeammin jos haluaa)? Tämä ei tietenkään enää sua auta kun noiden systeemit on noin joustamattomat. Ootko muuten kattonut että onko tuosta sulta siis lähtenyt ihan rahat kokonaan visalta, vai onko tehty vasta katevaraus? Joillain kaupoilla se menee niin, että ensin tehdään katevaraus, mutta varsinainen veloitus tapahtuu vasta kun tuote lähetetään. Ja jos tässä kestää pitkään, niin katevaraus ehtii raueta ja se poistuu näkyvistä. Toisilla kaupoilla sitten veloitetaankin heti kun tilaus tehdään. Se onkin lystiä kun tulet antaneeksi kaupalle ilmaisen pikavipin mistä sinä itse alat kohta maksamaan korkoa luottokorttiyhtiöille. Täysin naurettava tilanne.
Mutta toisaalta, jos sulla on rahaa, niin mikset vaan maksa sitä summaa visalle, niin vältät korot. Sitten näytönohjain tulee jos tulee. Jos ei tule tai haluat perua, niin saat rahat Telialta takaisin.