NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 389
En oikein ymmärrä näitä korttivertailuja, kun erot on usein huomattavissa vain testipenkissä ja desibelimittareilla. Käytössä ei varmaan silmämääräisesti kukaan huomaa eroa.
Käytännössä eron desibeleissä huomaa ihan niillä omilla korvilla äärimmäisen helposti. Ei siinä tarvita mitään desibelimittareita, jos ei ole kuuloaan tuhonnut.
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
83
Saikos joku tänään saapuneesta Verkkokaupan 3080 Ventus OC - erästä omansa?
F5AC8300-8053-4B3F-8217-1F1BC5243004.jpeg
 

Edeus

Tassuttelija
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
136
Jimms MSI 3080 Gaming X trio, tilausvahvistus 1607. Noudettu tänään klo2200 aikoihin ja keretty asentaa ja todeta toimivaksi

On se vaan mukava päästää vanha XFX 7770 eläkepäiville
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
423
Jimille tulossa 70 kappaleen erä Tuhnua. Muistanko väärin, vai eikös se vähän aikaa sitten ollut joku 144kpl erä mikä piti tulla? Myöhemmin on näemmä tulossa sitäkin isompi erä.

Oma sijoitus 100. jonossa ei riitä tuohon seuraavaan erään, purtale jos en olisi koomannut siinä tilauskarusellissä hätäilemällä saattaisi ensi viikolla olla lappu kourassa :rolleyes:
Monen aikaan tilausvahvistus tullut Jimmssiltä? En ole itse kysynyt sijoitusta aspasta mutta itsellä 16:19 tilausvahvistus ja olen haarukoinut itseni noin 150-200 sijoille.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
Tuli laitettua äsken proshopilta vielä arpa gigabyten 3080 gaming oc malliin kun niitä on näköjään siellä hyvin tullu. Seuraavasta erästä jää yks ylimääränen ja se tulee toivonmukaa mulle jos toi piti paikkaansa tällä hetkellä toi määrä listauksessa. Saa nähä tulisko nopeemmin ku jimssin strix oc missä oon sijalla 50-100 tilausvahvistuksella 16:13. Eivät kerro tarkemmin jonopaikkaa
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Tuli laitettua äsken proshopilta vielä arpa gigabyten 3080 gaming oc malliin kun niitä on näköjään siellä hyvin tullu. Seuraavasta erästä jää yks ylimääränen ja se tulee toivonmukaa mulle jos toi piti paikkaansa tällä hetkellä toi määrä listauksessa. Saa nähä tulisko nopeemmin ku jimssin strix oc missä oon sijalla 50-100 tilausvahvistuksella 16:13. Eivät kerro tarkemmin jonopaikkaa
Mulle kertoivat heti tilauksen jälkeen, että Strix OC oli samalle ajalle 16:13 sijalle 99. Että jossain siellä nurkilla varmaan sullakin. Tuskin siis ihan heti tulossa.
 
Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
58
Tuli laitettua äsken proshopilta vielä arpa gigabyten 3080 gaming oc malliin kun niitä on näköjään siellä hyvin tullu. Seuraavasta erästä jää yks ylimääränen ja se tulee toivonmukaa mulle jos toi piti paikkaansa tällä hetkellä toi määrä listauksessa. Saa nähä tulisko nopeemmin ku jimssin strix oc missä oon sijalla 50-100 tilausvahvistuksella 16:13. Eivät kerro tarkemmin jonopaikkaa
Pientä korjausta: siellä on vielä 143 jonossa, ja 5 korttia tulossa... Eli saat kyllä odottaa reippaasti :( customer orders tarkoittaa määrää, joka on vielä toimittamatta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Gigantti haluaa varmistua siitä, että kukaan ei varmasti tilaa heiltä RTX 3070 korttia :D
3090 ja 3080 kadonneet listoilta kokonaan.

1603530359565.png


Itse arvoin uuden koneen hankintaa niin kauan, että päivityksen voisi varmaan laittaa vuodeksi jäihin. 3080 TUF OC tilattu kolmesta paikasta vasta viikko sitten. Ja 5900X F5 rämpytys 5.11. päättynee varmaan myös katastrofiin :hmm:

Sanoi kuka mitä hyvänsä, niin korttia halunneille tämä RTX 30xx julkaisu oli katastrofi ja paperijulkaisu. Nvidialle itselleen toki menestys, pl. se fakta että saisivat enemmän rahaa jos olisi mitä myydä. Kortteja oli varastossa koko maailmaa varten varmaan vain muutama hassu tuhat.

EDIT:
Niin... kolmesta paikasta vain yhdessä onnistui Klarna maksu, muissa piti ottaa luottokortilla. Yhdessä paikassa liian kallis Klarnalle ja toisessa paikassa ei voinut valita Klarna 14pv, vaan olisi pitäny valita Klarna-erämaksu. Halvemmille olisi kyllä saanut tuon Klarna 14pv.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
Tuosta listan yläpuolelta näkee mitä mikäkin sarake tarkottaa;
Juu, vähän liian hätäsesti katoin et yks ylimääränen jää, mut eihän noita noin vähää voi olla ees ttilattuna kokonaisuudessaan mitä ymmärsin aluks. Et kiitos takasin maan pinnalle palauttamisesta:rofl:
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Proshopissa on muuten Gigabyten RTX 3090 Vision OC myynnissä ja tilassa "odotetaan varastoon 9.11.2020", mutta sitä ei ole listattu tuohon päivitettävään tilausstatus-taulukkoon. Itselle vähän turhan rapea hinta tuo 1850€, mutta tuosta voisi saada myöhään liikkeellä olevat kortin ainakin ennen Cyberpunkin ilmestymistä.

Onko kukaan saanut Dustinista korttiaan? Oma tilaus sanoo edelleen "odotettavissa varastoon 16.10.2020", mutta tuotesivulta arvio on poistettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
3080 asus tuf oc tilausvahvistus tuli 17.9 klo 18:41. Onko antaa mitään valaistunutta arvausta monentenako olen jonossa? Jimms ei tätä kerro.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 389
3080 asus tuf oc tilausvahvistus tuli 17.9 klo 18:41. Onko antaa mitään valaistunutta arvausta monentenako olen jonossa? Jimms ei tätä kerro.
Itse tilasin noin 18.05 ja sijoitus "hieman vajaa 300". Tosin non oc:ta tulee niin vähän, että nykytahdilla saa odotella vuoteen 2025.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
Proshopissa on muuten Gigabyten RTX 3090 Vision OC myynnissä ja tilassa "odotetaan varastoon 9.11.2020", mutta sitä ei ole listattu tuohon päivitettävään tilausstatus-taulukkoon. Itselle vähän turhan rapea hinta tuo 1850€, mutta tuosta voisi saada myöhään liikkeellä olevat kortin ainakin ennen Cyberpunkin ilmestymistä.

Onko kukaan saanut Dustinista korttiaan? Oma tilaus sanoo edelleen "odotettavissa varastoon 16.10.2020", mutta tuotesivulta arvio on poistettu.
1603535139897.png


Kiva kun tätä listaa seuraamalla olen luullut, että kaikki kortit näkyvät, mutta sitten tuo visioni tullut tämän listan ohi myyntiin.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
62
Onko mahdollisuuksia saada korttia tuosta Jimmsin 3080 TUF OC 164 kpl tulevasta erästä, jos tilausvahvistus on klo 17.01? Tilaus on vielä punaisella ”Odottaa tuotteita”.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
193
Purkautuukohan 3080-jonoja kohta?

E: Tässä vielä koostetta eri tahoilta:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
88
Onko kukaan saanut Dustinista korttiaan? Oma tilaus sanoo edelleen "odotettavissa varastoon 16.10.2020", mutta tuotesivulta arvio on poistettu.
Parikymmentä sivua takaperin joku oli saanut Dustinilta jonkin. Missä tuo "odotettavissa varastoon" lukee tilauksessa? En bongaa omastani mitään tuollaista ETAa.
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Parikymmentä sivua takaperin joku oli saanut Dustinilta jonkin. Missä tuo "odotettavissa varastoon" lukee tilauksessa? En bongaa omastani mitään tuollaista ETAa.
Capture.JPG


Tilatessa tälle ei ollut mitään toimitusaika-arviota, mutta se päivittyi tällaiseksi 15.10. eikä sen jälkeen ole tapahtunut mitään. Kysäisin aspasta tällä viikolla ja ei siellä ollut mitään käryä seuraavista toimituksista. Taitaa olla melkein kaikilla kaupoilla systeemit enemmän tai vähemmän sekaisin, kun toimittajien toimitusajoista on huonosti tietoa ja toisaalta ostajia riittäisi ja tilauksia muokkaillaan varmaan aika paljon.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Purkautuukohan 3080-jonoja kohta?

E: Tässä vielä koostetta eri tahoilta:
AMD:llä on vaan aika iso ylämäki kiivettävänä. Vaikka raaka suorituskyky olisi about tasoissa 3080:n kanssa, niin Nvidian feature-set ajaa asiakkaita heidän leiriin. Itse mielelläni ottaisin 6800XT:n jos saatavuus on parempi ja hinta kohdillaan, mutta CUDA ja NvEnc pakottaa toistaiseksi pysymään Nvidian leirissä. Myös monelle pelaajalle RTX ja DLSS merkitsee aika paljon.
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
25
Kivakun tuo gigantin paskainen sekasotku ASPA on kiinni vielä viikonloppuisin niin ei saa enää mitään selvyyttä mitä ne venkslaavat siellä korttien kanssa. Rupeaa tuntumaan tämä Aktiivirahalla ostettu kortti ihan turhalta kun nyt vielä ovat "hävittäneet" kaikki mahdolliset haut Gigantin sivustoilta 3080 / 3090 korteille.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Eikös AMD:lla ole tuloillaan joku oma RT viritys?

Toivon todella että vuodot suorituskyvystä pitää paikkansa, sillä Nvidian tapa hoitaa 3080 julkaisu on saanut itseni sille kannalle etten halua ko. firman tuotteita enää ostaa.
Mikään ei valitettavasti takaa, että AMD:llä olisi kortteja yhtään sen enempää valmiina kuin kilpailijalla. Toki ne on nähnyt markkinatilanteen ja sen erikoisuuden COVID-19 takia ennalta, mutta siltikin riippuu siitä milloin tuote meni tehtaalla massatuotantoon.

Sori offtopicista...
 
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
100
Kivakun tuo gigantin paskainen sekasotku ASPA on kiinni vielä viikonloppuisin niin ei saa enää mitään selvyyttä mitä ne venkslaavat siellä korttien kanssa. Rupeaa tuntumaan tämä Aktiivirahalla ostettu kortti ihan turhalta kun nyt vielä ovat "hävittäneet" kaikki mahdolliset haut Gigantin sivustoilta 3080 / 3090 korteille.
3080 ja 3090 tuotekortit on poistettu kokonaan gigantin sivuilta.
Sähköpostit on vetämässä Elkjöp Nordicille ja Suomessa Niko Sandströmille ja Jukka Erkinheimolle. Gigantin asiakaspalvelua on kyllä täysin turha vaivata asian kanssa ellei kyse ole tilauksen peruuttamisesta.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Itse alkanut miettimään että yrittäisin ostaa ensi viikolla 3070 ja kituutella sillä sen aikaa että saan edullisella hinnalla tilatun 3080 Tuffin, jolloin voisin myydä sen 3070 pois. Ton 3070 arvo tuskin laskisi siinä muutamassa kuukaudessa niin paljoa, että kauheasti tappiolle jäisin, ainakin verrattuna siihen että ostaisin nyt hätäpäissäni jonkun 900 euron 3080:n jonka "lisäominaisuuksilla" en tekisi mitään. Alkaa jo päässä flippaamaan kun kone on ollut kasattuna syyskuun alusta lähtien ihan turhaan. Eiköhän tuo 3070 nyt kuitenkin Cyberpunkia ihan ok jaksaisi pyörittää. Itse pelaan siis 4K/60fps ja vain 4K/60fps.

Mutta eiköhän se 3070 osto tule menemään ihan yhtä pieleen kuin tämä 3080:kin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Eikös AMD:lla ole tuloillaan joku oma RT viritys? Toivon todella että vuodot pitää paikkansa, sillä Nvidian tapa hoitaa 3080 julkaisu on saanut itseni sille kannalle etten halua ko. firman tuotteita enää ostaa.
DirectX Ray-Tracing (DXR) on jo olemassa ja Nvidian ray-tracing on rakennettu sen päälle. Periaatteessa sen pitäisi toimia millä tahansa kortilla, mutta varmaan monessa pelissä siellä on taustalla Nvidian koodia joka ei ole yhteensopivaa AMD:n näytönohjainten kanssa. Nvidia on myös tehnyt aggressiivista markkinointityötä jotta heidän rekisteröimä RTX-markkinointitermi iskostuu pelaajien mieleen kun puhutaan ray-tracingista. Tämän vuoksi en usko että monet niistä jotka ovat tässä vaiheessa varanneet Amperen, niin vaihtavat AMD jonoon.

/offtopic
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
Mikään ei valitettavasti takaa, että AMD:llä olisi kortteja yhtään sen enempää valmiina kuin kilpailijalla. Toki ne on nähnyt markkinatilanteen ja sen erikoisuuden COVID-19 takia ennalta, mutta siltikin riippuu siitä milloin tuote meni tehtaalla massatuotantoon.

Sori offtopicista...
Mikään ei toki ole varmaa, mutta tuo AMD:n chief väitti toista Twitterissä:

 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Itse alkanut miettimään että yrittäisin ostaa ensi viikolla 3070 ja kituutella sillä sen aikaa että saan edullisella hinnalla tilatun 3080 Tuffin, jolloin voisin myydä sen 3070 pois. Ton 3070 arvo tuskin laskisi siinä muutamassa kuukaudessa niin paljoa, että kauheasti tappiolle jäisin, ainakin verrattuna siihen että ostaisin nyt hätäpäissäni jonkun 900 euron 3080:n jonka "lisäominaisuuksilla" en tekisi mitään. Alkaa jo päässä flippaamaan kun kone on ollut kasattuna syyskuun alusta lähtien ihan turhaan. Eiköhän tuo 3070 nyt kuitenkin Cyberpunkia ihan ok jaksaisi pyörittää. Itse pelaan siis 4K/60fps ja vain 4K/60fps.

Mutta eiköhän se 3070 osto tule menemään ihan yhtä pieleen kuin tämä 3080:kin.
Tähän liittyen, on kyllä surullista katsoa noiden 3070-korttien hintoja.

Jimm'sillä halvin maksaa 569€ (OVH 529€), Eagle maksaa 599€ ja TUF 649€. Ja sitten miettii että 3080 FE sekä TUF maksoivat 739€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
101
Onko mahdollisuuksia saada korttia tuosta Jimmsin 3080 TUF OC 164 kpl tulevasta erästä, jos tilausvahvistus on klo 17.01? Tilaus on vielä punaisella ”Odottaa tuotteita”.
Mulla tilausvahvistus samasta kortista 16:59 ja chatista saadun vastauksen mukaan voisi olla mahdollista saada tuosta 164 kpl erästä, jos nuo ilmoitetut määrät toteutuvat arvioidun mukaisesti. Että suattaapi tulla, mutta suattaapi olla tulematta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
DirectX Ray-Tracing (DXR) on jo olemassa ja Nvidian ray-tracing on rakennettu sen päälle. Periaatteessa sen pitäisi toimia millä tahansa kortilla, mutta varmaan monessa pelissä siellä on taustalla Nvidian koodia joka ei ole yhteensopivaa AMD:n näytönohjainten kanssa. Nvidia on myös tehnyt aggressiivista markkinointityötä jotta heidän rekisteröimä RTX-markkinointitermi iskostuu pelaajien mieleen kun puhutaan ray-tracingista. Tämän vuoksi en usko että monet niistä jotka ovat tässä vaiheessa varanneet Amperen, niin vaihtavat AMD jonoon.

/offtopic
DXR on vain rajapinta ja kyse ei ole pelkästä koodista vaan rautakiihdytyksestä joilla homma saadaan toimimaan niin nopeasti että se on käyttökelpoinen. Kyllähän näitä voi pyöritellä vaikka CPU:lla jos suorituskyvyllä ei ole mitään väliä.

Ihan yhtälailla vakuutteli NVIDIA ennen julkkaria, että ei ole paperijulkaisu. :lol:

e: 3090:stä sanoivat, että on "very limited supply"
Heh, 3090 on kuitenkin pienistä määristä huolimatta varmasti huomattavasti helpompi kotiuttaa kuin 3080 nyt koska tuo rapea hinta rajoittaa kysyntää kuitenkin. Onhan näillä täälläkin seurattujen kauppojen listoilla ollut kortteja joita voisi nyt tilailla ja saada seuraavasta jo tiedossa olevasta erästä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Tähän liittyen, on kyllä surullista katsoa noiden 3070-korttien hintoja.

Jimm'sillä halvin maksaa 569€ (OVH 529€), Eagle maksaa 599€ ja TUF 649€. Ja sitten miettii että 3080 FE sekä TUF maksoivat 739€.
Niinpä. Ja taas kun kattoo mitä kortteja Proshop on saanut tai mitä heille on tulossa, niin noita halvimpia non-oc kortteja ei ole edes tulossa. Eli käytännössä halvin 3070 minkä voi oikeasti ostaa maksaa sen noin 600€. Toki jos tuota vertaa siihen että tällä hetkellä halvin 3080 alkaa maksamaan jo 800€, niin tässä tuo 600€ ei oo enää niin huono diili. Hintaero vastaa suunnilleen sitä suorituskykyeroa. :tup:

EDIT: perustin tämän väitteen siihen että 3080 olisi noin 30% tehokkaampi kuin 3070, ja jotkut leakatut benchmarkit näytti tukevan sitä, mutta jos cuda corejen määrää katsoo niin 3080:ssa niitä on melkein 50% enemmän. Hmmm hmmm :cautious: Noh siis kyllähän alunperinkin jo uumoiltiin että 3080 tarjoaa parasta vastinetta rahoille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
78
Verkkokauppa saanut tänään 7 kpl Asus TUF 3090 OC.
Oma tilaukseni oli sisällä 16:01 joten olen toiveikas :)
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Verkkokauppa saanut tänään 7 kpl Asus TUF 3090 OC.
Oma tilaukseni oli sisällä 16:01 joten olen toiveikas :)
No nyt jännittää! Tilaus sisällä 16.01 ja tilausvahvistus tuli 16.07. :oops:

Ei ole vielä ainakaan varattu tilaukseen.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Myös monelle pelaajalle RTX ja DLSS merkitsee aika paljon.
Myös monelle pelaajalle merkkaa mitään, DLSS titlejen lista on lyhyt eikä itseä kiinnosta noista yksikään vaikka itse dlss haluaisinkin testata, RT-tukikin aika harvassa ja olihan tämä ainakin Radeonin lippulaivaan kai tulossa.
Itsellä tässä kohtaa ostokrapula ja harkitsin jo RTX myyntiä, omakustannehintaan tietty ja jos laittas vaikka team redin kortin tilalle.
Onko kellään tullut vielä vastaan kolmannen osapuolen jäähyjä rtx:lle, ekwb:t toki olemassa mutta jokin "standalone" kelpaisi paremmin kun muita laitteita ei ole tarpeen vesittää :)
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Ite en kyl näin FPS pelaajana oo ikinä ymmärtän tota RT hypeä ja kuin kaikki siintä jaksaa jauhaa, en tiiä yhtää pelaajaa omasta tuttavapiiristä kuka sitä käyttäis muutenkaa tai olis edes jotenki kiinnostunu siintä.
Iät ja ajat ollu aina hypeä ku tulee jotaa hienompaa grafiikkaa / karkkia saataville, mut meillä FPS pelaajilta ne lähtee ensimmäisenä pois päältä kun haittaavat vaa näkyvyyttä, mut kaippa tuo yksinpeleissä menis jos niitä pelais.:hmm:
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Myös monelle pelaajalle merkkaa mitään, DLSS titlejen lista on lyhyt eikä itseä kiinnosta noista yksikään vaikka itse dlss haluaisinkin testata, RT-tukikin aika harvassa ja olihan tämä ainakin Radeonin lippulaivaan kai tulossa.
Itsellä tässä kohtaa ostokrapula ja harkitsin jo RTX myyntiä, omakustannehintaan tietty ja jos laittas vaikka team redin kortin tilalle.
Onko kellään tullut vielä vastaan kolmannen osapuolen jäähyjä rtx:lle, ekwb:t toki olemassa mutta jokin "standalone" kelpaisi paremmin kun muita laitteita ei ole tarpeen vesittää :)
Tämäpä tässä. Raytracing ja dlss alkaa näyttää yhtä hyvältä kuin 3080-korttien saatavuus. Periaatteessa tosi hyvä, mutta käytännössä ei. 0 kpl peleistä, joita nyt pelaan tukee rt:tä tai/ja Dlssää. Cyberpunk 2077 kiinnostaa toki, ja siinä ehkä sitten.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Et sä Multitronicilla mitään arviota näe omaan tilaukseesi?
Ei siellä tilaustiedoissa näy, mutta tuotesivulla tilatessa oli arvio muistaakseni 17.10. ja siitä eteenpäin meni aina päivällä eteenpäin, kunnes hyppäs suoraa pari viikkoa ja sen jälkeen taas mennyt päivittäin päivällä eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 360
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom