NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
359
Asus tuf oc 3080, 18.9 klo 5.55 tilausvahvistus. Sanokaas suoraa, että tuunko samaa seuraavaan 1kk-max 1,5kk sisään?

4 lappua vetämässä ja klarnan rajotin pistää vastaa jo. Otan pois jos tämä tilaus ei iloksi muutu ennen cyberpunkkia.
No tätähän ei kukaan tiedä. Mutta oma perskutina on, että jos ei näihin nyt merkattuihin lasteihin ( 70+164 ) mahdu, niin sitten menee kyllä pitkälle. Nämä lienevät kulkevan laivarahtina ja euroopan kautta joten viive tehtaalta -> jimssiin on varmaan vähintään kaks viikkoa, todennäköisesti pitempikin. Jos sieltä on nyt lähetetty lasti joka on sitte parin viikon päästä täällä, niin *sitä seuraava* lasti on varmaan siitä hyvän tovin päässä. Itse asennoidun vähän niin, että jos ei nyt tuohon seuraavaan osu oma kortti niin sitten katsotaan josko pukinkonttiin ehtisi.
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
93
Tuf non oc tilattu n. 19.00 ekana myyntipäivänä jimmsiltä, nyt kun näki tämän tulevan seuraavan satsin(4kpl) täytyy vakavasti harkita siirtoa amd leiriin. Ei varmasti ole tulossa kotio tän vuoden puolella tätä menoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Jos jotain positiivista tästä julkaisusta pitää etsiä, niin ainakin jonkinlainen oppitunti siihen millaisia arpoja kannattaa koittaa laittaa vetämään, jos vielä joskus vastaavaa luvassa. Omatkin valinnat meni jotakuinkin niin metsään kuin vain mahdollista. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
101
Jimms tilausvahvistus 17.9. 16:59 TUF OC ja "mahdollisesti" tuosta 164 kpl erästä riittää tällekin tilaukselle, jos määrät toteutuvat tuollaisena.
 
Liittynyt
11.10.2020
Viestejä
67
Meni itellä usko tuohon TUF non-OC tilaukseen jimssiltä vaikka julkasupäivänä sen tilasinkin, että uskon saavani tänään tilatun Zotac GeForce RTX 3080 Trinity OC nopeammin. Jos Zotac toimittaa samaan tahtiin kuin tähän mennessä niin pitäisi 1kk päästä kortti olla tulossa vielä seuraavalle 3 tilaajallekkin. Näyttäisi toimittavan tasaisen tappavasti ja tilauksia on vähän sisässä.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900


Joku hyvä suustansa vois laittaa asiallisen spostin ja linkittää vaiks tän keskustelun myös perään. :shy::shy:
1603441436421.png


en tiedä kiinnostaako sitä keittiönmyyjänä nähdä useita viestejä nyt jossa jokainen spämmää tätä foorumia..
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
107


en tiedä kiinnostaako sitä keittiönmyyjänä nähdä useita viestejä nyt jossa jokainen spämmää tätä foorumia..
Sun uutinen 2014 ja mun suoraan heidän sivuiltaan, joten pakkohan sen on haluta kiinnostaa.

Edit. Tai mun puolesta ihan sama vaikka laittais suoraan toimitusjohtajalle :rofl:
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
13
Edelleenkin ihmetyttää se, että moni tällä foorumilla tuntuu tietävän tarkan jonopaikkansa Jimmsin tilauksissa, mutta minulle jimmsin aspa ei sitä suostu kertomaan. Pari kertaa jo kysynyt ja aina kieltäydytään kertomasta. Täällä on jopa julkaistu jonopaikkatietoja sen jälkeen kun minulle on vastattu ettei niitä kerrota. Kahdesti.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Sun uutinen 2014 ja mun suoraan heidän sivuiltaan, joten pakkohan sen on haluta kiinnostaa.

Edit. Tai mun puolesta ihan sama vaikka laittais suoraan toimitusjohtajalle :rofl:
no joo, jos se nyt tulee tänne kattomaan niin kyllä sitä saattais suututtaa kun nimitän sitä vaan keittiönmyyjäksi
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
384
Edelleenkin ihmetyttää se, että moni tällä foorumilla tuntuu tietävän tarkan jonopaikkansa Jimmsin tilauksissa, mutta minulle jimmsin aspa ei sitä suostu kertomaan. Pari kertaa jo kysynyt ja aina kieltäydytään kertomasta. Täällä on jopa julkaistu jonopaikkatietoja sen jälkeen kun minulle on vastattu ettei niitä kerrota. Kahdesti.
Riippuu varmaan henkilöstä kenen kanssa juttelee...
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Edelleenkin ihmetyttää se, että moni tällä foorumilla tuntuu tietävän tarkan jonopaikkansa Jimmsin tilauksissa, mutta minulle jimmsin aspa ei sitä suostu kertomaan. Pari kertaa jo kysynyt ja aina kieltäydytään kertomasta. Täällä on jopa julkaistu jonopaikkatietoja sen jälkeen kun minulle on vastattu ettei niitä kerrota. Kahdesti.
Julkaisen sinulle yhden lisää. Itse sijalla 4. Sain tosin tietää jo tilauspäivänä. Oletko varma ettei nämä muutkin ole kysynyt lähempänä julkaisua jolloin tuota tietoa vielä annettiin?
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Mikä näytönohjain? Viitsitkö ajella Blenderin benchmarkit jos 3090?
@worldofjoonas

Vanha viesti jo ja en tiedä saitko ikinä tuohon vastausta, ajoin äkkiä BMW-testin blenderillä omalla 3090 Gaming X Triolla. Aika oli pikkasen vajaa 20 sekuntia renderöinnissä.
3zt61Wi.png
 
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
100
no joo, jos se nyt tulee tänne kattomaan niin kyllä sitä saattais suututtaa kun nimitän sitä vaan keittiönmyyjäksi
Lähetin sähköpostia Niko Sandströmille 30. syyskuuta, pistin muutamia kysymyksiä tuosta kuinka Gigantti hoitaa korttien lähettämisen ja tiedottamisen.

7.lokakuuta sain vastauksen Jukka Erkinheimolta, joka on "Assistant Sales Manager Gaming"
Vastauksena tuli hieman asiakaspalvelun vastauksia muistuttava pahoittelu viivästyksistä, myöntivät että heidän tuolloin käyttämä valheellinen saldo oli huono ratkaisu ja tuon jälkeen se korjattiinkin.
Kysymyksiin ei tarkentavia vastauksia tullut.

8.lokakuuta vastasin Jukalle ja kysyin vielä noita samoja kysymyksiä, kuka milloin missä hoitaa korttien toimitukset ja onko niitä edes tulossa.

Tähän ei ole vielä vastausta tullut.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
13
Julkaisen sinulle yhden lisää. Itse sijalla 4. Sain tosin tietää jo tilauspäivänä. Oletko varma ettei nämä muutkin ole kysynyt lähempänä julkaisua jolloin tuota tietoa vielä annettiin?
joku oli tässä vasta maininnut tilanneensa Aorus extremen sen jälkeen kun olin ekan kerran saanut kielteisen vastauksen ja saanut tietää jonotuspaikkansa.
 
Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
98
Sanonpahan vain että alkais nyt perkele jo liikkumaan nämä kortit johonkin suuntaan.

Samikoo, ihmettelit niistä jonotietojen saamisesta Jimmssiltä, niin itse kyselin chatissa vasta 21.10 ja sain jonotusnumeroni kyllä ilman mitään vikinöitä että sitä ei kerrottaisi.
Asiakaspalvelijana toimi nimimerkki Mikko.

Kohteliaasti kun kysyy ja sattuu sopiva asiakaspalvelija kohdalle niin kyllä sen tiedon sieltä saa.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
223
Tosiaan kysyin omasta tuffista, 13h julkaisun jälkeen tilattu niin sano, että tällä hetkellä edessä useampi sata. Taidan heittää hanskat tiskiin. Pitäkää tunkkin(näytönohjaimenne). Onneksi on 3 muuta arpaa vetämässä missä parempi tsääänssi. Ois kyllä tuo 759e kelvannu ku ois saanu 3070rtx hintaan.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
13
Sanonpahan vain että alkais nyt perkele jo liikkumaan nämä kortit johonkin suuntaan.

Samikoo, ihmettelit niistä jonotietojen saamisesta Jimmssiltä, niin itse kyselin chatissa vasta 21.10 ja sain jonotusnumeroni kyllä ilman mitään vikinöitä että sitä ei kerrottaisi.
Asiakaspalvelijana toimi nimimerkki Mikko.

Kohteliaasti kun kysyy ja sattuu sopiva asiakaspalvelija kohdalle niin kyllä sen tiedon sieltä saa.
Tokihan minä kohteliaaasti kysyinkin. Sähköpostiasiakaspalvelu vaan ei halunnut palvella. No kokeillaan osaisiko chattiasiakaspalvelu.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
4 kpl TUFFeja Jimssille on kyllä masentava näky, kun itsellä on siellä ainoa arpa vetämässä tasan tunti julkaisusta tilattuna. Eli varmaan useampi sata on vielä edessä. Vaikuttaa siltä ettei tämän vuoden puolella korttia ole tulossa.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
13
Eipä kerro jimmssin aspa chatissäkään jonotustilannetta. Ei kuulemma ole kerrottu kenellekään muullekaan. Että joko täällä jonotilanteensa kertoneet petkutushuiputtavan tai sitten jimms antaa väärää tietoa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
72
Kysäsin joutessani alternate.de:stä tarjousta EVGA 3090 FTW3 Ultra -mallista:
alt.png

Ihanan halpaa ja nopeaa. Taidan nyt kuitenkin jäädä kiltisti odottelemaan Jimm's:n jonoon.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Mulle kertoivat JIMMSillä kyllä jononumeron tai että "olet aivan kärkikahinoissa" (pari kertaa chatista kysyin), voisko olla että panttaavat jonosijaintia jos huomaavat että jonotteluksi menee vielä seuraavankin erän jälkeen tms.

Kortti kyllä tuli (3090 TUF OC) varsin liukkaasti heti kun käsiinsä saivat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Mulla on varmaan 500 tilaajaa ihan vähintäänkin pro shopin tuf oc jonossa edellä, että itse en mitään kiirettä pidä. Isken varmaan jimssille dual oc korttiin arvan vetämään 3070 sarjasta ja mahdollisesti amd:lle ja katellaan sitten mitä tulee ja miten nopeasti.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
34
Minulle sanottiin, kun kysyin jonotilannetta, että "edessä on kymmeniä tilauksia." En ruvennut inttämään sen enempää koska erinäisistä tiedonjyvistä on saanut suht hyvän arvion missä jonossa on. Jos ei tuosta tulevasta 45kpl msi trio erästä riitä niin sitten pitää kysellä, että mikä meni laskelmissa pieleen.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
49
Minulle sanottiin, kun kysyin jonotilannetta, että "edessä on kymmeniä tilauksia." En ruvennut inttämään sen enempää koska erinäisistä tiedonjyvistä on saanut suht hyvän arvion missä jonossa on.
Sama täällä. Kysyin kerran, että mahtuuko 144kpl erään ja sanoi että joo. Se tulee sitten kun tulee, turha tässä on sätkiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Minulle sanottiin, kun kysyin jonotilannetta, että "edessä on kymmeniä tilauksia." En ruvennut inttämään sen enempää koska erinäisistä tiedonjyvistä on saanut suht hyvän arvion missä jonossa on. Jos ei tuosta tulevasta 45kpl msi trio erästä riitä niin sitten pitää kysellä, että mikä meni laskelmissa pieleen.
Mihin aikaan sulla on triosta tilaus sisässä?
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
22
Jimmssissä Rog Strix OC 3080 tiedot muuttuneet niin, että 26.10 saapuu 20kpl, ja 50kpl tulossa myöhemmin ilman aikatietoa. Tässä ei auta kun toivoa, että mahtuu tuohon 50kpl erään. Olin reilu sadantena tilauksissa julkaisupäivänö, jospa parikymmentä olisi perunut tilauksensa...
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
223
Tuleekohan 5900x prossujen kanssa sama homma. Tällä kertaa oon klo 16.00 rämpyttämässä kiimaisesti F5. Lagasko noi sivut pahasti tilausta tehdessä?
 
Liittynyt
08.10.2019
Viestejä
24
Kehtaisiko vetää kaikkiin kortteihin arvan vetämään paikoissa missä ei tarvitse etukäteen maksaa.
 
Liittynyt
08.10.2019
Viestejä
24
Ite tehny suunnillee näin ja klarnan rajotin huuti vastaa jo :D Ei tässä maailmassa mitään saa ellei yritä :D
Noudolla kun tilailee, niin ei ainakaan verkkiksessä tarvitse maksaa kun vasta noudossa. Jimmsiltä voi ainakin tilata postiennakolla.

Jimmsiltä tilasin Gigabyte Gaming OC:n heti kun tuli ja tilausvahvistus vasta joskus tyyliin 16:14 et varmaan joku 300 jono paikka. Koko kortti katosi saman tien listoilta muutenkin. Verkkiksessä Strixi ollut heti kun tuli listoille, mutta ilmeisesti ovelimmat olivat löytäneet ne jo ennen kuin oli edes listattu, joten senkän varaan ei pahemmin voi laittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tuleekohan 5900x prossujen kanssa sama homma. Tällä kertaa oon klo 16.00 rämpyttämässä kiimaisesti F5. Lagasko noi sivut pahasti tilausta tehdessä?
Ne oli ihan vitun solmussa jo 15:58 about. Ei se ollu edes nopeuskisa, se oli kisa siitä et kuka pääs nopeiten läpi siinä suhteessa et montako kertaa F5 piti painaa. Heitti errorria jokasella siirtymällä ja sivutkin kippas aika nopeesti. Rytsölöiden kanssa tuskin ihan sama meno, mutta vois luulla et niittenkin kanssa ehkä pientä yskimistä?
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Tuleekohan 5900x prossujen kanssa sama homma. Tällä kertaa oon klo 16.00 rämpyttämässä kiimaisesti F5. Lagasko noi sivut pahasti tilausta tehdessä?
Ei välttämättä ihan yhtä paha, mutta varmasti tunkua on. Itellä kaatu Jimmssin sivut monta kertaa kun myynti alko..
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
223
Ne oli ihan vitun solmussa jo 15:58 about. Ei se ollu edes nopeuskisa, se oli kisa siitä et kuka pääs nopeiten läpi siinä suhteessa et montako kertaa F5 piti painaa. Heitti errorria jokasella siirtymällä ja sivutkin kippas aika nopeesti. Rytsölöiden kanssa tuskin ihan sama meno, mutta vois luulla et niittenkin kanssa ehkä pientä yskimistä?
Noita prossuja julkastaa kyllä semmosella vauhdilla, että tuskin kaikki päivittää prossua puolen vuoden välein. Ja muutenkin luulisi, että tommoset on helpompi rakentaa/kasata ja osia paremmin saatavilla.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
223
Btw jos 3090 kiinnostaa niin proshopilta saa ventus oc versiota varmaan semi nopeesti. 10 asiakasta saamatta ja 25 tulossa. Eli 15 pitäis olla vielä about seuraavasta erästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Noita prossuja julkastaa kyllä semmosella vauhdilla, että tuskin kaikki päivittää prossua puolen vuoden välein. Ja muutenkin luulisi, että tommoset on helpompi rakentaa/kasata ja osia paremmin saatavilla.
Vuoden väleinhän noita tulee. Tässä vaan heittämässä kapuloita rattaisiin se et noi AMD:n uudet kivet on oikeesti aika myllyjä ihan jokaselta osa-alueelta, ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei tartte valita yhden ytimen suorituskyvyn ja ytimien määrän väliltä, vaan saa molemmat. Onhan noita jo muutamat venannukkin ja osalla konepaketit vielä kiveä vaille valmiita, et veikkaan et kyllä tossakin saa nopea olla jos ekasta erästä haluaa. Uumoilisin tosiaan ehkä pientä hidastelua sivulla, mutta tuskin kippaavat ainakaan ihan täysin. Toki tiedossa ei oo sitäkään et paljonko niitä sit julkasussa on. Kysyntäkin koronan takia vähän korkeempi varmasti.
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
13
On tämä perkele. Gigantissa ei onnistu edes myymälässä, missä näyttiksen maxoin peruutus, vaan nyt menin johonki vammailujonoon erityiskäsittelyyn ja daan rahet sitten kun saan -_- myyjä sentään oli mukava.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tulispa tietoa millon noita uusia gigabytejä tulis jimms alle 10 sija kummassakin. Zotacin trinity oc oon saamassa 29pv ja yhtään ei kiinnostais enään odotella. Mielummin toki ottaisin tuon gigabyten tai strix non oc verkkokaupalta (la tilattu) mut saa nähdä tuleeko noista mitään infoa ennen 29pv.
 
Liittynyt
29.09.2020
Viestejä
130
Vanha viesti jo ja en tiedä saitko ikinä tuohon vastausta, ajoin äkkiä BMW-testin blenderillä omalla 3090 Gaming X Triolla. Aika oli pikkasen vajaa 20 sekuntia renderöinnissä.
Kantsii ajaa viel sillä niitten benchmark ohjelmalla. Saattaa pari sekkaa kadota, kun se rendaa ton ilman UI:ta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tässä tarinamuodossa oma RTX 3000 sarjan seikkailu, jos jotain tämmöstä kiinnostaa lukea. (Oli vähän tylsää ja aikaa :lol:)

LUKU 1: Jytky tuli, ei kun tilaten

1.9

pistän nahkatakkisedän striimin pyörimään. Jännitys tiivistyy, kun Jensseni vetäsee RTX 3080:n esiin piparipurkin takaa. Esitys rullaa ja 3080 onkin paljon parempi, kun itse odotin ja hintakin todella "halpa" 699$. 3090 vaikuttaa todella kalliille ja speksien mukaan ei voi olla paljoa nopeampi.
Päätän tilata 3080:n heti kärkijoukossa. Jotenkin se 3090:kin sillä takaraivossa huutelee, mutta järjen ääni vaientaa sen. Sitten alkaakin pitkä 2 viikon odotus, ennen kun pääsee tilailemaan.

17.9
klo. 15:30 Olen avannut valmiiksi NVIDIA:n ja Jimms:n 3080 sivut. Ensisijainen valintani on 3080 FE, mutta toiseksi vaihtoehdoksi olen arponut MSI 3080 Gaming Trion.

Klo. 15:55 Jimmsin sivu alkaa osoittaa jo pahoja kyykkämisen merkkejä mutta NVIDIA:n sivu latautuu edelleen nopsaan.

klo. 16:00 NVIDIA:n sivut ei anna ostaa mitään. Vaihdan heti Jimmsin ja painan F5. Sivu on kun tervassa ja menee noin 20 sek, ennen kun saan sivun päivitettyä. Jes! Trio on lisättävissä koriin. Klikkaan kerran "lisää koriin" mitään ei tapahdu, klikkaan hätäpäissäni uudelleen (tämä oli khtalokas virhe), samalla tajuten, että pitää olla kärsivällinen, kun sivu on jumissa. Sivun päivityspylpyrä pyörii varmaan 20-30 sekuntia ja sitten tuote on korissa... tuplana... Välillä katson taas NVIDIA:n kauppaa, mutta siellä ei ole edelleenkään mitään myynnissä. Perkele.

Klo. 16:02 Koitan poistaa toisen trion Jimmsin ostoskorista. Sivu jää päivittämään ja kaatuu (Bad gateway tms.)... Voi vittu!. Päivitän sivun uudelleen ja taas odotellaan se 20-30sek. Kori tulee taas esiin ja uusi toisen trion poistoyritys. Sama juttu kun ekalla kerralla, eli sivu kaatuu. Tämä kuvio toistuu ehkä noin 4 kertaa, ennen kun saan toisen trion poistettua korista. Päiviätn taas välissä NVIDIA:n sivua. Ei mitään edelleenkään siellä saatana.

Klo. 16:06: Pääsen etenemään seuraaviin vaiheisiin Jimmsissä. Joka vaiheen välissä sivu kaatuu ainakin 2-3 kertaa, ennen kun pääsee eteenpäin, ja joka refresshin jälkeen pitää odotella se 20-30 sekkkaa. Tämän seurauksena saan tilauksen läpi vasta noin klo 16:13 tms. Huh. NVIDIA:n sivu tarjoaa edelleen vain ei oota.

Klo. 16:15: sähköpostiin saapuu Jimmsin tilausvahvistus. Yes. Sivut ovat edelleen niin jumissa, että en viitsi yrittä avata omia sivuja. Lähden töistä tyytyväisenä, vaikka NVIDIA:n FE jäikin saamatta.



LUKU 2: Gigantti kairaa perseeseen

17.9

Klo. 17:00: Avaan kotiin päästyäni Jimms:n omat sivut ja menen innoissaan katsomaan tilaukseni statusta, kun sivutkin tuntuvat taas pelaavan. Ei vittu! "Odotetaan tuotetta". Avaan IO-Techin 3000 sarjan spekulaatioketjun ja alan selailla viestejä. Ketju on täynnä pettyneitä kanssatilaajia, jotka eivät ole saaneet tilauksia tehtyä kaatuvien kauppojen/olemattomien tuotteiden takia ym.

klo. 17:15: Luen foorumilta viestin, jonka mukaan Gigantin myynti on alkanut vasta 17:00 jälkeen. Innoissan avasin Gigantin sivut ja aloin selailla RTX 3080 tuotteita. Useat tuotteet näyttivät että ei ole varastossa, mutta sitten bongasin, että 3080 Strix Non OC:ta on varstossa +25. Ei muuta kun äkkiä tilaus sisään. Kohta tulikin jo vahvistus ja saapumisaika 1-4 päivää. Jiihaa! Menin tässä välissä sitten perumaan Jimms:n 3080 Trio tilauksen...

klo. 18:00: Pieniä epäilyksiä alkaa hiipiä Gigantin tilauksesta, kun monet kirjoittavat foorumilla, että jossain tuotteen esittelytekstissä oli ollut mainita 2kk toimitusajasta... Ehkä ei olisi pitänyt perua sittenkään Jimms:n tilausta. Noh kyllähän noin iso firma nyt oikeasti toimittaa, kun kerran varastossa on.

18.9
Sähköpostissä möllöttää ikävä viesti Gigantilta. Toimitus siirtynyt 29.9... Pitihän se arvata saatana. IO-Techin 3000 sarjan spekulaatioketju on taas täynnä valitusta ko. aiheesta. Lueskelen ketjua ja huomaan, että ketjussa on paljon viestejä Gigantin perseilyistä jo RTX 2000 sarjan kanssa ja että varastosaldot on ilmeisesti ihan keksittyjä. Epätoivo alkaa valtaamaan mieltä sitä mukaan kun totuus alkaa valjeta... Korttia ei tunnu saavan mistään ja jonot ovat tässä vaiheessa jo todella pitkiä useissa paikoissa. Pettymyksen myötä järjen ääni himmenee ja mieleen iskostuu jo ajatus 3090:n tilaamisesta heti julkkarina.

Viikko ennen 3090 julkaisua
Seuraavina päivin selailen useita kauppoja etsien mahdollisesti saatavilla olevia 3080 malleja, mutta aika toivottomalle tilanne näyttää. Muutama onnekas onnistuu tilaamaan FE:n NVIDIA:n omasta kaupasta ja ensimmäiset/nopeimmat Jimmisistä ja ProShopista tilanneet saavat omia korttejaan jo kotiin. Gigantin kusetus käy päivä päivältä ilmeisemmäksi ja olen jo oikeastaan haudannut haaveet kortin saamisesta lähiaikoina sieltä. Olen jo päättänyt, että 3090:n tilaan jimmsistä 24.9 ja hion/mietin tilausprosessia valmiiksi mahdollisimman pitkälle. Olen myös stalkannut tekkiläisten vinkkien mukaan, paljonko mitäkin 3090 korttia on mahdollisesti Jimmsillä varastossa. NVIDIA:n kauppaa en edes lähde tällä kertaa koittamaan.

LUKU 3: Round two

24.9

Klo. 15:55: Jimmsin sivut pelaavat nyt huomattavasti paremmin kun viimeksi ja jännitys alkaa taas nousta myynnin alkamisen lähestyessä. Tällä kertaa olen valinnut "uhriksi" Asus 3090 TUF OC:n, jota pitäisi olla varastossa huimat 7-8 kpl.

Klo. 16:00: Jimmsin sivut toimivat tällä kertaa kun unelma. Saan lisättyä kortin saman tein ostoskoriin. Maksutavaksi Klarna lasku ja eteenpäin. viimeisessä vaiheessa pitää syöttää HETU. Klikkaan seuraava. Tulee herja, että maksutpaa ei voida hyväksyä... Ei saatana nyt taas!. Uusi yritys ja sama herja... Ei ole totta mietin itsekseni. Pakko palata takaisin päin ja vaihtaa maksutavaksi postiennakko. Saan tilauksen läpi.

Klo. 16:03: Tilausvahvistus saapuu ja menen katsomaan tilanteen... "Odottaa tuottetta"... Ei perkele taas mitä paskaa! Pitäköön tunkkinsa! Laitan koneet kiinni ja lähden kottiin

Sama ilta: Lueskelen taas tekin kommentteja, nyt jo tosin omassa erillissä 3000 sarjan tilausseuranta ketjussa. Käy ilmi, että tilausvahvari olisi pitänyt saada noin 16:01, jos olisi halunnut 3090:n Jimmsistä saada heti. Päätän kysyä huvikseni jononumeroani Jimmsin chatista. En saa tarkkaa lukemaa, mutta kuulemma siinä 50:n paikkeilla olisi oma sijoitus... Lukema masentaa, kun on tiedotettu että 3090 kortteja on vielä vähemmä saatavilla, kun 3080:aa. Pistän sisään vielä Jimmsistä Asuksen 3090 Strix non OC:n, kun saldo näyttää vain -21.

Lähipäivät menee taas tekin tilausseurantaketjua selaillen ja sieltä löytyykin aina hyvää läppää Gigantin perseilystä sekä kiinnostavaa tietoa korttien saatavuudesta ympäri pallon. Jossain välissä seuraavalla viikolla Jimms listaa EVGA:n kortit ja psitänkin saman tein 3090 XC3:n tilaukseen päästen heti jonon kärkeen. Toivonkipini iskee, että jos EVGA saisi edes pienen erän Jimmsille, niin saisin kortin. Tässä vaiheessa päätän myös perua 50:n paikkeilla olevan 3090 TUF tilauksen.


LUKU 4: Toiveet hiipuu ja väärä hälyytys

Lokakuu alkaa ja Asuksen Strix ja EVGA:n korttien toimituksista eurooppaan ei ole mitään tietoa/toivoa. Selailen tekin tilausseuranta ketjua siinä toivossa, että joku bongaisi jotain tietoa ko ko. korttien toimituksista tms. Ei vaan tunnu liikkuvan ko mallit mihinkään, jos toki aika huonsoti liikkuu yhtään mikään malli olis sitten kyseessä 3080 tai 3090 kortit. Onneksi ketjusta löytyy kohtalon tovereita ja hauskoja meemejä.

Lokakuun alkupäivinä saan Jimmistä tekstarin tuotelähetyksestä. Innostushan nousee ihan tappiin, kunne huomaan, että kyseessä olikin vaan tuuletintilaus, joka oli ollut myös jo pidempään sisässä. :itku:

7.10
Selailen tylsistyneenä Pro Shopin tuotevalikoimaa ja huomaan siellä Gigabyten 3090 Aorus kortit. Avaan Pro Shopin toimitusseurannan ja huomaan, että Xtreme mallssa on jo 23 tilausta sisässä, mutta masterissa 0. Tutkin korttia lähinnä Gigabyten tuotesivun pohjlata ja muutman hassun 3080 Master "revikan" perusteella. Kortti ja jäähy vaikuttaa pätevälle, jotewn päätän laittaa Pro Shopistakin yhden arvan sisään. Jes! Nyt ollaan taas listan kärjessä!

Viikko vierähtää ja toinen alkaa. Mitään kunnon tietoa ei ole edelleenkään varsinkaan EVGA:n korttien saatavuudesta. Asukselta on tuloillaa vihdoin aika hyvin strixiä, mutta vain OC-mallia. Tietysti! Gigabyten toimitusmäärät ovat todella pieniä joka paikkaan, joten toiveet Aoruksen pikaisesta saamisesta alkaa myös hiipua. Joka päivä päivittelen useaan kertaan ProShopin lähetysseurantalistausta, mutta sitäkin tunnutaan päivitettävän hyvin verkkaisesti. Ollaan jo syvässä päässä, kun pienetkin muutokset Jimmsin tuotteiden tilaustiedoissa aiheuttaa jo sykäyksiä... Lueskelen tekin tilausseuranta ketjua ja välillä aina joku onnekas saa korttinsa. Kyllä minäkin vielä joskus... Samalla jo suunnittelen, millaisella strategialla koitan tilata mahdollisesti AMD:n 6900 XT:tä.


LUKU 5: Poika lähtee matkaan!

22.10

Klo. 16:30: Saavun töistä kotiin ja tapani mukaisesti avaan Pro Shopin toimitusseurannan, vaikka olin toki sitä työpäivänkin aikan kytännyt aina silloin tällöin. Ohoh. sehän on päivitetty klo 14:n jälkeen vielä.
Rullaan listaa alaspäin 3090 kohdalle, ja kiinnitän silmäni "Käynnissä" sarakkeeseen. 0 Näyttää edelleen 3090 Aorus master... Mutta hetkinen... Näkevätkö silmäni oikein. Onko siinä toimitettu sarakkeessa 3kpl... On siinä jumalauta! Syke nousee ja ihan oikeasti epäusko valtaa mielen :lol: Jännitys on käsin kosketeltava, kun avaan "omat tilaukset" sivun. Toimituksen tila: "Pakataan" o_O:eek:

En olisi iknä uskonut, miten tuommoine asia voi saada niinkin ison tunnereaktion aikaan. Loppuilta menikin sitten päivitellessä tilaussivua silloin tällöin... :lol:

23.10
Tilaus on vihdoin pakattu ja valmiina kuljetukseen. Myös seurantakoodi tpahti sähköpostiin. Nyt sitten odotellaan ensi viikolle, että vihdoin saa sen pojan kottiin.

:swaiting:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
4kpl - tämä on kyllä täysi vitsi!! :lol: OC-malli olisi voinut olla nimeltään "2020 edition" ja normaali TUF vaikkapa "summer 2021 edition" tai jopa "Notareal edition" :hmm:

Jos olisi ainoastaan normaali TUF tilauksessa, voisi olla, etten ostaisi Asukselta hetkeen mitään tästä eteenpäin.
Tähän alkavat omat aatokset taipua vahvasti. Suattaapi olla, että non OC ja ehkä myös toinen OC-arpa lähtevät peruutukseen ja tilalle arvotaan jotain muuta, jos arvotaan mitään. Alkaa V-kerroin nousta reippaanlaisesti tämän touhun kanssa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Mulle kyllä sanottiin ihan suoraan jonosija jimmsiltä. Tällähetkellä 36. Gaming x trio 3080. Eli tulevasta 45kpl saamassa. Vahvistus spostissa klo 16:10
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
64
Jimmsiltä tilasin Gigabyte Gaming OC:n heti kun tuli ja tilausvahvistus vasta joskus tyyliin 16:14 et varmaan joku 300 jono paikka.
Jos vielä olet jonossa, niin itsellä samaan kellonaikaan jonopaikka 42. Tämä todennäköisesti ensimmäisen päivän 10kpl lähetetyn jälkeen kun kysyin alkuillasta muistaakseni sijoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2020
Viestejä
26
Verkkikses 3080 strix oc tilausvahvistus 11.10. Nolla tietoo koska tulis. En ees jaksais kysellä ku todnäk näit kysellään jatkuvasti. Odotan viel pari viikkoa, sit ajon kysellä. Viel ku ollut ilman tietsä melke 3 viikkoa. Hard times.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Onko kukaan saanut Gigantin asiakaspalvelusta ihmistä kiinni tämän myynnistäpoistamistempauksen jälkeen? Vai jättivätkö koko paskan lillumaan pönttöön ja tulevat joskus ensi vuonna katsomaan, että jaksaako joku vielä vääntää niistä saakelin näytönohjaimista?
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
193
Onko kukaan saanut Gigantin asiakaspalvelusta ihmistä kiinni tämän myynnistäpoistamistempauksen jälkeen? Vai jättivätkö koko paskan lillumaan pönttöön ja tulevat joskus ensi vuonna katsomaan, että jaksaako joku vielä vääntää niistä saakelin näytönohjaimista?
Sain kiinni. Ottivat pois myynnistä heikon saatavuuden takia. Kortteja tulee ehkä tammikuussa, ehkä aiemmin. Eivät laittaneet mitään viivästysviestiä, koska ei ole mitään tietoa toimituksista. Kehotin nyt kuitenkin laittamaan keskitetyn viestin tilanteesta, mutta tuskin ideaa viedään eteenpäin. :rolleyes:
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Sain kiinni. Ottivat pois myynnistä heikon saatavuuden takia. Kortteja tulee ehkä tammikuussa, ehkä aiemmin. Eivät laittaneet mitään viivästysviestiä, koska ei ole mitään tietoa toimituksista. Kehotin nyt kuitenkin laittamaan keskitetyn viestin tilanteesta, mutta tuskin ideaa viedään eteenpäin. :rolleyes:
En ymmärrä mikseivät voi kertoa miksi he ovat ainut kauppa ilman kortin korttia? Huono saatavuus on, mutta kyllä niitä kortteja enemmän kun 0 2kk saa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 299
Viestejä
4 156 703
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom