NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307


Ja kortti on viimein koneessa! Olin ilman näytönohjainta 45 päivää, ja tilauksesta on vastaavasti 24 päivää. Hyvää päivänjatkoa, mä alan benchmarkkailemaan ja kellottelemaan! :)
Onneksi olkoon kortista. Lähti päivä 49 ilman näytönohjainta iGpu käyttäen, pärjännyt niin hyvin että tässä alkaa harkitsemaan tarvitseeko mokomaa korttia.....

15 vuotta projektina odottanut Baldurs Gate 2 peluu alkoi ja mainio peli onkin, ilman gpu viivästystä tuskin olisi saanut aikaiseksi.
 
Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
58
Kyselin tuossa aiemmin mutta eivät voineet kertoa (ylläri).. Tilasin 24.9.. :rolleyes::poop:
Itse tilasin tosiaan 17.9 klo 16.21 ja tilausvahvistus 16.28 spostiin. Olen sijalla 20-30, eli odotukseni tulee tällä eräkoolla olemaan pitkä, sinulla vielä pidempi :o... Tosin aorus itse ilmottanut viikko sitten 2vk viivästyksestä toimituksissa, joten toivottavasti tarkoittaa sitä, että viikon päästä tulee isompi setti, eikä sitä, että tuo 5 setti tulee vasta silloin....
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
13
Giganttiin on tullut yksi arvostelu yhteen korttiin. En muista enää mikä, mutta 3080 se oli. Ainakin yksi rekka on päässyt perille.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Kaikki syyhysormet eivät selvästikään ole olleet hereillä, kun Jimmsillä on ei-ultra FTW3 vain -23 saldolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Kaikki syyhysormet eivät selvästikään ole olleet hereillä, kun Jimmsillä on ei-ultra FTW3 vain -23 saldolla.
Noissa EVGA:n korteissa on ollut se ongelma ettei niitä tunnu saapuvan yhtään kappaletta sitten niin millään... Tilausmäärä Jimmsissä tolle mallille on tässä vaan laskenut kun ei oo kortteja kuulunut, se oli jossain vaiheessa jo yli 25.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Dustinille on tulossa Pny:n 3080 arviolta 9.11, kaikissa muissa toimitusaika tuntematon, sieltä voisi saada nopeimmat kortteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
184
Arvostelut on jo tehty ja pisteet annettu esim 3080:n kohdalla sen $699 MSRP:n pohjalta. Jos MSRP olisi ollut se tämän hetkinen 800-900€, niin tuskin olisi saanut yhtä positiivista vastaanottoa. AMD:llä on tästä opittavaa koska ne julkaisupäivän arvostelut on mitä ihmiset lukevat vielä vuosien päästä harkitessaan ostoa ja jos MSRP on liian korkea, se vaikuttaa arviointiin eikä sitä korjata myöhemmin kun hintoja leikataan.
Yhdysvalloissa hinnat ilmoitetaan verottomina. Tämän hetken kurssilla $699 = ~600 euroa joka suomen ALV%:lla on 744 euroa, eli aika lähelle se hinta millä founders editionia myytiin tänne.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
20
Laitetaas omaakin raporttia. 17.9. tilasin Proshopista 3080 Asus TUF:n noin klo 19.30, mutta tuskin olen lähelläkään kärkipäätä, vaikka julkaisupäivänä tilasinkin. En ole viitsinyt edes kysellä jonotietoja, mutta silloin toiveissa oli saada lokakuun aikana. Tällä hetkellä ei hyvältä näytä sen suhteen. No ei tässä kiirettä ole, lähinnä ennen CP2077:aa olisi kiva kortti saada. Ja laitoinpa huvikseni viikko sitten 13.10. 3080 Gigabyte Aorus Extremen tilaukseen myös, koska helvetin iso cooleri ja hauska ledinäyttö kyljessä. Hintaahan kortilla oli järkyttävät 1019e, joka näyttäisi nyt nousseen jo 1079e. Saa nyt nähdä, et kumpi ensin tulee.
 

000

Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
30
Laitetaas omaakin raporttia. 17.9. tilasin Proshopista 3080 Asus TUF:n noin klo 19.30, mutta tuskin olen lähelläkään kärkipäätä, vaikka julkaisupäivänä tilasinkin. En ole viitsinyt edes kysellä jonotietoja, mutta silloin toiveissa oli saada lokakuun aikana. Tällä hetkellä ei hyvältä näytä sen suhteen. No ei tässä kiirettä ole, lähinnä ennen CP2077:aa olisi kiva kortti saada. Ja laitoinpa huvikseni viikko sitten 13.10. 3080 Gigabyte Aorus Extremen tilaukseen myös, koska helvetin iso cooleri ja hauska ledinäyttö kyljessä. Hintaahan kortilla oli järkyttävät 1019e, joka näyttäisi nyt nousseen jo 1079e. Saa nyt nähdä, et kumpi ensin tulee.
1079€ 3080...
1599€ 3090 ei enää vaikuta niin kalliilta
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Dustinille on tulossa Pny:n 3080 arviolta 9.11, kaikissa muissa toimitusaika tuntematon, sieltä voisi saada nopeimmat kortteja.
Oma Dustinin tilaus päivittyi viime viikolla tuntemattomasta tilaan "odotettavissa varastoon 16.10.2020" eikä ole muuttunut siitä mihinkään. En tuohonkaan siis luottaisi, mutta saahan sieltäkin tilattua Klarnalla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
49
Noissa EVGA:n korteissa on ollut se ongelma ettei niitä tunnu saapuvan yhtään kappaletta sitten niin millään... Tilausmäärä Jimmsissä tolle mallille on tässä vaan laskenut kun ei oo kortteja kuulunut, se oli jossain vaiheessa jo yli 25.
Jep, mä hyppäsin ainakin jonosta pois ja mua ennen tilauksiaan olivat muutkin peruneet mitä tilausmääriä tässä lähes päivittäin seuraillut. Katsellaan sit uusiksi, kun kortteja löytyy hyllystä.
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Noo vaikka Proshop päivittelee miten nuita kortteja tulloo, näyttää vahvasti siltä että ei myöskään ASUS valmista edes TUF non-OC kortteja. Veikkaan että kukaan ei vaivaudu valmistamaan non-OC korttia kun niin paljon tilattu myös tuota OC mallia ja sitten niitä non-OC kortteja tulee vahingossa kun kaikki valmistetut kortit eivät vastaa OC vaatimusta niin niistä kasailevat jämäerä non-OC lähetyksiin aikanaan.
Tää tuskin pitää paikkaansa ainakaan jos tohon Sweclockersin puolella pyörivään Asus Nordicin työntekijään (Asus David) on uskomista. Toimittavat siis hänen mukaansa molempia sekä non oc:ta että oc:ta. Viimeksi tehtaalta tulleet ovat olleet oc-malleja, mikä näkyy varmaan näissä proshopin viikkolistoissa ja jimmsin sivuilla tulevina kappaleina. Ongelma on kuulemma edelleen siis lähinnä se, ettei Nvidia toimita tarpeeksi chippejä, eikä jannulla ollut tietoa milloin näitä saadaan sen verran, että jälleenmyyjille uskalletaan luvata viikottaiset toimitukset. Eli kunhan niitä alkaa valua, niin kyllä noita non oc-kortteja alkaa tippumaan samaan tahtiin kuin muitakin. Sanoi vielä, että siitä kun tehtaalta saapuu kortit menee 1-2 viikkoa jakeluun Ruotsin sisällä, eli varmaan vähintään saman verran ellei pidempään suomalaisille jälleenmyyjille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
61
Hyvin näyttää kyllä 3090:kin myyvän kun noita ordered from mfg tilastoja kattelee..
Ja miksipä ei, myihän 2080 Ti myös hyvin vaikka sen hinta oli pahimmillaan n. 1500€ luokkaa. Nyt ihmiset ovat lisäksi odottaneet uusia kortteja yli 2 vuotta, osa paljon pidempäänkin (itse 4 vuotta) ja rahaa on myös säästynyt kun ei ole matkusteltu yms.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
107
Itselle on esimerkiksi 500e kännykän ostokin jotenkin liikaa, vaikka sitä joka päivä tuleekin käytettyä. Nyt näyttis maksais n800e ja enkä epäröinyt hetkeäkään koska arvostan et pelit pyörii sujuvasti korkeella resolla.

Edit. Mitään 1500e en ikinä maksais näyttiksestä. Ei se kuitenkaan niin paljon parempi ole 3080 nähden.
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Ja miksipä ei, myihän 2080 Ti myös hyvin vaikka sen hinta oli pahimmillaan n. 1500€ luokkaa. Nyt ihmiset ovat lisäksi odottaneet uusia kortteja yli 2 vuotta, osa paljon pidempäänkin (itse 4 vuotta) ja rahaa on myös säästynyt kun ei ole matkusteltu yms.
No hieman toki ihmetyttää 3090:n jonot ja myynti pelikäyttöön. 2080 vs 2080 Ti:ssä sentään oli huomattavaa eroa käytännön pelisuorituskyvyssä. 3080 vs 3090 erot (ainakin vielä nykypeleillä) ovat aika marginaaliset, tai jopa olemattomat, varsinkin jos hieman parempaa 3080:aa kellottaa. Lisäksi, 2080 vs 2080 Ti hintaero oli paljon pienempi, ja 2080 Ti oli n. 400€ halvempi aikoinaan kuin vastaava 3090 nyt. Vielä en näe juurikaan muuta syytä ostaa 3090 kuin että se on "paras" ja täytyy olla "paras", tai että siinä on lyhyemmät jonot tässä alkuvaiheessa. Hyviä syitä nekin toki...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
937
No hieman toki ihmetyttää 3090:n jonot ja myynti pelikäyttöön. 2080 vs 2080 Ti:ssä sentään oli huomattavaa eroa käytännön pelisuorituskyvyssä. 3080 vs 3090 erot (ainakin vielä nykypeleillä) ovat aika marginaaliset, tai jopa olemattomat, varsinkin jos hieman parempaa 3080:aa kellottaa
Sitten itketään vuoden-pari päästä kun 3090 tehon saa 599$ 4070-näyttiksessä.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
21
Gigantti meinaa jo lievästi alkaa toiveita herättelemään.
Tuli perjantaina mailiin kuitti tilauksesta joka laitettu sisään 17.9. Tilauksen kohdalla lukee lähetetty, muttei mitään seurantakoodia näkyvillä missään.
Pari kappaletta tullu aikasemmin näitä lykkäysviestejä, joista viimesin totes toimituspäiväksi 21.10
Tilattuna siis 3080 Tuf OC
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Itselle on esimerkiksi 500e kännykän ostokin jotenkin liikaa, vaikka sitä joka päivä tuleekin käytettyä. Nyt näyttis maksais n800e ja enkä epäröinyt hetkeäkään koska arvostan et pelit pyörii sujuvasti korkeella resolla.

Edit. Mitään 1500e en ikinä maksais näyttiksestä. Ei se kuitenkaan niin paljon parempi ole 3080 nähden.
Siis onhan tämä vähän hassua kun täällä foorumeilla onnitellaan siitä että on ONNISTUNUT kuluttamaan 700-1800€ näyttikseen, että tietokonepelit pyörii:joy:. Kuvaa vaan naurettavaa tilannetta mihin Nvidia on porukan laittaneet. En siis mitenkään tuomitse toimintaa itsekin olen aivan samanlainen, mutta totean vain tilanteen kummallisuuden
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
482
3090:ssa piti olla vielä erittäin rajattu saatavuus (no kidding, kaikissa on nyt) ja itse sain kutinan, että paljon harvinaisempi kortti kun 3080. Kuitenkin kun noita tilausmääriä katsoo niin hyvä ettei 1/3 3090 ja 2/3 3080
Hyvin on porukka innostunut tosta 3090:sta ja varmaan valmistajat niitä innoissaan puskee kun paremmat katteet.
En siis sano, ettenkö ymmärtäis 3090 ostamista. Ainaki simu/VR käyttöön tarjoaa jo melkeen oikeastikin rahoille vastinetta mitä muutamia vertailuja katsonut niin kivasti tuntuu tulevan boostia vs 3080
esim.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
Gigantti meinaa jo lievästi alkaa toiveita herättelemään.
Tuli perjantaina mailiin kuitti tilauksesta joka laitettu sisään 17.9. Tilauksen kohdalla lukee lähetetty, muttei mitään seurantakoodia näkyvillä missään.
Pari kappaletta tullu aikasemmin näitä lykkäysviestejä, joista viimesin totes toimituspäiväksi 21.10
Tilattuna siis 3080 Tuf OC
Monelta tilasit? Itselläni lukee viimeisimpänä TUF OC toimituspäivänä 20.10., mutta ei ole mitään kuulunut ja tilauskin on "Tilaus vastaanotettu" tilassa. Tilattu 17.9. klo 19.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Siis onhan tämä vähän hassua kun täällä foorumeilla onnitellaan siitä että on ONNISTUNUT kuluttamaan 700-1800€ näyttikseen, että tietokonepelit pyörii:joy:. Kuvaa vaan naurettavaa tilannetta mihin Nvidia on porukan laittaneet. En siis mitenkään tuomitse toimintaa itsekin olen aivan samanlainen, mutta totean vain tilanteen kummallisuuden
Joo totta, omassa tapauksessa alle 400€ lisäpanostuksella sain n. 70% enemmän FPS (1080ti - >rxt 3080), joten sanoisin, että tosi hyvä diili. RTX 3090 en ostaisi, mutta en tuomitse sillä kaikilla on eri rahatilanne ja rahat saa käyttää siihen mistä tykkää.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
107
Nvidia oli kyllä ovela sen suhteen et jättivät sli tuen pois 3080 kortista. Miettikää mikä tykki siit ois tullu jos ostais kaks 3080 korttia rinnakkain (n1600e) kuin et ostais suoraan yhden 3090. :zoom:

Edit. Josta tuli mieleen et tuskin 3070ssäkään on sli tukea?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
482
NVIDIA sais miettiä koko SLI ajatuksen alusta asti uudestaan. Selkeästi jos peli-/sovelluskehittäjille jättää liikaa vastuuta tässä asiassa niin heitä ei kiinnostele tarpeeksi.
Mutta NVIDIA voisi itse koittaa puskea ulos jotain 2 chip 2x3080 näyttistä joka ei vaatis perinteistä SLI-tyylistä tukea vaan NVIDIA:n softa huolehtis laskutoimitusten allokoinnista chippien välillä.
En toki tiedä SLI:stä lähes mitään, että mikä se oikea ongelma siellä on, mutta kuvittelis et tälläselle vois olla pelipuolellakin tilausta varsinkin kun toi viivaleveyden pienennys tulee kokoajan vaan vaikeammaksi vaikka kummasti ne pääsi 10nm allekin..
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Onhan tuossa 3090 välillä sen ~20fps eroa 3080 nähden, niin sen voi ajatella niin että kun päivittää 2080Ti:stä niin saa maksimi parannukset eikä tarvi laskea niin paljoa asetuksia että saa 4K @ 144fps.

Hinta toki joka tapauksessa tuosta kova, mutta eipä ollut se 2080Ti:kään omassa tapauksessa kuin noin 300€ halvempi.

2080Ti:stä kun päivittää 3080 niin tulee kiva boosti, jos päivittääkin 3090 niin saa vielä lisää fps ruudulle kuin mihin on tottunut ja alkaa jo olla tasoloikka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
724
Ja miksipä ei, myihän 2080 Ti myös hyvin vaikka sen hinta oli pahimmillaan n. 1500€ luokkaa. Nyt ihmiset ovat lisäksi odottaneet uusia kortteja yli 2 vuotta, osa paljon pidempäänkin (itse 4 vuotta) ja rahaa on myös säästynyt kun ei ole matkusteltu yms.
Pahimmillaan 2080Ti Kingpin oli sen 1999€, EVGA:n kortit keskimäärin ~1700€ eli ei tää hirveän kaukana tosiaan ole siitä 2080Ti tasosta.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Gigantti meinaa jo lievästi alkaa toiveita herättelemään.
Tuli perjantaina mailiin kuitti tilauksesta joka laitettu sisään 17.9. Tilauksen kohdalla lukee lähetetty, muttei mitään seurantakoodia näkyvillä missään.
Pari kappaletta tullu aikasemmin näitä lykkäysviestejä, joista viimesin totes toimituspäiväksi 21.10
Tilattuna siis 3080 Tuf OC
Ohhoh. Onko tässä kenties Suomen ensimmäinen gigantista saapuva kortti ???
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
25
Itse sain syystä tai toisesta Gigantilta tilauksen liikkeessä tehtyä tunnin etuajassa virallisesta julkaisuajasta 3090 ROG OC korttiin mutta eipä sieltä ole mitään sen jälkeen kuulunut. Toimitusajat on vain siirtyneet tulevaisuuteen vaikka mitä todennäköisemmin on siellä ensimmäisen 5 joukossa näitten tilaajissa Gigantilla mitä ASPAN sanoihin on uskoakseen. Myyttejä nuo Gigantin "kortti lähtenyt tulemaan" kommentit :) ....
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Täällä manataan Giganttia, mutta sadattelu ja kaiken tyyppinen hihittely loppuu kun Gigantin valtava An-225 laskeutuu HKG - HEL lastinaan 250 tonnia piirtosuorittimia. Liikkeissä ympäri suomen välittömästi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Minulle ei vielä oo saapunut tekstaria että lähetystö ei saisi tänään.
Ei tännekään, vaikka ne ilmoitukset ovat aiemmin tulleet minulle aamulla noin klo 8 mennessä ja osa jo edellisenä päivänä.
Olisiko siis jo aika avata kone ja ottaa vanha kortti irti valmiiksi (menee toiseen mikroon)? Ehkä ei vielä...
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
49
EIkös Gigantti ole maan suurin elektroniikkayritys, vai mitä joku oli saanut aspassa vastaukseksi. Itse olisin kysynyt, "että jos Prismaa ei oteta lukuun vai?"
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
13
Ei tännekään, vaikka ne ilmoitukset ovat aiemmin tulleet minulle aamulla noin klo 8 mennessä ja osa jo edellisenä päivänä.
Olisiko siis jo aika avata kone ja ottaa vanha kortti irti valmiiksi (menee toiseen mikroon)? Ehkä ei vielä...
Ei näy ilmoitusta. Mikälinsitö ei tuu, niin puöräilem työpäivän lopussa Giganttiin kysyyn josko ne antaisivat sen mukaani.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom