NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Peruutin tänään aamulla tilaukseni ja äsken napsahti sähköpostiini vastaus aspasta. Ajattelin, että olipa nopeaa toimintaa, mutta mitä vielä...sain vain toisen vastauksen samaan alkuperäiseen kyselyyni:

”Pahoittelemme viivästynyttä vastausta asiakaspalvelumme ruuhkautumisen takia. Päivämäärä muuttuu sen mukaan, mikä on uusi arvio. Kun olet saanut viestejä päivämäärän muutoksesta, siinä mainittuun päivämäärään kannattaa luottaa, sillä se on aina uusin saatu tieto toimituksen ajankohdasta.”
No tuo on kyllä täys helvetin kusetus. Nuo ei tasan ole mitään tietoja toimituksen ajankohdasta. Ne on täysin gigantin hatusta heittämiä päivämääriä, milloin siirretään viikolla milloin kahdella.
 
MSI tuntuu olevan ainoa, joka kortteja on edes jonkin verran saanut liikkeelle. Monella valmistajalla, kuten Asuksella ja Evgalla käsittämättömiä ongelmia kun nyt on jo lähes kolme viikkoa julkkarista eikä vieläkään kortteja näy eikä kuulu. Johtuukohan tuotteiden puute siitä, että AIB:t eivät saa siruja Nvidialta vai eikö AIB tehtaat puske tavaraa tarpeeksi ulos?
Kyllähän Asusta liikkuu ja paljon. Jimssillä jo pelkkä tuf non oc toimitettu 55 kpl.
 
Kyllähän niitä liilkuu ja paljon. Jimssillä jo pelkkä tuf non oc toimitettu 55 kpl.
OC näyttää toimitettuna 40 ja Strixit melko vähissö. Ei paljoa kolmessa viikossa yhteensä noin 100 kpl lämmitä, vaikka onhan tuokin jo jotakin.
 
No tuo on kyllä täys helvetin kusetus. Nuo ei tasan ole mitään tietoja toimituksen ajankohdasta. Ne on täysin gigantin hatusta heittämiä päivämääriä, milloin siirretään viikolla milloin kahdella.
Tämäkin oli mielenkiintoinen twisti että välillä heitettiin yhden viikon muutos kahden viikon sijaan. Siinähän kerkesi jo hetken toivomaan että gigantilla on oikeasti kortteja.
 
MSI tuntuu olevan ainoa, joka kortteja on edes jonkin verran saanut liikkeelle. Monella valmistajalla, kuten Asuksella ja Evgalla käsittämättömiä ongelmia kun nyt on jo lähes kolme viikkoa julkkarista eikä vieläkään kortteja näy eikä kuulu. Johtuukohan tuotteiden puute siitä, että AIB:t eivät saa siruja Nvidialta vai eikö AIB tehtaat puske tavaraa tarpeeksi ulos?
Joidenkin tietojen/spekulaatioiden mukaan siruja pitäisi mennä vielä sen mukaan, paljonko on myynyt kortteja aikaisemmin. Isoille siis olisi tulossa enemmän, mutta kysyntäkin on suurempi.
 
OC näyttää toimitettuna 40 ja Strixit melko vähissö. Ei paljoa kolmessa viikossa yhteensä noin 100 kpl lämmitä, vaikka onhan tuokin jo jotakin.

Jep, kun julkaisupäivältä yksistään on satoja ja satoja tilaajia jonossa niin tällä vauhdilla ne jonot eivät ala purkautua ennen ensi kevättä.
 
Tämäkin oli mielenkiintoinen twisti että välillä heitettiin yhden viikon muutos kahden viikon sijaan. Siinähän kerkesi jo hetken toivomaan että gigantilla on oikeasti kortteja.

Minulle Gigantin aspan henkilö väitti, että nuo siirtymiset perustuu valmistajan antamiin päivämääriin. Erikoista kyllä valmistajaltakin, jos heittävät aina viikolla eteenpäin noita mutta eivät toimita mitään.
 
Juu, mutta siellä Kiinassa ne muutkin hardisvalmistajat ovat ja jotenkin esim. Gigabyten kortteja on tullut Proshopiin useita kertoja enemmän kuin Asuksen. Joten Asus nyt perseilee jotain, mikä on aika helvetin huono juttu kun niiden kortit ovat selkeästi suosituimpia.
Gigabyten kortteja on tullut seuraavasti:
Eagle OC 15 kpl (tilattu 146 kpl)
Gaming OC 86 kpl
Visionejakin 15 kpl
Aurus mastereita 5 kpl

1601984639621.png

1601984954151.png

1601985034762.png

Asus TUF OC:tä on pelkästään tullut 78 kpl.
1601984874820.png

Selatkaa itse tätä ketjua, jos haluatte pysyä ajan tasalla.
 
Joidenkin tietojen/spekulaatioiden mukaan siruja pitäisi mennä vielä sen mukaan, paljonko on myynyt kortteja aikaisemmin. Isoille siis olisi tulossa enemmän, mutta kysyntäkin on suurempi.

Näin ne piirien allokaatiot toimii. Ne jotka on aiemmin ostaneet eniten piirejä saa kortilla olevista piireistä samassa suhteessa toimituksia. Mutta kyllä ne Palit, Gainward, PNY sun muutkin ovat läjäpäin kortteja valmistaneet - eivät vain yhtä paljon kuin MSI ja Asus jotka lienevät ne kaksi isointa. Pienempien valmistajien kortteja voi myös mennä prebuit-markkinalle ja voi olla että joku PNY pistää ekat erät isoa läjää ostavalle konekasaajalle eikä retail-myyntiin jotta iso asiakas on tyytyväisempi. Ja näin voi olla 3080-valmiskoneita "in stock" vaikka kortit on loppu joka puolelta.
 
Gigabyten kortteja on tullut seuraavasti:
Eagle OC 15 kpl (tilattu 146 kpl)
Gaming OC 86 kpl
Visionejakin 15 kpl
Aurus mastereita 5 kpl

1601984639621.png

1601984954151.png

1601985034762.png

Asus TUF OC:tä on pelkästään tullut 78 kpl.
1601984874820.png

Selatkaa itse tätä ketjua, jos haluatte pysyä ajan tasalla.
Tuota itsekin seurailen. Siellä moni on kysellytkin nimenomaan 3080 TUFien perään. OC versioista Michael on vastaillut, mutta sanaakaan non-OC:sta en ole huomannut. Voisi päätellä että niitä ei ole tullut vielä yhtäkään.
 
kandeisko ihan vaan odotella kinkkien lomien yli ja sitten ihmetellä näitä toimituksia...:hmm:
 
Onko missään ollut juttua milloin tuonne EVGA:n europe-shoppiin on mahdollisesti tulossa noita kortteja myyntiin? Notify-painikkeethan sieltä jo löytyy.
 
Tällä hetkellä nopeimmat voivat ostaa Jimm'siltä Zotacin Trinity OCn, vaan 19 jonossa ja 25kpl tulossa. Itse en kuitenkaan koske tuohon korttiin koska todistetusti laskivat normaalin kortin tehoja huonommaksi kuin FE:n.
 
Gigantti näkyy muuttaneen viestintäänsä verkkokaupassa. Kaikilta 3080-malleilta on otettu pois varastosaldot, eikä siinä samassa kohdassa edes lue mitään "saapuu varastoon" -hiharavistusta. Eli ainut viittaus toimitusaikaan on erilliset "arvioitu toimitusaika tammikuu" -maininnat. Tilaaminen onnistuu silti. Eli nyt asia on juuri kuten sen olisi pitänyt olla julkkarista asti: ei mitään "varastosaldoja" joita ei ikinä ollut, ei mitään "toimitusaika 2-4 arkipäivää" (mikä ei oikein toteudu edes varastossa oleville, saati näille), ei (enää enempää) pikavippiä hyväuskoisten asiakkaiden kustannuksella.

Esim. 3090-korteille annetaan siinä ostonapin alla arvio "saapuu varastoon 25.01.2021". Nyt alkaa siis viesti olla uskottava näiden osalta. Jo tilattujen 3080:n osalta jää sen sijaan vielä paljon kysymyksiä auki.

Proshopin 3080 Eagle-kysymyksiin: mulla on niistä yksi. Edelleen ihmettelen, miten sain noin pienestä erästä arvan osumaan.
 
Gigantti näkyy muuttaneen viestintäänsä verkkokaupassa. Kaikilta 3080-malleilta on otettu pois varastosaldot, eikä siinä samassa kohdassa edes lue mitään "saapuu varastoon" -hiharavistusta. Eli ainut viittaus toimitusaikaan on erilliset "arvioitu toimitusaika tammikuu" -maininnat. Tilaaminen onnistuu silti. Eli nyt asia on juuri kuten sen olisi pitänyt olla julkkarista asti: ei mitään "varastosaldoja" joita ei ikinä ollut, ei mitään "toimitusaika 2-4 arkipäivää" (mikä ei oikein toteudu edes varastossa oleville, saati näille), ei (enää enempää) pikavippiä hyväuskoisten asiakkaiden kustannuksella.

Esim. 3090-korteille annetaan siinä ostonapin alla arvio "saapuu varastoon 25.01.2021". Nyt alkaa siis viesti olla uskottava näiden osalta. Jo tilattujen 3080:n osalta jää sen sijaan vielä paljon kysymyksiä auki.

Proshopin 3080 Eagle-kysymyksiin: mulla on niistä yksi. Edelleen ihmettelen, miten sain noin pienestä erästä arvan osumaan.
Se on kato pirun vaikeaa tollanen oikein toimiminen. Olisipa day 1 ollut faktat pöydässä että ei ole varastossa näytönohjaimia mutta arvioitu toimitus on X kuussa. Ei olisi kertaakaan tarvinnut soittaa giganttiin ja kysellä.
 
Tällä hetkellä nopeimmat voivat ostaa Jimm'siltä Zotacin Trinity OCn, vaan 19 jonossa ja 25kpl tulossa. Itse en kuitenkaan koske tuohon korttiin koska todistetusti laskivat normaalin kortin tehoja huonommaksi kuin FE:n.
Tuo 25 tulossa ei kai kuitenkaan välttämättä tarkoita, että seuraava saapuva erä olisi tuon kokoinen. 25 taitaa olla maksimi mitä sivu näyttää ja tilattu voi olla paljonkin.
 
Tuo 25 tulossa ei kai kuitenkaan välttämättä tarkoita, että seuraava saapuva erä olisi tuon kokoinen. 25 taitaa olla maksimi mitä sivu näyttää ja tilattu voi olla paljonkin.
Toisiksi lyhyin jono kuitenkin, kannattais laittaa arpaa jos on akuutti hätä.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt tiedä pitäiskö toi kfa2 sitten perua kun noi tehot on FE luokkaa ja hintaa 900e...
Kun vertailee tohon msi trioon nii kellotuksen jälkeen jää siitä jälkeen noin 3%. Vaikee päätös kylläkin
 
Viimeksi muokattu:
Kai nuo "ei oo varastossa eikö tule lähiaikoina" on ihan yleistietoa, ja jos satuit tilaamaan ennen 16.02 kortin saatat saada sen ekan kuukauden aikana.
Kaikki tuo spammi aspaa päin on ihan naurettavaa hommaa. Etenkin jos tilasi joskus tunnin verran myöhemmin kuin muut.
 
Kaikki tuo spammi aspaa päin on ihan naurettavaa hommaa. Etenkin jos tilasi joskus tunnin verran myöhemmin kuin muut.

Jos minulle on tullut Gigantista viesti että "Tilauksesi toimitetaan 6.10." eikä tilausta kuulu, niin mielestäni on ihan asiallista "spammata" aspaa ja kysyä että missä mennään. Olen maksanut Gigantille jo 760€ rahaa tästä tuotteesta joten kyllä mulla on oikeus kysellä sen perään.
 
mun ensimmäinen tilaus oli 15:59 msi trio x.
heti sen jälkeen katosi ja palasi tass 16:00.
Koska tuli gigantista tilattua asuksen kortti niin peruutin sen. maksu meni läpi ja sain vahvistusviestin.
JA sitten gigantti kadotti tilaukeni pari päivää myöhemmin.
neljän päivän ja kolmen puhelun jälkeen pitäisi nyt mennä jonoon uudelleen.
tilauksen tiedot sivulla se vielä näkyy mutta Toimituksen tila:?orderhistory.list.status_rejected:Rejected?
prkl
 
Viimeksi muokattu:
"MiNuLlA oN oIkEuS" vaikka tiedät heikon saatavuuden tasan tarkkaan.
No onko tuo niin kohtuutonta kysellä missä mennään ? Esim itse olen gigantin aspan mukaan ollut ihan ensimmäisiä jotka tilasi kortin eikä mullakaan ole mitään hajua missä mennään. Kolme kertaa on luvattu toimitus ja kolme kertaa siirretty. Huom, nää toimitukset on LUVATTU. Sekä kun me ensimmäiset tilailtiin kortteja niin "oli satoja kappaleita keskusvarastolla". Siksi minä sieltä gigantilta ostin sen. Eli kusetettu on, ja nyt kun kerran kahteen viikkoon olen yhteydessä sinne niin ei se voi kyllä kovin kohtuutonta olla.
Ensimmäinen kerta: Jos toimittajan rekka ei aja ojaan niin kortti on sulla päivänä x
Toinen kerta: Ei enää viivästytetä tätä että kyllä sulla kortti on päivänä y.
Kolmas kerta: No nyt ei uskalla enää niin lupailla että missä mennään mutta pitäisi pitää paikkaansa.
 
"MiNuLlA oN oIkEuS" vaikka tiedät heikon saatavuuden tasan tarkkaan.
Gigantti on valheellisine varastosaldotietoineen ja optimistisine toimitusarvioineen elätellyt ihan turhia toiveita paremmasta saatavuudesta kuin mihin on syytä uskoa. Jos hoitaisivat kommunikointinsa paremmin, niin ulinaa ja aspa spämmiä tulisi vähemmän.

Näin niinkuin ottamatta kantaa siihen onko oikein/väärin/järkevää spämmätä aspaa.
 
Melkein tekisi mieli peruuttaa tuo Proshopin TUF OC -tilaus ja pistää vähän lisärahaa tuohon KFA:n korttiin, sen verran surkeaa on Proshopin kommunikointi ollut. Missä on esimerkiksi se toista viikkoa sitten luvattu sivusto, jossa on tietoja korttien jonotilanteista ja saapuvista toimituseristä?
Automaattikäännöksellä tanskan kielestä käännettyjä tietoja hardwareonline.dk sivustolta eli mahdollisuus virheeseen on... Sain kuitenkin tuosta Proshopin tietosivusta eilen sanotusta sen käsityksen, että tänään jopa voisi olla tulossa eli ehkä aika pian.
 
Ihmisillä on kova tarve päästä käyttämään tilaamiansa tuotteita, ihan ymmärrettävää ja tätä tulee aina tapahtumaan. Turhauttaahan se.
On minullakin arpa vetämässä ja selaan palstoja jatkuvasti, että saisi jotain kuvaa tuotteen liikkumisesta. Mutta aspalta kysely on turhaa - toimittajat on kaikki pahoitelleet huonoa saatavuutta antamatta tarkempia arvioita siitä, milloin tavara lähtee liikkumaan.
 
On minullakin arpa vetämässä ja selaan palstoja jatkuvasti, että saisi jotain kuvaa tuotteen liikkumisesta. Mutta aspalta kysely on turhaa - toimittajat on kaikki pahoitelleet huonoa saatavuutta antamatta tarkempia arvioita siitä, milloin tavara lähtee liikkumaan.
Voishan sitä vaikka kuvitella, että firmalla ois tarkempaa tietoa tavaran kulusta kuin satunnaisilla palstoilla. Etenkin kun tavarasta on jo otettu maksu.
 
Mulla jälkijunassa lipukkeet zotacille ja KFA2

KFA sijalla 13 kaiketi ja niitä ainakin 10 tulossa 15.10

Liekkö sais kortin tässä kuussa

Edit: ai niin ja pny multitronicilla. (lukee muuten käsittelyssä?) Taitaa tosin lukea aina :D
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän seuraava erä ole siis sun erä. Kyllä tuo koneeseen tiensä olisi löytänyt jollei siitä kukaan olisi kiinnostunut ollut, mutta menkööt nyt näin kun ei itsellä mikään kiirus asian tiimoilta ole enää.
Tulihan se sieltä jo tästä erästä.
 

Liitteet

  • B3E40594-1AA4-464D-B4C1-22152B903840.jpeg
    B3E40594-1AA4-464D-B4C1-22152B903840.jpeg
    3,7 MB · Luettu: 397
En vain ymmärrä, mitä oikein odotatte vastaukseksi - ei se kyseleminen toimitusaikaankaan vaikuta.

Jos aspa saa liikaa viestejä ja ruuhkautuu se on vain ja ainoastaan Gigantin oma vika. Ei niiden aspalaisten vika, vaan ylempänä olevan porukan vika, mutta Gigantin vika kuitenkin.

Aivan käsittämätöntä alkaa syyllistää asiakkaita siitä että kehtaavat vaatia kaupalta jonkinasteista rehellisyyttä ja kommunikaatiota. Miettikää että monelle tuo Gigantti on se ainoa arpa ja sinne on saatettu laittaa hyväuskoisena mahdolisesti pitkään säästetyt rahat käteisenä sisään. Sitten vielä tilauksen peruminen ja rahojen palauttaminenkin kestää viikkotolkulla. Ja kaiken huippuna joillekin ei ole suostuttu tilauksen perumiseen "koska tilaus on jo lähetetty". Tämä ruotsin puolella.

EDIT:
"Hi.
An update about my friend's cancellation on Elgiganten.
The item was never canceled despite the "agent's" promise to do so. No confirmation email arrived. Today he chatted with them again and got the answer that the product can not be canceled as it is being processed (been since it was ordered 19/9) and that it should arrive 19/10 (the latest delay email said this) and therefore it can not be canceled .
My friend pointed this out and that he was promised a cancellation yesterday but Elgiganten could only apologize. The item can not be canceled. He has thus bought "air" from Elgiganten and they are holding his money hostage by constantly changing the delivery date in the near future. So fucking ugly."

lähde: 3080/3090 i lager?
 
Jos aspa saa liikaa viestejä ja ruuhkautuu se on vain ja ainoastaan Gigantin oma vika. Ei niiden aspalaisten vika, vaan ylempänä olevan porukan vika, mutta Gigantin vika kuitenkin.

Aivan käsittämätöntä alkaa syyllistää asiakkaita siitä että kehtaavat vaatia kaupalta jonkinasteista rehellisyyttä ja kommunikaatiota. Miettikää että monelle tuo Gigantti on se ainoa arpa ja sinne on saatettu laittaa hyväuskoisena mahdolisesti pitkään säästetyt rahat käteisenä sisään. Sitten vielä tilauksen peruminen ja rahojen palauttaminenkin kestää viikkotolkulla. Ja kaiken huippuna joillekin ei ole suostuttu tilauksen perumiseen "koska tilaus on jo lähetetty". Tämä ruotsin puolella.

Jos siellä on taka-ajatuksena ihmisillä, että valittamalla pääsee jonossa etuilemaan? Niinkuin tyyliin: "vahvistathan, että minun näytönohjain tulee sitten 20.10., kun olette näin kertoneet - tai muuten!".

Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.
 
Tietty jos sais varmuuden, että vaikka tulee ens viikolla, nii ei tarvis laittaa uusii arpoja koko aikaa vetämään. Se taas helpottais näiden firmojen työtä, kun niiden ei tarvis tilaa tavaraa, jolle ei sitten ookkaan ostajaa, kun joku sen aiemmista arvoista on menny läpi.
 
Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.
Itse ajattelisin että kun tarpeeksi asiasta valitetaan/nostetaan meteliä, joutuu kauppa muuttamaan käytäntöjään ts. lisäämään läpinäkyvyyttä kauppaan ja parantamaan tilausten maksujen käsittelyä.
Onhan tuo ihan älytöntä, että joutuu laittamaan rahat pantiksi tuotteelle, jonka saatavuudesta ei ole minkäänlaisia realistisia tietoja myyjän toimesta. Varsinkin kun käsittääkseni tilaaminen ei ole edes onnistunut ilman tuota hintapanttia (Tässä saatan olla ihan väärässä tosin, en vaan tiedä)
Kun parempaa mallia näyttää esim. tuo scan.uk on lisännyt läpinäkyvyyttä omaan tilaustilanteeseensa ja Jimms myös hyvin aktiivisesti lisää reaalitiedot koska on tullut ja mitä.
 
Jos siellä on taka-ajatuksena ihmisillä, että valittamalla pääsee jonossa etuilemaan? Niinkuin tyyliin: "vahvistathan, että minun näytönohjain tulee sitten 20.10., kun olette näin kertoneet - tai muuten!".

Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.

Emmää jaksa oikein uskoa tuollaiseen. Gigantti on ihan oikeasti luvannut viesteissä että näytönohjain tulee päivänä X. Ei mitään "tämä on arvio", vaan LUVANNUT. Viestissä myös KEHOITETAAN ottamaan yhteyttä aspaan jos kysymyksiä on asian tiimoilta. Kyllä tämä on ihan Gigantin itse keittämä soppa. Itsehän en ole jaksanut heitä kiusata kun en jaksa jonottaa puhelimella ja tosiaan tiedostan kyllä että ei se aspa voi asialle tehdä mitään.

EDIT: ja kun samaan aikaan muut suomikaupat on toimittanut kortteja kuitenkin ihan jo satoja kappaleita yhteensä. Ei olisi epärealistista ajatella että Giganttikin olisi jotain kortteja saanut. Täällä on kuitenkin ihmisiä jotka ovat tilanneet ihan ensimmäisten joukossa kortteja joita on muut kaupat toimittaneet jo useita eriä.
 
Emmää jaksa oikein uskoa tuollaiseen. Gigantti on ihan oikeasti luvannut viesteissä että näytönohjain tulee päivänä X. Ei mitään "tämä on arvio", vaan LUVANNUT. Viestissä myös KEHOITETAAN ottamaan yhteyttä aspaan jos kysymyksiä on asian tiimoilta. Kyllä tämä on ihan Gigantin itse keittämä soppa. Itsehän en ole jaksanut heitä kiusata kun en jaksa jonottaa puhelimella ja tosiaan tiedostan kyllä että ei se aspa voi asialle tehdä mitään.

EDIT: ja kun samaan aikaan muut suomikaupat on toimittanut kortteja kuitenkin ihan jo satoja kappaleita yhteensä. Ei olisi epärealistista ajatella että Giganttikin olisi jotain kortteja saanut. Täällä on kuitenkin ihmisiä jotka ovat tilanneet ihan ensimmäisten joukossa kortteja joita on muut kaupat toimittaneet jo useita eriä.

En tiedä mutta gigantti tuntuu kyllä atm töhöilevän muidenkin tilausten kanssa. Tilasin kuulokkeet torstaina ja tänään vasta katsoin niin s-postissa lukee " Saapuu varastoon 20.12 " Jännä että tilatessa näytti olevan keskusvarastossa valmiina. Koitin vielä chat kautta kysellä, niin ei koko chatissä ole atm kuin robotti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 430
Viestejä
4 888 342
Jäsenet
78 804
Uusin jäsen
alanenm22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom