Isoja herroja tuskin tämä asia edes sen kummemmin kiinnosta, että eiköhän se kannata jokin julkisesti näkyvä mielenilmaisu pitää, jos muutosta haluaa.
Kyllä varmasti kiinnostaa. Aina löytyy isompi herra (tai rouva), jonka objektiiveihin kuuluu asiakastyytyväisyys ja myyntiluvut. Luultavasti mitataan ihan myymälätasolla asiaa, sitten maatasolla ja loppuviimein konsernitasolla. Yrityksen hallitusta ja sitä kautta omistajia varmasti kiinnostaa jos käyrät näyttää negatiivista trendiä. Pesukoneita ja telkkareitakin myydään selvästi vähemmän kuin ennen.
Näyttisskandaalin takia on varmaan vaikea hahmottaa, mutta se
räikein juttu tässä on nimenomaan noissa varastosaldoissa valehtelu ("100+ varastossa"), mikä on tullut aiemmin vastaan muissakin tuotteissa. Liesituuletinta viimeksi odottelin yli 2kk...
Itse ainakin ostan tavaran kuin tavaran nykyään mieluummin muualta, poikkeuksena on se jos saa Gigantista noudon seuraavaksi päiväksi, nämä on tainneet aika varmuudella pitää paikkansa omalla kohdalla.
Muuten on riski löyhässä hirressä roikkua rahat sisällä pitkäänkin. Voi miettiä, onko miten mukavaa esim. lapsiperheen elää viikko-kuukausikaupalla vaikka ilman keittiökoneita tai pesukonetta. Kyllä mieluummin ostaa muualta mistä tavaran saa varmasti, vaikka maksaisikin vähän enemmän. Näyttis on onneksi asia joka ei niin dramaattisesti elämään vaikuta, ellei nyt duunivälineestä ole kyse. Toki voi aina muutama viikko odoteltuaankin tulla järkiinsä ja ostaa muualta ja perua koko Gigantin tilauksen, jos on ylimääräisiä tonneja käytettävissä.
Pikkuhiljaa kun tulee kymmeniä-satoja jotka huomaavat saman asian niin alkaa se kokonaismyynneissä kummasti näkymään.
Edit: Ja itsellä ei tosiaan ole penniäkään Gigantissa kiinni tässä näyttisasiassa, kun yllä olevan aiemmin jo sisäistänyt. Todella utopistinen näkemys vaan tuo, etteikö palautteet ketään kiinnostaisi.