NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
On minullakin arpa vetämässä ja selaan palstoja jatkuvasti, että saisi jotain kuvaa tuotteen liikkumisesta. Mutta aspalta kysely on turhaa - toimittajat on kaikki pahoitelleet huonoa saatavuutta antamatta tarkempia arvioita siitä, milloin tavara lähtee liikkumaan.
Voishan sitä vaikka kuvitella, että firmalla ois tarkempaa tietoa tavaran kulusta kuin satunnaisilla palstoilla. Etenkin kun tavarasta on jo otettu maksu.
 
Teillä ei ole vaan kärsivällisyyttä..

1601990374646.png


 
Mulla jälkijunassa lipukkeet zotacille ja KFA2

KFA sijalla 13 kaiketi ja niitä ainakin 10 tulossa 15.10

Liekkö sais kortin tässä kuussa

Edit: ai niin ja pny multitronicilla. (lukee muuten käsittelyssä?) Taitaa tosin lukea aina :D
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän seuraava erä ole siis sun erä. Kyllä tuo koneeseen tiensä olisi löytänyt jollei siitä kukaan olisi kiinnostunut ollut, mutta menkööt nyt näin kun ei itsellä mikään kiirus asian tiimoilta ole enää.
Tulihan se sieltä jo tästä erästä.
 

Liitteet

  • B3E40594-1AA4-464D-B4C1-22152B903840.jpeg
    B3E40594-1AA4-464D-B4C1-22152B903840.jpeg
    3,7 MB · Luettu: 394
En vain ymmärrä, mitä oikein odotatte vastaukseksi - ei se kyseleminen toimitusaikaankaan vaikuta.

Jos aspa saa liikaa viestejä ja ruuhkautuu se on vain ja ainoastaan Gigantin oma vika. Ei niiden aspalaisten vika, vaan ylempänä olevan porukan vika, mutta Gigantin vika kuitenkin.

Aivan käsittämätöntä alkaa syyllistää asiakkaita siitä että kehtaavat vaatia kaupalta jonkinasteista rehellisyyttä ja kommunikaatiota. Miettikää että monelle tuo Gigantti on se ainoa arpa ja sinne on saatettu laittaa hyväuskoisena mahdolisesti pitkään säästetyt rahat käteisenä sisään. Sitten vielä tilauksen peruminen ja rahojen palauttaminenkin kestää viikkotolkulla. Ja kaiken huippuna joillekin ei ole suostuttu tilauksen perumiseen "koska tilaus on jo lähetetty". Tämä ruotsin puolella.

EDIT:
"Hi.
An update about my friend's cancellation on Elgiganten.
The item was never canceled despite the "agent's" promise to do so. No confirmation email arrived. Today he chatted with them again and got the answer that the product can not be canceled as it is being processed (been since it was ordered 19/9) and that it should arrive 19/10 (the latest delay email said this) and therefore it can not be canceled .
My friend pointed this out and that he was promised a cancellation yesterday but Elgiganten could only apologize. The item can not be canceled. He has thus bought "air" from Elgiganten and they are holding his money hostage by constantly changing the delivery date in the near future. So fucking ugly."

lähde: 3080/3090 i lager?
 
Jos aspa saa liikaa viestejä ja ruuhkautuu se on vain ja ainoastaan Gigantin oma vika. Ei niiden aspalaisten vika, vaan ylempänä olevan porukan vika, mutta Gigantin vika kuitenkin.

Aivan käsittämätöntä alkaa syyllistää asiakkaita siitä että kehtaavat vaatia kaupalta jonkinasteista rehellisyyttä ja kommunikaatiota. Miettikää että monelle tuo Gigantti on se ainoa arpa ja sinne on saatettu laittaa hyväuskoisena mahdolisesti pitkään säästetyt rahat käteisenä sisään. Sitten vielä tilauksen peruminen ja rahojen palauttaminenkin kestää viikkotolkulla. Ja kaiken huippuna joillekin ei ole suostuttu tilauksen perumiseen "koska tilaus on jo lähetetty". Tämä ruotsin puolella.

Jos siellä on taka-ajatuksena ihmisillä, että valittamalla pääsee jonossa etuilemaan? Niinkuin tyyliin: "vahvistathan, että minun näytönohjain tulee sitten 20.10., kun olette näin kertoneet - tai muuten!".

Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.
 
Tietty jos sais varmuuden, että vaikka tulee ens viikolla, nii ei tarvis laittaa uusii arpoja koko aikaa vetämään. Se taas helpottais näiden firmojen työtä, kun niiden ei tarvis tilaa tavaraa, jolle ei sitten ookkaan ostajaa, kun joku sen aiemmista arvoista on menny läpi.
 
Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.
Itse ajattelisin että kun tarpeeksi asiasta valitetaan/nostetaan meteliä, joutuu kauppa muuttamaan käytäntöjään ts. lisäämään läpinäkyvyyttä kauppaan ja parantamaan tilausten maksujen käsittelyä.
Onhan tuo ihan älytöntä, että joutuu laittamaan rahat pantiksi tuotteelle, jonka saatavuudesta ei ole minkäänlaisia realistisia tietoja myyjän toimesta. Varsinkin kun käsittääkseni tilaaminen ei ole edes onnistunut ilman tuota hintapanttia (Tässä saatan olla ihan väärässä tosin, en vaan tiedä)
Kun parempaa mallia näyttää esim. tuo scan.uk on lisännyt läpinäkyvyyttä omaan tilaustilanteeseensa ja Jimms myös hyvin aktiivisesti lisää reaalitiedot koska on tullut ja mitä.
 
Jos siellä on taka-ajatuksena ihmisillä, että valittamalla pääsee jonossa etuilemaan? Niinkuin tyyliin: "vahvistathan, että minun näytönohjain tulee sitten 20.10., kun olette näin kertoneet - tai muuten!".

Eiköhän ihan jokainen tässä ketjussa oleva tiedä, että on toimitusvaikeuksia ja muun väittäminen on valehtelua.

Emmää jaksa oikein uskoa tuollaiseen. Gigantti on ihan oikeasti luvannut viesteissä että näytönohjain tulee päivänä X. Ei mitään "tämä on arvio", vaan LUVANNUT. Viestissä myös KEHOITETAAN ottamaan yhteyttä aspaan jos kysymyksiä on asian tiimoilta. Kyllä tämä on ihan Gigantin itse keittämä soppa. Itsehän en ole jaksanut heitä kiusata kun en jaksa jonottaa puhelimella ja tosiaan tiedostan kyllä että ei se aspa voi asialle tehdä mitään.

EDIT: ja kun samaan aikaan muut suomikaupat on toimittanut kortteja kuitenkin ihan jo satoja kappaleita yhteensä. Ei olisi epärealistista ajatella että Giganttikin olisi jotain kortteja saanut. Täällä on kuitenkin ihmisiä jotka ovat tilanneet ihan ensimmäisten joukossa kortteja joita on muut kaupat toimittaneet jo useita eriä.
 
Emmää jaksa oikein uskoa tuollaiseen. Gigantti on ihan oikeasti luvannut viesteissä että näytönohjain tulee päivänä X. Ei mitään "tämä on arvio", vaan LUVANNUT. Viestissä myös KEHOITETAAN ottamaan yhteyttä aspaan jos kysymyksiä on asian tiimoilta. Kyllä tämä on ihan Gigantin itse keittämä soppa. Itsehän en ole jaksanut heitä kiusata kun en jaksa jonottaa puhelimella ja tosiaan tiedostan kyllä että ei se aspa voi asialle tehdä mitään.

EDIT: ja kun samaan aikaan muut suomikaupat on toimittanut kortteja kuitenkin ihan jo satoja kappaleita yhteensä. Ei olisi epärealistista ajatella että Giganttikin olisi jotain kortteja saanut. Täällä on kuitenkin ihmisiä jotka ovat tilanneet ihan ensimmäisten joukossa kortteja joita on muut kaupat toimittaneet jo useita eriä.

En tiedä mutta gigantti tuntuu kyllä atm töhöilevän muidenkin tilausten kanssa. Tilasin kuulokkeet torstaina ja tänään vasta katsoin niin s-postissa lukee " Saapuu varastoon 20.12 " Jännä että tilatessa näytti olevan keskusvarastossa valmiina. Koitin vielä chat kautta kysellä, niin ei koko chatissä ole atm kuin robotti.
 
En tiedä mutta gigantti tuntuu kyllä atm töhöilevän muidenkin tilausten kanssa. Tilasin kuulokkeet torstaina ja tänään vasta katsoin niin s-postissa lukee " Saapuu varastoon 20.12 " Jännä että tilatessa näytti olevan keskusvarastossa valmiina. Koitin vielä chat kautta kysellä, niin ei koko chatissä ole atm kuin robotti.
näköjään heidän kotisivu ja palvelu ei kestä ruuhkaa
 
Aivan käsittämätöntä alkaa syyllistää asiakkaita siitä että kehtaavat vaatia kaupalta jonkinasteista rehellisyyttä ja kommunikaatiota. Miettikää että monelle tuo Gigantti on se ainoa arpa ja sinne on saatettu laittaa hyväuskoisena mahdolisesti pitkään säästetyt rahat käteisenä sisään. Sitten vielä tilauksen peruminen ja rahojen palauttaminenkin kestää viikkotolkulla. Ja kaiken huippuna joillekin ei ole suostuttu tilauksen perumiseen "koska tilaus on jo lähetetty". Tämä ruotsin puolella.
Itse olen lähettänyt Gigantin aspaan viestiä sähköpostitse 17.9. ja siihen ei ole vieläkään vastattu. Viikko sitten soitin pari kertaa ja sain vihdoin peruttua tilauksen. Jos rahoja tai peruutusilmoitusta ei ole tullut kahden viikon sisällä peruutuksesta, niin lähden kyllä suoraan hakemaan rahoja takaisin luottokorttiyhtiöltä.

Ei asiakaspalvelun vastauksessa voi mennä kolmea viikkoa...
 
Huom, tänään näyttää saapuneen Asuksen 3080 ja 3090 toimituksia Euroopan jälleenmyyjille, että kannattaa tarkailla tilannetta. Esim Saksan "Gigantit" ovat listanneet kortteja myyntiin tämän päivän aikana, tosin niin pieniä eriä että menivät about minuutissa.
 
Gigantti ansaitsee aspan ruuhkat yms. lieveilmiöt ihan täysin. Jos hoitaa homman huonosti, niin siitä pitää maksaa vaihtoehtoiskustannukset. Ei ne huonolle saatavuudelle mitään mahda, mutta sille olisivat mahtaneet, että eivät olisi viestineet saatavuudesta ihan puhdasta paskaa. Ja nyt kun ovat ajaneet tähän miinaan, niin selkärankaista olisi selvittää tilanne asiakkaille. Ei ole mitenkään kohtuutonta esimerkiksi odottaa, että automaattisista kahden viikon kerrallaan viivästyksistä siirryttäisiin kertalaakista jollain lailla porrastettuihin ja oikean suuntaisiin arvioihin kunkin henkilökohtaisen tilauksen toimitusajasta. Toki tämä tarkoittaisi, että tilauksia pitäisi käsitellä käsityönä, ja sellaistahan Gigantti ei tietenkään tee. Paljon helpompi heittää aspa jatkuvasti susille, valehtelemaan ja sitten pahoittelemaan koko tälle tilaajajoukolle. Tai ainakin sille osalle asiakkaista, jotka jaksavat jonottaa puhelimella läpi. Yksi osa asian hoitoa on toki se, että aspa piilotetaan niin pitkän putken päähän, että valittajista karsiutuu suurin osa matkalla.
 
Ja tämä on raskasta kusetusta. Ei voi pitää paikkansa kun nolla ihmistä jotka sieltä ovat tilanneet ovat tavaraa saaneet.

Aiheuttaa myös sen että oletus on että yksikään Gigantin keskusvarastosaldo ei pidä paikkaansa.
 
Itse sain Verkkiksestä sunnuntaina klo.19.02 ilmoituksen, että tilauksenne on noudettavissa.
Tilattu 17.9. klo.16.50. MSI 3080 Ventus OC.

Olin vähän yllättynyt, että sain jo nyt vaikka tilasin noin myöhään.
 
Kai nuo "ei oo varastossa eikö tule lähiaikoina" on ihan yleistietoa, ja jos satuit tilaamaan ennen 16.02 kortin saatat saada sen ekan kuukauden aikana.
Kaikki tuo spammi aspaa päin on ihan naurettavaa hommaa. Etenkin jos tilasi joskus tunnin verran myöhemmin kuin muut.
Niin, en itse ole aspaa spammannut, mutta jos oikeasti luottokortin katevaraus otetaan samantien eikä vasta kun tilaus oikeasti lähdössä niin minusta vähän pitääkin kuormittaa aspaakin. Aivan absurdia toimintaa
 
Jaahas, uusien uutisten myötä 3070n saaminen jouluksi taitaa olla haave. Toivottovasti edes vapuksi 2021 saisi.
 
Itseä tässä harmittaa eniten, että Gigantti on oma ainut arpa vetämässä, ja rahat on maksettu sisälle. En ollut kuten muut, vaan luotin siihen että saldoa on kun kerta näin lukee ja tilauspäivämäärät tuli SMS + E-Mail. Vaan tässä tulos.
 
Joo, Gigantti petti kyllä pahasti nyt. Itselleni ei myöskään vieläkään ole tullut viivästymisviestiä vaikka toimitus piti olla tänään. Mihinköhän limboon tilaus on joutunut..
 
Kaipa se tuo jimssin 3-4. sijan kfa2 täytyy pitää ja toivoa että saavat tosiaan 15.10 noita. Vähän kallishan tuo on valoshowsta jota ei edes halua, mutta jos toiset on valmiita maksamaan samaa hintaa trokarille niin ennemmin näin. Eiköhän tuo kuitenkin asiansa aja vaikkei olisikaan arvosteluiden kirkkain helmi. Tuffin olisin itsekin halunnut mutta melkoisia ihmeitä saa tapahtua että sellainen hetkeen on kourassa. Olin kuitenkin jo 3090 jonossa korkealla hetken aikaa kunnes totesin että ehkä ennemmin laitan hintaerotuksen vaikka zen3:een sitten joskus.

Kaveri odotteli 2080ti:tä aikanaan yli puoli vuotta ja sitten kauppa perui tilauksen kun ei voi toimittaa :D
 
Tätä Gigantin draamaa lukiessa saa sellaisen käsityksen, että kyseessä olisi elämästä ja kuolemasta, eikä näytönohjaimesta:D Ymmärrän tietysti, että odottelu ja turhat lupaukset sapettaa, mutta ei kai se sinne aspaan kiukuttelemalla parane. Tuotosampaa voisi olla mielenilmaisu Gigantin konttorilla. Itselläni aino arpa Proshopissa Asuksen tuffista ja tulee, jos on tullakseen.
 
"MiNuLlA oN oIkEuS" vaikka tiedät heikon saatavuuden tasan tarkkaan.
Antaako tuo firmalle oikeuden valehdella päin kasvoja kaikille asiakkaille? Onko sellainen hyvä käytäntö jonka voi toivoa yleistyvän, että yritykset voivat selitellä täysin mitä sattuu liirum laarumeita vailla mitään todellisuuspohjaa, jos joku hyvin aktiivisesti tilannetta seuraava teoriassa voi _olettaa_, että yritys valehtelee? Vähän valoja päälle tuohon puolusteluun.
 
Ymmärrän tietysti, että odottelu ja turhat lupaukset sapettaa, mutta ei kai se sinne aspaan kiukuttelemalla parane.

Jos tarpeeksi moni valittaisi niin luulisi että asiaa vietäisiin siellä eteenpäin. Gigantti on Suomen suurimpia elektroniikkakauppiaita, niin olisihan se ihan kiva jos niiden toimintatapoihin ei kuuluisi tällainen perseily.
 
Scan saanut tänään 2 kuormaa gigabyten kortteja. Ensimmäinen joka viivästynyt ja toinen aikataulussa. Joskohan sieltä suomeenkin olisi matkalla joku satsi...
 
Tätä Gigantin draamaa lukiessa saa sellaisen käsityksen, että kyseessä olisi elämästä ja kuolemasta, eikä näytönohjaimesta:D Ymmärrän tietysti, että odottelu ja turhat lupaukset sapettaa, mutta ei kai se sinne aspaan kiukuttelemalla parane. Tuotosampaa voisi olla mielenilmaisu Gigantin konttorilla. Itselläni aino arpa Proshopissa Asuksen tuffista ja tulee, jos on tullakseen.
Ollaanko luettu samaa ketjua ? Minulla ei ole osunut silmään mitään aspaan kiukuttelua.
 
Ollaanko luettu samaa ketjua ? Minulla ei ole osunut silmään mitään aspaan kiukuttelua.
On ehkä joo vähän kärjistetty sanamuoto, mutta tuskin se sillä jatkuvsti aspasta kyselemällä paranee. Isoja herroja tuskin tämä asia edes sen kummemmin kiinnosta, että eiköhän se kannata jokin julkisesti näkyvä mielenilmaisu pitää, jos muutosta haluaa.
 
Kaipa se tuo jimssin 3-4. sijan kfa2 täytyy pitää ja toivoa että saavat tosiaan 15.10 noita. Vähän kallishan tuo on valoshowsta jota ei edes halua, mutta jos toiset on valmiita maksamaan samaa hintaa trokarille niin ennemmin näin. Eiköhän tuo kuitenkin asiansa aja vaikkei olisikaan arvosteluiden kirkkain helmi. Tuffin olisin itsekin halunnut mutta melkoisia ihmeitä saa tapahtua että sellainen hetkeen on kourassa. Olin kuitenkin jo 3090 jonossa korkealla hetken aikaa kunnes totesin että ehkä ennemmin laitan hintaerotuksen vaikka zen3:een sitten joskus.

Samat täällä, 5s jonossa tuohon. Ruma kun perkele, mutta jos ei Jimmyn 3090tuf tai verkkiksen 3080 tuf tule ensin, niin tuolla mennään.

Gurun mukaan ei edes paskin valinta, aika hiljainen pitäisi olla.
 
Jos veetuttaa jonkun yrityksen toiminta niin perukaa tilauksenne. Saanpahan minä korttini nopeemmin. Ne kortit ei tuu yhtään sen nopeempaa vaikka soittelisitte joka päivä aspoihin. Minä en ainakaan jaksa tuhlata energiaani semmoseen ja jatkuvaan F5 rämpyttelyyn että onkohan johonkin tullut uutta varastoa. Ennemmin käytän senkin ajan vaikka nykyisellä kokoonpanolla pelaten.

Muutama arpa sisällä ja kortti tulee kun tulee, jos on tullakseen. Ei oo ihan maailman suurimpia asioita.

Et tuhlaa energiaa "semmoiseen", mutta jaksat tuhlata energiaa tämän ketjun lukemiseen kuitenkin, ja tuhlasit energiaa myös viestin kirjoittamiseen.

Meillä on kaikilla erilaisia tilanteita. Itse esim. kokosin nyt ensimmäisen PC:ni 15 vuoteen. Nvidia hypetti kortteja joten lähdin hypejunaan mukaan. Ei ole "nykyistä" kokoonpanoa millä pelata. On vain uusi kone joka on ollut viikkoja jo ilman näytönohjainta. Taino, ostin nyt muutamalla kympillä käytetyn GPU:n jotta pääsisin jotain tällä koneella säätämään. Kyllä jaksaisin vähän paremmin odottaa jos olisi koneessa ennestään joku 2000-sarjan näytönohjain vaikkapa.
 
Samat täällä, 5s jonossa tuohon. Ruma kun perkele, mutta jos ei Jimmyn 3090tuf tai verkkiksen 3080 tuf tule ensin, niin tuolla mennään.

Gurun mukaan ei edes paskin valinta, aika hiljainen pitäisi olla.
ite sijalla 4 tohon aika varmasti. Vähän silti kismittää maksaa melkein strixin hinta tosta kortista. Mutta ei tässä kai auta jos haluaa kortin nopeasti itselleen. Triossa olen sijalla 149 ja kun niitä ei vielä hirvesäti ole näkynyt niin miettii että kauankohan siinä sitten menee....
 
On ehkä joo vähän kärjistetty sanamuoto, mutta tuskin se sillä jatkuvsti aspasta kyselemällä paranee. Isoja herroja tuskin tämä asia edes sen kummemmin kiinnosta, että eiköhän se kannata jokin julkisesti näkyvä mielenilmaisu pitää, jos muutosta haluaa.
Nykynen tilanne ei parane. Ihan vaan sen takia et noita jo tyrittyjä asioita on hankala vetää enää takas, kuten tota valheellista varastosaldoa ja erittäin kusetuksen vivahteella varustettua toimitusaikaa, mutta kyse ei oo oikeastaan enää edes siitäkään. Valittamalla varmaan sekin muutos saatiin aikaseks et siellä ei nykyhetkellä vissiin näy et varastossa olis mitään, vaan ne vihdoin sai sen sieltä pois. Eli jotain saatu aikaan sillä valittamisella.

Mut suurempi hyöty tulee sit olemaan tulevaisuudessa kun uusia julkasuja tulee, jospa ne tästä oppis ettei tätä näin kannata hoitaa. Voin nimittäin sanoa sen verran että noi aspatyypit kyllä pistää sitä palautetta eteenpäin, varsinkin kun paska on valahtanut suoraan ylhäältä niiden niskaan, ja nyt ne joutuu selittelemään samoja asioita n. 1000 kertaa päivässä. Siinä alkaa tunnollisimmallakin asiakaspalvelijalla selkä katkeemaan asian suhteen ja sit ne menee vuorostaan antamaan sitä palautetta ylemmille tahoille. Niillä kyllä on varsin hyvin nyt tiedossa et kuinka vituiks tää meni niiden osalta, mutta jos porukka ois jättäny ottamatta yhteyttä sinne aspaan, niin aika paha kenenkään pistää palautetta eteenpäin kun palautetta ei tule?

Et joo, jos otatte aspaan yhteyttä niin kannattaa antaa sitä palautettakin, muistakaa vaan käytöstavat ja aspaltakin saa varmasti jotain plussapisteitä jos muistaa pienen empatiankin siihen kylkeen. Ei se niiden vika ole, eikä niillä ole mitään tekemistä asian kanssa ollu.
 
Samat täällä, 5s jonossa tuohon. Ruma kun perkele, mutta jos ei Jimmyn 3090tuf tai verkkiksen 3080 tuf tule ensin, niin tuolla mennään.

Gurun mukaan ei edes paskin valinta, aika hiljainen pitäisi olla.

GALAX GeForce RTX 3080 SG pushed to 2340MHz, breaks OC world records Kai tuo ihan ok on
 
Teillä ei ole vaan kärsivällisyyttä..

1601990374646.png



Ei saamari! Aivan hiton hauska sattuma! Olin itsekin noissa kinkereissä mukana. Oma tarina on vielä hauska; tilasin kaikki muut osat Jimmsiltä paitsi HD5850:n, sillä saatavuus oli kuukausien päähän. Se juro äijä Turun Jimmsillä katsoi pokerinaamalla ja sanoi ettei niitä saa mistään, ja lupasi ettei mistään, ja he saisivat ekana. No, muut komponentit olivat valmiina noudettavaksi. Soitin Tietokonekauppa.fi:hin, että oiskos heillä korttia? Mies sanoi että huomenna ois tulossa muutama, haluatko sellaisen? Sanoin että pistäpä varaukseen, tulen huomenna hakemaan. Menin tosiaan hakemaan Sapphiren HD 5850:n ja siitä Jimms'ille - siellä sama juro äijä seisoi tiskin takana ja luovutti tilauksen. Sanoin että "hei btw, kyllä niitä kortteja saa, ei oo saatavuudesta pulaa". Sanoi että "no eikä varmasti saa" ja oikein katsoi vinoon, ja vedin siitä pokkana repusta 5850:n paketin esille ja sanoin että "1pv toimitusajalla sain naapurista".... Äijä katto ku olis nähny haamun, ja jotenkin väkinäisesti nauroi ja virnisteli päälle ja meni nähtävästi ihan hiilenä palvelemaan seuraavaa asiakasta :D
 
Onkohan Asus 3080 TUF (OC) malleja tullut mihinkään kauppaan? Enemmän nähnyt keskustelua saapuneista Strixeista kuin TUFeista.
Ettei olisi vahingossa tullut suunniteltua liian hyvä kortti FE:n hinnalla, niin nyt jarruttelevat ja varaavat piirejä kalliimpaan Strixiin?
 
Antaako tuo firmalle oikeuden valehdella päin kasvoja kaikille asiakkaille? Onko sellainen hyvä käytäntö jonka voi toivoa yleistyvän, että yritykset voivat selitellä täysin mitä sattuu liirum laarumeita vailla mitään todellisuuspohjaa, jos joku hyvin aktiivisesti tilannetta seuraava teoriassa voi _olettaa_, että yritys valehtelee? Vähän valoja päälle tuohon puolusteluun.
Juu, b2b-hommissa yhteistyö loppuu aika nopeasti, kun ei pidetä mitä luvataan... Nimim. Kokemusta on.

Todennäköisesti rtx 3080 20gb tulee aiemmin, kun nää rekat ei vaan pysy tiellä. Se sitten hankintaan.
 
Isoja herroja tuskin tämä asia edes sen kummemmin kiinnosta, että eiköhän se kannata jokin julkisesti näkyvä mielenilmaisu pitää, jos muutosta haluaa.
Kyllä varmasti kiinnostaa. Aina löytyy isompi herra (tai rouva), jonka objektiiveihin kuuluu asiakastyytyväisyys ja myyntiluvut. Luultavasti mitataan ihan myymälätasolla asiaa, sitten maatasolla ja loppuviimein konsernitasolla. Yrityksen hallitusta ja sitä kautta omistajia varmasti kiinnostaa jos käyrät näyttää negatiivista trendiä. Pesukoneita ja telkkareitakin myydään selvästi vähemmän kuin ennen.

Näyttisskandaalin takia on varmaan vaikea hahmottaa, mutta se räikein juttu tässä on nimenomaan noissa varastosaldoissa valehtelu ("100+ varastossa"), mikä on tullut aiemmin vastaan muissakin tuotteissa. Liesituuletinta viimeksi odottelin yli 2kk...

Itse ainakin ostan tavaran kuin tavaran nykyään mieluummin muualta, poikkeuksena on se jos saa Gigantista noudon seuraavaksi päiväksi, nämä on tainneet aika varmuudella pitää paikkansa omalla kohdalla.

Muuten on riski löyhässä hirressä roikkua rahat sisällä pitkäänkin. Voi miettiä, onko miten mukavaa esim. lapsiperheen elää viikko-kuukausikaupalla vaikka ilman keittiökoneita tai pesukonetta. Kyllä mieluummin ostaa muualta mistä tavaran saa varmasti, vaikka maksaisikin vähän enemmän. Näyttis on onneksi asia joka ei niin dramaattisesti elämään vaikuta, ellei nyt duunivälineestä ole kyse. Toki voi aina muutama viikko odoteltuaankin tulla järkiinsä ja ostaa muualta ja perua koko Gigantin tilauksen, jos on ylimääräisiä tonneja käytettävissä.

Pikkuhiljaa kun tulee kymmeniä-satoja jotka huomaavat saman asian niin alkaa se kokonaismyynneissä kummasti näkymään.

Edit: Ja itsellä ei tosiaan ole penniäkään Gigantissa kiinni tässä näyttisasiassa, kun yllä olevan aiemmin jo sisäistänyt. Todella utopistinen näkemys vaan tuo, etteikö palautteet ketään kiinnostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan Asus 3080 TUF (OC) malleja tullut mihinkään kauppaan? Enemmän nähnyt keskustelua saapuneista Strixeista kuin TUFeista.
Ettei olisi vahingossa tullut suunniteltua liian hyvä kortti FE:n hinnalla, niin nyt jarruttelevat ja varaavat piirejä kalliimpaan Strixiin?

3080 Strix OCstä ollut kovasti puhetta. Itseäni taas kiinnostaa non OC. Eio ees tietoa että paljon siinä saa syötettyä power limittiin... Tilaus ollut non ocstä vetämässä 6 minuuttia julkasun jälkeen.
 
Itse kun sinne olin yhteydessä tein selväksi palautteet, eli "käskin" viedä palautetta että poistavat varastosaldot koska niitä ei ole et porukka tilaa tuotetta jota ei ole.

Aspan kaveri oli ymmärtäväinen ja totesi että kyllä, että metsään tuo on kun tosiaan näin infotaan. Eli kyllä kun asiallista palautetta annetaan eikä tosiaan vinguta niin varmasti viesti menee perille. Kuten aikaisemmin kerrottu, varmasti isoja pomoja kiinnostaa että miten tämä lanseeraus meni niinkuin omasta mielestä kun negatiivisia palautteita jne. alkaa tulemaan.

Itse meinasin jo kirjoittaa arvostelun 3080 tuotteesta 1 tähdellä viestin sisältönä että kun myydään tuotetta jota ei ole toimittaa. Jonkun täytyy nämä aina hyväksyä, joten ehkä sitä ei julkaistasi, ja sinänsä tekisi huonoa kuvaa tuotteesta vaikka tuote lienee loistava, kunhan sen vain saisi käsiinsä.
 
Scan UK saanut lähetyksen vähän etuajassa näköjään. EVGA:ta ollut myös lähetyksessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 776
Viestejä
4 557 268
Jäsenet
75 054
Uusin jäsen
Niemis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom