NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Pienin askelin tässä edetään meilläkin, mutta nyt on ollut aika vaikeat 2 kuukautta kyllä korttien toimitusten osalta.
Nyt sentäs saamme Gigabyte RTX 3080 GAMING OC 10G näitä kortteja tilanneille niin hyviä uutisia eli saadaan jono noista purettua pois. Mutta yhtään ei jää yli. Kuitenkin jokaisen 3080 jonon saaminen tyhjäksi tarkoittaa, että vaikeimpia 3080 korttejakin tilanneet ovat askeleen lähempänä kortin saamista. Kyllä nämä kaikki kortit saadaan vielä toimitettua, kyse on vain milloin.
Jännää tosiaan on, että VK perui tuon mallin tilauksen ja siirsi sen malliin, jota en ole edelleenkään saanut. Tilaukselle on synttärikakut jo leivottu kertaalleen.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Jännää tosiaan on, että VK perui tuon mallin tilauksen ja siirsi sen malliin, jota en ole edelleenkään saanut. Tilaukselle on synttärikakut jo leivottu kertaalleen.
Jepjep, selvästi VK ei noita edes yrittänyt hankkia, kun eivät saaneet siinä vuoden ajassa noita yhtään kappaletta mukamas hankittua, joten samapa ne oli yhdistää johonkin muuhun. Tiedä sitten mikä seuraava steppi on.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
17
Jimms oli Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC Kadonnut listoilta. Onko kenelläkään tietoa mitä ovat ehdottaneet tilalle. Jono sijoitus oli liikkunut omalla kohalla 2-30 paikkaa. Jono sijoitukseen 20-30
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
14
11.1.21 tilattu verkkikseltä 3060ti kortteja. Nyt toimitusajassa lukee "myöhemmin". Eivät suostu vaihtamaa dual korttia identtiseen dual malliin hieman eri vakiokelloilla :D. Voiko tälle asialle oikeasti tehdä jotain?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
11.1.21 tilattu verkkikseltä 3060ti kortteja. Nyt toimitusajassa lukee "myöhemmin". Eivät suostu vaihtamaa dual korttia identtiseen dual malliin hieman eri vakiokelloilla :D. Voiko tälle asialle oikeasti tehdä jotain?
Täällä tilauspäivä 8.1. eikä noita ole vaihdettu mihinkään kun olen kysellyt.

"Nuo linkatut mallit ovat valmistajan tehtaalla ylikellottamia malleja ja täten eri kortti, kuin mitä sinulla on ollut tilauksessa.

Mukavaa alkanutta viikkoa! "
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
410
Dustinilla non-OC:ta yli satasen halvemmalla: ASUS TUF-RTX3060TI-8G-V2-GAMING | Dustinhome.fi

OC-malli on 40€ kalliimpi: ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF GAMING OC V2 8GB (Lhr) | Dustinhome.fi

Postaushetkellä molempia kortteja on varastossa.
Proshopilla 800e 6 kappaletta. Voi vapaasti ostaa. Noi dustinin hinnat ilmeisesti hieman muuttuneet.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Täällä tilauspäivä 8.1. eikä noita ole vaihdettu mihinkään kun olen kysellyt.

"Nuo linkatut mallit ovat valmistajan tehtaalla ylikellottamia malleja ja täten eri kortti, kuin mitä sinulla on ollut tilauksessa.

Mukavaa alkanutta viikkoa! "
"T: Asiakaspalvelun asiantuntija"

Hyvin sama viestinnän sävy ja sisältö myös noissa 3080 TUF -korteissa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Proshopilla 800e 6 kappaletta. Voi vapaasti ostaa. Noi dustinin hinnat ilmeisesti hieman muuttuneet.
Hinta tais nousta yli 100€ postaushetkestä.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
10
Proshopilla 3070 Ti:n hinnat räjähtäneet ylöspäin, hintaa vaan vaivaiset 11490 euroa.

GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO LHR -mallia löytyy heti +15kpl 799€ hintaan.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
64
Jimms oli Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC Kadonnut listoilta. Onko kenelläkään tietoa mitä ovat ehdottaneet tilalle. Jono sijoitus oli liikkunut omalla kohalla 2-30 paikkaa. Jono sijoitukseen 20-30
En muista enää omaa sijoitusta mutta jossakin 1-10 välillä. Tilalle rog strix OC, postissa tulossa jo. Yli vuosi odotettu täällä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
212
Vuosipäivä myös omassa VK:n 3080 tilauksessa täyttynyt muutama viikko takaperin.
Pistin nyt vielä loppukaneetiksi vielä virallisen reklamaation heille vaikka aikaisemmin heiltä on tullut pelkkää "kettuilua" ja tiedän että vastauksena tälläkin kertaa heiltä tulee pelkkä
:spunch:

Pitää vakavissaan miettiä tuota kateostovaihtoehtoa vastaavasta 3080 kortista.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
205
Tänne ois kelvannut 3050 ominaisuuksiensa vuoksi erittäin passelisti. Hakusessa H.265 8K dekoodausta 60 fps ja se vaatii 3XXX:n. Pelikäytössä koneessa oleva 1060 riittää niukin naukin omiin pelivaatimuksiin.

Alkoi vaan itseäkin naurattaa kun tajusin eilen 16:04, että niin sehän ois ollu se julkaisuaika, mutta turha edes kuvitella että tavaraa saisi enää kolmeen hunttiin. On tää jumalauta absurdia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
Ihme valitusta jos olet jo saanut 6kpl eri RTX3080 malleja ja nyt haikailet lisäksi vielä yhden perään.
Itse sain joskus keväällä 2021 vastauksen jimmyltä että jokaista 3000-sarjan korttia (3060,3060Ti,3070,3080 jne) voi ostaa yhden kappaleen mutta ei esim monta kappaletta 3080 korttia, oli se sitten minkä valmistajan malli ja millä jäähyllä.
Ihan oikein että jimmy päätti sen sun tilauksen peruuttaa.
Jotkut käyttäjät kun vieläkin odottelee 2020 syksyllä tilattuja 3080 kortteja niin sulla on pokkaa tulla ulisemaan siitä ettet nyt saanut seitsemättä RTX3080 korttia haltuusi marraskuun 2020 hintaan. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
jos ostorajoitusta ei ollut näkyvillä kun sait tilausvahvistuksen, niin silloin jimms rikkoi sinun kanssasi tehtyä sopimusta kaupasta.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
105
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
Mielestäni Jimm's toimi tässä varsin mallikkaasti. :thumbsup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Mielestäni Jimm's toimi tässä varsin mallikkaasti. :thumbsup:
Millä logiikalla? Jos asiakas tilaa ja saa vahvistuksen, eikä ole rikkonut mitään kaupan sääntöjä, niin yksipuoleinen kaupan purku on sopimusrike. Jo ostettujen korttien määrällä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Eihän se jimmsille kuulu montako pöytäkonetta kenelläkin on nurkissa
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Millä logiikalla? Jos asiakas tilaa ja saa vahvistuksen, eikä ole rikkonut mitään kaupan sääntöjä, niin yksipuoleinen kaupan purku on sopimusrike. Jo ostettujen korttien määrällä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Eihän se jimmsille kuulu montako pöytäkonetta kenelläkin on nurkissa
Veikkaisin että sopimusehdoissa on kohta joka kieltää jälleenmyynnin. Eihän tuossa kuutta korttia ole omaan käyttöön ostettu vaan trokaukseen. Tiedä sitten mihin raja vedetään, mutta veikkaisin että KKV:stä ei tulisi tulitukea tuolle 6x 3080 omaan käyttöön.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Veikkaisin että sopimusehdoissa on kohta joka kieltää jälleenmyynnin. Eihän tuossa kuutta korttia ole omaan käyttöön ostettu vaan trokaukseen. Tiedä sitten mihin raja vedetään, mutta veikkaisin että KKV:stä ei tulisi tulitukea tuolle 6x 3080 omaan käyttöön.
Mulla on 4*3080 omassa käytössä. Tätä pitäisi varmaan jatkaa kaupankäynnin kiistatilanteet- ketjussa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Mulla on 4*3080 omassa käytössä. Tätä pitäisi varmaan jatkaa kaupankäynnin kiistatilanteet- ketjussa.
Joo, on mullakin 5x 3060ti:whistling: Mutta silti veikkaan, että ei mene läpi tuo omaan käyttöön.

Mutta joo, varmaan tosiaan väärä ketju tähän aiheeseen.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
On mulla mainaamassa toistakymmentä näitä kortteja?
Tämä ketju taitaa olla nyt vähän huono paikka tulla valittelemaan miten yksi "toisestakymmenestä" RTX 3080 -kortista on peruttu, samaan aikaan kun osalla ketjun lukijoista on ongelmia saada edes se yksi haluamansa kortti käsiinsä siihen käyttötarkoitukseen mihin ne on ensisijaisesti tarkoitettu. Jopa flametukseksi voisi melkeinpä tulkita, jos hetken asiaa pysähdyt miettimään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
Itsekin vuosi VK.comin tilausta odotettu, väärästä kaupasta hommasin, kyllä varallisuutta olisi ostaa uusillakin hinnoilla kortti mutta en halua tukea valmistajien keinotekoisia törkyhintoja.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
429
Viimeisimpien viestin perusteella tietää minne ne kortit häviää kun ei kaikille riitä.

Harmi ettei Jimms ole tehnyt tuota rajoitusta kuuden kortin kohdalla sijasta jo ensimmäisen tai toisen kohdalla. Mutta silti taas pisteet Jimmsille, että edes hieman rajoittavat tätä trokaajien ja mainaajien touhua. :kahvi:
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
620
Gigantista soitettiin, vuosi sitten tilattu non-oc 3070 TUFia ei enää valmisteta ja tarjosivat 3070 Palit Jetstreamia tilalle samalla 649€ hinnalla. Pitäisi myös maksaa samantien verkossa kortti kun Klarna ei ole muka enää vaihtoehto. Ehkä eniten ärsyttää tuo maksu ja se, että propelleja on vähemmän.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Itsekin vuosi VK.comin tilausta odotettu, väärästä kaupasta hommasin, kyllä varallisuutta olisi ostaa uusillakin hinnoilla kortti mutta en halua tukea valmistajien keinotekoisia törkyhintoja.
Ihan sama tilanne itsellä. Kaksi korttia tilauksessa vuodesta 2020, yhtään en ole saanut. Kaikkiin arvontoihin ja "pikatilauskisoihin" osallistunut.

Yhtään korttia en ole saanut.

Ei siinä mitään, ei elämä korttiin kaadu.

Jotenkin vain tämä trokaajaien ja kryptoilijoiden lesoilu tässä säikeessä vie asian pois oleellisesta:

Miten harrastaja saisi edes sen yhden kortin, ilman että joutuu maksamaan 1.5x - 2.5x OVH-hinnan?

Sitähän kai enemmistö haluaa itselleen. Itselle on ihan sama mikä on tori-fi jälleenmyyntihinta tai kuinka nopeasti jonkun kortin saa kuoletettua kryptospekuloinnilla. Nuo eivät mielestäni kuulut tähän säikeeseen.

Melkein pitäisi olla suljettu ja privaatti ketju meille "viimeisille mohikaaneille", jotka yrittävät saada edes sen yhden kortin ihan vain tavalliseen käyttöön, eikä jälleenmyyntiin ja spekulointiin :)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Olisi tilannut julkaisupäivänä julkaisuhetkellä, niin reilu vuoden päästä olisi saanut kortin, pois sulkien multitronic joka ilmoitti vain että tilauksenne on peruttu.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Gigantista soitettiin, vuosi sitten tilattu non-oc 3070 TUFia ei enää valmisteta ja tarjosivat 3070 Palit Jetstreamia tilalle samalla 649€ hinnalla. Pitäisi myös maksaa samantien verkossa kortti kun Klarna ei ole muka enää vaihtoehto. Ehkä eniten ärsyttää tuo maksu ja se, että propelleja on vähemmän.
Olis huonomminkin varmaan voinut osua, kun osalle tarjottu jotain blower paskeita (ainakin 3080 kohdalla).

Tossa on sentään dual bios ja tuulettimien määrähän ei yksinään vielä kerro koko totuutta jäähdyttimen laadusta.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Gigantista soitettiin, vuosi sitten tilattu non-oc 3070 TUFia ei enää valmisteta ja tarjosivat 3070 Palit Jetstreamia tilalle samalla 649€ hinnalla. Pitäisi myös maksaa samantien verkossa kortti kun Klarna ei ole muka enää vaihtoehto. Ehkä eniten ärsyttää tuo maksu ja se, että propelleja on vähemmän.
Samaa vaihtoa tarjottiin tänne, otin. Saa nähdä pidänkö. Syksyllä tarjottiin MSI Ventus 2x josta kieltäydyin. Tein reklamaationkin tuossa loppuvuodesta -> eipä Giganttia kiinnostanut. Ei jaksa KKV:n kautta alkaa hakee rahoja. Kai tämä hieman parempi on kuin Ventus, löytyy RGB ja n. 400g painoakin enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
577
Tänne myös soitettiin tuffin 3080 tilaukseen liittyen. Aikasemmin oli tarjottu gigabyten turboa, mutta ne pääsivät loppumaan syystä kuin toisesta. Nyt tarjottiin sitten gigabyten gaming oc ja sehän kelpaa mainiosti. Lokakuussa 2020 tehty alunperin tilaus. Maksaa piti heti, mutta lupasivat toimituksen ensiviikoksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
175
Tännekin tuli Gigantilta MSI 3080 Gaming X Trion sijasta Gigabyten 3080 Gaming OC ja Gigabyten Turboa tarjottiin alunperin korvaavana.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Gigantti lienee saanut kortteja, mutta eivät listaa sivuilleen mitään. Luulisi nyt joitakim tuotesarjoja (3060 jne) olevan joissa ei enää ole jonottajia
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Samaa vaihtoa tarjottiin tänne, otin. Saa nähdä pidänkö. Syksyllä tarjottiin MSI Ventus 2x josta kieltäydyin. Tein reklamaationkin tuossa loppuvuodesta -> eipä Giganttia kiinnostanut. Ei jaksa KKV:n kautta alkaa hakee rahoja. Kai tämä hieman parempi on kuin Ventus, löytyy RGB ja n. 400g painoakin enemmän.
Eipä kiinnostanut=eivät vastanneet reklamaatioon vai todettiinko vain, että tuo on korvaava tuote?
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
212
Ihan sama tilanne itsellä. Kaksi korttia tilauksessa vuodesta 2020, yhtään en ole saanut. Kaikkiin arvontoihin ja "pikatilauskisoihin" osallistunut.

Yhtään korttia en ole saanut.

Ei siinä mitään, ei elämä korttiin kaadu.

Jotenkin vain tämä trokaajaien ja kryptoilijoiden lesoilu tässä säikeessä vie asian pois oleellisesta:

Miten harrastaja saisi edes sen yhden kortin, ilman että joutuu maksamaan 1.5x - 2.5x OVH-hinnan?

Sitähän kai enemmistö haluaa itselleen. Itselle on ihan sama mikä on tori-fi jälleenmyyntihinta tai kuinka nopeasti jonkun kortin saa kuoletettua kryptospekuloinnilla. Nuo eivät mielestäni kuulut tähän säikeeseen.

Melkein pitäisi olla suljettu ja privaatti ketju meille "viimeisille mohikaaneille", jotka yrittävät saada edes sen yhden kortin ihan vain tavalliseen käyttöön, eikä jälleenmyyntiin ja spekulointiin :)
Sama tilanne myös meikäläisellä 3080 kortin suhteen.
Olisi tilannut julkaisupäivänä julkaisuhetkellä, niin reilu vuoden päästä olisi saanut kortin, pois sulkien multitronic joka ilmoitti vain että tilauksenne on peruttu.
Juurikin näin, tilasin julkkaripäivänä Multitronicista ja sitten myöhemmin tammikuussa 2021 vielä varoiksi verkkokauppa.com:sta. Miten sattuikin minulle nämä kaikista huonoimmat kaupat :(
Korttia edelleen siis odotellessa, tuskin tulee koskaan.
 
Liittynyt
01.09.2019
Viestejä
138
Ehkä voin itsekin päivitellä tänne. Eli sain itse ~MSRP 3060 Ti:n ja 3070 Ti:n (Protoshop) joskus heinäkuussa ja marraskuussa saapui yli vuoden odottamani 3080 Gigantista. Olin myös haukkana ostamassa MSRP 3050:sta, jonka sain Jimm'siltä. Ekat kaksi tuli omaan ja lasten pelikoneeseen, 3080 korvasi toisen omassa koneessani. Kaksi ylimääräistä korttia on mennyt sukulaisten käyttöön. Joka ikiseen <800€ arvontaan ja klikkikisaan olen osallistunut ja yksi kortti on vielä hakusessa MSRP-hintaan...

Tavallaan ymmärrän 1 per talous rajoituksen, mutta ainakin omalla kohdallani minä olen se, joka tietää tietokoneiden päälle ja nyt kun korttien ostaminen on lähes mahdotonta, olen myös se, joka ne lähisukulaisille ostaa. Myyntiin meni vanhat näyttikset, joista en aivan kehdannut pyytää täyttä nykyhintaa...

Onneksi kryptojen hinnat ainakin romahti, eli takaisinmaksuaika MSRP-näyttiksillekin lienee jo noin vuoden verran. Hinnat ovat jo lähteneet hieman alaspäin, mutta toisaalta myös edulliset MSRP-mallit ovat aikalailla hävinneet (tai ovat konepaketeissa). :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 094
Ehkä voin itsekin päivitellä tänne. Eli sain itse ~MSRP 3060 Ti:n ja 3070 Ti:n (Protoshop) joskus heinäkuussa ja marraskuussa saapui yli vuoden odottamani 3080 Gigantista. Olin myös haukkana ostamassa MSRP 3050:sta, jonka sain Jimm'siltä. Ekat kaksi tuli omaan ja lasten pelikoneeseen, 3080 korvasi toisen omassa koneessani. Kaksi ylimääräistä korttia on mennyt sukulaisten käyttöön. Joka ikiseen <800€ arvontaan ja klikkikisaan olen osallistunut ja yksi kortti on vielä hakusessa...

Tavallaan ymmärrän 1 per talous rajoituksen, mutta ainakin omalla kohdallani minä olen se, joka tietää tietokoneiden päälle ja nyt kun korttien ostaminen on lähes mahdotonta, olen myös se, joka ne lähisukulaisille ostaa. Myyntiin meni vanhat näyttikset, joista en aivan kehdannut pyytää täyttä nykyhintaa...

Onneksi kryptojen hinnat ainakin romahti, eli takaisinmaksuaika MSRP-näyttiksillekin lienee jo noin vuoden verran. Hinnat ovat jo lähteneet hieman alaspäin, mutta toisaalta myös edulliset MSRP-mallit ovat aikalailla hävinneet (tai ovat konepaketeissa). :(
Olen samassa tilanteessa, paitsi en voittanut 3050:sta.. Ja aivan varmasti pyytäisin vanhasta näyttiksestä nykyhinnan, mutta nekin olen myynyt väärään aikaan. Hinnoittelussa näkyy aliarvostukseni krypto-mainaajille. Jos myyn osana pelipakettia, niin sitten otan normihinnan. Mutta RX 570-pelipaketit, joita kokosin viime vuonna, olivat liian hitaita sukulaisille/tutuille, niin ne jouduin myymään täällä. Yksi tuttu oli vuodenvaihteessa vuosi sitten päivittämässä konettaan, ja päätti odottaa halpaa 3060. Ei saanut. Päätti sitten, että odottaa, että hinnat normalisoituvat. Odottaa vieläkin. Alla on neliydin-xeon ja GTX 1060 6GB, jonka myin hänelle 120€ vuosia sitten.

Jonossa olen vielä Verkkokaupan RTX 3060 Ti:stä ja vuosipäivä meni jo.

Vähemmän pelaaville vanhemmille sukulaisilleni onneksi riittää nykyajan integroidut näytönohjaimet ja ei tarvitse tähän näytönohjainsirkukseen osallistua.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
Gigantista soitettiin, vuosi sitten tilattu non-oc 3070 TUFia ei enää valmisteta ja tarjosivat 3070 Palit Jetstreamia tilalle samalla 649€ hinnalla. Pitäisi myös maksaa samantien verkossa kortti kun Klarna ei ole muka enää vaihtoehto. Ehkä eniten ärsyttää tuo maksu ja se, että propelleja on vähemmän.
Hei, jos et itse käytä, niin ostan tuon sinulta samaan hintaan mielelläni! Tässä on sen verran kauan jo kärkytty sitä ihan ensimmäistä 3070-korttia, että kelpaisi kyllä! Tällä hetkellä omassa koneessa puksuttaa vanha tonnisarjalainen. Laita vaikka yv.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Mä vähän ajattelen että Jimms on alkanut aktiivisemmin perumaan noita ylimääräiseksi katsomiaan tilauksia sen takia että se alkuperäinen 3080 10 GB alkaa/odotetaan alkaa käymään vähiin. Mitä sen jälkeen tarjota tilalle? 3080 12 GB on kaiken järjen mukaan(ei FE hintaa ollenkaan, AIB hinnat liki 3080 Ti tasoa) hyvin kallis malli, ja 3080 Ti hieman vielä kalliimpi paljon suuremmalla suorituskyvyllä. Ja taasen 3070 / 3070 Ti on reippaasti hitaampi. Jimms on kuitenkin kaikkein selkeimmin kaikista kaupoista pyrkinyt tarjoamaan jotain mallia noista tilauksista joita ei ole pystytty toimittamaan. Jolloin tässä on kyse (luultavasti) tuosta. Olishan ne voineet jo iät ja ajat noita moninkertaisia 3080 mallien tilauksia perua.

Ja toisaalta, mielestäni katsoin että Nvidian pari edellistä sukupolvea oli esitelty n. 25 kuukauden välein, eli seuraava tulisi esittelyyn joskus lokakuussa mikäli presiis sama tahti jatkuu, joka tapauksessa aika selvästi joskus syksyllä ne tulevat ja vielä huhujen mukaan AMD:n RDNA 3 saattaisi tulla ennen. Siinä vaiheessa vanhojen mallien tuotanto on jo luultavasti lakkautettu tai ainakin useimpien tuotantoa voimakkaasti supistettu.

Myös joskus keväällä Proshop muistaakseni perui joidenkin tilauksia, en muista oliko puhetta mistä malleista. Sitten myöhemmin ne päätti olla perumatta enempää.


Jaa ei, katsoin juuri Mindfactorysta ison maailman hintoja. Halvimmat 3080:t on 1400e, ja halvin 3080 12 GB on satasen kalliimpi. (Lagernd=varastossa, MF ei myy kuluttajille ulkomaille)
1643528608832.png


Tää nykytilannehan näytönohjaimien saatavuudessa ja hinnoissa ei ole täysin ainutlaatuinen. Onhan tätä ennenkin ollut, useampaan otteeseen jopa. Tällä kertaa tilanne on vaan uusien tekijöiden(koronasta johtuvat) takia jatkunut paljon pidempään. 2018 tilanne alkoi kääntyi melko nopeasti keväästä lähtien. Eka juttu on helmikuun lopulta, toinen on toukokuulta. 2018 vuoden lopulla tulikin sitten juttuja kuinka voi saada halvalla mainauksessa olleita näyttiksiä.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
46
Mindfactorysta voi tilata mailboxde.com:in kautta, vaati kuitenkin vähän kikkausta ja takuuhommat menevät vissin monimutkaisemmaksi. Ostin itse rtx 3090:n sieltä elokuussa ja postimaksu oli muistaakseni ~35€
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
77
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
Sama juttu, kaksi yli vuosi sitten tilattua korttia peruttiin yllättäen tuolla verukkeella. Jos tuosta olisi edes ilmoitettu ystävälliseen sävyyn niin olisin ollut sen kanssa ihan ok, mutta tuo "asiakaspalvelupäällikkö" laittoi minullekin todella epämiellyttävää asiakasta syyllistävää tekstiä, vaikka heillä asiakaspalvelussa on ollut hyvin tiedossa tilausteni määrä koska olen niiden statusta tiedustellut varmaan 10 kertaa tässä yli vuoden aikana.

Todella epäammattimainen ote asiakaspalveluun, ja itselläni ainakin päättyi Jimmsin asiakassuhde tähän kokemukseen.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
Sama juttu, kaksi yli vuosi sitten tilattua korttia peruttiin yllättäen tuolla verukkeella. Jos tuosta olisi edes ilmoitettu ystävälliseen sävyyn niin olisin ollut sen kanssa ihan ok, mutta tuo "asiakaspalvelupäällikkö" laittoi minullekin todella epämiellyttävää asiakasta syyllistävää tekstiä, vaikka heillä asiakaspalvelussa on ollut hyvin tiedossa tilausteni määrä koska olen niiden statusta tiedustellut varmaan 10 kertaa tässä yli vuoden aikana.

Todella epäammattimainen ote asiakaspalveluun, ja itselläni ainakin päättyi Jimmsin asiakassuhde tähän kokemukseen.
Täytyy oikein laittaa Jimmsin asiakaspalvelupäällikölle kiitokset menemään! Josko meille "taviksillekin" saataisiin vihdoin ne ensimmäiset kortit. Ja siihen tarkoitukseen, kun ne on suunniteltu...
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
77
Täytyy oikein laittaa Jimmsin asiakaspalvelupäällikölle kiitokset menemään! Josko meille "taviksillekin" saataisiin vihdoin ne ensimmäiset kortit. Ja siihen tarkoitukseen, kun ne on suunniteltu...
Kavereille nuo oli tulossa pelikäyttöön kun eivät itse tajunneet tilata ajoissa. No, nyt Jimms pääsee myymään samat kortit myöhemmin tilanneille useita satoja euroja korkeampaan hintaan eli kyllähän tuo asiakkaan kusetus on lyhyellä tähtäimellä heidän näkökulmastaan katsoen järkevää. Mutta ei tuo mielestäni kovin eettistä ja kauaskantoista toimintaa ole.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
Kavereille nuo oli tulossa pelikäyttöön kun eivät itse tajunneet tilata ajoissa. No, nyt Jimms pääsee myymään samat kortit myöhemmin tilanneille useita satoja euroja korkeampaan hintaan eli kyllähän tuo asiakkaan kusetus on lyhyellä tähtäimellä heidän näkökulmastaan katsoen järkevää. Mutta ei tuo mielestäni kovin eettistä ja kauaskantoista toimintaa ole.
Juu, ihan varmaan. Huomenna olisi löytynyt joko omasta louhintakäytöstäsi tai sitten torilta mukavasti 500€ ylihinnoiteltuna. Älä nyt jumalauta viitsi vinkua, kun täällä on runsain joukoin niitä, jotka ei ole saanut ensimmäistäkään korttia!!!
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Juu, ihan varmaan. Huomenna olisi löytynyt joko omasta louhintakäytöstäsi tai sitten torilta mukavasti 500€ ylihinnoiteltuna. Älä nyt jumalauta viitsi vinkua, kun täällä on runsain joukoin niitä, jotka ei ole saanut ensimmäistäkään korttia!!!
Sinä nyt tunnut olevan ainoa joka vinkuu. Nytkin on kortteja myyntialueet ja muut kaupat pullollaan, sen kun ostaa. Ellei tajunnut ostaa silloin kun kortit julkaistiin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 628
Sinä nyt tunnut olevan ainoa joka vinkuu. Nytkin on kortteja myyntialueet ja muut kaupat pullollaan, sen kun ostaa. Ellei tajunnut ostaa silloin kun kortit julkaistiin.
Käytännössä noita kortteja ei ole olemassa, koska hinnat on mitä on. Itse en ainakaan rupeaisi maksamaan tuollaisia summia viihde-elektroniikasta. Keksii sitten vaikka jotain muuta tekemistä, jos vanha näyttis ei jaksa pyörittää uusimpia pelejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 207
Viestejä
4 194 565
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom