NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 403
Tottakai julkaisussa myyty, mutta ei oo tuolla hinnalla yli vuoteen saanut ostettua mistään.
Aa niin oli puhe noista assytarjouksista. Hämäännyin vaan kun tuossa lainaamassasi viestissä oli tuo datatronicin linkki ekana, missä oli kaikkea muuta kuin OVH-hinta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 073
Proshop ilmeisesti nostellut halppis 3070 Ti TUFfin hintaa 670 -> 720.

Myös kampanjahintaisten 3080 TUF ja 3070 Dual korttien hinnat nousseet muutaman kybän, noita tosin ei koskaan ole myytykään.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Proshop ilmeisesti nostellut halppis 3070 Ti TUFfin hintaa 670 -> 720.

Myös kampanjahintaisten 3080 TUF ja 3070 Dual korttien hinnat nousseet muutaman kybän, noita tosin ei koskaan ole myytykään.
3070 dualeita on ainaki myyty, mutta ilmeisesti msrp-hinnat taas nousussa :|
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
242
2020 syksyllä tuon ovh oli 739€. Ennen näiden hinnat laski.

Herääkin kysymys että onko kaikille 3080 TUF kortin tilanneille jo toimitettu kortti.
Kun niistä voidaan tehdä tuollaisia Assemblytarjouksia?
Jimmsin blogissa oli muutama viikko sitten postaus jossa sanottiin että kaikki tilausjonot on saatu purettua.

 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Keskiviikkona taas klikkaillaan kilpaa?

 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 928
Jatkuvasti tulee uutisia että ulkomailla hinnat laskevat. Milloinkohan täällä?
 
Liittynyt
23.03.2022
Viestejä
5
Siellä ois proshopin varastos yli 15kappaletta rtx 3060 sekä 3060ti, jospa tänään saisi 3060ti tilattua
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 836
Mitä tuulettimia(/mistä niitä saa) jengi laittaa siihen asuksen mini 3060ti:hin jos monella vakiot hajoaa?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 403
Jatkuvasti tulee uutisia että ulkomailla hinnat laskevat. Milloinkohan täällä?
Itsellä on uusi kone muuten ostettu mutta näyttistä jäin odottelemaan, minkä takia tullut nyt seurailtua aika aktiivisesti varastosaldoja eri kaupoissa. Jimmsille tuli tuossa vajaa viikko sitten 25 satsi Asuksen 3080 Strixejä 1169€ hintaan ja kohta on kaikki (taas) mennyt, aivan kuten edellinenkin meni muutamassa päivässä. Mitä intressiä heillä olisi tässä vaiheessa laskea hintaa, kun kortit käy kaupaksi nykyiselläkin ja kate sen kun paranee luultavasti joka erä?

Mitä tuulettimia(/mistä niitä saa) jengi laittaa siihen asuksen mini 3060ti:hin jos monella vakiot hajoaa?
Olen ollut siinä käsityksessä, että tämä on ollut ongelma esiintyy jokseenkin pelkästään mainauksessa, missä tää kyseinen malli on ilmeisesti ollut erityisen suosittu. Eli jos sellaista pelleilyä ei meinaa harrastaa, niin luultavasti ei ole mitään ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 928
Itsellä on uusi kone muuten ostettu mutta näyttistä jäin odottelemaan, minkä takia tullut nyt seurailtua aika aktiivisesti varastosaldoja eri kaupoissa. Jimmsille tuli tuossa vajaa viikko sitten 25 satsi Asuksen 3080 Strixejä 1169€ hintaan ja kohta on kaikki (taas) mennyt, aivan kuten edellinenkin meni muutamassa päivässä. Mitä intressiä heillä olisi tässä vaiheessa laskea hintaa, kun kortit käy kaupaksi nykyiselläkin ja kate sen kun paranee luultavasti joka erä?
Tätä saldoa olen itsekin kyttäillyt. Noita on riittänyt yllättävän pitkään. Vähintään viikon ellei vähän ylikin ollut ostettavissa. Selvästi hidastunut ihmisten halu ostaa näitä yli tonnin näyttiksiä.

Edit: 25.3 eka maininta tuosta tässä ketjussa joten ainakin 10 päivää ollut tilattavissa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 403
Tätä saldoa olen itsekin kyttäillyt. Noita on riittänyt yllättävän pitkään. Vähintään viikon ellei vähän ylikin ollut ostettavissa. Selvästi hidastunut ihmisten halu ostaa näitä yli tonnin näyttiksiä.
Tällä hetkellä on menossa tyyliin kolmas 25:n kortin satsi tässä viikon-parin sisällä, että kyllä nuo edelleen ihan liikkuu...
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 928
Eikös tuo strixi ollu julkkaristakin tonnin paikkeilla. Ihan kohtuullinen hinta.
899€ ilmeisesti halvin hinta jolla saanut.

Vielä vähän reilu kuukausi sitten jengi osti onnessaan klikkikisoista 1349€ hintaisia Strixejä.

Kyllähän tuossa melko iso ero on kun ei mene heti nuo "halvat" 1169 euron Strixit.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Olen ollut siinä käsityksessä, että tämä on ollut ongelma esiintyy jokseenkin pelkästään mainauksessa, missä tää kyseinen malli on ilmeisesti ollut erityisen suosittu. Eli jos sellaista pelleilyä ei meinaa harrastaa, niin luultavasti ei ole mitään ongelmaa.
Ihan pelikäytössäkin nuo ongelmat tulevat. Tuntuu, että jokaisessa Dualissa on oma alueensa kierrosnopeuksissa, jossa rätinä kuuluu.
Mitä tuulettimia(/mistä niitä saa) jengi laittaa siihen asuksen mini 3060ti:hin jos monella vakiot hajoaa?
Sivuäänet saa melko todennäköisesti korjattua kiristämällä tuulettimien ruuvit ja laittamalla jotain tuulettimen rungon ja siilen väliin. Näin tuuletin ei pääse resonoimaan pyöriessä. Itse laitoin vaahtomuovista palan ja näin hiljensin oman isomman Dualin rätinät.
 
Liittynyt
14.08.2021
Viestejä
37
Itsellä ei ole ongelmia ollut rätinän/äänten kanssa tuossa 3060ti minissä. Vähän epäilin, kun noita kommentteja ennen luin mutta positiivisesti yllättynyt (tai sitten vain saanut valioyksilön). Myöskin lämmöt ollut ihan hyvällä tasolla, kun max. 70 asteessa ovat olleet mm. muutaman tunnin RDR2 jauhannan jälkeen.

e: sitä en sitten tiedä, jos enemmän näitä alkaa tulemaan pidempiaikasessa käytössä.
 
Liittynyt
22.10.2020
Viestejä
24
Jälleenmyyjät laskee hintoja siinä vaiheessa, kun tavara ei mene kaupaksi ja kilpailijat alkavat myös reagoimaan. Jimms todennäköisesti ottanut jonkin verran takkiin, kun toimitti kaikille tilanneille kortit alkuperäiseen hintaan, jolloin varmasti ottavat mielellään nyt katteen kotiin samoista tuotteista, jos se on mahdollista.

Verkkokaupan johtoporras vain nauraa matkalla pankkiin, kun ottavat positiivisen tuloksen kumpaankiin suuntaan. Eiköhän niitä ovh kortteja ole sitten mukava tarjoilla tilanneille, kun niistä alkaa jäämään jo kaupallekin jotain. Kannattavaa kauppaa jos joku vielä korttiaan odottelee.

Mielenkiinnolla odottelen onko tämä sama sirkus edessä 4000 sarjan kanssa, kun se voisi jo itseäkin enemmälti kiinnostaa.
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
577
Itse olen sivusilmällä katsellut RTX 3080 (ja 6800XT) hintoja, ja ainakin viikonloppuna katselin, että Verkkokaupassa oli 3080 100e tarjouksessa, ja ainakin vaikutta siltä ettei se silti innostanut ihmisiä ostoksille kun varastossa oli näyttistä vaikka kuinka paljon. Olisiko ollut 1150e -> 1050e. Alle tonnilla kun saan niin melkein pitää pistää tilaukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 421
Oma odotus päättyi tänään vaikkei korttia vielä kädessä olekaan. Datatronicilta tuli viesti asus 3080 Tuf oc:sta jonka olivat saaneet varastoon. Jos keskiviikoksi saapuisi niin tasan vuosi ja 3kk meni tilauksessa. Jotain positiivista muille odotteleville, että oma MSI huippu 2080 joka on kai parisen vuotta vanha kun takuusta sen sain lähtee myyntiin heti kun uusi saapuu.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
354
Itse olen sivusilmällä katsellut RTX 3080 (ja 6800XT) hintoja, ja ainakin viikonloppuna katselin, että Verkkokaupassa oli 3080 100e tarjouksessa, ja ainakin vaikutta siltä ettei se silti innostanut ihmisiä ostoksille kun varastossa oli näyttistä vaikka kuinka paljon. Olisiko ollut 1150e -> 1050e. Alle tonnilla kun saan niin melkein pitää pistää tilaukseen.
Rajan takana noit on järestäen alle 1000€ mutta kiinnostaako sieltä sit tilata..

RTX3080 Triple Manli LHR 10 GB
Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB
KFA2 GeForce RTX 3080 SG LHR 10GB
MSI GeForce RTX 3080 Ventux 3X Plus OC LHR 10 GB
 
Liittynyt
23.03.2022
Viestejä
5
Proshop scämmäs, aamul jo luki et 15+ varastossa rtx 3060ti 489e hintaan mut ei sit tullu myyntiin ollenkaa tänään
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
85
3080ti TUF tuli taloon perjantaina, muuten hyvä mutta eihän se mitx koppaan mahtunut kirveelläkään En arvannut että se oli tollanen mörkö. Uus kotelo hankintaan ja meno maistuu taas.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Heh heh, Verkkokaupalta alkoi 14kk odotuksen jälkeen löytyä kortteja maagisesti kun hinnat laskivat.

Luonnollisesti oma innostuskin on vähän lopahtanut, uudet mallit nurkan takana jo? Onhan se 989,90€ "halpa", mutta...
Itse ajattelen asiaa niin että syksyllä ehkä aukeaa mahdollisuus "ennakkovarata" noita uusia kortteja, mutta on hyvinkin mahdollista että menee sitten se huonolla tuurilla 14kk lisää noidenkin saamiseen ja sitten kun sen kortin on saamassa niin uusia taas pusketaan markkinoille "kohta". En enää itse uskaltaisi pistää korttihankintaani sen varaan että tuotanto/toimitus-ketjut toimivat näissä "normaalisti". Noh toivottavasti olen väärässä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 861
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 394
Itse ajattelen asiaa niin että syksyllä ehkä aukeaa mahdollisuus "ennakkovarata" noita uusia kortteja, mutta on hyvinkin mahdollista että menee sitten se huonolla tuurilla 14kk lisää noidenkin saamiseen ja sitten kun sen kortin on saamassa niin uusia taas pusketaan markkinoille "kohta". En enää itse uskaltaisi pistää korttihankintaani sen varaan että tuotanto/toimitus-ketjut toimivat näissä "normaalisti". Noh toivottavasti olen väärässä.
Tällä kertaa piirien valmistaja ei ole Samsung (joilla huhujen mukaan oli isoja yield-ongelmia alussa) vaan TSMC ja NVIDIA on varannut piikiekkokapasiteettia hurjasti, joten epäilys on että saatavuus on parempi kuin 30-sarjan launchissa. Varmasti silti myy loppuun alussa, mutta odotan itse normaalimpaa "nihkeää kuukauden, sen jälkeeen tavaraa on"-launchia.

Hinnat voivat kyllä sitten lähdössä olla mallia hapokas koska NVIDIA joutui maksamaan hunajaa TSMC:lle ja muuallakin inflaatio on nostanut vahvasti päätään joten korttien valmistuskustannukset ovat nousseet. 4090 lähdössä kaks tonnia voi olla realismia...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 900
Tällä kertaa piirien valmistaja ei ole Samsung (joilla huhujen mukaan oli isoja yield-ongelmia alussa) vaan TSMC ja NVIDIA on varannut piikiekkokapasiteettia hurjasti, joten epäilys on että saatavuus on parempi kuin 30-sarjan launchissa. Varmasti silti myy loppuun alussa, mutta odotan itse normaalimpaa "nihkeää kuukauden, sen jälkeeen tavaraa on"-launchia.

Hinnat voivat kyllä sitten lähdössä olla mallia hapokas koska NVIDIA joutui maksamaan hunajaa TSMC:lle ja muuallakin inflaatio on nostanut vahvasti päätään joten korttien valmistuskustannukset ovat nousseet. 4090 lähdössä kaks tonnia voi olla realismia...
Toivotaan että 4060/4070 on järkevämmän hintaisia, eipä noilla premium-mallien hinnoilla ole niin väliä. Rahamiehille ne kuitenkin menee. :kahvi:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 566
Eiköhän sieltä taas tule ensin 4080/4090 kumminkin nuota 3000 kortteja voi myydä aika pitkään edullisempina.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Tällä kertaa piirien valmistaja ei ole Samsung (joilla huhujen mukaan oli isoja yield-ongelmia alussa) vaan TSMC ja NVIDIA on varannut piikiekkokapasiteettia hurjasti, joten epäilys on että saatavuus on parempi kuin 30-sarjan launchissa. Varmasti silti myy loppuun alussa, mutta odotan itse normaalimpaa "nihkeää kuukauden, sen jälkeeen tavaraa on"-launchia.

Hinnat voivat kyllä sitten lähdössä olla mallia hapokas koska NVIDIA joutui maksamaan hunajaa TSMC:lle ja muuallakin inflaatio on nostanut vahvasti päätään joten korttien valmistuskustannukset ovat nousseet. 4090 lähdössä kaks tonnia voi olla realismia...
Juuh toki voi näin olla. Pointti oli lähinnä se että jos korttia oikeasti nyt tarvitsee niin ei kannata jättää sen varaan että ehkä/jos/kun/todennäköisesti 4xxx kortin tulee samaan kun näihin liittyy tällä hetkellä paljon muuttujia joista monet eivät liity siihen mitä nvidia tekee tai on tekemättä tuotantonsa suhteen (inflaatio, kryptojen tulevaisuus, sodat, korona jne jne). Ja tuossa "parhaassa" tapauksessa missä korttien suurempi määrä yhdistettynä korkeampaan hintaan rajoittaa kysyntää, niin voi olla monelle ikävä yllätys jos 4080:sestä pyydetään 1300-1500€ ja 3090:stä päälle 2k...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 900
Juuh toki voi näin olla. Pointti oli lähinnä se että jos korttia oikeasti nyt tarvitsee niin ei kannata jättää sen varaan että ehkä/jos/kun/todennäköisesti 4xxx kortin tulee samaan. Ja tuossa "parhaassa" tapauksessa missä korttien suurempi määrä yhdistettynä korkeampaan hintaan rajoittaa kysyntää, niin voi olla monelle ikävä yllätys jos 4080:sestä pyydetään 1300-1500€ ja 3090:stä päälle 2k...
No joo, jos ei ole vanhaa edes siedettävästi toimivaa korttia, ei auta kuin kaivaa kuvetta. Tässä tilanteessa tosin kannattanee harkita jotain 80-sarjaa halvempaa korttia.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
No joo, jos ei ole vanhaa edes siedettävästi toimivaa korttia, ei auta kuin kaivaa kuvetta. Tässä tilanteessa tosin kannattanee harkita jotain 80-sarjaa halvempaa korttia.
Sanoisin että riippuu, mitä hakee. Jos korttia on tarkoitus pitää vähintään 3-4 vuotta ja etenkin jos muu rauta tulee vaihtumaan nopeammaksi kortin vaihtumatta (eli vaihtaa kortin ja muun raudan vuorovuosin) niin mä kyllä kattoisin että 1060 euroa 3080:een on paljon paremmin sijoitettu kun ~890 euroa 3070 Ti:hin.

Esim mä etsin korvaajaa 1070:lle ja tuo nykyinen on nyt neljä vuotta vanha. Tämän nyt kohtapuoleen ostettavan jälkeen katselen varmaankin 5080 tai 6080 kortteja, joten sillä mitä 4000-sarja on tai on olematta ei ihan kauheasti ole väliä. Sillä tietty on väliä jos se pudottaa kolmetonnisten hintaa tai jos se hinnoitellaan pilviin ja kysynnän varmistamiseksi 3000-sarja 3060:Stä lukuunottamatta lopetetaan kokonaan. Näistä eka on mahdollisuus ja toinen on uhka, joten tuskin kuitenkaan jään odottelemaan. Nyt lähinnä katsotaan milloin tarve ja hinta kohtaavat. Toistaiseksi ne ovat jatkaneet lähestymistään.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 900
Sanoisin että riippuu, mitä hakee. Jos korttia on tarkoitus pitää vähintään 3-4 vuotta ja etenkin jos muu rauta tulee vaihtumaan nopeammaksi kortin vaihtumatta (eli vaihtaa kortin ja muun raudan vuorovuosin) niin mä kyllä kattoisin että 1060 euroa 3080:een on paljon paremmin sijoitettu kun ~890 euroa 3070 Ti:hin.

Esim mä etsin korvaajaa 1070:lle ja tuo nykyinen on nyt neljä vuotta vanha. Tämän nyt kohtapuoleen ostettavan jälkeen katselen varmaankin 5080 tai 6080 kortteja, joten sillä mitä 4000-sarja on tai on olematta ei ihan kauheasti ole väliä. Sillä tietty on väliä jos se pudottaa kolmetonnisten hintaa tai jos se hinnoitellaan pilviin ja kysynnän varmistamiseksi 3000-sarja 3060:Stä lukuunottamatta lopetetaan kokonaan. Näistä eka on mahdollisuus ja toinen on uhka, joten tuskin kuitenkaan jään odottelemaan. Nyt lähinnä katsotaan milloin tarve ja hinta kohtaavat. Toistaiseksi ne ovat jatkaneet lähestymistään.
Niin siis, mun pointtina oli että nykyisessä markkinatilanteessa sekä 3080 että 3070 ti on molemmat ylihinnoiteltuja, ja siksi nimenomaan ei kannata ostaa korttia pitkään pidettäväksi. Todennäköisesti saa enemmän vähemmällä rahalla, jos ostaa nyt jonkun 3060:n tai 3060 ti:n (jos on pakko), ja päivittää markkinatilanteen helpotuttua. Nykyinen hintataso on kuitenkin sitä luokkaa, että se todennäköisesti vähentää PC-pelaamisen suosiota, ja siten nVidia tuskin haluaa ylläpitää näin korkeaa hintatasoa premium-malliston ulkopuolella.

Mulla on 1070 ti, ja tosiaankin ajattelin sillä pärjäillä tän sotkun yli. Olishan 3060ti ollut reilu vuosi sitten kiva päivitys, jos olisi saanut ovh-hintaan, mutta eipä saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
272
Asiaton käytös
Itsekin odottelen tyynesti, että 3070n saa 500 e pintaan, kun ei ole mikään "pakko" päivittää vanhaa 1070. Hyvällä munkilla hyppään yli sekä 20XX että 30xx ja siirryn suoraan 40XX-omistajaksi. Toki AMDn 6800 maistuis myös max. 500 e.....

PS. Nvidian nahkatakkihomo ei saa multa euroakaan ylimääräistä ;)
 
Liittynyt
09.05.2021
Viestejä
80
Hirveä määrä on tullut 3060ti hintaan 489



Ja 3060 hintaan 389

 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 634
Onkos tossa 3060ti mini dualis flekteil 0-rpm mode?
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 900
Hirveä määrä on tullut 3060ti hintaan 489



Ja 3060 hintaan 389

Kannattaakohan ostaa tuohon hintaan, jos on päivittämässä muuta konetta vasta loppuvuodesta. :hmm:
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
233
Onkos tossa 3060ti mini dualis flekteil 0-rpm mode?
Ainakin valmistajan sivujen mukaan kyllä.

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 121
Kannattaakohan ostaa tuohon hintaan, jos on päivittämässä muuta konetta vasta loppuvuodesta. :hmm:
No tuo on niin lähellä msrp-hintaa kuin mahdollista. Eli jos noiden tehot riittää omiin tarpeisiin niin miksi ei.
Nyt katotaan kuinka monta tuntia tuo "hirveä" määrä riittää :hmm:

:edit: ainakin 3060ti:n kohdalla puhutaan näköjään paremminkin minuuteista kuin tunneista, kysyntä on kovaa edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 903
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom