Tällä perusteella jokaisen valmistajan kortti on edelleen helvetin yliarvostettu. Ei jatkoon tämä argumentti.
Yliarvostettua TUF-gaming graphics tuoteperheessä laatu, hinta, jäähy ja ulkonäkö.
Laadultaan miten? Hinta on paska argumentti nykytilanteessa. Ulkonäkö on täysin subjektiivista, mutta olen samaa mieltä ulkonäöstä, jos tykkää noista valoefekteistä tms. niin kai Evgasta saa hienomman. Ilman valoja Evgan FTW3 on mun silmissä yhtä ruma mötkö. Strix ja MSI Gaming X ehkä hienoimmat nykyisin, valojen kanssa ja ilman.
Kannattaa nuo julkkarien sampsan arvostelut katsoa, tuffi pärjäsi aika hyvin.
Samoin GN-testeissä TUF sai kehuja jäähdytyksestä, ja noissa TUF voitti Evgan FTW3 sekä muistien että itse piirin jäähdytyksen osalta, eli TUF näemmä jäähyltään pikemminkin aliarvostettu kun tätä ketjua lukee. Ja korostan vielä, että kyseessä ei ole Asusin lippulaiva Strix, joten ihan hyvät panostukset kerrankin Asusilta tuohon midrange -korttiin.
EVGA käsittääkseni sallii lämpötyynyjen ja tahnojen vaihdon ilman takuun menetystä. ASUS ei.
Tätä voi ehdottomasti pitää miinuksena. Tosin itse en oikein osaa, kun ei tahnoja ole koskaan tarvetta takuuaikana vaihtaa. Ja jos on, niin ne tarrat saa kyllä irrotettua ja laitettua takaisin. Jenkeissä tuo takuutarra ei kiellä edes takuuta, siellä ''kuluttaja-asiamies'' totesi että kyseessä on valmistajien perusteeton käytäntö. Toivon että Suomessa tehtäisiin sama linjaus.
Omaan makuun alhainen power limit ja muistit kävivät ainakin ensimmäisissä malleissa aika lämpöisinä, en tiedä onko myöhemmin korjattu uudemmissa malleissa. Yliarvostetulla nyt lähinnä meinasin sitä, että monet pitävät sitä jonain jumalkorttina ja kauppapaikalla ainakin oli ennen tuffeja kohtaan isompi kiinnostus, kuin monia parempia kortteja kohtaan. Hyvä korttihan se on en sitä kiellä, mutta ei niin hyvä mitä monet ajattelevat.
Jees, voihan TUF olla joidenkin silmissä yliarvostettu joo, esim. tuo kauppapaikka esimerkkisi. Julkkarin alussa sitä jonkun verran kehuttiin, ja siitä saattoi syntyä ihmisille mielikuva muita parempana, joka toki on harhaanjohtava. Muistien jäähdytys on nykyisin kunnossa ainakin RTX 3070, 3080 + ti-malleissa (kaikissa identtinen jäähy), TUF:issa on erillinen rivasto-kosketus muisteihin lämpötyynyjen lisäksi.
Mutta tämä on kai offtopiccia, joten mun puolesta eteenpäin. Jokainen valitkoon itse mallinsa, ja netti on pullollaan arvosteluja.