NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
94
Olisiko tämän säikeen pro-seuraajilta antaa lista niistä firmoista, joista kannattaisi viimeisen kahden vuoden perusteella tilata RTX 4000 -sarjan korttinsa?

Eli EI:
- verkkokauppa.com
- multitronic.com

Vaan (?)
- proshop.fi
- jimms.fi

Ehdotuksia?

Toki ammattitrokaajat tilaavat varmaan 100 korttia jokaista mallia joka kaupasta ja neljällä eri tunnuksella, mutta puhun nyt meistä tavallisesta kuolevaisista, joilla ei ole aikaa ja mielenkiintoa moiseen vaan tilaavat 1 (max 2) korttia ja todennäköisesti yhdestä kaupasta.
Dustin ei
Telia ei
Gigantti ei / ehkä
Datatronic ehkä / kyllä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Proshop jonkunlaisella varauksella, lähetin niille tuuletinvikasen kortin rma:na, ilman mitään kyselyä pistivät rahallisen hyvityksen tulemaan, koska korttia ei voi korjata. :rolleyes: vastasin ettei käy, kyseessä on sopimus rikkomus ja haluan vastaavan kortin tilalle kun niitä oli hyllyt täynnä ja vaihtoehdot perään mikä kortti kelpaa, no seuraava vastaus olikin melkoinen käänne, kortti olikin heille yllättäen palautunut korjattuna ja lähettävät sen takasi. Yrittivät varmaan myydä demona eteenpäin, jolloin olisivat jääneet voitolle.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Proshop jonkunlaisella varauksella, lähetin niille tuuletinvikasen kortin rma:na, ilman mitään kyselyä pistivät rahallisen hyvityksen tulemaan, koska korttia ei voi korjata. :rolleyes: vastasin ettei käy, kyseessä on sopimus rikkomus ja haluan vastaavan kortin tilalle kun niitä oli hyllyt täynnä ja vaihtoehdot perään mikä kortti kelpaa, no seuraava vastaus olikin melkoinen käänne, kortti olikin heille yllättäen palautunut korjattuna ja lähettävät sen takasi. Yrittivät varmaan myydä demona eteenpäin, jolloin olisivat jääneet voitolle.
Itse taas onnistuin ostamaan sieltä joulukussa 3090:n 1885e tms, kun oli laitettu demona suoraan myyntiin (olihan se selkesti käytetty ainakin pakkauksesta päätellen).. Mutta jälkeenpäin huomasin mailista tälläisen: "Valitettavasti demo-tuote on ehditty myydä toiselle asiakkalle samanaikaisesti ja sinun tilaus on siirtynyt "ei-aktiivinen" -tilaan, mikä takoittaa, että tilaus tulisi peruuttaa tai tuote vaihtaa johonkin toiseen. Kun tuotetta on vain yksi kappale, tällaista saattaa tapahtua kun tuotetta tilaa useampi samanaikaisesti ja sivumme ei ehdi päivittyä samassa tahdissa"

En ollut koko viestiä huomannut kuin vasta tän vuoden puolella ja sieltä se kortti tulla paukahti kuitenkin, en tiedä koittavatko saada kauppaa peruttua vai mikä homman nimi oli.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 799
En ole itse näistä tietoinen ollenkaan, mutta miksi niin moni tuntuu luottavan siihen että 4000 sarjalla saatavuus tai hinta tulisi olemaan merkittävästi parempaa tähän hetkeen verrattuna?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 250
En ole itse näistä tietoinen ollenkaan, mutta miksi niin moni tuntuu luottavan siihen että 4000 sarjalla saatavuus tai hinta tulisi olemaan merkittävästi parempaa tähän hetkeen verrattuna?
Oletettavasti 4000-sarja tulee tsmc:n 5nm:lla. 3000 sarja tehdän 8nm:lla samsungin tehtailla. Jos piiripula edelleen vaivaa niin voi tykittää uutta ja wanhaa tuotetta ulos yhtä aikaa jolloin ainakin niitä gpu-piirejä on enemmän tarjolla. Se on sitten toinen asia tapahtuuko näin ja onko muita komponentteja tarpeeksi tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Itse taas onnistuin ostamaan sieltä joulukussa 3090:n 1885e tms, kun oli laitettu demona suoraan myyntiin (olihan se selkesti käytetty ainakin pakkauksesta päätellen).. Mutta jälkeenpäin huomasin mailista tälläisen: "Valitettavasti demo-tuote on ehditty myydä toiselle asiakkalle samanaikaisesti ja sinun tilaus on siirtynyt "ei-aktiivinen" -tilaan, mikä takoittaa, että tilaus tulisi peruuttaa tai tuote vaihtaa johonkin toiseen. Kun tuotetta on vain yksi kappale, tällaista saattaa tapahtua kun tuotetta tilaa useampi samanaikaisesti ja sivumme ei ehdi päivittyä samassa tahdissa"

En ollut koko viestiä huomannut kuin vasta tän vuoden puolella ja sieltä se kortti tulla paukahti kuitenkin, en tiedä koittavatko saada kauppaa peruttua vai mikä homman nimi oli.
Työkaveri sai just alkuviikosta proshopilta tilatun demo radeon strixin, oli täysin avaamaton paketti, muovit ja kaikki päällä. :D
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 250
En ole itse näistä tietoinen ollenkaan, mutta miksi niin moni tuntuu luottavan siihen että 4000 sarjalla saatavuus tai hinta tulisi olemaan merkittävästi parempaa tähän hetkeen verrattuna?
MSRP hinta tuskin on parempi. Oletettavasi 5nm on paljon kalliimpi prosessi piirien valmistamiseen kuin samsungin 8nm. Toki saatavuus ja kilpailu laskenee hintoja versus nykypäivä. Mutta saavutetaanko esim. amperen julkaisun msrp hintoja 5nm piireillä on aika epävarma asia. Toki kova kilpailu voi johtaa marginaalien pudottamiseen jolloin kuluttaja voittaisi ja nvidia häviää liikevoitossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 067
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 842
Tammikuussa 2021 tilattu zotac 3080 lähti tänään matkaan (860€). 400 päivää kesti. Jännää saada yli vuoden vanha näyttis, normaalistihan se olisi jo alennuksessa.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
556
Onko verkkokauppa tarjonnut samaan hintaan kellekkään korvaavaa näytönohjainta ?

Tietoa tilauksestasi -
Odottaa tuotteita
Tilaus tehty31. joulukuuta 2020 klo 21.59


Tämä on automaattinen viesti tilauksestasi . Odotamme vielä osaa tilauksesi tuotteista. Saat erillisen viestin, kun tilauksesi etenee. Mikäli huomaat virheitä lähetysluettelossa tai sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.


Voit seurata tilauksesi tilaa verkkosivuiltamme:
https://www.verkkokauppa.com/fi/*****



Tilaukseltasi puuttuvat tuotteet:


Asus GeForce TUF-RTX3080-O10G-V2-GAMING -näyt…
725093 1 kpl
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
216
Onko verkkokauppa tarjonnut samaan hintaan kellekkään korvaavaa näytönohjainta ?

Tietoa tilauksestasi -
Odottaa tuotteita
Tilaus tehty31. joulukuuta 2020 klo 21.59


Tämä on automaattinen viesti tilauksestasi . Odotamme vielä osaa tilauksesi tuotteista. Saat erillisen viestin, kun tilauksesi etenee. Mikäli huomaat virheitä lähetysluettelossa tai sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.


Voit seurata tilauksesi tilaa verkkosivuiltamme:
https://www.verkkokauppa.com/fi/*****



Tilaukseltasi puuttuvat tuotteet:


Asus GeForce TUF-RTX3080-O10G-V2-GAMING -näyt…
725093 1 kpl
Ei ainakaan minulle ja ei tietääkseni muillekkaan.
 
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
361
Gigantti juuri tarjosi marraskuun 2021 lopussa tilaamani Asus TUF RTX 3070 tilalle PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB Triple Fan mallin (Pitkä nimi).

Otin sen vastaan ja sain 20€:n lahjakortin kun pyysin jotain korvausta ajasta ja vaivasta. Hyvitystä huonommasta mallista en saanut mutta tässä kohtaa en jaksanut enää alkaa vääntää kättä siitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
56
Proshop on saamassa erän 3080 Ti TUF:ia. Ainakin toimitusajalle tuli arvio 1,5-2 viikon päähän.
Mites @HeadCase ja @Leijona , vieläkö oli tilaukset voimassa? Oma tilausvahvistus oli n.15 min teidän jälkeen.
 

SSi

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
36
Proshop on saamassa erän 3080 Ti TUF:ia. Ainakin toimitusajalle tuli arvio 1,5-2 viikon päähän.
Mites @HeadCase ja @Leijona , vieläkö oli tilaukset voimassa? Oma tilausvahvistus oli n.15 min teidän jälkeen.
Mullekin oli päivittynyt arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3. Tilausvahvistus klo 15.15. Saavatkohan toimitettua jo kaikki näyttikset kun jonokyselyjen mukaan olin itse aikalailla häntäpäässä?
 

sz1

Liittynyt
24.04.2021
Viestejä
165
Mullekin oli päivittynyt arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3. Tilausvahvistus klo 15.15. Saavatkohan toimitettua jo kaikki näyttikset kun jonokyselyjen mukaan olin itse aikalailla häntäpäässä?
Ei:
Ei varastossa - Odottaa tuotetta
Tilattu


Tv: Jonon viimeinen
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Mullekin oli päivittynyt arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3. Tilausvahvistus klo 15.15. Saavatkohan toimitettua jo kaikki näyttikset kun jonokyselyjen mukaan olin itse aikalailla häntäpäässä?
@Stemmi Mä peruin oman tilaukseni 23.2 eli keskiviikkona pitkän harkinnan jälkeen.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
119
Datatronic teki reilun vaihtotarjouksen TUF 3080:stä. Terkkuja vaan sinne! Tosin en välttämättä tartu tuohon tarjoukseen, koska en pidä MSI:stä.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
302
Mullekin oli päivittynyt arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3. Tilausvahvistus klo 15.15. Saavatkohan toimitettua jo kaikki näyttikset kun jonokyselyjen mukaan olin itse aikalailla häntäpäässä?
Mulla luki vielä aamulla tuo sama, että arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3, mutta nyt on hävinnyt sekin, kun katoin uudestaan. Vieläkö sulla lukee? Klo 15:14 tilausvahvistus itellä.
 

SSi

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
36
Mulla luki vielä aamulla tuo sama, että arvioitu toimitusaika 8.3.-11.3, mutta nyt on hävinnyt sekin, kun katoin uudestaan. Vieläkö sulla lukee? Klo 15:14 tilausvahvistus itellä.
Oli muuttunut tila, Ei varastossa - odottaa tuotetta. Odotus siis jatkuu, edelleen.
 
Liittynyt
15.12.2021
Viestejä
25

Ei tämä vielä halpa oo, mutta silti high-end 3070ti 999€. Näiden hinnat ovat kyllä laskeneet jo vähän.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 159
Peruin tuon sisässä olevan proshopin ASUS 3080Ti tilauksen. Päivitän prossun ensin ja näyttisten suhteen odotan hintojen laskua taikka uusia malleja.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 192

Ei tämä vielä halpa oo, mutta silti high-end 3070ti 999€. Näiden hinnat ovat kyllä laskeneet jo vähän.
Eipä ole kummoinen hinta kun 3080:ta on saatu Suomesta noin 177€:n hintaerolla.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 192
Suositushinnassa on eroa USD100 noilla korteilla. Eikös tuo 177€ ole ihan linjassa?
Tarkoitin lähinnä oston houkuttelevuutta
Onko nämä siis olleet saatavilla ilman arvontoja tai klikkikisoja? Ja siis ihan kunnon kortteja ei mitään Gigabyten romuja?
Kyllä.


3080 kortteja ollut jo yli 5H+ tarjolla tähän hintaan (1177,38e) eikä saldot vähene
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 925
Tarkoitin lähinnä oston houkuttelevuutta

Kyllä.
Jees kiitos. Tuo 3080 alkaa kuulostamaan paremmalta kun 1260 euron 3080 Ti Proshopilta jonka moni muukin on täältä jo kerennyt perumaan.

Pitääpä alkaa aktiivisemmin seuraamaan tilannetta.
 
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
17
Mites noi hinnat? Luuletteko että rupee taas nousemaan ku btc kii pomppas toho melkee 39k.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
316
Mites noi hinnat? Luuletteko että rupee taas nousemaan ku btc kii pomppas toho melkee 39k.
Itse olen hyvin varovaisesti tehnyt tuottolaskelmia, enkä näe, että nykytuotoilla (1,15€/Mhs/kk miinus sähköt) oikein kenenkään kannattaisi ostaa näillä hinnoilla näyttiksiä vain louhintaan. Toki, jos ethereumin hinta pomppaa nykyisestä 1,5-2x niin saattaa taas näyttisten kysyntä alkaa kasvaa. Maltillisella kurssinousulla näyttisten hinnat korkeintaan pysyy nykytasossa ja kurssien pysyessä ennallaan hinnoissa saattaa jopa olla vähän laskupainetta.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
3070 strixiä hyllyssä julkasuhetkellä hintaa 919€
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
555
3070 strixiä hyllyssä julkasuhetkellä hintaa 919€
Ja ti-versio 999,99e

 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
210
Liittynyt
04.09.2021
Viestejä
42
Huomenna keskiviikkona klo 15:00 pitäisi tulla halpoja 3050 näyttiksiä proshopille myyntiin.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Huomenna keskiviikkona klo 15:00 pitäisi tulla halpoja 3050 näyttiksiä proshopille myyntiin.

Nämä eivät mene ainakaan trokareille kun torissakin hinnat näille on alkaen 300€. Ja täysin turha kortti mainaukseen joten pelaajille luulisi menevän.
Ja jos on tuota korttia ostamassa niin kannattaa lukea kokemuksia tuosta jäähyn tuulettimesta esim

NVIDIA GeForce RTX 3060 / RTX 3050 -ketju (GA106)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Positiivisia uutisia meidän suunnalta eli ensi viikon alussa saapuu todella iso vuori MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR kortteja ja saamme toimitettua ihan jokaisen 3080 Ventus tilaajan kortin sekä tarjottua tätä korttia ihan jokaiselle Asus Tuf tilaajalle sekä myös kaikille muillekin 3080 tilaajille. Toki osa saattaa haluta jäädä jonoon, mutta ensiviikolla ainakin jokainen on saanut mahdollisuuden kortin saada. Samalla saamme myös kasan muitakin kortteja ja minun käsitykseni mukaan ensiviikon jälkeen mitään RTX / Radeon kortteja ei pitäisi olla enää jonossa. Kyllähän näillä tappioilla olisi voinut yhden henkilöauton ostaa, mutta voihan ne rahat näinkin käyttää :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 685
Viestejä
4 293 153
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom