NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä ne ainaki aspassa sano, että "Kyllä meillä pitäisi olla sellainen bottien esto sivuilla" kun kerran sinne soitin. Hyvät on estot näköjään ^^
Ainakin nyt on tilassa "Lähetetään". Siis oma veikkaukseni on, että että joku oikea botti sai ostettua, mut ne peru sen tilauksen. Mut ken tietää
 
Kiitos tästä notifikaatista! Tilattua sain! Nyt sit ootteleen että paljonko tulee tukkaan euroissa kun tuota myy pois sitten kun joskus se 3080 tulee samaisesta lafkasta.
Hyvällä tuurilla saa jopa enemmän, jos ne huhutut hashrate limitterit tulevat, toimivat pitävästi ja on edelleen jotain mainattavaa kyseisenä ajankohtana :) Aika monta jossia, mutta kuitenkin ;)
 
Hyvällä tuurilla saa jopa enemmän, jos ne huhutut hashrate limitterit tulevat, toimivat pitävästi ja on edelleen jotain mainattavaa kyseisenä ajankohtana :) Aika monta jossia, mutta kuitenkin ;)
Kyllä kohta me 3070 omistajat ostetaan lamborghinit näillä korteilla näin se on :rolleyes:
 
Jimmshän on aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun näin..
Jep, ilmeisesti tarkoittivat että perintätoimisto ottaa yhteyttä... 0/5 :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

EDIT: olivat vastanneet sähköpostiin sentäs:


"Hei.

Valitettavasti tällä hetkellä ei ole tietoa seuraavasta saapumisesta ja kuten aikaisemmin mainittu niin vaihtoehdot ovat tuon laskun maksu tai tilauksen peruutus. Olette hyväksyneet Jouston maksuehdot ja he eivät suostu eräpäivää enää siirtämään."
 

10kpl varastossa, sitten taas klo 15:00 F5 lottoon kaikki mukaan taistelemaan botteja vastaan. :giggle:
 
Jep, ilmeisesti tarkoittivat että perintätoimisto ottaa yhteyttä... 0/5 :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

EDIT: olivat vastanneet sähköpostiin sentäs:


"Hei.

Valitettavasti tällä hetkellä ei ole tietoa seuraavasta saapumisesta ja kuten aikaisemmin mainittu niin vaihtoehdot ovat tuon laskun maksu tai tilauksen peruutus. Olette hyväksyneet Jouston maksuehdot ja he eivät suostu eräpäivää enää siirtämään."
Ydinongelma taitaa olla se, että Jousto on maksanut rahat heti Jimmsille ja Jimms ei tietty ole kiinnostunut palauttamaan rahoja ilman peruutusta. Ymmärtääkseni tuo toimii samaan tapaan kuin luottokortti eli rahat siirtyvät heti ja sen jälkeen rahoitus on Jouston ja asiakkaan välinen kuvio, ja Joustolla on varmaan painetta saada rahansa takaisin rajallisessa ajassa. Joku voi korjata, jos tietää paremmin?

Edit: Ja jos oikein juuren juurta kaivaa, niin Jimmsin ei olisi pitänyt laskuttaa ennen kuin tuote on lähetetty.
Edit2: Alla olikin tarkempi tieto, että ongelma juurtaa maksunvälittäjän systeemiin, mikä ei tue oikeanlaista toimintamallia ts. laskutus käynnistyisi vasta tuotteen lähetyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ilmeisesti tarkoittivat että perintätoimisto ottaa yhteyttä... 0/5 :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

EDIT: olivat vastanneet sähköpostiin sentäs:


"Hei.

Valitettavasti tällä hetkellä ei ole tietoa seuraavasta saapumisesta ja kuten aikaisemmin mainittu niin vaihtoehdot ovat tuon laskun maksu tai tilauksen peruutus. Olette hyväksyneet Jouston maksuehdot ja he eivät suostu eräpäivää enää siirtämään."
Sama tilanne tietokonekauppa.fi ja Jousto-laskun kanssa, joko perua tilaus tai maksaa lasku. Eikä maksutapaa voi muuttaa ilman tilauksen perumista / uutta tilausta.

Vähän selvittelin tuota kuviota ja kyseenalaistin Jouston "Saat tuotteet aina ennen tilauksen maksamista" -slogania niin selvisi että ilmeisemmin homma kusee siinä kun Jousto (varmaan myös Collector) maksutapa tarjotaan myyjälle maksunvälittäjä "Checkout Finland" kautta ja maksunvälittäjä hyväksyy Jouston laskun automaattisesti heti eikä myyjä voi tähän hyväksyntään vaikuttaa -> lasku tulee heti.

Jouston mukaan homma pelaisi oikein jos myyjä hyväksyisi laskun vasta tuotteen lähetyksen jälkeen mutta tätä mahdollisuutta ei maksunvälittäjä tarjoa.
 
Palit 3080 Gigulissa 1399€


Palit 3070 Gigulissa 1099€

 



siel o nopeimmille tulossa tän kuun loppupuolella
 
Sama tilanne tietokonekauppa.fi ja Jousto-laskun kanssa, joko perua tilaus tai maksaa lasku. Eikä maksutapaa voi muuttaa ilman tilauksen perumista / uutta tilausta.

Vähän selvittelin tuota kuviota ja kyseenalaistin Jouston "Saat tuotteet aina ennen tilauksen maksamista" -slogania niin selvisi että ilmeisemmin homma kusee siinä kun Jousto (varmaan myös Collector) maksutapa tarjotaan myyjälle maksunvälittäjä "Checkout Finland" kautta ja maksunvälittäjä hyväksyy Jouston laskun automaattisesti heti eikä myyjä voi tähän hyväksyntään vaikuttaa -> lasku tulee heti.

Jouston mukaan homma pelaisi oikein jos myyjä hyväksyisi laskun vasta tuotteen lähetyksen jälkeen mutta tätä mahdollisuutta ei maksunvälittäjä tarjoa.
Elä peru tilausta, tässä on kuluttajasuojalaki meidän puolella.
 



siel o nopeimmille tulossa tän kuun loppupuolella
Koitin taas onneani, tuolta sentään saa tilauksen läpi - saa nyt sitten nähdä tuleeko taas peruutus ja menevät vanhalle jonolle tjms.

Pitää tässä kyllä ennen lomia saada 3080 pelikäyttöön, että maksetaan nyt sitten ylimääräistä ja laitetaan vaikka mainaamaan väliajalle tuota ylimääräistä hintaa, kun ei pelaamaan ehdi. Grrrrr.... :mad: Alkaa tuntua aika epätodennäköiseltä, että verkkokauppa.com noita gigabyten kortteja ikinä saa, mutta en kyllä ainutta syksyn järkihintaista 3080 tilausta peruuta.
 
En peru, meinasin että makselen tuota laskua osamaksuilla ettei perintään mene ja otan kuluttajamieheen yhteyttä asian tiimoilta
Oma suositukseni/käsitykseni: Maksamalla laskun/laskua myönnät, että lasku on aiheellinen. Ennen tuotteen saamista saatu lasku on aiheeton ja sen perintä täytyy lopettaa kun asiakas reklamoi asiasta. Älä siis maksa mitään, ennenkuin olet saanut jotain ja muista reklamoida ennen eräpäivää, sillä silloin reklamointi ei enää auta
 
Oma suositukseni/käsitykseni: Maksamalla laskun/laskua myönnät, että lasku on aiheellinen. Ennen tuotteen saamista saatu lasku on aiheeton ja sen perintä täytyy lopettaa kun asiakas reklamoi asiasta. Älä siis maksa mitään, ennenkuin olet saanut jotain ja muista reklamoida ennen eräpäivää, sillä silloin reklamointi ei enää auta
Totta turiset, empä ajatellut tuolta kannalta, kiitos. Reklamaatio menemään ja antaa laskujen olla uudeksi taktiikaksi :)
 

Liitteet

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    53,1 KB · Luettu: 406
Ja sieltä se kuittaus olikin tullut että Gigantin EVGA 3080 XC3 Ultra tulisi perjantaiksi. Tilasin just tv-telineen sieltä niin luulin että aamuinen kuittaus oli siitä.

12.1. klo 22.20 tilattu.
 
Sama tilanne tietokonekauppa.fi ja Jousto-laskun kanssa, joko perua tilaus tai maksaa lasku. Eikä maksutapaa voi muuttaa ilman tilauksen perumista / uutta tilausta.

Vähän selvittelin tuota kuviota ja kyseenalaistin Jouston "Saat tuotteet aina ennen tilauksen maksamista" -slogania niin selvisi että ilmeisemmin homma kusee siinä kun Jousto (varmaan myös Collector) maksutapa tarjotaan myyjälle maksunvälittäjä "Checkout Finland" kautta ja maksunvälittäjä hyväksyy Jouston laskun automaattisesti heti eikä myyjä voi tähän hyväksyntään vaikuttaa -> lasku tulee heti.

Jouston mukaan homma pelaisi oikein jos myyjä hyväksyisi laskun vasta tuotteen lähetyksen jälkeen mutta tätä mahdollisuutta ei maksunvälittäjä tarjoa.
Collectorilla ei ole ollut ongelmaa lykätä laskua. Tilaus sisällä lokakuusta.
Jimmssillä sen sijaan takkuaa kun halusin muuttaa postiennakolle maksutavan. Olisi pitänyt tehdä uusi tilaus uudella hintaa ja paikan menetyksen.
Onneksi collectorilla ei ollut ongelmaa niin tilaus edelleen voimassa.
 
Varmaan moni on näytönohjainta tilatessaan valinnut laskun maksutavaksi. Laskun, jota mainostetaan jotenkin niin että tutustu ensin tuotteeseen rauhassa ja maksa vasta sitten. Joissain kaupoissa lasku näköjään aktivoidaan heti tilaushetkellä ja joissain vasta kun tuote lähtee postiin kohti asiakasta. Tuo ensimmäinen tyyli tuottaa nyt sitten näytönohjaimia odotellessa hankaluuksia. Itsellä yksi 3060Ti tilaus voimassa joulukuulta ja Collectorin lasku aktivoitui samantien, pari kertaa olen saanut eräpäivää siirrettyä, mutta nyt ei sitten kuulemma auta mikään tai kukaan (myyjä, Paytrail, Collector), vaan maksaa pitäisi tai perua tilaus. Haluan tuotteen ja maksaa sitten kun olen sen saanut, kuten mainoslauseet lupaa. Onko joku saanut tuollaisen laskun holdiin ja miten? Outoa mielestäni on, että lasku ylipäätään automaattisesti aktvioidaan samantien. Edit: tai outoa on sitten ehkä se, että sitä laskutusta ei nyt voi enää pysäyttää tällaisessa poikkeustilanteessa.

Collectorilla ei ole ollut ongelmaa lykätä laskua. Tilaus sisällä lokakuusta.
Jimmssillä sen sijaan takkuaa kun halusin muuttaa postiennakolle maksutavan. Olisi pitänyt tehdä uusi tilaus uudella hintaa ja paikan menetyksen.
Onneksi collectorilla ei ollut ongelmaa niin tilaus edelleen voimassa.

Erikoista, vaikuttaa eri kaupoilla olevan hyvinkin eriävät toimintavat vaikka samoista maksupalveluista on kyse
 
Mitä veikkaatte, kerkeekö vuosi pyörähtämään täyteen ennenkuin Gigantti lähettää julkaisupäivänä ostetun Asus Tuf 3080 OC:n?
 
En peru, meinasin että makselen tuota laskua osamaksuilla ettei perintään mene ja otan kuluttajamieheen yhteyttä asian tiimoilta

Moi,

ei tuohon sen kummempaa tarvitse kuin kiistät laskuttajalle saatavan oikeellisuuden ja perusteena se että tuotetta et ole saanut. Siitä eteenpäin perinnän jatkaminen ei ole laillista ilman oikeuden päätöstä.
 
Jimmsiin tuli 25kpl 3080 TUF OC:tä. Sijoitus 120-140, niin lähellä mutta silti vielä niin kaukana varsinkin jos tuo 3080ti hiljentää tahtia.
 
Mitä veikkaatte, kerkeekö vuosi pyörähtämään täyteen ennenkuin Gigantti lähettää julkaisupäivänä ostetun Asus Tuf 3080 OC:n?
Veikkaan, että OC:n osalta on vuoden sisään julkkaripäivä hoidettu. Ei-OC:n kohdalla veikkaan yltiöoptimisesti vuoden sisään julkaisupäivän ensimmäisen minuutin tilaukset hoidetuksi.
 
Mitä veikkaatte, kerkeekö vuosi pyörähtämään täyteen ennenkuin Gigantti lähettää julkaisupäivänä ostetun Asus Tuf 3080 OC:n?
Toivottavasti olet ollut sinne yhteydessä oman tilauksesi suhteen. Täällä on tammikuun alussa useammalle tullut kortteja, jotka ovat ne tilanneet 17.-19 päivä, allekirjoittanut mukaanlukien. Eli, että tilauksessa ei ole tullut virhettä tms.
 
Toivottavasti olet ollut sinne yhteydessä oman tilauksesi suhteen. Täällä on tammikuun alussa useammalle tullut kortteja, jotka ovat ne tilanneet 17.-19 päivä, allekirjoittanut mukaanlukien. Eli, että tilauksessa ei ole tullut virhettä tms.
Gigantin asiakaspalvelijathan ovat ihan pihalla kaikesta, ei ne tiedä mistään mitään
 
Onko kenellekään eilen Giguliin Evgan 3060 + PSU kombon tilauksen tehneistä tullut vielä mitään viestiä tavaran liikkumisesta johonkin suuntaan, peruutuksia tai yhtään mitään? Laitoin kanssa eilen semmoisen tilaukseen bronssisella virtalähteellä, mutta onkohan sitä mitään syytä odottaa lähiaikoina tulevaksi?
 
Jimmsiin tuli 25kpl 3080 TUF OC:tä. Sijoitus 120-140, niin lähellä mutta silti vielä niin kaukana varsinkin jos tuo 3080ti hiljentää tahtia.
3080ti ei pitäisi vaikuttaa suoraan 3080 saatavuuteen, sillä ti versio on alaspäin viilattu ylemmän tason versio, eli 3080ti tapauksessa sellaisesta 3090 sirusta tehty joka ei pärjää ihan 3090 tasoisesti valmistajan testauksessa.
 
3080ti ei pitäisi vaikuttaa suoraan 3080 saatavuuteen, sillä ti versio on alaspäin viilattu ylemmän tason versio, eli 3080ti tapauksessa sellaisesta 3090 sirusta tehty joka ei pärjää ihan 3090 tasoisesti valmistajan testauksessa.
Samasta GA-102 piiristä ne 3080 kortitkin tehdään joten varmasti vie pois 3080 korttien toimituksista kun noista uusista voi pyytää muhkeempaa hintaa. Joten aiemmin kun siru ei käynyt 3090 korttiin ni sen laitettiin 3080 korttiin ja tulevaisuudessa se laitetaan 3080Ti korttiin.
Edit. Riippuen tietenkin että kuinka paljon piirissä on skeidaa.
 
Viimeksi muokattu:
3080ti ei pitäisi vaikuttaa suoraan 3080 saatavuuteen, sillä ti versio on alaspäin viilattu ylemmän tason versio, eli 3080ti tapauksessa sellaisesta 3090 sirusta tehty joka ei pärjää ihan 3090 tasoisesti valmistajan testauksessa.

Niin, sellaisestahan olisi muuten tullut normi 3080.
 
Eilen tosiaan tuli tuolta Gigantista tilattua tuo Näyttis+Poweri paketti

Kyselin nyt chatin kautta ja kuulemma 17.5. arvioitu toimitus ja myyjänä on Gigantti eikä kolmas osapuoli. Tilaus on "Tilaus vastaantotettu" tilassa. Saapa nähdä miten käy..
 
Meinasivatko että on sinulla 17.5 vai että mahdollisesti silloin lähettävät tavaran varastoltaan?
Chatin vastaukset meni näin:
"Arvioitu toimituspäivä on 17.05. "
"Tämä on Gigantin myymä. Saamme tuotteen valmistajalta ja toimitamme sen. "

Elikkäs aika tuommoinen.. noh en nyt tiedä :D Katotaa jos lähtee tällä viikolla tai Maanantain viimestään mutta jotenkin aika epävarma olo varsinkin viimeaikaisten Gigantti kokemuksien perusteella.
 
Chatin vastaukset meni näin:
"Arvioitu toimituspäivä on 17.05. "
"Tämä on Gigantin myymä. Saamme tuotteen valmistajalta ja toimitamme sen. "

Elikkäs aika tuommoinen.. noh en nyt tiedä :D Katotaa jos lähtee tällä viikolla tai Maanantain viimestään mutta jotenkin aika epävarma olo varsinkin viimeaikaisten Gigantti kokemuksien perusteella.

No johan vetävät... myydessä ei kyllä ollut mainintaa tuosta 17.5 saapumisesta vaan oli myynnissä ihan kuin hyllystä löytyisi. Itse en huomannut toimitus pvm kysellä, mutta mullekin kerrottiin chatissa, että on gigantin myymä ja 50pv palautusoikeus.
 
Toivottavasti olet ollut sinne yhteydessä oman tilauksesi suhteen. Täällä on tammikuun alussa useammalle tullut kortteja, jotka ovat ne tilanneet 17.-19 päivä, allekirjoittanut mukaanlukien. Eli, että tilauksessa ei ole tullut virhettä tms.
Olen ollut, aina tarjoavat vain parin kuukauden päähän "arvioitua toimitusaikaa", mitään muuta sieltä ei tule ja kerran soittivatkin sieltä, kuulemma saatavuus 404.
Ei tunnu hyvältä, vähän raastaa mielenterveyttäkin kun 760 euroa maksanut tuotteesta ja mitään tietoa ei ole että tuleeko se koskaan.
 
Collectorilla ei ole ollut ongelmaa lykätä laskua. Tilaus sisällä lokakuusta.
Jimmssillä sen sijaan takkuaa kun halusin muuttaa postiennakolle maksutavan. Olisi pitänyt tehdä uusi tilaus uudella hintaa ja paikan menetyksen.
Onneksi collectorilla ei ollut ongelmaa niin tilaus edelleen voimassa.
Oliko lasku tosiaan aktivoitu heti tilaushetkellä? Itsellä Collector suostui kaksi kuukautta eräpäivää siirtämään ja nyt vääntänyt jatkosta niiden kanssa, mutta enempää ei näytä irtoavan. Nyt on sitten kolme vaihtoehtoa sieltä annettu. 1. siirtyä osamaksuun (lisäkuluja?), 2. kieltäydyn Collectorille maksamasta jolloin he kuulemma peruvat tilauksen myyjän kanssa, 3. perua tilaus suoraan myyjältä.
 
Oliko lasku tosiaan aktivoitu heti tilaushetkellä? Itsellä Collector suostui kaksi kuukautta eräpäivää siirtämään ja nyt vääntänyt jatkosta niiden kanssa, mutta enempää ei näytä irtoavan. Nyt on sitten kolme vaihtoehtoa sieltä annettu. 1. siirtyä osamaksuun (lisäkuluja?), 2. kieltäydyn Collectorille maksamasta jolloin he kuulemma peruvat tilauksen myyjän kanssa, 3. perua tilaus suoraan myyjältä.
Taisi olla jokin maksa 2kk päästä kampanja. Kerkesi mennä eräpäivälle ja maksoin minimisumman jos ottaisi osarilla(ettei menisi karhuamiseksi). Sitten perään viestiä että tarkoitus oli maksaa kerralla pois, mutta myyjällä ei ole toimittää tuotetta. Sen jälkeen kuukausi kerrallaan lykännyt.
 
Onko kukaan vielä saanu Multitronicilta Tuf oc 3080:a. Itellä tilaus tehty joskus tammikuun 19.pv ei oo kuulunu mitään. Tai onko kukaan kuullu että joku olis saanu tilauksiaan jo heiltä?
 
Hieman samanlainen uutinen kuin oli aiemmin ketjussa, tällä kertaa IS:ltä:

Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV kertoo saavansa kuluttajaneuvontaansa yhä enemmän ilmoituksia siitä, että verkkokaupat yrittävät vetäytyä sopimuksia koskevista vastuistaan. Kaupat yrittävät perua yksipuolisesti asiakkaidensa tilauksia vedoten toimitusvaikeuksiin tai varaston riittämättömyyteen.

KKV muistuttaa, että sopimus sitoo kaupan kumpaakin osapuolta. Viranomainen kuvailee ongelmaa ”huolestuttavaksi ilmiöksi” ja etenkin elektroniikkamyynnin osalta jopa ”riesaksi” kuluttajille.


– Verkkokaupan huolellinen toiminta edellyttää, että se markkinoi vain tuotteita, joita se voi myös toimittaa. Verkko-ostosten suosio jatkaa yhä kasvuaan, ja asiakkaiden luottamus yritykseen on myös verkkokauppiaiden etu, kuluttaja-asiamies Katri Väänänen sanoo tiedotteessa.

...

Jos yritys kuluttajan vaatimuksesta huolimatta kieltäytyy toimittamasta tilausta, kuluttajan kannattaa tehdä kirjallinen valitus yritykselle viipymättä. Reklamaation tekemiseen voi hyödyntää KKV:n reklamaatioapuria.


 
Onko kukaan vielä saanu Multitronicilta Tuf oc 3080:a. Itellä tilaus tehty joskus tammikuun 19.pv ei oo kuulunu mitään. Tai onko kukaan kuullu että joku olis saanu tilauksiaan jo heiltä?

3.10. tehty tilaus ja ei ole vieläkään tullut näytönohjainta, kovasti väittävät että huono saatavuus ja ettei kortteja ole, tainnut kaikki vaan mennä järjestään mainareille ja kalliimmalla tilanneille. Ei hirveän hyvää kuvaa kyllä tuo pulju antanut itsestään tälläisellä odottamisella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 801
Viestejä
4 874 103
Jäsenet
78 701
Uusin jäsen
MildlyToxicPony

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom