NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
959
Totta kai se oli paskapuhetta. RTX 3080 on jo hylkypiiri, ei sen huonompia hylkypiirejä juurikaan nurkissa pyöri. Jokainen Ampere-mainauskortti on pois RTX 30 -sarjan pelikorteista. Mikäli Nvidia nostaa Turing-piirien tuotantoa ja laittaa niitä mainauskortteihin, niin siltä osin ei ole 30-sarjasta pois, mutta luulenpa että nuo suurimmat mainauspelurit ostaa vain parasta kannattavuutta, eli Amperea.
Paha kyllä mennä sanomaan ilman lähteitä, noissa piireissä voi olla ongelmia monessa eri kohtaa joka tekee niistä käyttökelvottomia geforce-kortteihin. Noita piirejä kuitenkin tehdään miljoonia niin ei tarvitse viallisia olla kuin hyvin pieni prosentuaalinen osuus, että noita rupeaa kertymään merkittäviä määriä.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
1 052
Postin appi aamuherätykseksi kilahti, että olisi Gigantilta paketti noudettavissa. Hetken mietin, että 4TB Xbox-kovo oli jo toissapäivänä myymälänoutona odottamassa, mutta jospa seurantaan se on jotenkin silti mennyt Postille.

Tarkemmin paketin mittoja ja painoa(2.45kg) siinä tarkasteltuani syttyi lamppu; ei kai vaan perkele! Voisiko se olla?!?!?!

Ja kyllä, se voi:

Eli nyt _vihdoin_ kotiutettu Gigantilta julkaisupäivänä 17.9. klo 17:31 tilattu RTX 3080 TUF Non-OC !!!

N. reilu kymmenen yhteydenoton ja 'eioon' jälkeen todellakin voittajafiilis. Viikko sitten oli puolivuotispäivä odottelulle.

Kiitos tälle ketjulle vertaistuesta, toivoa on ilmassa!
Itsellä tilattuna non-oc Tuf rtx3090 Gigantista, joten tämä luo pientä kipinää, että ehkä semmoisen joskus saa. Oma tilaus tosin uudehko, noin joulukuun puolivälissä tehty :think: :x3:
Tais olla huhtikuu 2021 silloin kirjattu info.
 

MineMineMine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
130
Jimssillä 3060ti tilaukseni peruuttiin koska minulla oli 3070 ostettu pari kuukautta sitten, että Jimssillä on sama systeemi.
Sähköpostissa luki 1kpl / malli mutta chatissa sanotaan että 1 kpl 30**/per ihminen.
Mutta...?
 

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Mutta...?
Jaha, eli väärää tietoa olen saanut. Uskoisi että asiakaspalvelijat tietäisivät jo miten näitten korttien kanssa toimitaan.. Mutta tilaukseni peruuttiin silti? Pitääpä laittaa sähköpostia tai soittaa..
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 733
Siinä on DHL:n merikontin seikkailut välillä MSI Hong Kong-Multritronic Vaasa. Siis tuo alkuosa, DHL nähtävästi kierrättää noita ahkerasti.


Viimeksi kun mä katsoin Tampere ei ole oikea satamakaupunki.

ALL PURCHASE OF GRAPHICS CARDS ARE CLOSELY MONITORED
Due to the extreme demand and scarcity of graphics cards, we monitor the buying behaviour of all graphics cards to avoid scalping.
Toi kyllä taitaa olla puhtaasti PR:ää. Taustalla voi olla joku ääliö joka esittelee 10 kortin Proshop tilausta jossain foorumilla tai vielä pahempaa, somessa. Sitten esitetään että me välitetään.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Joo, kyllä tuo tuli opittua Powerin 3.3. toimituspäivämäärän 3070 Strixin kanssa, josta ei ole kuulunut mitään vieläkään. Ei tässä mikään hätä ole odotellessa.
Ja moni vielä odottelee Gigantin 17.9.2020 toimituksia, jotka piti tulla 2-5 päivässä, ja varastosaldo oli 100+... Tässä karusellissa toimitusluottoa kannattaa arvioida tän ketjun postausten mukaan.
 

Grea

Nuka-Cola Corporation
Tukijäsen
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
197
Tämä 1 kpl/asiakas taitaa siis olla syynä minkä takia Klarnasta oli Proshopin 3060 ti tilaus/lasku poistettu kaikessa hiljaisuudessa viime viikolla. Itse toki rehellisenä suomalaisena miehenä olin tästä aspaan yhteydessä sillä kortti oli minulle ehditty toimittamaan ennen tuota poistotapahtumaa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tämä 1 kpl/asiakas taitaa siis olla syynä minkä takia Klarnasta oli Proshopin 3060 ti tilaus/lasku poistettu kaikessa hiljaisuudessa viime viikolla. Itse toki rehellisenä suomalaisena miehenä olin tästä aspaan yhteydessä sillä kortti oli minulle ehditty toimittamaan ennen tuota poistotapahtumaa.
Käyhän tuo ei-kannattavien tilausten poisto noinkin. Tuo korttimäärien rajaaminen takaperoisesti on edelleen sopimuksen vastainen. Jos tilaus on tehty, joku "anti-scalper" höpinä ei oikeasti ole perusteltua. Kuluttaja kun ei voi tietää, mikä kortti olisi edes tulossa. Siksi useampi tilaus.

Sitä paitsi, monella on enemmän kuin yksi tietokone. Että se moraalinen tausta on myös höpöä.
 

Grea

Nuka-Cola Corporation
Tukijäsen
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
197
Käyhän tuo ei-kannattavien tilausten poisto noinkin. Tuo korttimäärien rajaaminen takaperoisesti on edelleen sopimuksen vastainen. Jos tilaus on tehty, joku "anti-scalper" höpinä ei oikeasti ole perusteltua. Kuluttaja kun ei voi tietää, mikä kortti olisi edes tulossa. Siksi useampi tilaus.

Sitä paitsi, monella on enemmän kuin yksi tietokone. Että se moraalinen tausta on myös höpöä.
Jep - samaa mieltä. Itselläkin ainut syy minkä takia 3060 tilasin tuon 3060 ti lisäksi oli nimenomaan se, että pääsi uuden tietokoneen kasaamaan vihdoin ja viimein. 3060 tilauksen yhteydessä ei ollut mitään tietoa, koska 3060 ti olisi edes tulossa. Hieman väärin, että tässä aletaan kuluttajia syyllistämään, koska yksittäisellä henkilöllä ei aivan kauhean suurta merkitystä koko hommaan ole, ellei sitten tilauksia ole se +5 per liike menossa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Jaha, eli väärää tietoa olen saanut. Uskoisi että asiakaspalvelijat tietäisivät jo miten näitten korttien kanssa toimitaan.. Mutta tilaukseni peruuttiin silti? Pitääpä laittaa sähköpostia tai soittaa..
Joo. Itse sain ostettua Jimmssiltä RTX3070 kortin ja RTX3080 kortin tilaus(jonotus on vielä voimassa. Laitoin tuolloin chatista screenshotit jimmssille ja he lupasivat ohjeistaa asiakaspalvelijoita jotta ei tällaisia väärinkäsityksiä tapahtuisi.

Edit.
Voit tosiaan tehdä useamman tilauksen, kunhan eivät ole samasta kortista.
Näin Jimms vastasi silloin minulle. Ja itse ymmärsin tämän näin että yksi tilaus per RTX3080, 3070, 3060Ti, 3060
 
Viimeksi muokattu:

MineMineMine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
130
Minun mielestä yksi tilaus per malli.
TUF, TUF OC, DUAL, Strix, kaikki eri mallit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Minun mielestä yksi tilaus per malli.
TUF, TUF OC, DUAL, Strix, kaikki eri mallit.
Nii, kyllä torissa ja täällä on toistunut muutamilla myyjillä useammankin rtx 3080:n myynti, jotka on ostettu Jimssistä. Samaten muitakin korttimalleja ollut niin. Se on taidettu rajoittaa tosiaan per tuotemalli, sillä ostoskoriinhan ei saa laitettua kuin yhden 3080 strixin, mutta on mahdollista laittaa sekä oc, että non oc mallit kyllä.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
25
Minulla ollut Asus 3080 TUF (ei OC) Dustinilla tilaus sisässä joulukuun lopulta. Ei kuulunut mitään.

Onko kokemuksia täällä saavatko Dustinilla tavaraa lainkaan sisään? Eivät suostu kertomaan kysyttäessä kuinka monta jonossa edellä. Vähän rupee turhauttamaan

mikä neuvoksi?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Onko kukaan tilannut teknavi.com?

Hakutulokset haulle "Rtx3080"

Onkohan millanen kauppa? Ovatkohan saaneet kortteja ollenkaan..
On ne ollenkaan, mutta tuossa kaupassa on hyvin hämärät ehdot oston suhteen. Ostat nyt 1300e hinnalla, mutta toimituksen kohdalla voivat ilmoittaa että hinta onkin 1700e, maksa erotus niin kortti lähtee tulemaan. Heillä kun tilatessa ei tule vielä ns. Tilausvahvistusta, vaan se toimitetaan ilmeisesti samalla kun toimitus (ja hinta) vahvistuu.

Kannattaa lukaista kaupan ehdot.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
554
Nii, kyllä torissa ja täällä on toistunut muutamilla myyjillä useammankin rtx 3080:n myynti, jotka on ostettu Jimssistä. Samaten muitakin korttimalleja ollut niin. Se on taidettu rajoittaa tosiaan per tuotemalli, sillä ostoskoriinhan ei saa laitettua kuin yhden 3080 strixin, mutta on mahdollista laittaa sekä oc, että non oc mallit kyllä.
Aina voi ostaa eri nimillä, korteilla etc...
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
722
Minulla ollut Asus 3080 TUF (ei OC) Dustinilla tilaus sisässä joulukuun lopulta. Ei kuulunut mitään.

Onko kokemuksia täällä saavatko Dustinilla tavaraa lainkaan sisään? Eivät suostu kertomaan kysyttäessä kuinka monta jonossa edellä. Vähän rupee turhauttamaan

mikä neuvoksi?
Ei kukaan saa noita sisään eli kaikissa kaupoissa jaetaan sama turhautuminen. Stay strong
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
onko jimmsin perjantain eristä tullut kenellekään vielä ilmoitusta että ois lähetetty :think:
 
Liittynyt
03.12.2020
Viestejä
9
3070 Aorus Master lähetetty jimmsiltä, tilaus reilu pari vkoa sitten. Tällä mentäneen kunnes Gigantti toimittaa 3080... Kyselin aspasta tilannetta viime viikolla, ja asiakaspalvelija muisteli että 3080 ventusta ei olisi tullut vielä yhtäkään heille (?)
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
3070 Aorus Master lähetetty jimmsiltä, tilaus reilu pari vkoa sitten. Tällä mentäneen kunnes Gigantti toimittaa 3080... Kyselin aspasta tilannetta viime viikolla, ja asiakaspalvelija muisteli että 3080 ventusta ei olisi tullut vielä yhtäkään heille (?)
Saman vastauksen olen saanut Gigulista kun kyselin joskus korttini perään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
79
Saas nähdä miten esim. Tietokonekauppa tai Compusat suhtautuvat tähän. Jimms kyllä näyttää hyvää mallia tuossa.
Compusat näyttäisi suhtautuvan nihkeästi. Kyseessä siis keissi Gaming X Trio -> Gaming Z Trio.

"
Kysyimme maahantuojalta ja vaihtoehdot ovat:

- Mikäli haluat säilyttää jonopaikan voidaan korvata tuolla uudella mallilla, mutta se tulee uudella hinnalla, eli sinun on maksettava noiden kahden erotushinnan.

- Voit perua tilauksen.
"
Hyvä yritys. Odotas kun mietin, että maksanko 735e heille lisää vanhan päälle samasta kortista :facepalm: ? En.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
572
Oho, tilauksen puolivuotissynttärien kunniaksi nyt on 3080 tuf oc:n tila vaihtunut Jimmssillä varatuksi. :redface: Epätodellista.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Scanilla oli äsken white 3090 Strix droppi, maksoi päältä 2400 euroa. Näillä Mailboxia vastaavillahan tuolta saa Suomeenkin, paskalla mäihällä tulee päälle veroja?
Jos siis Scanilta briteistä tuommosen tilaat reshipperin kautta, niin kyllä siinä ainakin alvit joutuu maksamaan päälle, eikä Scani varmaan brittien sisällä toimita ilman alvia reshipperille noita.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Sama juttu rahikaisella. Mikähän kusetus tämä sitten oli? Sain sähköpostissa vielä tilausvahvistuksen:

Kiitos tilauksestasi.
Arvioitu toimitus 29-03-2021 - 06-04-2021
Voit seurata tilauksesi etenemistä

Ja nyt kun katson tuolta sivuilta niin "Ei varastossa - Odottaa tuotetta"

Ostin tuon vielä varmasti ensimmäisten joukossa kun koko ostotapahtuma oli hoidettu alle minuutissa siitä kun F5:lla antoi ostaa.

Taitaa koko proshop olla joku puuhastelupulju? Jos kerta rahapalautuksissakin kestää viikkoja? (kuten joku mainitsi)
Tulee mieleen 90-luvun alun atk-firmat joille raha kelpasi mutta niitä kasattuja tietokoneita sai odotella kuukausitolkulla.
Meillä oli tuotetta varastossa, mutta sinun tilaukseen ei ole riittänyt tuotetta valitettavasti. Tilauksia tulee samanaikaisesti useita satoja ja järjestelmämme ei ehdi päivittyä niin nopeasti, että tuote ehtisi sulkeutua heti sen jälkeen kun tuote on myyty loppuun.

Pahoittelut aiheutuneesta harmista.

Mukavaa päivän jatkoa.


Jooh, peruutuksen meni tää tilaus. Eipä tartte tuolta tilailla enää mitään. Nyt jännätään tuleeko rahat ees takaisin.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Ei se toimi muilla sen paremmin.

Nimim. Jimmsiltä sain maksettua 6700XT ja kävi ihan samalla tavalla, lopputuloksena peruivat koko tilauksen koska "rajattu 30kpl erä".
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 733
Proshopilla on 619 euron 3060:aa ja parin tonnin "demo" 3090 Aurus.


Ilmeisesti niillä tuo "myynti alkaa kolmelta" on ohjelmoitu, ja serverithän yleensä on UTC ajassa, eli ne eivät ole huomanneet siirtää sitä ja myynti ehkä aukeaa neljältä, tai voi se aiemminkin jos joku huomattaa siitä ja ne manuaalisesti korjaa sen ennen.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Jimmsillä on nyt ihan mukavasti MSI:n 3070- ja 3060-kortteja varastossa.


Onhan nuo hinnatkin ihan mukavat.
Ihmettelen jos kipukynnys noiden hintojen osalta ei ole vielä saavutettu. En missään nimessä itse maksaisi yli 800 euroa 3070:stä ja tuolla tarjotaan korttia 1200 euron hintaan. Toki itselle kortti on vain kuluerä, kun en käytä sitä kaivoksilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
No kyllä nuo vaan menee hyvin kaupaksi. Esim sitä 1250€ asuksen 3070 ek malliakin mennyt kohta koko viime viikolla saapunut 15kpl satsi, ja nuo reilun tonnin mallit myydään muutamassa tunnissa loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Ihmettelen jos kipukynnys noiden hintojen osalta ei ole vielä saavutettu. En missään nimessä itse maksaisi yli 800 euroa 3070:stä ja tuolla tarjotaan korttia 1200 euron hintaan. Toki itselle kortti on vain kuluerä, kun en käytä sitä kaivoksilla.
meitä on moneen junaan. itse ei tarvinnut paljoakaan miettiä kun 900€lla 3070 irtosi lyhyellä toimitusajalla
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
408
Compusat näyttäisi suhtautuvan nihkeästi. Kyseessä siis keissi Gaming X Trio -> Gaming Z Trio.
[...]
Hyvä yritys. Odotas kun mietin, että maksanko 735e heille lisää vanhan päälle samasta kortista :facepalm: ? En.
Sinulla ei ole sopimusta maahantuojan kanssa, joten maahantuojan tekemiset eivät sinulle kuulu. Kuten Teliankin tapauksessa, lähtisin siitä sitten, että vastaava tuote pitää saada tilalle ja hintaan sillä ei pitäisi olla tietenkään mitään vaikutusta. Kuluttajan asema on aika vahva Suomessa. Ja moni muu firma on jo tuota vastaavaa vaihtoa tarjonnut, joten siinä lienee hyvin vipuvartta, jos joutuu kuluttajaviranomaiselle asti menemään. Se osoittaa selkeästi, että korvaava tuote on olemassa ja jollain firmoilla on vielä selkärankaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Tänään tuli Powerilta sähköposti, että 3070 Strix OC:t ei tulleetkaan varastoon silloin maaliskuun alussa kuten piti, eivätkä tiedä milloin saavat lisää ja antoivat mahdollisuuden tilauksen perumiseen. Samaan aikaan mallin hinta näytti nousseen 999 euroon.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
345
Tänään tuli Powerilta sähköposti, että 3070 Strix OC:t ei tulleetkaan varastoon silloin maaliskuun alussa kuten piti, eivätkä tiedä milloin saavat lisää ja antoivat mahdollisuuden tilauksen perumiseen. Samaan aikaan mallin hinta näytti nousseen 999 euroon.
Tuli sama 3070 dualista ja myös hinta noussut reippaasti, toiveet heräsi :lol:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 993
Viestejä
4 209 179
Jäsenet
71 000
Uusin jäsen
Jebbels

Hinta.fi

Ylös Bottom