Tämä on kyllä niin Offtopic, mutta mitäs siitä:. Ykkös vaatimukseni oli toimittaa kortti ja toissijainen toimittaa korvaava tuote. Esimerkiksi 3080 Suprim X näyttää liikkuvan jotenkin sujuvasti ja se onkin ollut omassa koneessa jo viime vuodesta, mutta .. Jos ostan kortin korollisella luotolla Telian korottoman luoton asemasta, siitä syntyy taloudellista vahinkoa.
Ehkä emme tästä kinastele pidempään, painamme vain painetta Telian suuntaan
KKV;n sivuilta:
"Kuluttajalla on oikeus vaatia korvausta myös taloudellisista menetyksistä, jotka viivästyminen on aiheuttanut. Pahasta mielestä, henkisestä kärsimyksestä tai vapaa-ajan menetyksestä ei kuitenkaan voi saada vahingonkorvausta.
Kuluttajalla ja myyjällä on velvollisuus menetellä niin, että vahingosta aiheutuneet kulut jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Vahingonkorvauksen saaminen edellyttää näyttöä vahingon syntymisestä. Kustannuksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys.
Myyjä ei ole kuitenkaan velvollinen maksamaan vahingonkorvausta, jos viivästys johtuu sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä (esim. lakko), jota ei ole voitu myyntihetkellä ottaa huomioon ja jonka seurauksia myyjä ei olisi voinut välttää. Sen sijaan pelkkä vetoaminen tavarantoimittajan aiheuttamaan viivästykseen ei vapauta vahingonkorvausvastuusta."