Noniin.
Eli laitoin CompuSatille tilauksen MSI RTX 3080 Suprim X kortista eilen ti 19.1., tilausvahvistus saapui klo 17.11.
Heidän sivuillaan oli jo pidempään ollut tieto (=markkinointia) että ko. tuotteen hinta on 976,02€ ja "Saatavilla arviolta 29.1."
Klo 18.11. heiltä tuli sähköposti, että peruvat tilaukseni koska "tuotteella ei ole saatavuutta". Vastasin heti, etten suostu tilauksen perumiseen. Tähän en ole heiltä nyt vuorokauden sisällä saanut vielä minkäänlaista vastausta.
Klo 20.15. huomasin, että ko. kortin hinta oli noussut 1196,19€ ja sivuilla tieto "Ei varastossa".
Tänään ke 20.1. aamupäivällä status oli edelleen "Ei varastossa". Noin klo 16, eli alle vuorokausi oman tilaukseni perumisesta tarkistin uudestaan ja huomasin, että status on jälleen "Saatavilla arviolta 29.1." !
Että sellainen firma tämä CompuSat. Ei liene epäselvää, minkä vuoksi he tilaukseni peruivat, ja se syy ei todellakaan ole tuotteen saatavuudessa.
Meinasin jättää asian sikseen ja vieväni rahani muualle, mutta CompuSat kun rupesi näin perseilemään eikä ilmiselvästi välitä kuluttajansuojalaista, taidan sittenkin viedä asian eteenpäin.
EDIT:
Nettikauppa perui tilauksen ja asiakas suuttui – olisiko 79 % alennus ”pitänyt tietää” kirjoitusvirheeksi? Näin Kuluttajariitalautakunta päätti
Ja nythän ei ole kyse edes mistään alennuksesta tai muustakaan. Hinta oli ihan normaalia tasoa, jotkut kaupat ovat nostaneet hintoja, jotkut eivät, eli normaali kilpailutilanne kaupoilla. Tilaus kuitenkin peruttiin tekaistuin perustein voitontavoittelutarkoituksessa, minun mielestäni.
Katsotaan, riittääkö reklamaatio vai tarvitaanko lautakuntaa avuksi.