NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 296
Punaisen leirin benchien ja katuhintojen julkitulon ja varsinkin noiden customeiden 900+ uumoiltujen hintojen jälkeen on pakko todeta, että näiden karkeloiden toistaiseksi tyhjin arpa 3080 TUF non oc alkuperäiseen 739 € hintaan on silti se, josta eniten tulee irtoamaan vastinetta rahoille. Ilo se on pienikin ilo tässä ketjussa jo pari kuukautta ilman korttia puljanneille.
Juuri näin. Tämä launch oli itelle ainakin ihan hyvä muistutus siitä, että kiire on huono tekosyy kirittää hinnat tappiin. En tue hintojen kirittämistä.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Laitoin hyvästit nahkatakki miehen tuotteille. Tilasin julkkaripäivänä eli 17.9.2020 tjsp... pitäköön tunkkinsa.


***tu unohdin viestiini laittaa että olihan mulla ihan GTX1080 myös julkkarista ostettuna...
Tämä evga oli karmea virhe kyllä ja non oc mallit tällä kertaa...no ei siinä..ei kun kohti uusia pettymyksiä ja uutta matoa koukkuun.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
51
Laitoin hyvästit nahkatakki miehen tuotteille. Tilasin julkkaripäivänä eli 17.9.2020 tjsp... pitäköön tunkkinsa.


***tu unohdin viestiini laittaa että olihan mulla ihan GTX1080 myös julkkarista ostettuna...
Onhan noita EVGA 3080 FTW3 Ultria tällekin foorumille ainakin kolmelle valunut. Joku ystävällinen kirjoitti 27.10 että Gigantilla näyttäisi EVGAa saapuvan varastoon 3.11. Mulla esim oli kolme tilausta julkaisupäivänä, MSI Trio Jimmsiltä ja pari muuta Gigantilta, yksi Proshopilta. Ajattelin, ettei tässä mitään menetä jos katsoo tuon Gigantin EVGA-arvan. Sieltähän se sitten tuli, kävin noutamassa 4.11. Muut tuosta tilanneet saivat omansa 3.11 käsittääkseni. Tämän jälkeen on Gigantille tullut myyntiin pari erää EVGAa lisää, ja niistäkin eristä on saapumisilmoituksia lähetetty. Noita Gigantin eriä kannattaa silmäillä, jos haluaa EVGAn nopeasti itselleen.

Täysin arpapeliä ollut nuo saatavuudet. Se nyt vaan on huonoa tuuria, että juuri se tietty malli minkä tilasit ei Jimmsille tulekaan lähiaikoina. Ei ole helppoa monilla muillakaan, esim Proshopin julkaisupäivän Gigabyte 3080 Aorus Extremen tilaajilla. Niitä nyt ilmeisesti ensimmäinen kappale tulossa tälle foorumille. Itse peruutin tuon tilauksen, vaikka toi olisi ollut ehkä kiinnostavin kortti.

Jimmsin saatavuudet ovat kuitenkin olleet melko hyvät verrattuna esim paljon parjattuun Giganttiin. Itsekin kirosin Giganttia tottakai, mutta en enää kun sainkin kortin. Gigantti jopa yllätti positiivisesti.

AMD saatavuudet ovat luultavasti yhtä heikot kuin Nvidian, joten onnea odotukseen, jos nyt Nvidian hylkäsit.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
2
Iltaa. Piti oikein rekisteröityä, niin pääsee tositeolla odottamaan korttiaan.

Viimeisen kuukauden olen tätä palstaa päivittäin lukenut, hienoa nähdä jo korttien hiukan liikkuvan. Oma tilaus tehty jimmsiin vasta 12.10. (TUF OC 3080), joten vähintään se 1-2kk vielä tässä mukana pyöritään!
 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
25
Nyt on tullut vahvistus sille, että Gigantti on toimittanut ensimmäiset TUF OC 3080 kortit keskeltä jonoa. 8.10 tilannut ja 10.10 tilannut vahvisti tänään saaneensa kortin ja parina viime päivänä pari 9.10 tilannutta ilmoitteli, että on saanut seurantatunnuksen.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 060
2kk jälkeen Proshopille toimitettu 1075 x 3080 korttia, ja jäljellä on 2991 asiakasta odottamassa korttia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
979
Nyt on tullut vahvistus sille, että Gigantti on toimittanut ensimmäiset TUF OC 3080 kortit keskeltä jonoa. 8.10 tilannut ja 10.10 tilannut vahvisti tänään saaneensa kortin ja parina viime päivänä pari 9.10 tilannutta ilmoitteli, että on saanut seurantatunnuksen.
En tiedä onko vaikutusta, mutta noi on toimitettu "Elgiganten" toimesta (Joka taitaa olla emoyhtiö Gigantille). Voipi olla että on omat toimitukset/jonot noilla.

Jokatapauksessa, haista vittu meininkiä ja meni peruutukseen oma MSI 3080 Gigantilta. Ihan sama vaikka tulisi ennen non-OC TUFia, muttei huvita kyseistä firmaa tukea.
 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
25
En tiedä onko vaikutusta, mutta noi on toimitettu "Elgiganten" toimesta (Joka taitaa olla emoyhtiö Gigantille). Voipi olla että on omat toimitukset/jonot noilla.

Jokatapauksessa, haista vittu meininkiä ja meni peruutukseen oma MSI 3080 Gigantilta. Ihan sama vaikka tulisi ennen non-OC TUFia, muttei huvita kyseistä firmaa tukea.
Oma veikkaus on, että kyseessä on yksi ja sama jono. Tai sitten molemmat jonot on alettu purkamaan suunnilleen saman päivämäärän tilauksista.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
33
Itse harkitsin jo siirtymistä punaiseen tiimiin, mutta ihan yhtä tyhjiä arpoja olisi ollut sielläkin.

Mitä mieltä EVGA FTW ULTRA:n saaneet ovat olleet kortista? Tällä hetkellä odotetuin noista tyhjistä arvoista.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
22
Saapi nähdä kerkiääkö jouluksi Proshopista klo 16:58 tilattu TUF OC 3080 :hmm:. Tilauksen tila on pysynyt samana tilauspäivästä asti, eli "Tilattu X".
Ilmeisesti kumminkin kaikki ensimmäisen puolen tunnin aikana tilatut kortit on jo lähetetty?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 251
Itse harkitsin jo siirtymistä punaiseen tiimiin, mutta ihan yhtä tyhjiä arpoja olisi ollut sielläkin.

Mitä mieltä EVGA FTW ULTRA:n saaneet ovat olleet kortista? Tällä hetkellä odotetuin noista tyhjistä arvoista.
Tuosta kortista on PCB-arvio GN:n (Buildzoidin) toimesta. Vähän olivat pettyneitä hintaan nähden.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
28
Löytyykö ketään Multitronicista non-OC 3080 TUF:in saanutta vielä? 9.10 tilattu ja yksi kusisimmista arvoista mahtaa olla kyseessä.

Jokerina PNY 3080 XLR8 Jimmsiltä ja niidenkään liikkuvuudesta ei löydy paljoa infoa.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
26
Löytyykö ketään Multitronicista non-OC 3080 TUF:in saanutta vielä? 9.10 tilattu ja yksi kusisimmista arvoista mahtaa olla kyseessä.

Jokerina PNY 3080 XLR8 Jimmsiltä ja niidenkään liikkuvuudesta ei löydy paljoa infoa.
Meikäläisellä sama 3080 TUF non-OC Multitronicista ja tilausvahvistus saatu 17.9. klo 16:00:52. Ei näy korttia vielä eli alkaa olla aika tyhjä arpa tämä :sleep:
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Proshop on ilmeisesti listannut Gigabyte Eagle non-OC:n ihan hiljattain, koska tilauksia on sisässä vasta 1 kpl. Tulossa ei tosin vahvistetusti ole vielä yhtään korttia, mutta ainakin tuossa voisi päästä jonon keulille ja tuurilla saada kortin verrattain nopeastikin.

e. RTX 3080:sta oli kyse
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
184
Tää meni hyvin. Alkoi maistumaan puulta odottelu, ja ostin toiselta käyttäjältä listahintaan 3080 kortin. Nyt samana päivänä Jimms sit päätti lähettää julkkarista tilatun kortin. :D

Noh, laitan sit kaverille toisen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
14
Proshop on ilmeisesti listannut Gigabyte Eagle non-OC:n ihan hiljattain, koska tilauksia on sisässä vasta 1 kpl. Tulossa ei tosin vahvistetusti ole vielä yhtään korttia, mutta ainakin tuossa voisi päästä jonon keulille ja tuurilla saada kortin verrattain nopeastikin.

e. RTX 3080:sta oli kyse
Kyllä se jo marraskuun alussa oli listattu ja viime viikolla saivat varastoon ainakin muutamia kappaleita. Maanantaina saapui tänne postissa. En tiedä sitten miksi silti näyttää nollaa vastaanotettujen korttien sarake.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 922
Päivitän hieman mun Gigantin EVGA:n tilannetta eli ei ole mitään päivitettävää! Yöllä tosiaan tuli mh:n seurantatunnus ja Klarnan laskukin tuli sähköpostitse, mutta kortti ei ole edes saapunut kuljetukseen. Toivottavasti nyt tulee viikonlopuksi jos nyt tulee ollenkaan.
Nyt näkyy ainakin postin seurannassa. Toimitusarvio perjantaina :thumbsup:
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
249
Onko vielä kukaan saanut näitä Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming -näytönohjain Telialta? Tai onko edes kuulunut mitään? Jos ei jouluksi tule niin voisi peruuttaa ja katsoa sitten RTX 3080 ti kortteja ensi vuoden puolella.
Nyt loppu kuustahan noita piti tulla ja joulukuun alusta seuraava erä. Itelle lupailivat joulukuun alusta.. saa nähdä.

Alkaa kohta itellääki kallistumaan 3080ti puolelle.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
245
Onko kellään tullut mitään tietoa, milloin näitä kortteja ruvetaan toimittaa muuallakin, kuin suomessa? Julkasu vissii pitäis olla näill näppäimillä marraskuun puolessa välissä.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
56
Viimeisen aukiolotunnin aikana ehdin vielä hakea 17.9. klo 18:35 tilatun 3080 TUF OC:ni Pirkkalan Verkkokaupasta. Sen kunniaksi kuvakollaasi. Rinnalla poseeraava hyvin palvellut GTX 1080 pääsee hiljakseen uuteen kotiin. Tsemppiä vielä odottaville!

20201119_002001.jpg
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
177
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Onko joku löytänyt Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER kortille pituutta? Katselin vaihtoehdoksi kun ei palittiakaan kuulu.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
177
Yllätys että noita Zotacin paskakortteja laitetaan myyntiin.
Ootko itse päässyt kokeilemaan vai mistä moinen mielipide? Tämän kanssa ei ole mitään ongelmia. Pirun hiljainen, ainakin vanhaan 1080 ti strixiin verrattuna. Lämmöt pysyy alhaalla, zombia äsken 58 roundia ja pyöri siinä 64 asteessa kokoajan. Ei mitään ajuriongelmia eikä kaatuile. Saa tulla paikanpäälle tarkistamaan tilanteen jos haluaa. Itse vaihdan vain koska ostin amdn 6800xt tänään Jimssiltä.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Ootko itse päässyt kokeilemaan vai mistä moinen mielipide? Tämän kanssa ei ole mitään ongelmia. Pirun hiljainen, ainakin vanhaan 1080 ti strixiin verrattuna. Lämmöt pysyy alhaalla, zombia äsken 58 roundia ja pyöri siinä 64 asteessa kokoajan. Ei mitään ajuriongelmia eikä kaatuile. Saa tulla paikanpäälle tarkistamaan tilanteen jos haluaa. Itse vaihdan vain koska ostin amdn 6800xt tänään Jimssiltä.
Tuo zotac on monen mielestä se viimeinen vaihtoehto. Jos sitäkään. Ei siinä, jos ei paremmasta tiedä niin varmasti ihan passeli kortti. Esim itselläni olisi ollut mahdollisuus tilata tuo zotacin kortti näin matti myöhäisenä, mutta jätin väliin. Mielummin hankkii laadukkaan näytönohjaimen vaikka joutuu vähän odottamaan. Jos olen oikein käsittänyt niin juuri noissa zotaceissa laatu on huonoin ja power limit alhainen jne. Ei mikään paras näyttisvalinta. Jos se on kerta pirun hyvä näyttis niin miksi ihmeessä vaihtaa saman tason amd korttiin, jossa esim säteenseuranta on huonompi? Niin ja, ei niitä ajurionglemia millään nvidian korteilla oikein ole.

Edit: tuossa kerrotaan myös kuinka huono tuo zotacin kortti oikein on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
979
Ootko itse päässyt kokeilemaan vai mistä moinen mielipide? Tämän kanssa ei ole mitään ongelmia. Pirun hiljainen, ainakin vanhaan 1080 ti strixiin verrattuna. Lämmöt pysyy alhaalla, zombia äsken 58 roundia ja pyöri siinä 64 asteessa kokoajan. Ei mitään ajuriongelmia eikä kaatuile. Saa tulla paikanpäälle tarkistamaan tilanteen jos haluaa. Itse vaihdan vain koska ostin amdn 6800xt tänään Jimssiltä.
- r/ZOTAC

- r/ZOTAC - Comment by u/Z_staff on ”3080 Trinity - 1-3% Behind FE” (Zotac itse myöntää että paskakortti)

- (Ensimmäisen minuutin kohdalla kiteyttää jo paljon)
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Näin toimii Gagantti PS5:n kanssa:


Miksi ei samaa kohtelua rajummista myöhästymisistä kärsineille? Minä vaan kysyn.
Varmaan PS5 ostajakunnassa on enemmän niitä farmariautoperheitä jotka käytvät Gigantissa useamminkin pyörimässä ja joille myyjät saavat helposti bundlattua mukaan kaikenlaista turhaa paskaa. Isälle uusi kotiteatterisetti, pojalle pelikonsoli, äidille ja siskolle digitaalinen tamppooniteline, koiralle Bluetooth purulelu jne. Sitten juuri ennen kassaa myyjä laittaa vielä mukaan jonkun Philips Hue RGB lamppusetin ja geneerisen Googlen puhuvan kajarin ohjaamaan niitä. Kaikkiin toki vielä Gigantin omat vakuutukset kaupan päälle ja sitten ensiviikolla pakastin ostoksille. :tup:

Masentunut io-tech nörtti taas kuormittaa asiakaspalvelua jatkuvilla kysymyksillä "missä se vitun kortti on" ja sitten lopulta kortin saatuaan katoaa pariksi vuodeksi ja myyjän katteet on läpikuultavan ohuita. :tdown:
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 428
Edit väärä ketju.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Joo laitoin tuohon Amp:iin ensimmäisenä tilauksen sisään, mutta pienen tutkailun jälkeen taitaakin olla vain trinity hienommalla rgb:llä.

340w powerlimit ja 2 virtaliitintä.

Seuraavana jonossa tuffiin jimmssillä, joten tämä taitaa mennä suoraan peruutukseen.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 963
Joo laitoin tuohon Amp:iin ensimmäisenä tilauksen sisään, mutta pienen tutkailun jälkeen taitaakin olla vain trinity hienommalla rgb:llä.

340w powerlimit ja 2 virtaliitintä.

Seuraavana jonossa tuffiin jimmssillä, joten tämä taitaa mennä suoraan peruutukseen.
Täällä ollaan kovasti huolissaan jos power limit onkin 340w 450w:n sijaan. Kuitenkin 3080:n kellotushyöty on varsin olematonta ja suuremmat power limiitit ovat aiheuttaneet monelle virtalähteelle ongelmia. Ajattelen siis, että ihan perus Zotac Trinitykin on varsin kelpo 3080 (kuin tietenkin myös FE) ja ihmettelen kortin turhaa dissausta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 692
Viestejä
4 276 366
Jäsenet
71 518
Uusin jäsen
Mäkkäri90

Hinta.fi

Ylös Bottom