NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Joutuuko Battlefieldissä heittämään DX12 asetuksen päälle ,sehän stutteroi ihan hulluna kaikilla korteilla ja jos framet raytracingillä vielä entisestään laskee alemmas ,ni voi voi.

Battlefield foorumeilta lueskelin että DX12 sai myös päivityksen ja toimii nyt ilman stutterointia. ja joo, DX12 pitänee olla päällä DXR:n kanssa.
 
Miltä peli näyttää RTX ON vs RTX OFF? Jos vain heijastukset muuttuvat, niin huomaako sitä edes pelatessa?
Voisin tallentaa pätkän RTX ON vs RTX OFF tuossa yksinpelissä niin näkee just saman pätkän. Kortti ei ainakaan nopealla vilkaisulla iske powerlimittiä päälle vaan rullaa tasaisesti 2055MHz.
Joutuuko Battlefieldissä heittämään DX12 asetuksen päälle ,sehän stutteroi ihan hulluna kaikilla korteilla ja jos framet raytracingillä vielä entisestään laskee alemmas ,ni voi voi.
Eikös tuo ole yksinomaan DX12 ominaisuus?:think:

Edit: Jahas, tullut uusi ajurikin, asennellaanpas se nyt ensiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Battlefield foorumeilta lueskelin että DX12 sai myös päivityksen ja toimii nyt ilman stutterointia. ja joo, DX12 pitänee olla päällä DXR:n kanssa.

Hyvä ,et saivat päivityksen näin äkkiä tehtyä. Joo ,DXR kuulunee dx12 featureihin.

Mielenkiintoista kyllä kattoa ,kun tulee screenshotteja eri DXR tasoista ja Benchmarkkia päälle.
 
Rehellisesti sanottuna tuossa yksinpelipätkässä jonka nauhoitin eroa ei käytännössä huomaa muussa, kuin YLI puolittuneessa FPS:ssä.:rofl: Täytyy katsella jokin paikka jossa DXR erottuisi paremmin.

Bäfä tukee vain RTX heijastuksia. Katso jotain lasipintaa tai ikkunaa. Mm. varjot tehdään ihan normitekniikalla.
 
Ei nyt vielä heitetä kirvestä jordaniaan, kuitenkin vasta eka peli ja versio joka tukee edes jotenkin RTX, todennäköisesti tulevissa peleissä tulee olemaan enemmän ja paremmat RT ominaisuudet. (Tai näin toivon ettei nyt mennyt hupiin 550€:) )
 
Tuossa turha vertailu, jos näette jotain eroa niin kertokaa.:rofl: Edit: Täytyy laatua parantaa, hidas netti niin laitoin hieman heikommalla laadulla.

 
Tuossa turha vertailu, jos näette jotain eroa niin kertokaa.:rofl: Edit: Täytyy laatua parantaa, hidas netti niin laitoin hieman heikommalla laadulla.



Älä katso suoraan niitä objekteja joiden heijastuksia on tarkoitus tutkia. RT:n idea on se, että objektin ei tarvitse olla ruudulla ja silti sen heijastus voidaan piirtää. Esim. kun räjäytät kranaatin, niin käännä katse pois kranaatin räjähdyksestä ja katso vain heijastavaa pintaa.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Älä katso suoraan niitä objekteja joiden heijastuksia on tarkoitus tutkia. RT:n idea on se, että objektin ei tarvitse olla ruudulla ja silti sen heijastus voidaan piirtää. Esim. kun räjäytät kranaatin, niin käännä katse pois kranaatin räjähdyksestä ja katso vain heijastavaa pintaa.
Aika vaikea hahmottaa tuota DRX:ää selvästi ainakin noissa kohdissa joita testailin ja suorituskyky laskee suhteessa hyötyyn aivan liikaa. Joissain kohdissa kun valoja on joka puolella fps laskee jopa alle 30, jolloin ei ole enää mukavaa edes G-Syncin kanssa.:tdown: Ensituntumalta Ei jatkoon.

Edit: Hardwareluxx näemmä julkaissut jo testejä:
Erste Ray-Tracing-Benchmarks: Battlefield V mit DXR im Test - Hardwareluxx
 
Viimeksi muokattu:
Aika vaikea tuota on selvästi hahmottaa DRX:ää ainakin noissa kohdissa joita testailin ja suorituskyky laskee suhteessa hyötyyn aivan liikaa. Joissain kohdissa kun valoja on joka puolella fps laskee jopa alle 30, jolloin ei ole enää mukavaa edes G-Syncin kanssa.:tdown: Ensituntumalta Ei jatkoon.

Edit: Hardwareluxx näemmä julkaissut jo testejä:
Erste Ray-Tracing-Benchmarks: Battlefield V mit DXR im Test - Hardwareluxx

Koita esim rotterdamissa talon sisällä kattella, varsinki se hieno talo missä lippu B.
 
RTX ON battlefieldissa 3440x1440 tarkkuudella kaikki ultralla moninpelissä keskimäärin jotain 50fps mikä on yllättävän hyvä. Miinuspuolena ekoissa testeissä kriittisissä kohdissa hyytyi pari kertaa josta koitui nopea kuolema ukolleni. Heijastuksia en oikein saanut kokeiltua muutakuin auton taustapeilissä näkyi käteni. Naamaa en saanut siihen millään ängettyä. Paria eri kenttää kokeilin ja suht sama perffi. GPU usage suht kokoajan 99%, CPU usage pyöri jossain 50-60%. MSI RTX 2080 Ti gaming x trio vakiona, 8700K 5GHz.

Kokeilin yksistään DX12 pelaamistakin ja smoothi on, ei enempää pätki kuin DX11.
 
RTX ON battlefieldissa 3440x1440 tarkkuudella kaikki ultralla moninpelissä keskimäärin jotain 50fps mikä on yllättävän hyvä. Miinuspuolena ekoissa testeissä kriittisissä kohdissa hyytyi pari kertaa josta koitui nopea kuolema ukolleni. Heijastuksia en oikein saanut kokeiltua muutakuin auton taustapeilissä näkyi käteni. Naamaa en saanut siihen millään ängettyä. Paria eri kenttää kokeilin ja suht sama perffi. GPU usage suht kokoajan 99%, CPU usage pyöri jossain 50-60%. MSI RTX 2080 Ti gaming x trio vakiona, 8700K 5GHz.

Kokeilin yksistään DX12 pelaamistakin ja smoothi on, ei enempää pätki kuin DX11.
Niin keskimäärin, mutta ongelmaksi muodostuu ne kohdat kun fps tippuu sinne 30 lukemiin.:darra: Eipä tullut kokeiltua laskea tuota DRX-tasoa, mutta jos sitä on vaikea erottaa Ultralla niin tuskin sitä kannattaa juuri laskea vaan ottaa suorilta kokonaan pois.
 
Niin keskimäärin, mutta ongelmaksi muodostuu ne kohdat kun fps tippuu sinne 30 lukemiin.:darra: Eipä tullut kokeiltua laskea tuota DRX-tasoa, mutta jos sitä on vaikea erottaa Ultralla niin tuskin sitä kannattaa juuri laskea vaan ottaa suorilta kokonaan pois.

Jep, jätin DXR:n kasvamaan. Ei oikein voi sietää niitä notkahduksia juuri siinä kohtaa kun sua tulee vihulainen vastaan pahat mielessä.
Jos löydän jostain kentästä kivan peilin, voin aktivoida DXR:n hetkeksi.
 
Jep, jätin DXR:n kasvamaan. Ei oikein voi sietää niitä notkahduksia juuri siinä kohtaa kun sua tulee vihulainen vastaan pahat mielessä.
Jos löydän jostain kentästä kivan peilin, voin aktivoida DXR:n hetkeksi.
Juuh voin kuvitella että peleihin tuo ei välttis ole vielä valmis...
Ittellä kiinnostaa nähdä minkälaiseen suorituskykyyn RTX pääsee raytracingin kanssa Autodeskin Cad tuotteissa...
Kerta 3D mallinnuksessa jossa pitää asiakkaalle tehdä malli niin tuolla on mahdollisuus nopeuttaa renderöintiä huomattavasti...
 

Kivat FPS:t, 2080 Ti:n hintaa huomioiden. High on hitaampi kuin Ultra, RTX ei toimi NVLinkissä jne.. :kahvi:

2160.png


"DirectX 12, a rendering mode that experiences some stuttering in Battlefield 5, something that was present even in BF1, and that the developer has been unable to completely fix."
 
Mitä nyt testatailin Rotterdamissa 1440p et peilailin itteeni autossa nii dxr ultra vs low ei loppujen lopuks paljoa eroa.
Low:lla paljo isompi fps vaan.
Muillakaan asetuksilla ei näytä paljoo olevan väliä jos dxr päällä.

Kivan näköstä kyllä kun esim. ammuskelee auton vieressä niin näkyy ne suuliekit jne siitä auton kyljestä.
Yksinpelin vois noi päällä vetää ja moninpeliin taas sit perus tryhard asetukset :rofl:
 
Kivat FPS:t, 2080 Ti:n hinnan huomioiden. High on hitaampi kuin Ultra jne.. :kahvi:

2160.png


"DirectX 12, a rendering mode that experiences some stuttering in Battlefield 5, something that was present even in BF1, and that the developer has been unable to completely fix."
Tuossapas se lainauksessa tulikin miksi ei kannata vetää lopullista johtopäätöstä jo valmiiksi bugisen pelin perusteella, mutta eipä ne ennakot Tomb Raiderin osalta lupaa juuri parempaa, mutta katsotaan. Noh tämä RTX/DXR olikin vain extraa, DLSS:lle annoin enemmän arvoa, mutta eipä sekään ole olennainen kun suorituskykyä riittää ilman sitäkin:comp2:.:kahvi:
 
Tuossapas se lainauksessa tulikin miksi ei kannata vetää lopullista johtopäätöstä jo valmiiksi bugisen pelin perusteella, mutta eipä ne ennakot Tomb Raiderin osalta lupaa juuri parempaa, mutta katsotaan. Noh tämä RTX/DXR olikin vain extraa, DLSS:lle annoin enemmän arvoa, mutta eipä sekään ole olennainen kun suorituskykyä riittää ilman sitäkin:comp2:.:kahvi:

Vahva ”ehkä” että muutkin pelit tulevat olemaan jotain tuollaista. :)

Kunpa saisi 2080 Ti:n ilman RTX-pasketta (tai jopa DLSSää) ja niiden lisähintaa.
 
Olikos BFV:ssä muuta RTX-karkkia kuin heijastukset? Muistaakseni jostain luin, että DLSS olisi sittenkin tulossa - juurikin siksi, että saisi suorituskykyä paremmaksi.
Jos haluat DLSS:n tuoman suorituskyvyn ja kuvanlaadun jo nyt, niin pistä renderscale ~80%.
 
Lastenkengissähän tää vielä selkeästi on. Kyllähän tossa Asmolan videossa omasta mielestä RTX päällä näyttää noi lätäköt paremmilta, mutta siihenpä se oikeastaan jääkin. Skipataan tää generaatio nyt toistaseks, vaikea perustella itelle miks maksaa ominaisuuksista joita ei voi vielä tässä vaiheessa mukavasti käyttää haluamillaan asetuksilla, varsinkin kun pelienkin tuki on suhteellinen puutteellinen ja buginen, tosin yhden pelin otannalla tätäkään on vaikea lähteä suuremmin analysoimaan, mutta kuten mainittu niin ei ton Tomb Raiderinkaan RTX-setit sen parempaa vaikutelmaa oo luonut :btooth:
 
Kunpa saisi 2080 Ti:n ilman RTX-pasketta (tai jopa DLSSää) ja niiden lisähintaa.
Ei taida tapahtua ennen kuin AMD saa tehtyä näissä kovemmissa luokissa oikeasti kilpailukykyisiä kortteja :dead:

Huomenna nähdään mitenkä oma 2080tiitinen pelittää. Mulla oli Palitin GamingPro OC tilauksessa yli kuukauden mutta mitään tietoa ei saapumisajasta. Toissapäivänä katoin että Jimms oli saanu non-oc kortteja varastoon niin aspa vaihtoi sen mulle ja siellä on paketti nyt postissa odottelemassa. Nyt kun kortin hinta on tolleinsa sen lähemmäs puolitoista tonttua niin taidan ajella vakiona ja vakiojäähyllä ainakin viikon-pari ennen kuin isken vesille. Toki blokki on jo mukana mutta pakko varmistaa ettei itellä ole noita paskamuistiartifakteja tms
 
Lastenkengissähän tää vielä selkeästi on. Kyllähän tossa Asmolan videossa omasta mielestä RTX päällä näyttää noi lätäköt paremmilta, mutta siihenpä se oikeastaan jääkin. Skipataan tää generaatio nyt toistaseks, vaikea perustella itelle miks maksaa ominaisuuksista joita ei voi vielä tässä vaiheessa mukavasti käyttää haluamillaan asetuksilla, varsinkin kun pelienkin tuki on suhteellinen puutteellinen ja buginen, tosin yhden pelin otannalla tätäkään on vaikea lähteä suuremmin analysoimaan, mutta kuten mainittu niin ei ton Tomb Raiderinkaan RTX-setit sen parempaa vaikutelmaa oo luonut :btooth:
Siinäpäs se heikko kohta onkin, kun eroa joutuu etsimällä etsimään samalla kun suorituskyky puolittuu.:tdown: Olisi saaneet tunkea Cuda-coreja noiden RT-corejenkin tilalle niin ois saatu raakaa suorituskykyä heti kerralla.:joy:
 
Näiden BF5-tulosten perusteella medium-RTX-efektit + 2560x1080 -reso saattaisi vielä pysyä 2080:llä 60 fps:n korvilla. Battlefield ei enää jaksa kiinnostaa (kyllästyin pelisarjaan jo BF4:n kohdalla), mutta jos Metro: Exodus pyörähtäisi suurinpiirtein samalla nopeudella, niin saattaisin olla jopa jossakin määrin tyytyväinen, sillä tavalla haalean etäisen välinpitämättömästi, ainakin melkein.
 
Näiden BF5-tulosten perusteella medium-RTX-efektit + 2560x1080 -reso saattaisi vielä pysyä 2080:llä 60 fps:n korvilla. Battlefield ei enää jaksa kiinnostaa (kyllästyin pelisarjaan jo BF4:n kohdalla), mutta jos Metro: Exodus pyörähtäisi suurinpiirtein samalla nopeudella, niin saattaisin olla jopa jossakin määrin tyytyväinen, sillä tavalla haalean etäisen välinpitämättömästi, ainakin melkein.
Jaa että tässä pitää alkaa näyttöä vielä downgradettamaan että saa kaikki herkut päälle....
 
On se kyl kieltämättä raaka peli ranualla toi DXR frameratelle.
RTX kortit norkkusetissä tehokkaita ,mutta DXR päällä täytyy 1080p tai alempi ottaa käyttöön ,2080ti rajoilla.
Isoon resoon 1440p-> tottuneelle aikamoinen downgrade ja pitää pyörittää alle natiiviresolla ,mikä vielä huonontaa kuvanlaatua.
Aliasing,shimmering sun muut tulee taas ongelmaksi ja niistä tarttis päästä eroon jotenkin.
Oisko DLSS tässä kohtaa se pelastava/helpottava tekijä ,kunhan hommat kehittyy.

On näitä kasvukipuja tullut nähtyä ennenkin 3dfx Voodoo 1 ajoista alkaen. Jonkun se täytyy peli avata ,tai mitään ei tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Hehe, ei nyt ehkä niin huonosta AA:sta kyse. Paremman näköinen kuin TAA näkemistäni vertailuista.
Tässä on vertailua ja tuo DLSS synnyttää aika paljon sahalaitoja ja shimmeringiä (8:59 kohdassa huomaa hyvin).


"4K" DLSS on oikeasti 1440p ja sen huomaa siitä miten pienet yksityiskohdat alkaa vilkkumaan kun kamera liikkuu hitaasti.
 
Gigantin evga 2080 ti xc ultra:n toimitusaika siirty 13. Joulukuuta, laitoimpas sitte tulemaan asuksen 2080 ti dual oc:n proshopista.

Onkos porukalla kokemusta kyseisestä kortista, että käykö niin kuumana ku jokkut sanoo ja onko kukaan laitellu vesille ja järeempää biosia sisään?
 
Jos haluat DLSS:n tuoman suorituskyvyn ja kuvanlaadun jo nyt, niin pistä renderscale ~80%.
Siis minähän tulen käyttämään pelkästään DLSS2X:ää, mikä on vain supersamplausta, ei pienemmästä resosta taiottua kuvaa suuremmalle resolle :cigar2:
 
Gigantin evga 2080 ti xc ultra:n toimitusaika siirty 13. Joulukuuta

Jahas, niimpäs näköjään teki. Taitaa olla aika perua tilaus ja odottaa Komplettin Strixiä vaikka hautaan asti. Turhauttavaa kun Gigantti koko ajan siirtää viime hetkellä eikä sano suoraan että eivät ole varmoja koska tulee. :shifty:
 
Vertailuja eri asetusten väliltä:



Varsin turha ominaisuus näin hitailla korteilla.

Aika surulliset tulokset omaan silmään. 10 vuotta kehitetty ray tracingiä, ja tässä tulos. Noh, ei onneksi ole pakko käyttää..
 
Aika surulliset tulokset omaan silmään. 10 vuotta kehitetty ray tracingiä, ja tässä tulos. Noh, ei onneksi ole pakko käyttää..

Jännä kattella ku jengi käyttäytyy niinku yhden jo ennen RTX:ää DX12:lla pahasti bugittavan pelin ensimmäinen iteraatio uusilla korteilla ja raakileajureilla on SE TULOS joka määrittää kaiken jatkon kyseisen ominaisuuden käyttäjille :confused:
 
Jännä kattella ku jengi käyttäytyy niinku yhden jo ennen RTX:ää DX12:lla pahasti bugittavan pelin ensimmäinen iteraatio uusilla korteilla ja raakileajureilla on SE TULOS joka määrittää kaiken jatkon kyseisen ominaisuuden käyttäjille :confused:
Ei nyt kokonaisuutta voi tietenkään yhden pelin perusteella sanoa, mutta näyttää pahasti siltä että tuskin nuo fps:ät muissakaan peleissä kovin korkealla tulee olemaan. Mutta toivotaan, että saavat toimimaan paremmin!
 
Jännä kattella ku jengi käyttäytyy niinku yhden jo ennen RTX:ää DX12:lla pahasti bugittavan pelin ensimmäinen iteraatio uusilla korteilla ja raakileajureilla on SE TULOS joka määrittää kaiken jatkon kyseisen ominaisuuden käyttäjille :confused:
Ihan yhtä jännää oli katsoa NVIDIA:n RTX-hehkutusta ilman konkreettista FPS-näyttöä. :rolleyes: Kannattaa kuitenkin muistaa että DICE on viilaillut Frostbitea jo vuosia, joten kyse ei ole mistään kesähessujen koodaamasta pelimoottorista. RTX on varmasti lastenkengissä, mutta niin näyttäisi olevan myös itse näyttiksetkin.

Eiköhän se totuus ole siinä ettei nykyisten RTX-korttien Tensor coreiden määrä yksinkertaisesti riitä pyörittämään RayTracingia siedettävillä FPS:lla. Toki kehittäjät voivat helpottaa NIVIDA:n myyntiporukan elämää käyttämällä sitä maltillisesti, mutta riittääkö se perustelemaan korttien hinnoittelun?
 
Ei nyt kokonaisuutta voi tietenkään yhden pelin perusteella sanoa, mutta näyttää pahasti siltä että tuskin nuo fps:ät muissakaan peleissä kovin korkealla tulee olemaan. Mutta toivotaan, että saavat toimimaan paremmin!

Näinpä juuri, eiköhän ne viilaile tuota eteenpäin, varmasti jokainen vähänkään markkinoinnista ymmärtävä tajuaa mikä on porukalla ostohinku tommosten tulosten jälkeen VS se että hommat toimis sulavasti kun kattoo mitä nää vehkeet maksaa :dead:
 
Tuota RTX:n käyttöä ei kyllä edistä tuon DX12:n huonous. En ole pelannut yhtään peliä, joka toimisi sillä paremmin tai näyttäisi erilaiselta. Eikun olen! Deus Ex: Mankind Divided pyöri DX12:lla yksi fps paremmin ja kärsi grafiikkavirheistä :D
 
miten mä muistan julkaisun aikaan jutun tuosta dice bfv:stä et sen dxr -viritys olisi osittain cpu:lla tehtynä, eikä täysin rt ja tensor -coreilla niinkuin se on nvidialla ollut tarkoitus tehdä. en nyt mobiilina jaksa kaivaa sitä haastattelua, mutta tämmöisen muistan hatarasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 414
Viestejä
4 507 025
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom