Postissa tuli Msi 2080 ti Duke. Muuten näyttäisi pelaavan hienosti kortti, mutta kortti tuottaa erikoisen sivuäänen kun tuulettimet pyörivät.
Ääni on staattinen sähköinen suhina, joka jyrää koneen muut äänet ja kuuluu toisella puolelle huonetta. Ääni ei ole tyypillistä coil whineä, jota tämäkin kortti pitää välillä. Sitä ei kyllä kotelon ulkopuolelle kuule.
Tosiaan tämä ääni tulee kortista vain jos tuulettimet pyörivät. Tuulettimien nopeudella ei ole mitään väliä, vaan suhina on staattista. Kun tuulettimet sammuvat niin tämä häviää. Itse tuulettimet ovat kyllä todella hiljaisia.
Osaisiko joku vinkata mistä tässä on kyse? Sen verta ärsyttävä ongelma, kun kortti muuten pelaa hyvin.
Tämähän on juuri sama ongelma, joka minulla on Gaming X Trion kanssa! Mulla kortti oli hiljaa noin viikon ja sen jälkeen alkoi pitää tuota suhinaa heti kun tuulettimet alkavat pyöriä. Muutoksen huomasi selvästi, koska tuulettimet olivat alussa äänettömät ja kuulin pelkän coil whinen.
Varmaan sitten takuuhommiksi menee, koska ei mullakaan ole tämä vika mihinkään kadonnut käytössä. Näissä kummassakin mallissa taitaa olla saman tyyppiset tuulettimet, joten on tuon varmaankin oltava laakerivika tms. En kyllä keksi miksi kortti muuten pitäisi tuollaista suhinaa.