NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 107
Juu juu, varmistin vain. Et nimittäin maininnut paljonko lämmöt ovat muuttuneet ja jollekin parin asteen heitto voi olla "korkeammat lämmöt". Tuo mikään ei ole muuttunut on myös aika klassikkolausahdus. Jatkuvasti tulee vastaan näitä, jotka sitten muistavat sisälämpötilan olevan monta astetta korkeampi, nostaneensa power limitin 120 prosenttiin, päivittäneensä ajurit sekä kortin biosin ja pelaavansa nyt näyttikselle raskaampia pelejä. Muuttujien on todella paljon.

Voihan se olla et vika on surkeita tahnoissa, mutta kuulostaa vain hassulta et tahnat olisivat kuivuneet näin nopeasti. Kannattaisi varmaan laittaa takuuseen jos lämmöt ovat nouseet parhaimmillaan 15 astetta ja olosuhteet eivät ole muuttuneet.
Alusta asti ollut kellotettuna, pelattu samoja pelejä jne. Ajurit päivitetty tietty aina kun uudet tulleet. Pitää olla yhteydessä takuun puoleen että mitä sanovat sieltä, jos vaikka saisi edes paremmin kulkevan yksilön tilalle. Ei nimittäin core kulje yhtään yli 2000mhz
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Alusta asti ollut kellotettuna, pelattu samoja pelejä jne. Ajurit päivitetty tietty aina kun uudet tulleet. Pitää olla yhteydessä takuun puoleen että mitä sanovat sieltä, jos vaikka saisi edes paremmin kulkevan yksilön tilalle. Ei nimittäin core kulje yhtään yli 2000mhz
Ilmeisesti Rikastajalla on ollut hyvin samanlainen tapaus EVGAn kortin kanssa:

Onko muilla EVGA 1070/1080 FTW omistajilla GPU lämpöongelmia? Oma 1080 FTW otti noin millisekunnissa 83c lämpöä kun murkkimarkin laitto pyörimään ja tuulettimet pärähti täysille ja lämpö pysyi silti ~80c tuntumassa. Sama pelatessakin esim. Hitmania, toki hieman alemmalla lämmöllä ~72-80. Kortti täysin vakiona, kokeiltu myös laittaa tuulettimet kokoajan 100% mutta lämpö pysyi silti korkealla.

Kotelossa hyvä ilmankierto, prosessori vesijäähdytetty. Kokeiltu myös koppa auki jne.

Noh, nyt sain tarpeekseni kun odottelen noita EVGA:n thermalmodin tyynyjä niin päätin purkaa kortin auki ja huomasin, että tahnat oli vaan kasa kuivaa paskaa jotenkin jäähyn ja kortin välissä. Putsaus ja uudet (vuosia vanha) MX-4 tahnat sisään.

Ensimmäinen pikanen testitulos 3Dmark fire strike extremeä:



Aikamoinen ero kun maks. lämmöt putosi 83 -> 62. Tämäkin siis täysin vakiona, kotelo auki kun en jaksanut heti kasata.

Hieman harmittaa kun en ottanu kuvaa ennen tahnojen vaihtoa vertailuksi.

Lähinnä kiinnostaa se, että onko muidenkin kortit vakiona ottanu kovat lämmöt ennenkuin on vaihtanu tahnoja tai jäähdytintä tms?
 

Rikastaja

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
73
Ilmeisesti Rikastajalla on ollut hyvin samanlainen tapaus EVGAn kortin kanssa:
Joo ja lämmöt pikkuhiljaa ton tahnanvaihdon jälkeen noussut takaisin entisiin lukemiin. Täytynee tilata vesiblocki ja backplate kunhan ehtii ja löytää motivaatiota.

Thermal mod -kamatkin tuli postissa mutta en ole niitäkään laittanut.

Vakiona tämä kortti boostaa maksimissaan 2012 mhz, murkkimarkkivakaana menny muistaakseni ~2050 mhz, sen jälkeen instacrash jos vielä nostaa. Siitä olenkin miettinyt että kannattaako blockiin investoida jos kulkuja ei saa yhtään sen enempää.. Vakioilla ajellu nyt toistaseks.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Mulla 1080 ACX malli menee ilmalla about 2025 mutta vesillä pysyy vakaasti 2100 ja markkeja ajanu 2126Mhz, mutta kortti on nyt takuuvaihdossa coilwhinen takia, saas nähä millanen tulee tilalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
2025 mhz menee itselläkin Asuksen Strix 1080 peleissä ilman volttien nostoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Harvemmin osunut itselle lotossa hyvin kulkevia kortteja, 980Ti:tä oli kaksin kappalein, Palit Super Jetstream ja MSI Lightning, ja edes tuota Lightningia en saanut vakaaksi yli maagisen 1500mhz haamurajan.

Siirryin sitten 1080:aan Ja taas Palit Superjet Streamiin, jota en saanut yli 2100mhz haamurajan. No jouduin takuupalauttamaan sen Palitin muista syistä, ja tilalle tuli MSI Gaming X. Tämä on kyllä ollut eri peli kulkupuoleltaan.

Ilmalla kulki 2156mhz vakaasti, ja nyttemmin kun kortti on vesillä, kulkuja riittää aina 2214mhz saakka, ja siinä tulee sellainen seinä vastaan että tämän kortin maksimit näillä volteilla on siinä. Kerrankin arpaonni suosi lotossa.

Pelikelloina pidän kuitenkin maltillisempaa 2139mhz:ia
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Palit jetstream 1070, 2063mhz,vakaana.Max 61c,Bf4.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Korkeita numeroita näille korteille saa mutta onko noista korkeammista kelloista oikeasti merkittävää hyötyä? Kuinka paljaan FPS kasvaa @Serke esim UHD-pelailussa?

Olen omankin Zotac GTX 1080 Amp! Extremen saanut vakiolla ilmajäähyllä ja ilman volttien nostoa kulkemaan yli 2100MHz mutta en huomannut merkittävää hyötyä tässä. Ihan vakionakin tuo kulkee parikymppiä alle 2100MHz ja tietenkin lämpöjen noustessa kellot vähän laskevat.

Joskus aikoinaan kun testasin kelloja niin 3DMarkissa coren hetkellinen maksiboosti (jonka 3DMark tallentaa) oli 2 139 MHz.
Todellisuudessa kellot tippuivat melkein heti ja testi menikin pääasiassa 2 126 Mhz kelloilla. Muisti taas kellotettuna 1 377 MHz eli 11 Ghz tai 5 500 Mhz. Miten se nyt kuuluukaan oikein ilmaista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Kuinka paljaan FPS kasvaa @Serke esim UHD-pelailussa?
Ei ole kokemusta UHD resoluutiosta, itsellä käytössä 1440p 144hz. mulla ei ole numeroita antaa, kun ei ole tullut tehtyä mitään empiiristä tutkimusta. Tietysti kaikkihan on aina kotiin päin, vaikkei mitään tajunnan räjäyttävää parannusta saisikaan
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
53
Ei ole kokemusta UHD resoluutiosta, itsellä käytössä 1440p 144hz. mulla ei ole numeroita antaa, kun ei ole tullut tehtyä mitään empiiristä tutkimusta. Tietysti kaikkihan on aina kotiin päin, vaikkei mitään tajunnan räjäyttävää parannusta saisikaan
Itse en mitään laajaa tutkimusta ole myöskään tehnyt, mutta sen verran olen 1440p:llä pelatessa kokeilemalla huomannut, että niissä peleissä joissa olen kellot jaksanut laittaa päälle, on FPS kasvanut karkeasti heitettynä noin 15 verran (+-5FPS). Testattuna Witcher3, BF1, Fallout4(tässä kyllä säädetty myös .cfg filejen kanssa, että FPS-lukon saa ylipäänsä auki), Rise of the Tomb Raider ja Batman AK.

Mitään massiivista boostia ei siis ole ollut havaittavissa Gtx1070 kortilla. Kelloista on tällä pascalilla ollut melkeinpä enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä useat pelaamani pelit eivät syystä tai toisesta edes siedä minkäänlaisia kelloja, Overwatch varmaan parhaana esimerkkinä. Tämä syynä miksen useimmiten edes pidä kelloja päällä nykyään. Pelkällä asiallisella ilmaviilennykselläkin kortti pyörittää tavaraa aivan hyvin vakiona @2012Mhz.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
54
Tulipa tastattua Unigine heaven benchmarkilla millaisia lämpöjä ja kelloja Asus Strix gtx1080 nostelee pitemmässä rasituksessa.

Vakiona
s6v.png


Normi pelikellot
mxt.png


Vielä isommat kellot, nämäki vakaat
mv3.png
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
15
Onko kellään tietoa, että onko tuo Asus Dual 1070 varmasti yhteensopiva yhdenkään aftermarket-jäähyn kanssa? Tähän malliin liittyvää infoa tuntuu olevan erittäin nihkeästi saatavilla.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
214
Prkl kun omassa 1070 kortissa tulee power limitti vastaan, ei pysty nostamaan kuin 105% asti.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Prkl kun omassa 1070 kortissa tulee power limitti vastaan, ei pysty nostamaan kuin 105% asti.
Se powerlimitti kun ei kerro mitään. Ensin pitää tietää kortin perus TDP.

Vai onko sinusta sama lopputulema 250x1.05 kuin 330x1.05? :rofl:
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Heittäkääs vähän mielipidettä näistä MSI Gtx 1080 Gaming X.

Saksasta sais nyt tilaamalla hemmetin hyvällä hinnalla (669€) Sonderangebote im MindStar - tässä vielä linkki jos joku muukin haluaa.

Mulla on kuitenkin käytössä tällänen duo nykyään:
Gigabyte GeForce GTX 980 Ti Xtreme Gaming WaterForce Review
Gigabyte GTX 980 Ti XtremeGaming 6GB Review

Eli Gigabyte Gtx 980 Ti Xtreme Gaming WindForce & WaterForce

Kannattaako kuolata näitä MSI kortteja? Pelailen kuitenkin (sigun näytöllä) 3440x1440@100Hz, Toimii ihan hyvin mutta aina voi päivittää :nb:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Heittäkääs vähän mielipidettä näistä MSI Gtx 1080 Gaming X.

Saksasta sais nyt tilaamalla hemmetin hyvällä hinnalla (669€) Sonderangebote im MindStar - tässä vielä linkki jos joku muukin haluaa.

Mulla on kuitenkin käytössä tällänen duo nykyään:
Gigabyte GeForce GTX 980 Ti Xtreme Gaming WaterForce Review
Gigabyte GTX 980 Ti XtremeGaming 6GB Review

Eli Gigabyte Gtx 980 Ti Xtreme Gaming WindForce & WaterForce

Kannattaako kuolata näitä MSI kortteja? Pelailen kuitenkin (sigun näytöllä) 3440x1440@100Hz, Toimii ihan hyvin mutta aina voi päivittää :nb:
Mitäs jos odotat sitä 1080Ti:tä? Eiköhän sun Sli-setti hakkaa selkeästi tuon MSI:n GTX 1080 kortin.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Taitaa nykyään olla SLI:llä toimivat pelit aika harvassa. Varsinkaan jos haluaa heti julkaisussa päästä pelaamaan.
Se on myös totta.. sillä tätä olenkin myös miettinyt, että mitenkä tekisi. Toisaalta tietenkin 1x 1080ti olisi takuuvarmasti hitti joka syö 2x 980ti helposti.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Toki tämä on nyt mutuilua, mutta aikoinaan tuli n. 25% nousu 980 -> 980ti.

Jos mietitään Fire Strike kohdalla, se tarkoittanee about seuraavaa:

Graphics score:
980 14k
980Ti 17k
980Ti Extreme 20k
1080 22k
1080Ti 26k
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Minä päivitin 980ti -> 1080 ja ei kyllä ollut hääppöinen nousu prosentuaalisesti. Lähinnä sai pelit sieltä 50fps tienoilta yli 60fps tasolle. Eli sinänsä pieni nousu, mutta nosti suorituskyvyn ns. kriittisen pisteen yli 2560x1440 resolla. Olisin toki vielä ihan tyytyväinen 980ti:lläkin, kyllä se 50fps passaa G-Syncillä. Nyt vain oli ylimääräistä rahaa ja Black Friday tarjoukset.

EDIT: Minimi-FPS:stä kyse siis.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Minä päivitin 980ti -> 1080 ja ei kyllä ollut hääppöinen nousu prosentuaalisesti. Lähinnä sai pelit sieltä 50fps tienoilta yli 60fps tasolle. Eli sinänsä pieni nousu, mutta nosti suorituskyvyn ns. kriittisen pisteen yli 2560x1440 resolla. Olisin toki vielä ihan tyytyväinen 980ti:lläkin, kyllä se 50fps passaa G-Syncillä. Nyt vain oli ylimääräistä rahaa ja Black Friday tarjoukset.
Jep, ite päivitin tuohon sigun näyttöön black yaylla kun sai -30%. Tosin olen jopa miettinyt (tunnustan vaikka ollaankin nVidia ketjussa) uutta AMD näyttistä kun noita FreeSync näyttöjä saa sen 200-300€ huokeammalla hinnalla (2560x1440 @144Hz), että sinne liikkuisi riippuen uusista näyttiksistä ja mitkä niiden todelliset tehot ovat verrattuna 980ti.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
46
Minä päivitin 980ti -> 1080 ja ei kyllä ollut hääppöinen nousu prosentuaalisesti. Lähinnä sai pelit sieltä 50fps tienoilta yli 60fps tasolle. Eli sinänsä pieni nousu, mutta nosti suorituskyvyn ns. kriittisen pisteen yli 2560x1440 resolla. Olisin toki vielä ihan tyytyväinen 980ti:lläkin, kyllä se 50fps passaa G-Syncillä. Nyt vain oli ylimääräistä rahaa ja Black Friday tarjoukset.

EDIT: Minimi-FPS:stä kyse siis.
Meikän paneelilla en kyllä mitään 50 fps kattele eikä kyl kannattais sunkaa, gsyncci asiaa oikeesti vasta ku päästään isommille hertseille. Ite oon esim. withcer 3 vaa pudottanu asetuksia että pääsee +70 fps ja vieläki enemmä ois hyvä. Vakiona ku tolla 980Ti Xtremellä vetelen 20k fire strike scorea nii ei tosiaan tullut mieleenkään päivittää tohon 1080. Odotan tuota samanlaista harppausta kuten aiemmin 980 vs. 980Ti kohdalla että pääsee lyyti kirjottaa ja lompakko aukee 1080Ti G1 gamingille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
300
Olen nyt kuukauden verran tässä arponut, asentaisinko nuo EVGA 1080 lämpötyynyt itse, vai pistäisinkö kuitenkin takuun kautta kortin vaihtoon. Omalle kohdalle osunut yksilö on nimittäin hieman kelavinkuinen jo yli hieman yli 100fps kohdalla. Pelailen kaikkia pelejä mahdollisimman korkeilla freimeillä, joten tuo hieman häiritsee. Myös maksimikellot omassa näytönohjaimessa jäävät alle 2100MHz, vaikkakaan tuo ei varsinaisesti millään tapaa häiritse, enkä varmastikaan pysty silmällä kertomaan kellotetun ja kellottamattoman näytönohjaimen tuomaa eroa ilman näytössä näkyvää FPS mittaria.

Kuinka pitkäkestoinen, vaivalloinen ja hintava tuo EVGAn lämpöongelmiin liittyvä RMA nyt sitten olisi? Tuleeko oman kortin lähettämisestä aiheutuvat kulut minun maksettavakseni? Kätevintähän olisi, että vaihdokkikortin saapuessa sama UPS-mies veisi oman korttini mennessään, mutta tämä ei varmaankaan ole mahdollista. Oletettavasti kaikkiin näihin kysymyksiini vastauksen käymällä tämän ketjun ensimmäiset 10 sivua tarkasti läpi, mutta pikaselailtuani ensimmäiset 5 kyllästyin, ja aloin mieluummin kirjoittamaan tätä viestiä.

Edit. Sain itse asiassa vastaukset selvitettyä varsin nopeasti ja vaivattomasti itse, perehtymällä EVGAN RMAsta kertovaan sivuun. Nähtävästi kortin vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset siis jäävät minun maksettavakseni. Eli joudun kustantamaan pakkaamisen, lähettämisen ja maksamaan sen "pantin". Hieman vaivalloista, mutta taidan tehdä sen silti. En pidä kelavinkunasta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Olen nyt kuukauden verran tässä arponut, asentaisinko nuo EVGA 1080 lämpötyynyt itse, vai pistäisinkö kuitenkin takuun kautta kortin vaihtoon. Omalle kohdalle osunut yksilö on nimittäin hieman kelavinkuinen jo yli hieman yli 100fps kohdalla. Pelailen kaikkia pelejä mahdollisimman korkeilla freimeillä, joten tuo hieman häiritsee. Myös maksimikellot omassa näytönohjaimessa jäävät alle 2100MHz, vaikkakaan tuo ei varsinaisesti millään tapaa häiritse, enkä varmastikaan pysty silmällä kertomaan kellotetun ja kellottamattoman näytönohjaimen tuomaa eroa ilman näytössä näkyvää FPS mittaria.

Kuinka pitkäkestoinen, vaivalloinen ja hintava tuo EVGAn lämpöongelmiin liittyvä RMA nyt sitten olisi? Tuleeko oman kortin lähettämisestä aiheutuvat kulut minun maksettavakseni? Kätevintähän olisi, että vaihdokkikortin saapuessa sama UPS-mies veisi oman korttini mennessään, mutta tämä ei varmaankaan ole mahdollista. Oletettavasti kaikkiin näihin kysymyksiini vastauksen käymällä tämän ketjun ensimmäiset 10 sivua tarkasti läpi, mutta pikaselailtuani ensimmäiset 5 kyllästyin, ja aloin mieluummin kirjoittamaan tätä viestiä.

Edit. Sain itse asiassa vastaukset selvitettyä varsin nopeasti ja vaivattomasti itse, perehtymällä EVGAN RMAsta kertovaan sivuun. Nähtävästi kortin vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset siis jäävät minun maksettavakseni. Eli joudun kustantamaan pakkaamisen, lähettämisen ja maksamaan sen "pantin". Hieman vaivalloista, mutta taidan tehdä sen silti. En pidä kelavinkunasta.
Onko prosessi todellakin tällainen? Minulla on sellainen muistikuva että EVGA maksasi postitukset ja itse laittaisin väkisinkin maksamaan. @escalibur on muistaakseni käynyt tuon prosessin läpi eli häneltä saisi varmaa tietoa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Tuolla aikaisemmin kyselin vinkkejä mikä kortti ottaa GTX980Ti tilalle. Päädyin kokeilemaan Msi GX 1070 gaming X, ja juuri löin koneeseen kiinni. Illemmalla pääsee testaamaan pelikäytössä.

Kiitoksia neuvoista :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
300
Onko prosessi todellakin tällainen? Minulla on sellainen muistikuva että EVGA maksasi postitukset ja itse laittaisin väkisinkin maksamaan. @escalibur on muistaakseni käynyt tuon prosessin läpi eli häneltä saisi varmaa tietoa.
EVGA - Support - Product Warranty Tuolla kohdassa Shipping luki "The customer is responsible for the costs of shipping in order to return the product to EVGA for the RMA process." En tosin tiedä, onko näissä VRM-lämpöilyongelmiin liittyvissä tapauksissa sitten toinen käytäntö, johtuen ongelman laajudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Käsittääkseni niistä toimituskuluista joudut huolehtimaan itse, mutta voit periä ne EVGA:lta jäljestäpäin.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Olen nyt kuukauden verran tässä arponut, asentaisinko nuo EVGA 1080 lämpötyynyt itse, vai pistäisinkö kuitenkin takuun kautta kortin vaihtoon. Omalle kohdalle osunut yksilö on nimittäin hieman kelavinkuinen jo yli hieman yli 100fps kohdalla. Pelailen kaikkia pelejä mahdollisimman korkeilla freimeillä, joten tuo hieman häiritsee. Myös maksimikellot omassa näytönohjaimessa jäävät alle 2100MHz, vaikkakaan tuo ei varsinaisesti millään tapaa häiritse, enkä varmastikaan pysty silmällä kertomaan kellotetun ja kellottamattoman näytönohjaimen tuomaa eroa ilman näytössä näkyvää FPS mittaria.

Kuinka pitkäkestoinen, vaivalloinen ja hintava tuo EVGAn lämpöongelmiin liittyvä RMA nyt sitten olisi? Tuleeko oman kortin lähettämisestä aiheutuvat kulut minun maksettavakseni? Kätevintähän olisi, että vaihdokkikortin saapuessa sama UPS-mies veisi oman korttini mennessään, mutta tämä ei varmaankaan ole mahdollista. Oletettavasti kaikkiin näihin kysymyksiini vastauksen käymällä tämän ketjun ensimmäiset 10 sivua tarkasti läpi, mutta pikaselailtuani ensimmäiset 5 kyllästyin, ja aloin mieluummin kirjoittamaan tätä viestiä.

Edit. Sain itse asiassa vastaukset selvitettyä varsin nopeasti ja vaivattomasti itse, perehtymällä EVGAN RMAsta kertovaan sivuun. Nähtävästi kortin vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset siis jäävät minun maksettavakseni. Eli joudun kustantamaan pakkaamisen, lähettämisen ja maksamaan sen "pantin". Hieman vaivalloista, mutta taidan tehdä sen silti. En pidä kelavinkunasta.

Sen mitä itse yritin tehdä niin tuli harvinaisen selväksi toimintatavat tässä asiassa:

Vaihtoehto 1: Teet sen perusversion RMA:n (on tämä "basic" ja "advanced" josta kerron alempana) -> RMA hyväksytään -> Joku kuriirifirmasta tulee hakee korttisi jolloin se lähtee EVGA:lle --> Tyypit EVGA:lla "Jaha tämä on tämän asiakkaan kortti ja kun saatiin "viallinen" kortti niin laitetaan "ehjä" samaa reittiä takaisin." -- Kustannukset: Postit(?) jotka tosiaan ilmeisesti pystyy periä jälkeenpäin.

Vaihtoehto 2: Laitat sen "Advanced" jonka seurauksena sinun tulee maksaa uuden kortin hinta jonka jälkeen EVGA:n tyypit laittaa ehjän kortin sinulle ja kun saat sen uuden kortin käsiisi niin laitat sen vanhan menemään takaisin -> Tyypit EVGA:lla saa sen "viallisen" kortin jolloin ne palauttaa rahat sinulle jossa menee pari viikkoa(?) (Escalibur muistaa kai kauanko tässä meni).

Tämä on nyt vain minun mutuilua kaikkien viestien jälkeen mitä luin silloin aikoinaan escaliburin kirjoittamia viestejä.

EDIT: Jahas, kannattaa näköjään lukea viestit loppuun asti. Noh toivottavasti joku sai tästä jelppiä :rofl::rofl::rofl:
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
46
Tuolla aikaisemmin kyselin vinkkejä mikä kortti ottaa GTX980Ti tilalle. Päädyin kokeilemaan Msi GX 1070 gaming X, ja juuri löin koneeseen kiinni. Illemmalla pääsee testaamaan pelikäytössä.

Kiitoksia neuvoista :)
Laitas inffoo tulemaan mikä on lopputulema fps:en kans. :)
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Onko prosessi todellakin tällainen? Minulla on sellainen muistikuva että EVGA maksasi postitukset ja itse laittaisin väkisinkin maksamaan. @escalibur on muistaakseni käynyt tuon prosessin läpi eli häneltä saisi varmaa tietoa.

Mun kohdalla homma meni seuraavalla periaatteella: RMA -> "uuden kortin maksaminen etukäteen" -> korvaavan yksilön vastaanotto -> EVGA maksoi "uuden kortin"-summan takaisin tililleni. Kuulema postarit kuuluvat lähettäjän piikkiin, mut "tän kerran voidaan tehdä poikkeuksen". Sain siis hyvityksen postareistakin. :)

Laatikossa odottaisi H90 + Kraken G10. Asennan nuo heti kun saan nuo Kaby-korkkaukset ja kellotukset hoidettua.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Laitas inffoo tulemaan mikä on lopputulema fps:en kans. :)
Hyvältähän tuo vaikutti eilen pelatessa, viileämpänä pysyy kuin edellinen, joka on plussaa. Itse kun pelaa vain käytännössä yhtä peliä niin en voi kuin siitä puhua, mutta Rainbow Six Siege tuntui pyörivän mukavasti aikalailla Ultra asetuksilla. Fps siellä 135-200 pääasiassa, suurimmanosan ajasta noin 140-170.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Hyvältähän tuo vaikutti eilen pelatessa, viileämpänä pysyy kuin edellinen, joka on plussaa. Itse kun pelaa vain käytännössä yhtä peliä niin en voi kuin siitä puhua, mutta Rainbow Six Siege tuntui pyörivän mukavasti aikalailla Ultra asetuksilla. Fps siellä 135-200 pääasiassa, suurimmanosan ajasta noin 140-170.
Mutta ero tuohon 980ti on?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Itsellä oli aikaisemmin FPS säädetty pysymään 120 ja kyllä se siellä pysyi 980TI:lläkin mutta aika puhinaa piti ja kuumana kävi. Tällä tuntuu, että Fps olisi vähän korkeampi keskiarvoltaan, yritän löytää pelituloksia joita otin joskus vanhalla kortilla ja vertailla vielä kun kerkeää pelailemaan kauemmin.
 

Noz

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
161
Mun kohdalla homma meni seuraavalla periaatteella: RMA -> "uuden kortin maksaminen etukäteen" -> korvaavan yksilön vastaanotto -> EVGA maksoi "uuden kortin"-summan takaisin tililleni. Kuulema postarit kuuluvat lähettäjän piikkiin, mut "tän kerran voidaan tehdä poikkeuksen". Sain siis hyvityksen postareistakin. :)
itse sain EVGAn aspasta erikseen pyytämällä valmiiksi maksetun osoitekortin, jonka liimasin palautettavan paketin päälle ja kävin viemässä UPS:n toimipaikkaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Mahdollisesti tyhmä kysymys; omalle Asus 1070 Dualille ei näytä löytyvän yhtään valmis fullcover blokkia, onko ainoa vaihtoehto käyttää jotain universal blokkia joka jättää ilmeisesti muistit yms. ilman jäähyä ja löytyykö AIO-ratkaisuja tällaiselle universal systeemille? Ei viitsisi alkaa custom looppeja vääntämään koska 1) ei ole kokemusta yhtään ja 2) vuodot yms. huolettavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Netti on pullollaan näyttisten aio modauksia, sen kun googlettaa. Ja sen uskallan luvata, että askartelua on luvissa. Kumma kun aika moni alkaa pohtimaan tuota vesijäähdytyksen mahdollisuutta vasta kortin ostettuaan, jokaisen pitäis sen verran pysähtyä miettimään ennen ostopäätöstä, ettei tarvi jälkikäteen päivitellä kun ei ole blokkia ja hommat menee työlääksi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Niin, koppani nyt sattuu olemaan vain sellainen että siihen menee 1070 malleista ainostaan tuo Asuksen Dual tai sitten yhden tuularin minit (joita en halua). Pärjään varmasti vakiotuulareilla mutta ajattelinpa vain kysyä. Kiitos asiallisesta vastauksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
en löytänyt tuohon sun malliin tehtyä aio modia, mutta aika sama proseduuri se on kortilla kuin kortilla. ei ole tarkoitus olla ikävä ihminen, hutikassa ulosanti voi olla sitä sun tätä.

edit. jos tekee custom loopin universaali blokilla, niin ebaysta ainakin on saanut vrm:lle oman universaali blokin, muron puolella oli joskus juttua, kun eräs käyttäjä jäähdytti näyttiksensä ebayn universaali osilla, ja sai siitä vielä ihan toimivan setupin.

joka tapauksessa kun sitä blokkia ei ole niin TSI henkeä ja viitseliäisyyttä kysytään.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 105
Pitääkö ajurit asentaa uusiksi kun päivitän GTX 780 Ti:stä GTX 1070:aan? Vai kannattaako kokeilla vaan tökätä kortti paikalleen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
57
Webhallenissa on tarjouksessa Asus ROG STRIX GTX 1080(704e posteineen), kannattaako mielestänne tarttua tuohon tarjoukseen?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 105
Kova kortti tämä Zotac 1070 Mini! Pari tuntia Witcher kolmosta, näyttiksen maks lämmöt 76 astetta, tuulettimen maks RPM 2130/57%. Todella hiljainen kortti!
E: Reso FullHD.
E2: Kellot maks 1873 mhz ja muistit 4007 mhz. Näkökään olivatkin tuossa HWMonitorissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 412
Katselin tuossa Mindfactoryn hintoja GTX1070:sissä. Miten nämä suhteutuu:

KFA2 GeForce GTX 1070 EX Aktiv, 399€
Tai
MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition, 419€

Molempia näköjään testeissä kehuttu, varsinkin MSI:tä. Ovatko mistään kotoisin. Nuo Saksan hinnat kuitenkin postikuluineenkin noin 30-50€ halvempia kuin Suomen.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Katselin tuossa Mindfactoryn hintoja GTX1070:sissä. Miten nämä suhteutuu:

KFA2 GeForce GTX 1070 EX Aktiv, 399€
Tai
MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition, 419€

Molempia näköjään testeissä kehuttu, varsinkin MSI:tä. Ovatko mistään kotoisin. Nuo Saksan hinnat kuitenkin postikuluineenkin noin 30-50€ halvempia kuin Suomen.
Se missä on parempi jäähy voittaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 678
Viestejä
4 208 106
Jäsenet
70 934
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom