Nurmikon hoitaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Runqee
  • Aloitettu Aloitettu
Kohta alkaa taas tämä lysti, eli tunnin päästä olisi tarkoitus kokeilla lähteekö leikkuurakkineet tänä keväänä miten huonosti käyntiin. Bensa on sentään uutta ja taitaa uudet tulpatkin olla jossain kätkössä.
Itse olen käyttänyt ainoastaan pienmoottoribensaa, niin ei kyllä ole keväisin ollut mitään käynistysongelmia leikkureiden kanssa. Edellisessä leikkurissa en varmaan vaihtanut tulppaa, ilmansuodatinta ja öljyjä ainakaan viimeiseen 10 vuoteen, mutta sen runko ruostui puhki; ehkä sitä olisi pitänyt pestä tai putsata ahkerammin leikkuun jälkeen, niin olisi voinut saada pidemmän elämän.

Itse olen käyttänyt ainoastaan pienmoottoribensaa, niin ei kyllä ole keväisin ollut mitään käynistysongelmia leikkureiden kanssa. Edellisessä leikkurissa en varmaan vaihtanut tulppaa, ilmansuodatinta ja öljyjä ainakaan viimeiseen 10 vuoteen, mutta sen runko ruostui puhki; ehkä sitä olisi pitänyt pestä tai putsata ahkerammin leikkuun jälkeen, niin olisi voinut saada pidemmän elämän.
Olen pääosin käyttänyt ajoleikkurissa tavallista liikennepolttoainetta kustannussyistä, vaikka kaksitahtikoneissa käytän haju-, yskä-, ammattiylpeys- ja mielenterveyssyistä pelkästään pienkonebensaa. Käyttäisin yksinomaan pienkonebensaa jos jotain lykittävää kahvikupillinen kerrallaan tankattavaa nelitahtivehjettä perskannikat ruvella niska punoittaen ajelisin. Mahdollinen säästö bentseenin hengittelyistä ja kaasarin limaamisesta vuositasolla taitaa olla noin kolme euroa.

Toki ajoleikkuriin tankkaan käyttökauden lopuksi pari kertaa alkylaattia siihenkin, vaikka erilaiset taikauskoiset neuvot tällaisen polttoaineen vaihtelun pyrkivät kieltämään. Ainoat kevään käynnistysongelmat ovat liittyneet laiskaan akkuhuoltoon ja kone toimii edelleen alkuperäisellä joskin jo huonokuntoisella akulla 8 vuoden käytön jälkeen. Käynnistin nimittäin kokeeksi jo noin kuukausi sitten vaikka leikkuu ei vielä hetkeen ala.

Olen ollut niin laiska paska etten ole ihan varma onko tulppia vaihdettu kertaakaan vaikka kaikki hihnat taitaa olla jo kerran ajettu paskaksi, pari metalliosaa hajonnut ja terätkin kerran teroituskelvottomina vaihdettu uusiin. Ilmansuodatin on sentään tarkastettu ja moottoriöljy, useimmiten myös suodatin, vaihdettu vuosittain. Voimansiirron öljy varmaan olisi pitänyt vaihtaa jo pari kertaa mutta ainakin taso on pari kertaa todettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 577
Jäsenet
77 490
Uusin jäsen
Tomator1996

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom