Nordea mobiilipankki

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Onko kenelläkään täällä käynyt lähiaikoina vastaavaa eli ilman mtn syytä päivittämistä tms nordean tunnuslukusovellus kadottaa aktiivisen käyttäjän ja palaa "tilaan" jossa pitää valita maa,kansallisuus, yksityiskäyttäjä ja sitten aktivoida uudelleen ?

Vanhemmillani kävi 1.5vkon sisään 2x näin ja joutuivat soittamaan 0200 3000 Nordea 24/7 - linjalle,vastaileen erinäisiin tunnistuskysymyksiin ja sieltä saamaan se 10 numeroinen koodi sekä väliaikainen Pin koodin. Ja kerrottaneen että on uusin versio tunnuslukusovelluksesta käytössä ja normaalisti aina sammutettu kyseinen ohjelma sampan puhelimesta.
Ihmettelen vaan,et mikä kumma tuota aiheuttaa ilman mtn syytä? :hmm:

Liittyykö luurin oman muistin vähyys tuohon,joka koko ajan on 7.59-7.60gb eli tapissa (ja mikä ihme sitä muistia ks puhelimessa nielee)? puhelin on samsung j5 eli mikään uusin puhelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Eipä ole vastaavaa käynyt nyt tai aiemmin. Samsungin luurit täälläkin käytössä, nyt S9+. Mikähän ihme olisi voinut tuon aiheuttaa :hmm: Eikä ole mitään mahdollisuutta, että olisivat verkkopankista jotain sössineet koskien laitteiden paritusta? Sieltä sen ainakin voi purkaa.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Verkkopankissa laitteiden paritus on OK eikä siellä ole mtn ronklattu koskien tunnuslukusovellusta, eikä myöskään ole ohjelmaa koitettu poistaa puhelimesta (kerran päivitin uusimpaan versioon mutta siitäkin +1kk jo aikaa).
Itsekin olen ihmetellyt tuota, että minkä tähden tuollasta tapahtunut lyhkäsen ajan sisään kahdesti :hmm:

Alkanut miettimään oisko Nordea itse sössinyt jotain tai asennetussa uusimmassa tunnuslukusovellus ohjelmassa jokin bugi (joka mahdollisesti korjaantuu kun poistaa ja asentaa+ aktivoi uudelleen) ?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
718
Onko kenelläkään täällä käynyt lähiaikoina vastaavaa eli ilman mtn syytä päivittämistä tms nordean tunnuslukusovellus kadottaa aktiivisen käyttäjän ja palaa "tilaan" jossa pitää valita maa,kansallisuus, yksityiskäyttäjä ja sitten aktivoida uudelleen ?
Toissa viikolla yhdella iPadilla kävi vastaava.
Ihmettelin itsekin mistä mahtoi johtua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Mulla on puhelin (android) englanniks.
Käytän nordea wallet ohjelmaa.

Miten saan walletin suomen kieliseks? Elän kyllä englannin kielellä, mutta voisin kattella tota suomeks.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Verkkopankissa laitteiden paritus on OK eikä siellä ole mtn ronklattu koskien tunnuslukusovellusta, eikä myöskään ole ohjelmaa koitettu poistaa puhelimesta (kerran päivitin uusimpaan versioon mutta siitäkin +1kk jo aikaa).
Itsekin olen ihmetellyt tuota, että minkä tähden tuollasta tapahtunut lyhkäsen ajan sisään kahdesti :hmm:

Alkanut miettimään oisko Nordea itse sössinyt jotain tai asennetussa uusimmassa tunnuslukusovellus ohjelmassa jokin bugi (joka mahdollisesti korjaantuu kun poistaa ja asentaa+ aktivoi uudelleen) ?
Kannattaa tilata se maksuton tunnuslukulaite, ihan vaan varalle niin ei tarvitse soittaa Nordealle jos tuo tapahtuu uudelleen tai esimerkiksi älylaite hajoaa.

Itsellä on ollut sekä Nokia 8 kanssa että nyt xperia 1 kanssa tunnusluvut käytössä, eikä se ole kertaakaan kirjannut minua pihalle.
Oli kyseessä sitten Android tai iOS laite, niin mielestäni yhteen kirjautumiskeinoon nojautuminen ilman varakeinoa on vähän typerää. Kuitenkaan tuo tunnuslukulaite ei maksa mitään ja on sen verran pieni että se mahtuu lompakkoon helposti.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Onko muille tullut Nordealta verkkopankin sisäiseen postiin viestiä jossa pyydetään laittamaan Nordealle liitteenä kopio voimassa olevasta henkilöllisyysasiakirjasta 8.9 mennessä tai uhkaavat estää tilien, maksukorttien ja verkkopankin käytön? Millähän helvetin verukkeella tuommosia tarvitsevat kun verkkopankin käyttöön tarvitsee jo vahvan tunnistautumisen eikä korttianikaan ole pöllitty?

Taitaa olla aika vihdoin vaihtaa pankkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Onko muille tullut Nordealta verkkopankin sisäiseen postiin viestiä jossa pyydetään laittamaan Nordealle liitteenä kopio voimassa olevasta henkilöllisyysasiakirjasta 8.9 mennessä tai uhkaavat estää tilien, maksukorttien ja verkkopankin käytön? Millähän helvetin verukkeella tuommosia tarvitsevat kun verkkopankin käyttöön tarvitsee jo vahvan tunnistautumisen eikä korttianikaan ole pöllitty?
Aika säännöllisesti saa lukea siitä, kun jotain vituttaa rahanpesulainsäädäntö. Ei ole yhä edelleenkään Nordean idea, vaan viranomaisten.

Tässä yksi tapaus:


Tässä toinen:


Tässä Nordean info siitä, miksi:



Taitaa olla aika vihdoin vaihtaa pankkia.
No öö, ei ole :facepalm: Toimitat ne pyydetyt dokumentit ja lopetat valittamisen :think:

Nordealla näköjään homman saa hoidettua sähköisesti, ei siis tarvitse edes raahautua konttoriin :+1:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Esim. 2015 Nordea sai Ruotsissa sakot kun ei ollut viranomaisen mukaan tarpeeksi hyvin noudattanut rahanpesulainsäädännön vaatimuksia (mihin liittyy juurikin asiakkaan tunteminen). Eli loppupeleissä tulee kunnolla raippaa, jos pankki ei hoida vaatimuksia.


Mutta näköjään tiedottamisessa on viel parantamisen varaa kun tuon takia vedetään hernulia nenään ja uhkaillaan pankin vaihtamisella :facepalm:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Onko muille tullut Nordealta verkkopankin sisäiseen postiin viestiä jossa pyydetään laittamaan Nordealle liitteenä kopio voimassa olevasta henkilöllisyysasiakirjasta 8.9 mennessä tai uhkaavat estää tilien, maksukorttien ja verkkopankin käytön? Millähän helvetin verukkeella tuommosia tarvitsevat kun verkkopankin käyttöön tarvitsee jo vahvan tunnistautumisen eikä korttianikaan ole pöllitty?

Taitaa olla aika vihdoin vaihtaa pankkia.
Voit myös käydä konttorilla näyttämässä henkkarit jos et halua toimittaa verkkopankin kautta pyydettyjä kuvia.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Onko muille tullut Nordealta verkkopankin sisäiseen postiin viestiä jossa pyydetään laittamaan Nordealle liitteenä kopio voimassa olevasta henkilöllisyysasiakirjasta 8.9 mennessä tai uhkaavat estää tilien, maksukorttien ja verkkopankin käytön? Millähän helvetin verukkeella tuommosia tarvitsevat kun verkkopankin käyttöön tarvitsee jo vahvan tunnistautumisen eikä korttianikaan ole pöllitty?

Taitaa olla aika vihdoin vaihtaa pankkia.
Ihan yhtälailla muutkin pankit nuo tiedot vaativat. Toki ne yleensä otetaan nykyään tilin avauksen yhteydessä, mutta aiemmin eivät ottaneet itselleen kopiota henkilöllisyystodistuksesta jos tilin avaamisesta on pitkä aika.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Just. Varmaan minua kiinnostaa hirveämmin Nordean rahanpesuongelmat yksityiskäyttäjänä jolla on tileillä alle 10000 euroa yhteensä. Luulisi myös, että henkilötietoni olisivat pankilla jossain tallessa tilin avaamisen myötä, mutta vissiin Nalle hukannut jonnekkin veroparatiisiinsa.

Pankinvaihto ollut muutenkin mielessä ennen tätä Nordean useimpien pelleilyiden vuoksi, myös sen että tunkivat kysymättä lähimaksuominaisuuden korttiin sen uusiutuessa vaikken sitä olisi halunnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Just. Varmaan minua kiinnostaa hirveämmin Nordean rahanpesuongelmat yksityiskäyttäjänä jolla on tileillä alle 10000 euroa yhteensä. Luulisi myös, että henkilötietoni olisivat pankilla jossain tallessa tilin avaamisen myötä, mutta vissiin Nalle hukannut jonnekkin veroparatiisiinsa.

Pankinvaihto ollut muutenkin mielessä ennen tätä Nordean useimpien pelleilyiden vuoksi, myös sen että tunkivat kysymättä lähimaksuominaisuuden korttiin sen uusiutuessa vaikken sitä olisi halunnut.
Nyt on näköjään vähän muita angsteja Nordeaa kohtaan? Ei tuo liity mitenkään siihen henkilötietopyyntöön. Niitä tulee kaikilta pankeilta. Jos vituttaa, niin sitten kannattaa vaihtaa, ei siihen foorumia tarvita.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Pankinvaihto ollut muutenkin mielessä ennen tätä Nordean useimpien pelleilyiden vuoksi, myös sen että tunkivat kysymättä lähimaksuominaisuuden korttiin sen uusiutuessa vaikken sitä olisi halunnut.
No laita pankki vaihtoon, ei se meitä liikuta. Tai noh, osakkeenomistajana paha sanoa onko asiakkuudestasi enemmän haittaa kuin hyötyä :think:

Asiallisesti tuossa ylempänä jo kommentoitiin tämän kyselyn syytä, mutta sinulla on selvästi jotain jo valmiiksi hampaan kolossa pankkia kohtaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Tein itse nyt tuon suunnattomasti muutamia käyttäjiä vituttavan henkilötietojen päivittämisen kun mobiiliappi sitä pyysi. Pelotti, että alkaisi vituttaa ja menisi pankki vaihtoon. Mutta kokeilin silti. Ensin kuva passista ohjatusti. Se jopa automaattisesti rajasi passin taustasta. Tämän jälkeen kuva naamasta ja homma oli valmis. Aikaa tähän kamalaan operaatioon meni noin 2-3 minuuttia. Aika meni lähinnä siihen, että yritin saada passin pysymään auki pöydällä. Ensi kerralla menee max 1 min.

Että sellasta. 2-3min meni aikaa ja pari kuvaa. Tuo luultavasti tehdään vain kerran usean vuoden aikana (itselleni 1. kerta ikinä). Ei tarvinnut edes konttorille mennä. Ja tuon takia jengi miettiin pankin vaihtoa :facepalm: Ei saatanan saatana :facepalm:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Päivittäispalvelupaketit – edullisin hinta mobiilipankin käyttäjälle
Uudet nuoriso- ja korkeakouluopiskelijaedut korvaavat Check-in edut ja hinnat 1.11.2020. Jatkossa asiakkaidemme päivittäispalveluiden hinnoittelu perustuu pääsääntöisesti päivittäispalvelupaketteihin eli Mobiili Plus- ja Peruspaketteihin.
Mobiili Plus -paketti on maksuton 19–25 -vuotiaille nuorisoasiakkaille ja 19–30 -vuotiaille korkeakouluopiskelija-asiakkaille.

Korkeakouluopiskelijaetujen saaminen edellyttää liittymistä korkeakouluopiskelija-asiakkaaksi osoitteessa nordea.fi/opiskelija. Edut ovat voimassa, kunnes korkeakouluopiskelija-asiakkaaksi liittynyt täyttää 31 vuotta, vaikka hän valmistuisi jo aiemmin. Tämän jälkeen palveluiden edut ja hinnat ovat asioinnin mukaisia.
Käytännössä Nordea laski ilmaisten pankkipalveluiden ikärajaa 28v --> 25v, ellei satu olemaan korkeakouluopiskelija.

"Korkeakouluopiskelijaetujen saaminen edellyttää liittymistä korkeakouluopiskelija-asiakkaaksi osoitteessa nordea.fi/opiskelija. Edut ovat voimassa, kunnes korkeakouluopiskelija-asiakkaaksi liittynyt täyttää 31 vuotta, vaikka hän valmistuisi jo aiemmin. Tämän jälkeen palveluiden edut ja hinnat ovat asioinnin mukaisia."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Eli samalla tasolle muiden pankkien (pls äss) kanssa? Korkeakouluopiskelijana pari lisävuotta ei kyllä haittaa. ;D
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
906
Meinasin mennä maksaan laskuja, mutta tunnuslukusovellus ei halunnut toimia.
Päätin sitte poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudestaan. Nyt tulee ilmoitus "Laitteesi käyttöjärjestelmä on murrettu ja sovelluksen käyttö estetty."
Kyseessä on Huawei view 20 luuri ja siihen kyllä tuli edellisenä yönä joku päivitys.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Ota yhteyttä soittamalla aspaan ja tunnistaudu valmiiksi käyttäjätunnuksella (ei tarvi verkkopankkia). Luulisi ongelman jotenkin ratkeavan.. Ei ole nimittäin eka kerta kun Nordean tunnussovellus lakkaa toimimasta/kadottaa käyttäjän yms..

Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm*)
  • Palveluaika on ma-pe klo 8-20 ja la-su klo 9-17.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
83
konttorilla näyttämässä henkkarit jos et halua toimittaa verkkopankin kautta pyydettyjä kuvia.
Riittääkö että virkailija näkee ID:n vai lyökö se passin scanneriin? Mietin onkohan jompaa kumpaa kautta identiteetti teoreettisesti paremmassa turvassa. Eli netin yli vai konttorilla käydessä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Isovanhempien tietokoneella on yllättäviä kirjautumisongelmia Nordean verkkopankkiin.

Kun verkkopankkiin yrittää kirjautua tunnuslukulaitteella, verkkopankki antaa virheviestin että istunto on aikakatkaistu (5 min) tai selaimen evästeet on estetty. Kun painaa kirjaudu, selain lataa hetken nettisivua (latausikoni pyörii), lataaminen loppuu (ollaan kirjautumissivulla ja latausikoni ei enää pyöri), minkä jälkeen noin sekunnin päästä menee virhesivulle. Mutta fyysisellä tunnuslukupahvilla kirjautuminen onnistuu ilman ongelmia.

Kellotin tuon kirjautumistapahtuman pari kertaa ja siinä menee noin 2 min, eikä tuon aikakatkaisun pitäisi muutenkaan tapahtua kuin pankin sisällä. Kirjautuminen tapahtuu Chromella, josta on sallittu kaikki evästeet. Kokeiltu on myös Edgeä, sillä sama ongelma. Chromella on uBlock Origin, mutta kokeilin myös ilman sitä.

Kone on aika uusi (koottu 2018), sisällä Ryzen 2200g & Windows 10. Asetuksiin ei ole koskettu ja virustorjuntana Bitdefender Free.

Kaikki muut ongelmat ratkeavat aina, mutta pakko myöntää että nyt on ensimmäisen kerran edessä ongelma mistä ei ole mitään hajuakaan. Voiko tuo itse tunnuslukulaite olla rikki?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 786
iOS 15 päivityksen jälkeen Nordean mobiilisovellus nollaa itsensä satunnaisesti. Kaikki asetukset häviää tuossa tietenkin samalla. Onko muilla vastaavaa?
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Sama ongelma itsellä. Ei auta edes Nordea appin uudelleen asennus. Kannattaa laittaa palautetta sieltä appin kautta suoraan, niin menee tieto perille Nordealle. Tosin, on kait se huomioitu jo kun chatbot ehdottaa päivitystä kun ei toimi..
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 786
Sama ongelma itsellä. Ei auta edes Nordea appin uudelleen asennus. Kannattaa laittaa palautetta sieltä appin kautta suoraan, niin menee tieto perille Nordealle. Tosin, on kait se huomioitu jo kun chatbot ehdottaa päivitystä kun ei toimi..
Laitoin kanssa tuon kautta palautetta menemään. Ehkä se siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
185
Sama ongelma täällä Nordean kanssa, laitoin palautetta sovelluksen kautta. Toivottavasti korjaus tulisi pian.
 

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Ei ole toistaiseksi ollu muuta kuin vaati uudelleenkirjautumisen ekalla kerralla ios15 päivityksen jälkeen. Otin biometrisen kirjautumisen käyttöön ja hyvin on toiminut.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Päivitys Nordea Mobile appiin (iOS ja iPadOS).
  • 3.22.2
    27.9.2021
    Pieniä parannuksia, jotta sovellus toimii iOS 15-käyttöjärjestelmän kanssa.


 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
186
Osaako joku sanoa miten saan pankkipalvelut uuteen puhelimeen. Tunnusluku laite löytyy, en jumalauta kehtaisi pankkiin AIKAA VARATA ku niin hankalaa muutenkin. Ohjelma ilmaisee ettei tunnista puhelinnumeroa vaikka tämä on pankin sivuilla sama numero. Alkaa pikku hiljaa vituttaa ku helpottaa pikkasen ku toimisi.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
186
Osaako joku sanoa miten saan pankkipalvelut uuteen puhelimeen. Tunnusluku laite löytyy, en jumalauta kehtaisi pankkiin AIKAA VARATA ku niin hankalaa muutenkin. Ohjelma ilmaisee ettei tunnista puhelinnumeroa vaikka tämä on pankin sivuilla sama numero. Alkaa pikku hiljaa vituttaa ku helpottaa pikkasen ku toimisi.
Ja entinen puhelin ei enää tallessa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
498
Osaako joku sanoa miten saan pankkipalvelut uuteen puhelimeen. Tunnusluku laite löytyy, en jumalauta kehtaisi pankkiin AIKAA VARATA ku niin hankalaa muutenkin. Ohjelma ilmaisee ettei tunnista puhelinnumeroa vaikka tämä on pankin sivuilla sama numero. Alkaa pikku hiljaa vituttaa ku helpottaa pikkasen ku toimisi.
Ja entinen puhelin ei enää tallessa
Nopein tapa on soittaa Nordean asiakaspalveluun. Mulla oli samanlainen rumba keväällä kesti n. 15min koko prosessi. Yritä saada ihminen langan toiseen päähän, vaikka vaikeaksi Nordea on sen tehnyt. :)
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
186
Vaan kun en ole saanut. Botti botti ja botti. Eikö tähän oikeasti ole muuta kikkaa?. Luulisi kun laite löytyy tunnusluku laite ja verkkopankkiin pääsyt yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Osaako joku sanoa miten saan pankkipalvelut uuteen puhelimeen. Tunnusluku laite löytyy, en jumalauta kehtaisi pankkiin AIKAA VARATA ku niin hankalaa muutenkin. Ohjelma ilmaisee ettei tunnista puhelinnumeroa vaikka tämä on pankin sivuilla sama numero. Alkaa pikku hiljaa vituttaa ku helpottaa pikkasen ku toimisi.
Anopilla oli samanlainen kuvio, numerot kuosissa ja appissa kaikki OK mutta ei vaan toiminut. Pankissa eivät osanneet paikan päällä sitä laittaa kuntoon, tai oikeastaan sanoivat että kaikki on kunnossa. No ei ollut, puhelinpalvelussa sitten väänsivät jonkun vivun toiseen asentoon niin alkoi toimia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Laitetaan tämä tännekin. Alkuperäinen viesti Ukraina ketjussa.

Hei, seison kunnolla korjattuna ja liittyy hyvin todennäköisesti tähän ketjuun. Ja on kyse todellakin palvelunestohyökkäyksestä eikä mistään pikku pätkäisystä. Itse tosin pääsin äsken kirjautumaan, että ei ne ihan polvillaan.

Osaan Nordean palveluista on kohdistunut ulkopuolista häirintää eli palvelunestohyökkäys
  • 1.3.2022 Olemme saaneet varmistettua palvelut niin, että asiakkaat voivat kirjautua mobiili- ja verkkopankkiin. Palveluissamme on kuitenkin tällä hetkellä hitautta.
  • Jatkamme palveluiden varmistamista tilanteen mukaisesti.
Uutinen aiheesta.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 138
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom