Liityn minäkin niiden joukkoon, jotka ihmettelevät tuotemerkin lisensoinnin järkevyyttä tässä tapauksessa. Olettaen että lisensoija on Nokia Oyj (en ainakaan ole kuullut, että nimen lisensointioikeutta olisi millään muulla taholla), saako se lisensoinnista niin paljon rahaa, että lisensoinnin myötä Nokia-nimeen kohdistuva mielikuvariski kannatti ottaa? Nokian liikevaihto on 23 mrd. €, ja sen tärkeintä liiketoimintaa ovat nykyään korkeateknologiset mobiiliverkkolaitteet. Nokia ei kykene kilpailemaan verkkotuotteissa halvimmalla hinnalla, joten tuotteiden laatumielikuva on sille tärkeä. Mahdollisesti ennenaikaisesti hajoilevat televisiot eivät tekisi hyvää laatumielikuvalle. Televisiot ovat tietenkin ihan eri laitteita kuin 5G-verkot, ja jälkimmäisten hankinnasta päättävät asiantuntijat. Asiantuntijatkaan eivät kuitenkaan ole immuuneja alitajuisille mielikuvilleen.