Nokia 7 Plus

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
340
Kirjoittelin aiemmin tuosta Pie päivityksen jälkeen ilmaantuneesta ongelmasta, kun taustalla toimivat ohjelmat (Twilight ja herätyskello) eivät enää toimineet oikein. Onnistuin viimein löytämään oikean asetuksen, jolla tuon ongelman saa ratkaistua ja kaikki toimii taas loistavasti. Oikea paikka oli siis Settings -> Apps & Notifications -> Advanced -> Special app access -> Battery optimisation ja sieltä temppuilevilta ohjelmilta optimointi pois päältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Omistan tällaisen autolaturin: Amazon.com: USB Type C Car Charger,Tronsmart 33W Dual USB Car Charger with Quick Charge 3.0 Technology.Attached USB C Cord for Nexus 6P, Nexus 5X, LG G6, Galaxy S8/S8+,Note 8,Pixel 2/2 XL (Benson Leung Approved): Electronics

Laturi toimi ongelmitta Oreon aikaan tässä puhelimessa, mutta Pie-päivityksen jälkeen laturi ei enää toimi oikein.

Taudinkuva on seuraava: Kun puhelimen tökkää laturiin autossa, niin lataus käynnistyy ongelmitta, tulee merkkiääni puhelimesta ja lataussymboli ilmoituspalkkiin akkukuvakkeeseen. Noin 15 sekunnin latauksen jälkeen lataus kuitenkin pysähtyy ja ei enää käynnisty uudelleen, ellei irroita puhelinta laturista ja laita uudelleen kiinni, jolloin taas lataus alkaa ja pysyy päällä sen saman n. 15 sek ja sitten taas pysähtyy.

Onkohan tämä käyttäytyminen kiinni jostain Pien akunkäytön optimointiasetuksista, että saisi autolaturin toimimaan taas normaalisti? Tosiaan seinälaturit toimivat puhelimessa moitteetta Pie-päivityksen jälkeenkin, eli ongelma koskee vain tuota autolaturia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
484
Jotenkin tuntui Optimizing Apps-osio kestävän normaalia pitempään.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Onko kenelläkään (jolla ongelma ilmeni) korjaantunut Pie-päivityksen jälkeinen pikalatauksen ongelma tai sen toimimattomuus?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Kuinka herkkä näyttö on naarmuuntumaan? Tarviiko kalvoa?
Mulla ei oo naarmun naarmua, enkä ees nää tossa mitään mikronaarmuja. Kaveri pudotti kerran sepelille about metrin korkeudesta näyttö alaspäin, eikä siitäkään tullu mitään.

Et ainakaan mun käytössä ei oo herkkä naarmuuntumaan.

Nyt voikin sitten koputtaa puuta. :D

edit: ostin siis kun julkastiin.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Hyvä tietää. Itselläkään ei näy WP 640 oikeastaan ollenkaan naarmuja vaikka on jo 3 v. vanha.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
595
Viimeinkin viimeisimmän päivityksen jälkeen automaattinen kirkkaus menee pimeässä/hämärässä 0 %:iin asti. Huomattava parannus käyttömukavuuden kannalla verrattuna aiempaan 16 %:n minimiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Onko teilläkin surkea akunkesto tässä? 30h sitten latasin täyteen ja nyt on 38% jäljellä. Käyttöä huimat 1h 22 min näyttö päällä tuona aikana. Mikähän tuota oikein riivaa, mitään erikoisia appeja en ole asentanut ja tuona aikana tullut käytettyä lähinnä bacon readeria ja vastaavia perusohjelmia.

Kesällä joku oreon versio toimi hyvin, eli silloin meni vaan muutama prosentti idlessä yön aikana virtaa.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
473
Kyllä mulla on ainakin akunkesto pysynyt ihan hyvänä. Pitää ihan katsoa statsit huomenna kun aamulla ottaa laturista.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Onko teilläkin surkea akunkesto tässä? 30h sitten latasin täyteen ja nyt on 38% jäljellä. Käyttöä huimat 1h 22 min näyttö päällä tuona aikana. Mikähän tuota oikein riivaa, mitään erikoisia appeja en ole asentanut ja tuona aikana tullut käytettyä lähinnä bacon readeria ja vastaavia perusohjelmia.

Kesällä joku oreon versio toimi hyvin, eli silloin meni vaan muutama prosentti idlessä yön aikana virtaa.
Näkisikö virrankäytön/ohjelma asetuksien kautta? Ainakin mulla Android6/Galaxy S5:ssä näkyy Akku-osiossa...
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
473
1h36min SOT ja 70% akkua vielä. 14h sitten ladattu täyteen. Ihan hyvin näyttää kestävän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
56 min SOT nyt ja 57% jäljellä, edellisestä latauksesta 24h.

"Kaiken laitteen akun käytössä" ykkösenä mobiiliverkon valmiustila 10%, android järjestelmä 4% ja sitten tulee näyttö 4%, android käyttöjärjestelmä 4% ja puhelin passiivinen 23t 34min 3%. Ei tuo oikein selvennä mikä tuota akkua vie idlessä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
473
Jos mobiiliverkko on huono? Itse oon muuten huomannut tän uusimman marraskuun päivityksen jälkeen joutuu boottaileeman puhelinta, että löytää tallennetut wifi verkot. Jokseenkin ärsyttävää, kun joutuu boottaileemaan puhelinta, jos haluaa wifiin.

E: Joulukuun security siis nyt sisällä, mutta marraskuun patchissahan tuli jotain muutakin kuin tietoturvat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
56 min SOT nyt ja 57% jäljellä, edellisestä latauksesta 24h.

"Kaiken laitteen akun käytössä" ykkösenä mobiiliverkon valmiustila 10%, android järjestelmä 4% ja sitten tulee näyttö 4%, android käyttöjärjestelmä 4% ja puhelin passiivinen 23t 34min 3%. Ei tuo oikein selvennä mikä tuota akkua vie idlessä.
Jos tosiaan puhelin todella heikossa verkossa syö se huomattavasti enemmän virtaa.

Jos mobiiliverkko on huono? Itse oon muuten huomannut tän uusimman marraskuun päivityksen jälkeen joutuu boottaileeman puhelinta, että löytää tallennetut wifi verkot. Jokseenkin ärsyttävää, kun joutuu boottaileemaan puhelinta, jos haluaa wifiin.

E: Joulukuun security siis nyt sisällä, mutta marraskuun patchissahan tuli jotain muutakin kuin tietoturvat.
Täällä kyllä 4 eri wifiä on toiminu suoraa ilman mitää bootteja, vaikee sanoa miks siellä ei toimi.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
154
Oon huomannut saman, että wifi ei meinaa millään yhdistää tallennettuihin verkkoihin. Saa kytkee wifi päälle ja pois, joskus kerran ja joskus useammin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
595
@yyri jotain on kyllä vialla ja itse vetäisin resetit tuossa tilanteessa. Nyt pariin päivään kun ei ole tarvinnut käydä töissä ja 4G on ollut kubnon vahvuudella, niin tällä hetkellä 44 h takana 2 h 50 min SoT:lla akkua ollessa jäljellä 46%.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
@yyri jotain on kyllä vialla ja itse vetäisin resetit tuossa tilanteessa. Nyt pariin päivään kun ei ole tarvinnut käydä töissä ja 4G on ollut kubnon vahvuudella, niin tällä hetkellä 44 h takana 2 h 50 min SoT:lla akkua ollessa jäljellä 46%.
Ei viitsisi resetoida tuota enää toista kertaa kun pien asennuksen jälkeen nykäisin tyhjäksi. Pitää ladata 100% asti ja katsoa idlessä miten toi nyt kestää ja kirjata ylös.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Olishan se pitänyt arvata kun juoksee viimeisten kymppien perässä niin saa pettyä. Puhelimen toimitusaika oli luvatta 15-20 työpäiväksi ja tilasin 26.11. Kokoajan ovat sanoneet että tulee joulukuun lopuksi pakettiautomaattiin mutta kun kyselin emaililla niin nyt puhuvat tammikuusta. Peruin kaupat ja pyysin rahoja takaisin. Saa nähdä kuinka vaikeaksi se menee...

Onkohan tulossa lähiviikkoina vielä 250€ pintaan tätä poistomyyntiin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Ei viitsisi resetoida tuota enää toista kertaa kun pien asennuksen jälkeen nykäisin tyhjäksi. Pitää ladata 100% asti ja katsoa idlessä miten toi nyt kestää ja kirjata ylös.
Näyttää siltä että wlan vie tuota akkua tuhottomasti, sen kun otti pois niin ei mene kun muutama prosentti yössä. 5Ghz verkossa tuo on ollut kiinni ja yksi puuseinä välissä, voiko toi muka viedä noin paljoa akkua...
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
473
Näyttää siltä että wlan vie tuota akkua tuhottomasti, sen kun otti pois niin ei mene kun muutama prosentti yössä. 5Ghz verkossa tuo on ollut kiinni ja yksi puuseinä välissä, voiko toi muka viedä noin paljoa akkua...
Sehän voi olla, että toi wlan-bugi joka monella on vaikuttaa tuohon akun käyttäytymiseenkin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Tässä on nyt tullut ehkä viikon sisään sellaista oireilua, että tuo luuri tärisee omia aikojaan. Lyhyt kaksoistärähdys käy silloin tällöin, ihan kuin tulisi joku viesti mutta luurissa ei näy mitään ilmoitusta mistään. Arvatenkin joku ohjelma mikä päivittynyt, vai onko kellään antaa mitään muuta valveutunutta arvausta mikä tämän tekee? Luuri aina äänettömällä niin en tiedä antaisiko tuo jotain ääntäkin.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
154
Tässä on nyt tullut ehkä viikon sisään sellaista oireilua, että tuo luuri tärisee omia aikojaan. Lyhyt kaksoistärähdys käy silloin tällöin, ihan kuin tulisi joku viesti mutta luurissa ei näy mitään ilmoitusta mistään. Arvatenkin joku ohjelma mikä päivittynyt, vai onko kellään antaa mitään muuta valveutunutta arvausta mikä tämän tekee? Luuri aina äänettömällä niin en tiedä antaisiko tuo jotain ääntäkin.
Eihän mikään kosketa sormenjälkilukijaa ? Meinaan siitä ainakin tulee tupla värinä, jos jokin muu kun tallennettu sormi asetetaan lukijalle.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
473
Itellä ainakin jossain farkuissa tosiaan tuo sormenjälki alkanut aika villiksikin. Mukavaa värinää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Tässä on nyt tullut ehkä viikon sisään sellaista oireilua, että tuo luuri tärisee omia aikojaan. Lyhyt kaksoistärähdys käy silloin tällöin, ihan kuin tulisi joku viesti mutta luurissa ei näy mitään ilmoitusta mistään. Arvatenkin joku ohjelma mikä päivittynyt, vai onko kellään antaa mitään muuta valveutunutta arvausta mikä tämän tekee? Luuri aina äänettömällä niin en tiedä antaisiko tuo jotain ääntäkin.
Mulla 8 teki samantyyppistä ennen Pie päivitystä. Syynä oli WLANin internet yhteyden kadottaminen. Todella ärsyttävää kun työpöydällä tuota teki. Juurisyytä en tuohon keksinyt, olettaisin että liittyi jotenkin virranhallintaan, mutta nyt tosiaan Pie päivityksen jälkeen ei ole tuota enää tehnyt.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Eihän mikään kosketa sormenjälkilukijaa ? Meinaan siitä ainakin tulee tupla värinä, jos jokin muu kun tallennettu sormi asetetaan lukijalle.
Juu ei, uusi kotelo tässä kyllä on päällä ollut ehkä toista viikkoa, mutta ei se silti kosketa tuota lukijaa ja tosiaan vasta ehkä alle viikon(?) tämä värinäjuttu on ollut läsnä. Ja ihan esim. pöydällä tai yöllä sängyllä saattaa tuplavärähdys tulla, enkä mielestäni ole nähnyt sitä punaista "ei tunnistettu" mainintaa kun olen kurkannut luuria heti tämän tärähdyksen jälkeen kun olen ollut ihan välittömässä läheisyydessä luuria.

ninja-edit: juu, taskutärinät on tuttuja ihan alusta lähtien, mutta nyt ei taida kyse olla enää siitä :3
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
604
Tässä on nyt tullut ehkä viikon sisään sellaista oireilua, että tuo luuri tärisee omia aikojaan.
Ei sulla lähellä ole mitään mitä luuri koittais langattomasti lukea? Itselläni se oli kirjaston kirja jota käytin tukena. Siinä oli RFID-tarra.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Ei sulla lähellä ole mitään mitä luuri koittais langattomasti lukea? Itselläni se oli kirjaston kirja jota käytin tukena. Siinä oli RFID-tarra.
Eipä taida olla, ihan mitä huomasin niin pöydällä oli pelkästään luuri, samoiten kun huomasin sen tärisevän sängyllä... Nyt en kyllä ole taas huomannut tätä tärinää ainakaan eilen, että ehkäpä tuo tosiaan oli vain jonkun ohjelman aiheuttama "härö"
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Nfc-lukija saattaa reagoida joihinkin kortteihin...tai sähköisiin avaimiin taskussa.
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
70
Onko kellään muulla ongelmia N7+ Piessä noiden notifikaatioiden kanssa? Itsellä ne ei tule kyllä aina täysin reaaliajassa esim whatsapissa. Eli voi kestää pitkäänkin, että tulee ilmoitus viestistä. Tai sitten jos avaa sovelluksen niin saattaa kerralla tulla kasa viestejä joista ei ole vielä notifikaatioita ilmestynyt. Jonkun verran googlella löytyy tuosta kyselyä, mutta mielestäni olen kokeillut kaikkia korjausehdotuksia.

Nämä mm olen säätänyt (whatsapp sovellukselle):
Ilmoitukset käytössä
Akun käytön optimointi pois päältä
Tarkistettu ettei ole rajoitettujen sovellusten luettelossa (mukautuvassa virrassa)

Pitää vielä varmistaa että tämä tapahtuu sekä langattomassa että mobiilidatassa, mutta muistaakseni molemmissa on samaa vikaa.

Jotain muita testattavia asetuksia?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Tuota samaa kyllä teki minulla silloin alkuaikoina kun luurin hankin ja siinä oli oreo, mutta käyttis+ohjelmapäivitysten jälkeen on kyllä tainnu tulla ilmoitukset ihan ajallaan.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Tässä on nyt tullut ehkä viikon sisään sellaista oireilua, että tuo luuri tärisee omia aikojaan. Lyhyt kaksoistärähdys käy silloin tällöin, ihan kuin tulisi joku viesti mutta luurissa ei näy mitään ilmoitusta mistään. Arvatenkin joku ohjelma mikä päivittynyt, vai onko kellään antaa mitään muuta valveutunutta arvausta mikä tämän tekee? Luuri aina äänettömällä niin en tiedä antaisiko tuo jotain ääntäkin.
Mulla rupes oma Sony xz1c tekemään vastaavaa vähän aikaa sitten. Myöskin rupes akkua syömään idlenä reippaasti.

Päätin sitten flashata koko firmwaren uudelleen ja aloittaa puhtaalta pöydältä, kun en parissa päivässä löytänyt syytä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
Eilen tuli powerista poistuttua N7 plussan kanssa. Ihan ok puhelin kyllä, vaikkakin tuntuu hieman kulmikkaalta kädessä. Toimiiko muilla napauttamalla herätys näytössä? Asetuksista kyllä 'herätä napauttamalla' ruksattu, mutta ei reagoi napautukseen näytön ollessa suljettuna. Onko tähän mitään ratkaisua vai onko vika android 9.0:ssa?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Eilen tuli powerista poistuttua N7 plussan kanssa. Ihan ok puhelin kyllä, vaikkakin tuntuu hieman kulmikkaalta kädessä. Toimiiko muilla napauttamalla herätys näytössä? Asetuksista kyllä 'herätä napauttamalla' ruksattu, mutta ei reagoi napautukseen näytön ollessa suljettuna. Onko tähän mitään ratkaisua vai onko vika android 9.0:ssa?
Kaverilla oli sama vika heti uutena. Ei reagoinut näytön napautukseen. Saatiin kaupasta uusi yksilö suoraan mukaan, koska oli alle viikko ostosta. Uusi toimi normaalisti. Parempi se oli heti vaihtaa, kun ei tiedä mitä muuta olisi myöhemmin paljastunut "maanantaikappaleesta".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom