Nioh 2 (PS4, nyt myös PC!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 928
Nioh 2 julkaistaan parin minuutin päästä PS4:lle ja varmaan vuoden sisällä myös PC:lle. Kyseessä on Ninja Gaidenin, Dark Soulssin ja Diablon sekoitus. Pidin ensimäisestä osasta paljon ja arvostelujen perusteella jatko-osa on sitä samaa mutta hiotumpana.

Ensimmäisessä osassa parasta oli tarkka ja monipuolinen taistelu. Huonointa taas aivan hillitön lootin määrä. Silloin tällöin tehtävien välissä oli ihan mukavaa vertailla luutittuja varusteita, rollailla parempia ja suunnitella mihin suuntaan hahmoa kehittää, mutta inventaarioseikkailu alkoi jossain vaiheessa kyllästyttää kun tavaraa tulee ovista ja ikkunoista.

Odotukset ovat kovat, nyt nukkumaan ja huomenna testaamaan.

Fextralifen kehuva arvostelu:
 
Viimeksi muokattu:
Peliä kehutaan pirullisen vaikeaksi vertasi mihin tahansa Souls tyyliseen peliin :) Vaikuttaa sen puolesta herkulliselta haasteelta.
 
Peliä kehutaan pirullisen vaikeaksi vertasi mihin tahansa Souls tyyliseen peliin :) Vaikuttaa sen puolesta herkulliselta haasteelta.
Suorastaan brutaali! Ekassa tehtävässä meni reilut 2 tuntia ja meinasin jopa lopettaa kesken, mutta sitten kun sen pääsin vihdoin läpi niin ei se tuntunutkaan niin pahalta. :D

Burst counter (L1+O) on elintärkeä liike. Melkein pitää kokoajan kytätä milloin isompi vihulainen alkaa tekemään "punaista" hyökkästä johon tuon countterin saa tehtyä. Muutenkin tuntuu että agressiivisella pelityylillä pärjää hyvin isoja vastaan.

Pelasin melkein koko ensimmäisen tehtävän normaalilla katanalla, mutta lopussa vaihdoin odachiin. Mulle taitaa sopia paremmin tuollaiset tehokkaat ja hitaat aseet kuin nopeat ja heikot. Kusarigama haluttais silti opetella.
 
En ole ollut kovin innostunut peleistä viime aikoina, mutta tänään pitkästä aikaa oikein odotin että pääsisin jatkamaan etenemistä. Peli rullaa hyvin eteenpäin ja uusia taitoja saa nopeasti. Kenttäsuunnittelu on ollut hyvää ja joka paikka tulee koluttua. Maisemat on kauniita ja välinäytökset myös.

Taistelu on niin monipuolista että se voisi toimia vuoropohjaisenakin. Nioh 1:n juttujen lisäksi nyt on mukana uusia demoniliikkeitä jotka nekin ovat hurjan erilaisia. Huonona hommana pidän sitä että ukkeli ei kestä kuin 1-3 iskua, ja kuolema tulee monesti yllätyksenä kun pieninkin rääpäle vihulainen voi viedä 80% hp-palkista. Kummallisesti pomot eivät tunnu niin hankalilta kuin kesken kenttää vastaan tulevat normaalia isommat demonit.

Valikkosurffaus ja hahmon kehitys ei ole alkanut vielä kyllästyttää, päinvastoin. Tässä pelissä on kaikkea aivan hillittömästi. :D

Vahva ehdokas vuoden parhaaksi toimintapeliksi. Suosittelen, vähintään 9/10.
 
Jos en pitänyt ensimmäisestä Nioh:sta kannaattaako tätä kokeilla? Eka oli minusta turhan paljon itseään toistava enkä jakasanut pelata sitä läpi saakka. Souls peleistä olen kyllä aina tykännyt.
 
Jos en pitänyt ensimmäisestä Nioh:sta kannaattaako tätä kokeilla? Eka oli minusta turhan paljon itseään toistava enkä jakasanut pelata sitä läpi saakka. Souls peleistä olen kyllä aina tykännyt.
TL; DR: Jyrkkä ehkä! Kyllästyin itsekin Nioh 1:n tylsiin hommiin, mutta tässä pelissä siitä ei ole vielä merkkejä.

Nioh 1:n huonoin puoli oli minustakin liian kova toisto. Isoin ongelma oli muistaakseni kenttien uudelleen pelaaminen minimaalisilla muutoksilla, varsinkaan kun kentätkään eivät olleet hyviä. Tummaa ja rumaa yhdentekevää sodan runtelemaa maisemaa koko peli ja sisätilat mitään sanomattomia. Kesken jäi minullakin vaikka jotkut asiat olivat erityisen hyviä.

Nioh 2:sta on vasta n. 10h (2 kpl main mission & 2 kpl sub mission) ja 75 kuolemaa takana joten hankala sanoa mihin suuntaan peli kehittyy. Tähän mennessä toistoa ei ole ollut ja rytmitys on toiminut. Esim. auringon valossa värikkäässä maastossa ollut main mission 2 oli pitkä (3-5h) ja päättyi hankalaan pomotaisteluun, seuraava side mission oli lyhyt & nopea alle puolen tunnin pyrähdys ja side mission 2 oli pelkkä uusinta pomotaistelu. Tuollaisella rytmityksellä mielenkiinto säilyy hyvin ja toivottavasti jatkuu samanlaisena.

Random luutti ei taida olla ihan niin randomia sillä juuri kun sain "turhan" paralyze tai'an, niin puolen tunnin sisällä siitä sain harvinaisen paralyzeä buffaavan Odachin, joka oli vielä pääaseeni. Aivan mahtavaa.

Haluaisin uskoa että pelaajalle näkymättömiä asioita konepellin alta on hiottu huolella.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen alue avattu eli n. 8 tehtävää takana ja hyvin maistuu.

En muistanutkaan että tässä pelissä oli "Soul Match", jolla alemman levelin tavaran saa nostettua toisen tavaran levelille. Tavaraa tulee tehtävistä aivan pirusti ja luonnollisesti paraskin level10 ase alkaa jäämään level20 aseelle. Soul Matchillä ja rahaa maksamalla suosikki aseet ja suojat saa pidettyä ajan tasalla.

Tällä hetkellä pelaan Odachilla ja suojina on light armor Shrine Maiden -setti, jonka paras ominaisuus on +200hp purificationeista, eli nyt hp:tä saa ilmaiseksi kesken taistelun. Jo ennen setin saamista huomasin että peli helpottui paljon jossain kolmannen tehtävän paikkeilla kun oppi miten peliä oikein pitää pelata.
 
Nioh oli ajoittain ihan hauska mutta suurelta osalta aika rasittava grindaus. Alan olemaan lopen uupunut näihin peleihin, joissa ihmisvastustajaa vastaan oma miekka tekee sen 1000 pistettä damagea kohti vihollisen sataa tuhatta hitpointtia ja pahis-samurain miekka tekee sen 9000 kohti omaa 5000 healthiä ilman buffeja tms. täysin epäsuhtaista. Alkoi menemään bossitappelut sellaiseksi loputtoman ulkoa opetellun väistö tai parry sarjan toistamiseksi ilman että virheitä sallitaan.

Soulsit ja vaikkapa Sekiro ei ollut ihan noin puuduttavia.
 
Ensimmäiseen Niohiin tympäännyin, mutta tämä on jotenkin parempaa fiilistä tuonut. Sinällään samaahan tämä on, mutta oikein mukava ollut pelailla. Aluilla vasta, kun vain kaksi loparia takana, mutta oikein jees. Kunhan vain muistaisin, että tässä ei vou juosta kirmata kuten Sekirossa. :D
 
Ensimmäisen tehtävän jälkeen vaihdoin swordin odachiin ja olen pelannut sillä siitä lähtien. Huomasin että tapoin 95% vihuita samalla kombolla: (high stance)quick, quick, dodge + strong tai (low stance) quick, quick, quick, strong[high stance change] + edellinen high stance kombo. Sain avattua myös wanhan kunnon juustotaian eli slothin ja huomasin että switchglaive skaalaa onmyo magicin mukaan, ja sitähän minä tulen varmaan käyttämään paljon läpi pelin niin ehkä switchglaive voisi olla parempi ase. Nopean testin perusteella se on paljon monipuolisempi ja damagekin tuntuu hyvältä. Jos olisin todellinen taituri pelaisin tonfalla, mutta mennään nyt tällä easy modella. :D
 
Viimeksi muokattu:
Huippu peli! Tällä kertaa Dual hatchet aseena kun edellinen meni katanalla. Vaikeustaso alussa tuskainen mutta nyt kun hahmo on paisunut niin selvästi helpottunut ja bosseja kuollut jopa muutamalla yrityksellä, ehkä tässä vielä tulee kiukkuisia. Region 4 menossa.
Slothia on vissiin tuunattu alaspäin? Nioh 1 se oli melkoinen cheese.
 
Huippu peli! Tällä kertaa Dual hatchet aseena kun edellinen meni katanalla. Vaikeustaso alussa tuskainen mutta nyt kun hahmo on paisunut niin selvästi helpottunut ja bosseja kuollut jopa muutamalla yrityksellä, ehkä tässä vielä tulee kiukkuisia. Region 4 menossa.
Slothia on vissiin tuunattu alaspäin? Nioh 1 se oli melkoinen cheese.

Ekan Niohin ongelma oli, että peliä säädettiin, nerffattiin, boostattiin ja milloin mitäkin niin, ettei mikään buildi toiminut kunnolla kuin sen hetkisessä vallitsevassa tilassa ja kyseisellä "tiellä". Respeccaus ja uuden tavan opettelu vaikeassa paikassa oli äärimmäisen rasittavaa ja aikaavievää kun nettifoorumitkin opasti lähinnä että joo, toi buildi ei toimi sitä vastaan ja sitten taas seuraavaa vastaan ei se uusi :facepalm:
 
Toinen region avattu.

Tullut jokunen tunti avustettua muita. Pirun hauskaa myllyttää kenttää alusta loppuun kolmen porukalla. Saa leveliä ja tavaraa samalla.

Seething Dragon glaive käytössä ja pääasiassa nopein stance. High ei nappaa ollenkaan. Shrine maidenin setti nyt lähinnä muotisyistä. :D
 
v1.05 päivitystä pukkaa:


Tuo ilmeisesti sisältää myös v1.04 joka ei ilmestynytkään eilen lännessä, siinä oli mm. maininta että weapon skill pointsit voisi käyttää myös muihin aseisiin. Ihan jees kun mulla on odachissa 3 pistettä käyttämättä ja nyt kun vaihdoin asetta niin niille on heti käyttöä switchglavessa.

Läpäisin eilen sen syksyn demossa olleen tehtävän ja hyvin maistuu, oikein odotan että siellä on seuraavaksi vastassa.
 
Minä tulin juuri siihen demokenttään, jota testasin ehkä viiden minuutin ajan, joten ei tule toistoa. Edellinen päätehtävä olikin ihan haastava, mutta oikein hyvä. Onneksi kivääri jelppii suuresti!

Sivutehtäviä en ole jaksanut vielä yhtään. Ne ei niin motivoi, mutta pitää tsekkailla.
 
Kolmas alue taitaa olla lopussa kohtapuoliin ja olen kokoajan käyttänyt sitä ensimmäistä brute yokaita. Redditistä näin että feralilla burst counter on nopeampi ja sillä voi myös kätevästi keskeyttää normaalit kombot ja teleportata karkuun.

Burst countereissa on "piilomekaniikka" jolla saa tehtyä voimakkamman yokai graping ihmisenä, kunhan ukkeli on burst counterin jäljiltä vielä yokai-muodossa (alle sekunti aikaa), vihun Ki on 0 ja painaa kolmiota grapin etäisyydellä. Aikaa napin painamiseen ei ole kuin pari framea, joten pitää olla varma että vihun Ki tulee olemaan 0 ja painaa kolmiota melkein etukäteen.

Brutella tuo ei onnistunut melkein koskaan kun ukkeli on harvoin burst counterin jäljiltä tarpeeksi lähellä, mutta feralin syöksyllä onnistuu hyvin. Shiftling taitopuusta löytyy taito jolla yokai grapin saa vieläkin tehokkaammaksi.

Vähän alkaa kyllästyttämään Shrine Maiden setti, tai pikemminkin se etten ole törmännyt parempaan. Aseenakin on vielä se sama switchglaive joka antaa 150hp taposta. Muuten maistuu ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, on tämä kuormittava peli. Kun vastaan tulee reilun parin tunnin tehtävä ja siihen vielä pomotaistelu niin ei kertakaikkiaan jaksa heti aloittaa toista samanlaista putkeen. Menin juuri neljännen alueen ensimmäisen tehtävän.

Switchglaive on ollut ihan jees, mutta en ole vieläkään saanut avattua sitä loppupelin tärkeintä taitoa joka lataa damageboostia aina kun vaihtaa stancea kesken kombon. Pelityyli on sama mitä odachilla, eli high stancesta yks tai kaks quick attackia ja siitä sitten low stanceen tai miltä ikinä tuntuu. Kusarigama houkuttaa kovasti, mutta silloin pitäisi muuttaa koko pelityyliä.

Yokai skillejä olen sentään oppinut käyttämään ja peli olisi ollut heti alusta asti helpompi jos olisin muistanut ne. Varsinkin kun oma stamina on loppu ja ukko ei suostu liikkumaan niin yokai skill antaa hyvin aikaa ja monesti liikuttaa oman ukon turvaan.

Taituri ei käytä juustotaktiikoita:


Alussa käyttää hienosti switchglaiven erikoisliikkeitä ku vetäsee yheltä vihulta jalat alta ja myöhemmin käyttää kahta eri parrya. Itehän oisin käyttäny kaikki 5 kpl slothia tuohon.
 
3 viikkoa peliä takana ja chapter 5 avattu, samalla myös Dojoon avautuivat kaikkien aseiden Master testit. Testit vaativat 120000 weapon profiencyä mutta sitä saa tässä vaiheessa rutkasti, eikä asetyypistä toiseen vaihtaminen olekaan niin työlästä kun aluksi luulin.

Uusi yokai-taitosysteemi on kerrassaan loistava ja pitää mielenkiinnon yllä. Erilaiset guardian spiritit ja yokai skillit tekevät pelaamisesta vieläkin monipuolisempaa.

Vuoden peli, tai ainakin vuoden toimintapeli. Kokonaisuutena Sekiro on ehkä hitusen parempi, mutta Nioh 2:n monipuolisempi taistelu ja erilaiset pelityylit ovat sellaista mitä en muista peleistä löydä.
 
Hyvin mietitty buildi: Nioh 2 | The Blender (OP Dual Sword Endgame Build Returns) [Build Guide] 仁王2


Ite vetelen switchglavella ja Wandering Shrine Maiden -setillä. Pomoihin laitan Kingo-setin kun silloin kestää ehkä yhden iskun enemän. Olen vähän pettynyt kuinka vähän eroa light ja medium armoreilla on, kun vihdoin tänään mediumia kokeilin.
 
Kriittistä mielipidettä 200 tunnin jälkeen:


Allekirjoitan kyllä melkein kaiken, mutta kannattaa ottaa huomioon että arvostelija on pelannut pelin läpi jo useamman kerran ja nauttinut siitä. Minä olen viimeisessä chapterissa ja näyttää siltä että jaksan vetää läpi vielä toisenkin kerran kun niin paljon on vielä kokematta aseiden ja guardien spirittien kannalta.

Mulla eniten häiritsee vihujen hillitön damage, muut souls-liket antavat paljon enemmän anteeksi. Ukkeli ei kestä light armorilla kuin 1-3 iskua ja medium armorilla 1-4 iskua, heavy armoria en ole edes koittanut koska Ki:n lataus heikkenee niin pahasti ja taitaa dodgekin mennä heikommaksi. Lisäksi ihan alkupelistä pieninkin perusvihu voi tehdä yht'äkkiä jonku 80% damagea, joten vähäiset eliksiirit pitäisi käyttää heti kun on ottanut yhdenkin pienen iskun.

Vihujen AI on sentään kunnossa ja samanlaista epäreiluutta ei näy kuin Jedi Fallen Orderissa, siinä viholliset eivät välittäneet mitään pelin kulusta ja epäreiluja äkkikuolemia tuli eniten mitä tämän genren peleissä on nähty. Nioh 2:ssa sentään saa pienen hengähdystauon tavalla tai toisella kun on ottanut kovasti osumaa ja kerkeää vetämään elixiiriä. Puhtaalta pöydältä aloittaminen toimii erittäin hyvin jos on huomannut oman virheen tai meni vielä-yksi-isku-taktiikalla.

Siksi uskoisin että peli paranisi jos yksinkertaisesti vähennettäisiin hieman vihujen damagea tai lisättäisiin medium/heavy armorin suojausta ja light armor voisi olla vielä se lasikanuuna.

Vuoden peli ehdokas silti.
 
Menin jonkinaikaa sitten läpi, 55h otti ja Dual Hatched käyttäen kun näitä ei 1 osassa ollut. Glass Cannon on ihan totta, käytin medium armoria ja loppupuolella ei montaa iskua voinut ottaa. Koin että tikkaava parannustaika mm protection scrollit auttoivat kuitenkin tässä.

Ongelmia tuli dark realmissa KI kanssa joka oli jatkuvasti loppu eli Yokai puusta suosittelen ottamaan ne stamina plussat skillit sinne. Mielestäni ukko kannattaa erikoistaa 1 aseeseen ja sillisalaattia ei kannata tehdä kun lopussa voi kostautua.

Mutta kuitenkin rautainen peli ja paras hetkeen!
 
Tuli tämäkin pelattua läpi switchglaive buildilla ja heavy armorilla. Nyt vaihdoin new game plussassa flying kato settiin ja miekkaan. Ehdottomasti yksi alkuvuoden parhaita julkaisuja. Jopa vuoden peli.
 
Nioh PS5-versiot tulee ensi vuonna 5. helmikuuta. Jos omistaa jonkin Nioh 2 -version PS4:llä, voi päivittää sen ilmaiseksi PS5-versioon, jossa vastaavanlainen sisältö (omistetut DLC:t).
  • Nioh 2 – The Complete Edition (available on PlayStation 4)
  • Nioh 2 Remastered – The Complete Edition (available on PlayStation 5)
  • Nioh Remastered – The Complete Edition (available on PlayStation 5)
  • The Nioh Collection (available on PlayStation 5)
Parannukset PS5-versioon:
  • New features and elements of PlayStation®5 version
  • Supports 4K resolution / 120fps
  • Improving the quality of various graphics
  • Faster loading time
  • Supports PS5 ™ activity function
  • Supports haptic feedback
  • Adaptive trigger support
  • Cross-matching with PS4 ™ version players
  • Saved data can be transferred from PS4 ™ to PS5 ™
  • Supports 3D Audio

Vaikuttaa aika mittavalta päivitykseltä. Myös PC-versio tulossa Steamiin.
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh säästämpä tämänkin PS5:lle. Tämä on lojunut hyllyssä jo melkein kokeilematta julkaisusta asti. Ei ole ollut vain aikaa pelata tätä kun on ollut kaikkea muuta pelattavaa :D
 
Minä pelasin kohtuu pitkälle peliä, mutta tuli sitten kaikkea muuta ja jäi väkisellä kesken. Voikin hyvin aloittaa alusta sitten. Erinomaista. :)
 
Nyt tämä ois sitten myös PC:lle.

Pelasin PS4:lla melkein loppuun asti mutta sitten jäi jostain syystä kesken, vaikka peli oli erittäin hyvä ja kaikilta osin parempi kuin Nioh 1.
 
Tuli ostettua myös pc:lle, ps4:llä 200h takana mutta edelleen vaan maistuu. Loistava porttaus myös kyseessä.
 
Mites tässä vaikeus verrattuna Nioh 1? Tekisi mieli ostaa PC:lle, mutta ei välttämättä jaksa montaa tuntia hinkata samaa kohtaa liian kovan vaikeustason takia. Saako Offline tilassa jotain "apureita" summonoitua pomo taisteluihin jollei muuten pääse etenemään? Ykkösessä muistaakseni oli jokin tuollainen mekaniikka DarkSouls tyyliin.
 
No hitto, jos nyt sitten kun PC:llekin?

Ykkönen oli kyllä kova ja aika pitkään jaksoin tahkota. Muistaakseni pääpelin läpi Way of Nioh -tasolla, mikä vaati lievää grindausta jo ja niiden questien hyödyntämistä, joissa sai kuolemattoman kaverin tankiksi.

Sitten oli se underworld tjsp. jossa piti vaan tahkota areenataisteluita ja se kävi liian työlääksi liian nopeasti kun ei isot respeccaukset kiinnostaneet. Samoin lisäosat oli vaan liian vaikeita vikalla tasolla.
 
Mites tässä vaikeus verrattuna Nioh 1? Tekisi mieli ostaa PC:lle, mutta ei välttämättä jaksa montaa tuntia hinkata samaa kohtaa liian kovan vaikeustason takia. Saako Offline tilassa jotain "apureita" summonoitua pomo taisteluihin jollei muuten pääse etenemään? Ykkösessä muistaakseni oli jokin tuollainen mekaniikka DarkSouls tyyliin.
Minusta tämä on hitusen helpompi, mutta varsinkin alussa piti olla kokoajan varpaillaan. Aivan ekassa kentässä kuolin monesti kun piti opetella miten peli toimii, ja ensimmäisten kenttien "tulipomoa" piti yrittää monta kertaa. Sen jälkeen helpotti paljon ja eikä jumeja tainnut tulla, käytin kyllä surutta esim. Sloth-taikaa joka hidasti vihuja. Youtubessa on paljon videoita vinkeiksi jos johonkin pomoon meinaa jäädä jumiin.

Lukuisten aseiden ansiosta tällä pelillä on iso uudelleen peluu arvo ja tulen taatusti ostamaan jossain vaiheessa myös PC:lle.

EDIT: Niin joo kyllä tekoälykaverin voi summonoida, mutta käytin sitä ensimmäisen kerran vasta loppupelistä ja vain yhdessä pomossa. En muistanut koko summonointia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Olis pitänyt tarttua tähän heti ykkösen jälkeen kun homma oli verissä ja intoa olisi ollut. Nyt tää on taas yhtä tervan juontia ja ulkoasun ankeus häiritsee oikeasti kun oli unohtanut sen ja hellinyt silmiään viimeisen päälle olevilla peleillä.

Sanoin varmaan samat NIOH-ykkös langassa: Liikaa skillejä, liikaa statseja, liikaa stanceja, liikaa tuunattavaa ja sitten se vanha kirottu Iai Quickdraw, jonka varaan pitäis rakentaa paljon ja joka on tosi rasittava käyttää. Ja Ki-pulse on yksi huonoimpia mekanismeja ever.
 
Pakko todeta vielä, että tää peli kyllä vaikuttaa edelliseen verrattuna vähän siltä, että dev team on miettinyt että "näytetään niille" siellä studiossaan. Ihan tarpeetonta hiekoittamista. Joka hiton talikon kanssa sohiva heinähattu pitää sisällään jonkun unblockable grabin, jota ei tiukassa paikassa vaan voi väistää ellei satu olemaan just sellainen burst counteri sormen alla, joka sopii siihen tilanteeseen.
 
Olis pitänyt tarttua tähän heti ykkösen jälkeen kun homma oli verissä ja intoa olisi ollut. Nyt tää on taas yhtä tervan juontia ja ulkoasun ankeus häiritsee oikeasti kun oli unohtanut sen ja hellinyt silmiään viimeisen päälle olevilla peleillä.

Sanoin varmaan samat NIOH-ykkös langassa: Liikaa skillejä, liikaa statseja, liikaa stanceja, liikaa tuunattavaa ja sitten se vanha kirottu Iai Quickdraw, jonka varaan pitäis rakentaa paljon ja joka on tosi rasittava käyttää. Ja Ki-pulse on yksi huonoimpia mekanismeja ever.
Ikävä kyllä samaa mieltä. Ei vaan låhe tämä peli ja tää on ollut vuoden etten ole koskenut koko peliin.
 
Tässä on kyllä parhaat animaatiot mitä on missään pelissä tullut vastaan. Kaikki vaan on niin sulavaa. Taistelusysteemi 3rd person action pelejen parhaimmistoa. PC:llä jo kolmas läpipeluu käynnissä ja ei vaan malta lopettaa. Ehdottamasti vuoden paras pc julkaisu tähän mennessä.
 
Osaako joku sanoa säilyykö tikkaat/ovet tehtävissä avattuina jos käyn divine branchin avulla välillä mapilla ja muissa tehtävissä? Olen vähän jumissa siinä metsässä olevassa nopeassa elukkabossissa ja voisin välillä käydä toisissa tehtävissä levuttamassa. Mutta ei viitsisi koko tehtävää vetää alusta nyt kun oikoreitit on auki.
 
Osaako joku sanoa säilyykö tikkaat/ovet tehtävissä avattuina jos käyn divine branchin avulla välillä mapilla ja muissa tehtävissä? Olen vähän jumissa siinä metsässä olevassa nopeassa elukkabossissa ja voisin välillä käydä toisissa tehtävissä levuttamassa. Mutta ei viitsisi koko tehtävää vetää alusta nyt kun oikoreitit on auki.

En muista että ykkösessä ainakaan olis säilynyt. Kun suoritettuunkin tehtävään lähti uudestaan, piti se vetää täyden kaavan mukaan.
 
Osaako joku sanoa säilyykö tikkaat/ovet tehtävissä avattuina jos käyn divine branchin avulla välillä mapilla ja muissa tehtävissä? Olen vähän jumissa siinä metsässä olevassa nopeassa elukkabossissa ja voisin välillä käydä toisissa tehtävissä levuttamassa. Mutta ei viitsisi koko tehtävää vetää alusta nyt kun oikoreitit on auki.
Niin joo se kärppä vai mikä olikaan. Se oli hankala, enkä muista että olisin keksinyt siihen mitään varmaa taktiikkaa. Tuurilla taisin päästä läpi. Youtubesta voi vilkuilla toimivia taktiikoita, eli kiinnittää huomiota siihen mitä liikkeitä pomo tekee miltäkin etäisyydeltä ja milloin on turvallista iskeä.
 
Joo eli avain tähän bossiin oli blokki! Meni toisella yrittämällä läpi kun tajusin alkaa estämään kaikki pyörimisiskut :D
 
Ja näissä pitää vielä muistaa se, että expaaminen ei yleensä juuri mitään auta jos tarvittavat liikkeet ja tekniikat on avattu. Sellaista perseraiskaamista noiden unblockable grabien ja muiden kanssa että se on ihan sama kestätkö 0,8 vai 0,9 osumaa tai teetkö 1% vai 1,1% totaalista damagea per lyönti.
 
Ai niin blokki! Totuin alkupelissä pelkästään väistelyyn kun se oli niin nopea ja toimi unblockable grapeihin. Liiottelematta pelasin 99% pelistä ilman blokkaamista, varmaan ois ollu helpompi jos ois muistanu käyttää sitäki välissä. :D
 
Pitää varmaan yrittää palailla tähän kun huomasin, että uusissa GeForceissa on tähän lisätty DLSS-tuki :D

Olipas hyödyllistä, tän luulis pyörivän kaikilla RTX-korteilla kaikilla herkuilla ihan riittävän sujuvasti ilmankin. Ongelma on, että muistankohan edes sitä vähää, minkä osasin...
 
Miten tämä vertautuu DarkSouls-sarjaan? Hieman meinaa DS-hammasta kolottaa ja Sekiro ei ole varmaan se mun juttu.
 
Eli nopeimpien DS3 buildien tyyppinen gameplay? Onko pelimaailma avoimempi tiloiltaan vai enemmän käytäviä täynnä?

Melko tiukkaa käytävää. En ihan muista DS:n vauhtia mutta lähempänä tämä on Bloodbornea. Staminan hallinnalla aika vahva paino, montaa osumaa ei voi ottaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 408
Viestejä
4 537 047
Jäsenet
74 795
Uusin jäsen
karhuluu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom