Nikotiinivalmisteet (nuuskat, purkat, laastarit jne.)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
Eli käytännössä kaikkea mistä on haittaa suomessa, sokeri,alkoholi,tupakka,nikotiini täytyy verottaa, et sit sairaalavuoteella voidaan tarjota hoitoa.
Miksi nicorettea, nicotinellia ym. ei sitten veroteta samallalailla, jos nimenomaan sitä nikotiinia pitää verottaa? Jo yli kymmenen vuotta sitten todettu, että ne ei ees toimi tupakan lopettamiseen, mut silti niillä on erikoisasema "korvaustuotteena" eikä nikotiinin vaarat koske niitä. Varmaan suurin osa myynnistä sitä, että ku kaikkialta tupakointi kielletty, nii noita sit jyystetään väliaikaisesti. Esim. junissa jne.

Tutkimusten mukaan niistä sadasta yrittäjästä, jotka ovat lopettaneet tupakoinnin kylmiltään ilman aputuotteita, on vuoden päästä polttamatta kolme tai neljä henkilöä. Nikotiinivalmisteita käyttäneillä sama luku on viidestä kuuteen onnistunutta henkilöä.

e: offtopic: Toinen ärsyttävä tapaus on Veikkaus. Mukamas vastuullista pelaamista jne, mut samaan aikaan mainoksissa myydään lottoa "unelmien mahdollistajana" ja tyrkytetään pelaamista ihan joka paikassa.
Vastuullisella markkinoinnilla tarkoitamme sitä, ettemme anna väärää kuvaa pelaamisesta eikä markkinointimme korosta perusteettomasti voittamisen mahdollisuuksia.
Lol. - Veikkaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
87
Miksi nicorettea, nicotinellia ym. ei sitten veroteta samallalailla, jos nimenomaan sitä nikotiinia pitää verottaa? Jo yli kymmenen vuotta sitten todettu, että ne ei ees toimi tupakan lopettamiseen, mut silti niillä on erikoisasema "korvaustuotteena" eikä nikotiinin vaarat koske niitä. Varmaan suurin osa myynnistä sitä, että ku kaikkialta tupakointi kielletty, nii noita sit jyystetään väliaikaisesti. Esim. junissa jne.



e: offtopic: Toinen ärsyttävä tapaus on Veikkaus. Mukamas vastuullista pelaamista jne, mut samaan aikaan mainoksissa myydään lottoa "unelmien mahdollistajana" ja tyrkytetään pelaamista ihan joka paikassa.

Lol. - Veikkaus
Joo ja tietenkin nämä lääkeyhtiöiden "korvaustuotteet" saavat olla kaupoissa näkyvillä paraatipaikoilla ja mm. televisiossa mainostetaan aivan helvetisti. "Pikkusen" ontuu tuo, että nikotiinia sisältäviä tuotteita verotettaisiin tai kohdeltaisiin tasa-arvoisesti.

Edit: Ja kaikenlisäksi nuo lääkeyhtiöiden "nikotiinipussit" on aivan järkyttävän paskoja ohuita patalappuja järkyttävän terävillä pussienkulmilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Tulipa otettu kokeiluun Velon pusseja kun moni näitä kehuu. Ainesossluettelossa on mm. etanoli minkähän takia?
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Eipä ole kyllä Karun löytymisen jälkeen miettiä edes muista vaihtoehtoja enää. Ja näin on käynyt lähipiirissäkin melkein jokaiselle. Sen lisäksi, että on paras tuote niin on vielä halpakin. 3,95€/30kpl.
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
1
Voisko joku kertoo et onko näistä verkkokaupoista nyt enää turvallista tilata? Kuten tuolla aiemmin todettiin snusdirect ei enää toimita Suomeen. Samoin tämmönen uus toimija kun Tukkupussit sanoo et jos tilaat muusta kuin heidän verkkokaupastaan, varaudu sit maksamaan tupakkavero. Koska lakimuutos 1.1.24.

Luin sen hallituksen (52 sivua!)muistion jolla lakimuutosta perusteltiin, se oli tekstiä joka ei minusta kestä kriittistä tarkastelua. Nikotiinipussien tupakkaverotusta perusteltiin pääasiassa sillä että nikotiini on hyvin vaarallista. Oma käsitykseni mitä olen yrittänyt perehtyä on, että nikotiini ei ole vaarallista normipitoisuuksilla. Se on hyvin addiktiivinen tuote toki, mutta suoranaisia terveysriskejä pelkälle nikotiinille ei ole käsittääkseni pystytty osoittamaan. Verenpaine nousee jotain 5-10 pykälää hetkellisesti, mutta kahvilla on ihan sama efekti, koska kofeiinikin on stimulantti. Voin toki olla väärässä, tieto on aina pieninä palasina maailmalla. Eiköhän se suurin syy lakimuutokselle ole kuitenkin verotulot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
19
Voisko joku kertoo et onko näistä verkkokaupoista nyt enää turvallista tilata? Kuten tuolla aiemmin todettiin snusdirect ei enää toimita Suomeen. Samoin tämmönen uus toimija kun Tukkupussit sanoo et jos tilaat muusta kuin heidän verkkokaupastaan, varaudu sit maksamaan tupakkavero. Koska lakimuutos 1.1.24.

Luin sen hallituksen (52 sivua!)muistion jolla lakimuutosta perusteltiin, se oli tekstiä joka ei minusta kestä kriittistä tarkastelua. Nikotiinipussien tupakkaverotusta perusteltiin pääasiassa sillä että nikotiini on hyvin vaarallista. Oma käsitykseni mitä olen yrittänyt perehtyä on, että nikotiini ei ole vaarallista normipitoisuuksilla. Se on hyvin addiktiivinen tuote toki, mutta suoranaisia terveysriskejä pelkälle nikotiinille ei ole käsittääkseni pystytty osoittamaan. Voin toki olla väärässä, tieto on aina pieninä palasina maailmalla.
Ruvetaan olee niillä näppäimillä että pian ainakin alkaa se netistä tilattujen kyttäily, mutta kyllä mä ainakin olen vielä tässäkin kuussa kaksi pakettia saanut perille ilman mitään ylimääräisiä.

Tuosta nikotiinista on vaikea ihan suoranaisesti sanoa, onhan se ainakin ihan fakta että rytmihäiriöitä voi tulla, niitä mullakin oli vielä tupakoinnin aikaan mutta kun siirryin pusseihin niin enää ei ole ollut.. vaikea tosin sanoa että voiko olla muita tekijöitä sillä samoihin aikoihin vähensin myös huomattavasti kofeiinia enkä ole myöskään alkoholia juonut.
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
21
Voisko joku kertoo et onko näistä verkkokaupoista nyt enää turvallista tilata? Kuten tuolla aiemmin todettiin snusdirect ei enää toimita Suomeen. Samoin tämmönen uus toimija kun Tukkupussit sanoo et jos tilaat muusta kuin heidän verkkokaupastaan, varaudu sit maksamaan tupakkavero. Koska lakimuutos 1.1.24.
Ei noita ilmeisesti valvota mitenkään, kai joku olisi jo valittanut, että paketti jäänyt tulliin, itse en ole ainakaan semmoista nähnyt. Tukkupussit toki haluaa, että heidän kalliista kaupasta tilattaisiin.

Pitääkin alkaa täyttämään arkkupakastinta ennen kuin kieltävät tilaamisen ja sallivat vain "aikuisten maut", ei huvita maksaa mitään järjettömiä veroja. Liian mukavaa aikaa nämä muutama vuosi olikin, suoraan kotiovelle tuotteet eikä jatkuvaa rallia Ruotsiin.


Luin sen hallituksen (52 sivua!)muistion jolla lakimuutosta perusteltiin, se oli tekstiä joka ei minusta kestä kriittistä tarkastelua. Nikotiinipussien tupakkaverotusta perusteltiin pääasiassa sillä että nikotiini on hyvin vaarallista. Oma käsitykseni mitä olen yrittänyt perehtyä on, että nikotiini ei ole vaarallista normipitoisuuksilla. Se on hyvin addiktiivinen tuote toki, mutta suoranaisia terveysriskejä pelkälle nikotiinille ei ole käsittääkseni pystytty osoittamaan. Voin toki olla väärässä, tieto on aina pieninä palasina maailmalla.
En ole itsekään löytänyt näitä hyvin vaaralliseksi tekeviä syitä, suurkuluttajana on tullut kahlattua melkoinen kasa tutkimuksia läpi. Viisaimmat vastustajat aina vastaa "nostaa verenpainetta ja sykettä", sama huoli ei kuitenkaan jostain syystä päde kofeiiniin, jonka vaikutus suunnilleen samaa luokkaa. Töhöimmät vastustajat puolestaan uskoo, että nikotiini on vastuussa tupakoinnin haittavaikutuksista, joten heidän mielessä vaikkapa nikotiinipussitkin johtaa samaan turmioon.

En epäilisi yhtään mikäli käyttö on jopa positiivinen asia kansanterveydelle, ruokahalua hillitsevät, rasvanpolttoa lisäävät ja mielialaa parantavat ominaisuudet unohdetaan aina ja keskitytään paisuttelemaan marginaalisia haittoja.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
Laki tupakkaveron annetusta lain muuttamisesta tuli voimaan 1. tammikuuta 2024


Lakihanke nikotiinipusseista


Sosiaali ja terveysministeriö

Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi tupakkalain muuttamisesta STM029:00/2023 SÄÄDÖSVALMISTELU Säädösvalmistelu ja kehittäminen valtioneuvostossa Tarkoitus säätää tupakkalaissa ns. nikotiinipussien myynnistä, ominaisuuksista, pakkauksista jne.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 975
Lainaus tuolta kohdasta Tavoitteet ja tuotokset: " ehkäistä .... harmaatuontia ja laitonta kauppaa sekä torjua järjestäytynyttä rikollisuutta."

Ai kuten kävi nuuskan kanssa?(retorinen kysymys) Ei hemmetti tässä ei voi ku pyöritellä päätä. Tuskin JR tähän liittyy, kait ei?, mutta tuo harmaatuonti ja laiton kauppa. Nuuskaahan saa ostettua lähes mistä kylästä vain niin varmasti sama ilmiö tulee tapahtumaan myös näiden pussien suhteen.

Mie olen monesti miettiny just näiden nikotiini tuotteiden suhteen, että eikö se nyt olis järkevämpää kansanterveyden kannalta hinnotella ne siten, että siirtyminen siitä röökistä vaikka pusseihin tuntuu kukkarossa paljon(hyvällä tavalla). Jannu joka polttanu ikänsä ja maksaa siitä askista sen 10€ niin epäilen yrittävän lopettaa polttamista jos se purkki maksaa sen 8€. Tosin tuo on varmasti enemmän tahdon asia kuin taloudellinen asia.
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
21
Ai kuten kävi nuuskan kanssa?(retorinen kysymys)
Katsoin juuri uutisia aiheesta ja siellä oli nerokas lakiehdotus: lasketaan nuuskan maahantuontiraja 500 grammaan päivässä. Sillä varmasti laittomat markkinat katoaa. :facepalm: Kaikkea paskaa ne selittää, että saavat kiristää ruuvia hiljalleen. Eihän pohjoisessa ole edes tullia kaikissa kohdissa, sen kun lastaa pakettiauton täyteen, ajaa Suomeen ja aloittaa bisneksen.

Jos olisin salakuljettaja suorastaan juhlisin hallituksen toimia, makujen kieltäminen, jatkuvasti kohoava vero, tuontirajoitukset ja tilauskiellot elvyttää mukavasti nyt lähes täysin kuolleen nuuskabisneksen.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
87
No ainakin itse tilasin juuri 35 purkkia 101€ hintaan, että ei se nyt hirveen kallista ollut.
No nyt näyttäis olevan jotain oikeitakin alennuksia. Normaalihinnat vaan järkyttävän isoja. Täytyy tsekata, jos sieltä löytyis jotain tilattavaa muutakin kuin melkein mauttomia Snatcheja.

Edit: No käytännössä kaikki alet oli 4mg pusseihin, joten turhaa paskaa. Ei jatkoon.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
496
No nyt näyttäis olevan jotain oikeitakin alennuksia. Normaalihinnat vaan järkyttävän isoja. Täytyy tsekata, jos sieltä löytyis jotain tilattavaa muutakin kuin melkein mauttomia Snatcheja.

Edit: No käytännössä kaikki alet oli 4mg pusseihin, joten turhaa paskaa. Ei jatkoon.
Mulle sen takia hyvä, kun en noita vahvempia halua käyttää.
 

CDB

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
49
Onko täällä kenelläkään kokemusta nikotiinittomista nyssäköistä joissa kuitenkin olisi se mukava porausominaisuus? Olen saanut vähennettyä nikotiininkäyttöäni odensista alas 6mg tuotteisiin ja tästä ajattelin siirtyä 4mg ja sitten nikotiinittomien pussien kautta vaikka salmiakkipastilleihin.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Onko täällä kenelläkään kokemusta nikotiinittomista nyssäköistä joissa kuitenkin olisi se mukava porausominaisuus? Olen saanut vähennettyä nikotiininkäyttöäni odensista alas 6mg tuotteisiin ja tästä ajattelin siirtyä 4mg ja sitten nikotiinittomien pussien kautta vaikka salmiakkipastilleihin.
Denssi brain freeze on ainaki hyvä. Sätii ja tuntuu just sopivasti, nikotiinia 3.6mg/pussi
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
332
No nyt on mennyt kaksi purkkia Ace:n 4 mg:tä parissa kuukaudessa. Kahtena viikonloppuna meni enemmän, muutoin olen ottanut illalla joskus. Ihan mukavaa, eikä ole jäänyt pahasti koukkuun, vaikka silloin tällöin on tullut mieleen se. Eli alle 0,5 kpl päivässä sanoisin, jos nuo pari viikonloppua otetaan pois kun olin juhlimassa. Muutoin max. kaks kpl illassa, eli on niitä taukopäiviäkin ollut.

Tuo Ace on erittäin hyvä minun mielestäni siinä ettei se ainakaan "valu" tunnin sisään. Nyt vaan huomasin että siinä on noita sukraloosi ja asesulfaami K makeutusaineita jotka ei ole kovin terveellisiä, varsinkaan jos menee verenkiertoon huulesta?

Mitä hyviä merkkejä on, joissa olisi tyyliin pelkkää xylitolia? Ja ei "valu"? Veloa kehuttiin, mutta niiden sivuilta ei löydy millään tuoteselostetta. Osaako joku neuvoa?

Icellä näyttäisi olevan makeutusaineena pelkkä xylitoli, mutta heillä pienen nikotiinin määrä per pussi on 9 mg?

Ostin tuossa Karu Halla 6 mg, mutta siinäkin on noita makeutusaineita. 8-9 mg toisaalta voisi olla ok, paha sanoa.

 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
19
No nyt on mennyt kaksi purkkia Ace:n 4 mg:tä parissa kuukaudessa. Kahtena viikonloppuna meni enemmän, muutoin olen ottanut illalla joskus. Ihan mukavaa, eikä ole jäänyt pahasti koukkuun, vaikka silloin tällöin on tullut mieleen se. Eli alle 0,5 kpl päivässä sanoisin, jos nuo pari viikonloppua otetaan pois kun olin juhlimassa. Muutoin max. kaks kpl illassa, eli on niitä taukopäiviäkin ollut.

Tuo Ace on erittäin hyvä minun mielestäni siinä ettei se ainakaan "valu" tunnin sisään. Nyt vaan huomasin että siinä on noita sukraloosi ja asesulfaami K makeutusaineita jotka ei ole kovin terveellisiä, varsinkaan jos menee verenkiertoon huulesta?

Mitä hyviä merkkejä on, joissa olisi tyyliin pelkkää xylitolia? Ja ei "valu"? Veloa kehuttiin, mutta niiden sivuilta ei löydy millään tuoteselostetta. Osaako joku neuvoa?

Icellä näyttäisi olevan makeutusaineena pelkkä xylitoli, mutta heillä pienen nikotiinin määrä per pussi on 9 mg?

Ostin tuossa Karu Halla 6 mg, mutta siinäkin on noita makeutusaineita. 8-9 mg toisaalta voisi olla ok, paha sanoa.

Kyllä ICE:llä on 4MG pusseja, olen muutama kertaa niitä tilannut itselleni, editoin tähän myös että näemmä myöskin DOPE:t makeutettu Ksylitolilla ja heilläkin on 4mg vaihtoehdot.

Nikotiinipussit.com niitä tällä hetkellä tarjoilee ja vielä ALE:n kera.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
332
Kyllä ICE:llä on 4MG pusseja, olen muutama kertaa niitä tilannut itselleni, editoin tähän myös että näemmä myöskin DOPE:t makeutettu Ksylitolilla ja heilläkin on 4mg vaihtoehdot.

Nikotiinipussit.com niitä tällä hetkellä tarjoilee ja vielä ALE:n kera.
Okei, kiitoksia. Miksi näillä on noin heikot sivustot? Velolla ei näy tuoteselostetta, mutta vakuutellaan että laadukasta kuitenkin. Vai olenko sokea? Sama tuolla Icellä, että ei näy omilla kotisivuilla kuin 9 mg:n vaihtoehto miniminä.

Tämä Karu kun kokeilin, niin sätiminen on samaa luokkaa kuin Icessä. Acen 4mg:n berryssä ei ollut niin iso kuin siinä cool mintissä, vaikka on myös 2/5 se luokitus kaikissa. Varmaan minttu tms. vaikuttaa polttoon vaikka se ei näy tuossa luokituksessa?

Osaako joku sanoa paljonko Virossa maksaa nikotiinipussit, siinä sataman läheisyydessä? Niiden hintoja ei kai näe netistä? Voiko näitä vielä tilata halvemmalla netistä? Eikö se laki muuttunut, tai ainakin käytäntö?
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
19
Okei, kiitoksia. Miksi näillä on noin heikot sivustot? Velolla ei näy tuoteselostetta, mutta vakuutellaan että laadukasta kuitenkin. Vai olenko sokea? Sama tuolla Icellä, että ei näy omilla kotisivuilla kuin 9 mg:n vaihtoehto miniminä.

Tämä Karu kun kokeilin, niin sätiminen on samaa luokkaa kuin Icessä. Acen 4mg:n berryssä ei ollut niin iso kuin siinä cool mintissä, vaikka on myös 2/5 se luokitus kaikissa. Varmaan minttu tms. vaikuttaa polttoon vaikka se ei näy tuossa luokituksessa?

Osaako joku sanoa paljonko Virossa maksaa nikotiinipussit, siinä sataman läheisyydessä? Niiden hintoja ei kai näe netistä? Voiko näitä vielä tilata halvemmalla netistä? Eikö se laki muuttunut, tai ainakin käytäntö?
En tiedä miksi on aika puutteellisia noi valmistajien omat sivut, he eivät varmaan itse myy niin ei lain takia tarvitse ylimääräisiä kirjoitella. Voin kyllä laittaa sulle pari omaa luottosivua mistä tilaillut, heiltä sitten näkyy tarkemmin kaikki tiedot ja hinnat.

Viron hinnoista en osaa sanoa mutta viimeksi tänä keskiviikkona otin paketin nikotiinipusseja vastaan, ruotsista tilasin 30PRK Dopea hintaan 56€ sis. kuljetus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
En kyl ymmärrä miksi joku trendien vuoksi tai "koska haluaa käyttää sitä stimulanttina" alkaa nikotiinikorvaustuotteita käyttään. Ei osaa enää sanoa 20+ vuoden jälkeen, nälkää vastaan kyl taistelee hyvin. Eipä sitä itsekkään alkuun tupakoinut kuin kerran pari kuukaudessa pitkän aikaa. Salakavalasti "yhtäkkiä" meni sit se aski päivässä jossain kohtaa. Kannattais jättää väliin "kokeilut" ja lopettaa ennenkuin alkaa. Itsellä ainakaa kiinnosta antaa neuvoja, ku vituttaa ku tuli nikotiiniin koskaan koskettuakaan ja sit joku tulee, että "ei oo pahasti riippuvainen, mut vois kyl toi vahvempi olla ok".
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
332
En kyl ymmärrä miksi joku trendien vuoksi tai "koska haluaa käyttää sitä stimulanttina" alkaa nikotiinikorvaustuotteita käyttään. Ei osaa enää sanoa 20+ vuoden jälkeen, nälkää vastaan kyl taistelee hyvin. Eipä sitä itsekkään alkuun tupakoinut kuin kerran pari kuukaudessa pitkän aikaa. Salakavalasti "yhtäkkiä" meni sit se aski päivässä jossain kohtaa. Kannattais jättää väliin "kokeilut" ja lopettaa ennenkuin alkaa. Itsellä ainakaa kiinnosta antaa neuvoja, ku vituttaa ku tuli nikotiiniin koskaan koskettuakaan ja sit joku tulee, että "ei oo pahasti riippuvainen, mut vois kyl toi vahvempi olla ok".
Ymmärrän, mutta en ole ollut ikinä röökiin riippuvainen, vaikka tuli koulussa poltettua. Pikkusikareihin kyllä silloin vuosia sitten, hetken aikaa.

Kokeilin aluksi 4 mg, koska en halunnut sitä nikotiinipärinää liikaa. Saman hintaisia nuo kuitenkin ovat. 4 mg ei ollut liikaa nikotiinipärinää mitä oletin, joten 6 mg - 8 mg on ok kokeilla.

En minä näitä tule ikinä käyttämään "päiväsaikaan" ellen kaipaa stimulanttia johonkin keskittymiseen, enkä niin että ottaisin yli 2 kpl päivässä, ellei sitten joskus harvoin jos on "radalla".

Missä on se ongelma? Tulen pitämään taukopäiviä jatkossakin, ja luultavasti vähennän tätä muutenkin alkuinnostuksen jälkeen. Ei ole ollut mitään ongelmia olla ottamatta päivällä, zero. Eikä edes illallakaan.

Jos se menee tuohon vaikeuteen olla ottamatta, niin sitten lopetan kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
En minä näitä tule ikinä käyttämään "päiväsaikaan" ellen kaipaa stimulanttia johonkin keskittymiseen
Tuokion perustunee siihen, että aivot "oppii" siihen, että (vain) nikotiinia saamalla oot keskittynyt. Ihan yhtä keskittynyt olen nykyään aamuisin ilman "aamu-nikotiiniannosta", kuin aikanaan aamuröökin jälkeen. Ehkä jopa keskittyneempi, ku ei aamulla ole ekana mielessä savut, vaan voi jopa toimia aamulla ilman nikotiinia. Kahvitki voi juoda ilman nikotiinia nykyää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
332
Tuokion perustunee siihen, että aivot "oppii" siihen, että (vain) nikotiinia saamalla oot keskittynyt.
No enpä sitä itse niin ajattele, enkä aio alkaa sitä niin käyttämään yleisesti.

Tuohan on varma tapa jäädä koukkuun arjessa?

Kuten sanoin, niin näitä on nyt alussa mennyt 4 mg:n pusseissa alle 0,5 kpl per päivä. Aikaväli 2kk. Jos menee enemmän, niin lopetan kokonaan.

Missä näet ongelman? Ymmärrän että varoitat ihmisiä, mutta kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
332
Näin koit nikotiinin. Sinä sen sanoit.
Luepa uudelleen mitä sanoin. Siinä oli "ellen" välissä.

En ole vielä kertaakaan ottanut päiväsaikaan pussia keskittymiseen, jotta mietipä sitä.

Enkä muutenkaan kertaakaan, paitsi noina kahtena viikonloppuna kun olin "radalla".

Alanko nyt 2kk jälkeen toimimaan yhtäkkiä niinkuin sinä saattaisit tehdä, joka on ollut nikotiinikoukussa eikä päässyt siitä ilmeisesti ikinä yli, ainakaan helposti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 246
Alanko nyt 2kk jälkeen toimimaan yhtäkkiä niinkuin sinä saattaisit tehdä, joka on ollut nikotiinikoukussa eikä päässyt siitä ilmeisesti ikinä yli, ainakaan helposti?
Vaikea sanoa. Itse en alkanut kahden kuukauden jälkeen, mutta kahden vuoden päästä peli oli jo ihan eri. Kunhan sanon. Toki yksilöissä on eroja ja ratkaiseva tekijä on vakava päätös. Toisaalta vakava päätöshän ei ole tämä:
Jos menee enemmän, niin lopetan kokonaan.
Kuulostaa suunnitelmalta. Ihminen muuttaa helposti mieltään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
215
En kyl ymmärrä miksi joku trendien vuoksi tai "koska haluaa käyttää sitä stimulanttina" alkaa nikotiinikorvaustuotteita käyttään. Ei osaa enää sanoa 20+ vuoden jälkeen, nälkää vastaan kyl taistelee hyvin. Eipä sitä itsekkään alkuun tupakoinut kuin kerran pari kuukaudessa pitkän aikaa. Salakavalasti "yhtäkkiä" meni sit se aski päivässä jossain kohtaa. Kannattais jättää väliin "kokeilut" ja lopettaa ennenkuin alkaa. Itsellä ainakaa kiinnosta antaa neuvoja, ku vituttaa ku tuli nikotiiniin koskaan koskettuakaan ja sit joku tulee, että "ei oo pahasti riippuvainen, mut vois kyl toi vahvempi olla ok".
Mitä jos menisit muualle jeesustelemaan?
 

CDB

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
49
Nikotiinin addiktiopotentiaali on massiivinen. En näe mitään ongelmaa siinä että varottelee ihmisiä aiheesta.
Täällä on valtava määrä ihmisiä jotka yrittää päästä tuosta vittumaisesta koukusta eroon niin ymmärrän täysin kuinka irvokkaalta se vaikuttaa että osa ihmisistä tietentahtoen sitten siirtyy riippuvaiseksi substanssista. Kaikki ei jää koukkuun mutta riski on iso.
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
21
Nikotiinin addiktiopotentiaali on massiivinen. En näe mitään ongelmaa siinä että varottelee ihmisiä aiheesta.
Täällä on valtava määrä ihmisiä jotka yrittää päästä tuosta vittumaisesta koukusta eroon niin ymmärrän täysin kuinka irvokkaalta se vaikuttaa että osa ihmisistä tietentahtoen sitten siirtyy riippuvaiseksi substanssista. Kaikki ei jää koukkuun mutta riski on iso.
Jos jotain hyvää pitää keksiä niin se, että koukku on lähinnä tapariippuvuus. Itse saan helvetilliset vieroitusoireet, mutta nekin voi välttää kun ajelee annosta alas muutaman päivän. Nikotiini kun on poissa kuvioista tapariippuvuus jatkuu itsellä 1-2 viikkoa sen päälle, sitten aivot huomaa, että eihän tästä saa iloa ja loppuu korvikkeidenkin kiskominen.

Tuolla tavalla lopettaminen on itsestä todella helppoa, tuskin onnistuisin itsekään jos yrittäisin kärsiä vieroitusoireet ja en ruokkisi tapariippuvuutta korvikkeilla.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Mitkä nikotiinipussit on sellasia isoja ei slimejä pitkuloita? Eli nuuskapussin tapaisia. Ainakin on toi lundgrens mutta mitkä muut merki?
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
21
Viime syksynä tehdyn esitysluonnoksen perustelujen mukaan hallitus sallisi nikotiinipusseissa ”vain aikuisille tarkoitetut maut”. Täsmällisesti laki kieltäisi nikotiinipusseissa alkoholin ja kannabiksen maut sekä ”maut, jotka ovat omiaan houkuttelemaan nuoria”.

Esitysluonnoksen mukaan nuoria houkutteleviksi makuaineiksi hallitus katsoo ”ainakin karkkien, jälkiruokien, hedelmien ja marjojen maut” sekä ”esimerkiksi makeat ja kirpeät maut” ja ”maut, joilla tavoitellaan šokkiarvoa tai vitsikkyyttä”.
:facepalm:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296

:facepalm:
Järjestö ehdottaa, että nikotiinipusseista pitäisi kieltää kaikki makuaineet, koska makuaineet houkuttelevat nuoria kokeilemaan ja käyttämään nikotiinipusseja.
Mut jos sattuu oleen nicorette,nicotinell tai vaikka zonnic, niin makuaineet ei houkuttele kokeileen nikotiinituotteita.

”Makuaineet on kielletty sekä Suomessa että EU:n tupakkadirektiivissä kaikissa tupakkatuotteissa. Siksi on erittäin kummallista, että nikotiinipusseissa maut sallittaisiin”, Puska sanoo.
Mut jos sattuu oleen nicorette,nicotinell tai vaikka zonnic, niin ne makuaineet ei olekkaan enää kummallista..
 

CDB

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
49
Denssi brain freeze on ainaki hyvä. Sätii ja tuntuu just sopivasti, nikotiinia 3.6mg/pussi
Tää oli mainio ehdotus. Sain pudotettua nikotiiniannoksen saman tien alas.

Sitten vielä pitäisi löytää joku täysin nikotiiniton pussi? Sais tuota denssiä olla kokonaan ilman nikotiinia. Ois täydellinen tuote mulle.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 030
Tähän mennessä ainut käyttökelpoinen on ollut lundgrens:in mørk, onko muita vastaavia missä ei ole mitään hammastahna-aromia, eikä mitään älytöntä sätimistä?
 

CDB

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
49
Tuotteen nimi on nikotiinipussi, niin aika helvetin typerältä tuntuisi, jos tekisivät pusseja ilman nikotiinia.
Ei kai kukaan pakota kutsumaan nikotiinitonta pussia nikotiinipussiksi. Kutsuisivat sitten nikotiinittomaksi?

Onhan noita. Nimi vaa nikotiiniton pussi / nicotineless pouch / nicotinefree pouch jne? Esim. Velo ice cool zero.
Onko sulla kokemusta joistakin noista? Mikä olisi paras?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 578
Viestejä
4 204 745
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom