Nikotiinivalmisteet (nuuskat, purkat, laastarit jne.)

Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
39
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
193
Itse tykkään tilata vähintään puolen vuoden satsin kerralla, täytynee loppuvuonna vielä tilata vuoden setit. Nopeiten taitaa toimittaa Nicofy ja Pussit.com, mitä nyt olen itse kokeillut. Snusdirect.eu: n kanssa oli aikasemmin jotain säätöä ja kesti pari viikkoa (UPS: n vika).
 
Liittynyt
09.07.2023
Viestejä
26
Onko kellään suositella nikotiinipusseja, jotka ei raiskaisi ikeniä aivan paskaksi? Tuntuu olevan vähissä nämä ei-poraavat niksapussit. Kaikki jotain Odens-kopioita. Siis jotain 12mg ylöspäin.
 
Liittynyt
06.06.2023
Viestejä
124
Aika hyvin kesti heinäkuun alussa haettu reilu kilon setti nuuskaa, nyt vasta viedään viimeisiä purkin pohjia. Itsenäisyyspäivänä tulee vuosi täyteen polttamatta, joten pitäisköhän tuo juhlannkunniaksi käydä taas mutka pohjoisessa samalla lomaillen.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
39
Onko kellään suositella nikotiinipusseja, jotka ei raiskaisi ikeniä aivan paskaksi? Tuntuu olevan vähissä nämä ei-poraavat niksapussit. Kaikki jotain Odens-kopioita. Siis jotain 12mg ylöspäin.
Velon pussit on hyviä, ja tuo jo mainittu Lundgrens on tosi laadukas mutta pussi on oikeasti tosi iso ja itselle ainakin jopa vaikea pitää huulessa pitkiä aikoja.
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
331
Mihin sitä voisi reklamaation laittaa Alepasta ostetusta Ice Nicotine Pouches Freeze nikotiinipusseista? Kaikki nikotiinipussit olivat huonosti valmistettu ja sisältö levinnyt rasiaan. Kuittia ei tietty tarttunut mukaan. Taloudellinen tappio ei ole suuri mutta esimerkiksi valmistajan asiakaspalvelun käytössä oleva numero ei ole tavoitettavissa. Nettikaupoista hyvityksenä on saanut alennuskoodeja jne.

Taitaa olla menetetty tapaus jo . . .

Eikö tämän alan valmistajilla ole yleensä hyvä asiakaspalvelu? :D
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
1
Onko kellään suositella nikotiinipusseja, jotka ei raiskaisi ikeniä aivan paskaksi? Tuntuu olevan vähissä nämä ei-poraavat niksapussit. Kaikki jotain Odens-kopioita. Siis jotain 12mg ylöspäin.
Itekin olen siirtynyt vähemmän poraaviin pusseihin ja hyviksi oon todennu Nyytit ja Biitit. Biitti Gold ja Chilibomb on todella poraavia mut esimerkiks Silver ja Bronze ei ole niin poraavia. Nyytilt omii suosikkei on taas Black ja tervalaku. Mintun makusia jos kaipailet ni suosittelen testaa Nyytti minttushottii ja Biitti strong minttii, nää ei oo niin poraavia ja ainaki ite oon tykänny.
 
Liittynyt
09.07.2023
Viestejä
26
Itekin olen siirtynyt vähemmän poraaviin pusseihin ja hyviksi oon todennu Nyytit ja Biitit. Biitti Gold ja Chilibomb on todella poraavia mut esimerkiks Silver ja Bronze ei ole niin poraavia. Nyytilt omii suosikkei on taas Black ja tervalaku. Mintun makusia jos kaipailet ni suosittelen testaa Nyytti minttushottii ja Biitti strong minttii, nää ei oo niin poraavia ja ainaki ite oon tykänny.
Itse käytän Klinttiä nykyään. Ei polta ikeniä. Killat aiheutti itelle ainakin "palovammoja".
 
Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
10
Mihin sitä voisi reklamaation laittaa Alepasta ostetusta Ice Nicotine Pouches Freeze nikotiinipusseista? Kaikki nikotiinipussit olivat huonosti valmistettu ja sisältö levinnyt rasiaan. Kuittia ei tietty tarttunut mukaan. Taloudellinen tappio ei ole suuri mutta esimerkiksi valmistajan asiakaspalvelun käytössä oleva numero ei ole tavoitettavissa. Nettikaupoista hyvityksenä on saanut alennuskoodeja jne.

Taitaa olla menetetty tapaus jo . . .

Eikö tämän alan valmistajilla ole yleensä hyvä asiakaspalvelu? :D
Oon muuten miettinyt ihan samaa. Ice Frostia tullut ostettua useampi purkki ja tosi usein on moni pussi ollut päästä auennut ja tyhjentynyt siellä purkin sisällä. Muuten sopivaa pussia omaan huuleen mutta laatu ei kyllä vakuuta. Täytyy varmaan jonkun toisen valmistajan versioon siirtyä
 
Liittynyt
27.04.2023
Viestejä
35
Tilasin nikotiinipusseja eräältä firmalta 5.12, eikä tilaus ole Postin mukaan vieläkään saapunut käsiteltäväksi. "Lähetystä odotetaan" -tilassa ollaan edelleen, siinä ollaan oltu 7.12. lähtien. Otin yhteyttä firmaan jolta ostin pussit, kuulemma Postilla on ollut ongelmia 5-7.12 tilatuilla tuotteilla. Mikähän ihmeen homma Postilla on nyt, toki joulukiireet jne, mutta tätä menoa en saa tilausta käsiini edes 2 viikon odottelun jälkeen. Normaalisti tuotteet on tulleet max 2 päivän aikana lähetyksestä. Kellään muulla samanlaista ongelmaa?
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Mikä se eräs firma on mistä tilasit?
Oiskohan puffandpouch? Vai mitäs muita suomalaisia toimijoita on?

Tilasin nikotiinipusseja eräältä firmalta 5.12, eikä tilaus ole Postin mukaan vieläkään saapunut käsiteltäväksi. "Lähetystä odotetaan" -tilassa ollaan edelleen, siinä ollaan oltu 7.12. lähtien. Otin yhteyttä firmaan jolta ostin pussit, kuulemma Postilla on ollut ongelmia 5-7.12 tilatuilla tuotteilla. Mikähän ihmeen homma Postilla on nyt, toki joulukiireet jne, mutta tätä menoa en saa tilausta käsiini edes 2 viikon odottelun jälkeen. Normaalisti tuotteet on tulleet max 2 päivän aikana lähetyksestä. Kellään muulla samanlaista ongelmaa?
Pistähän uudestaan viestiä, että hoitavat tuotteet nyt vaa perille. Oli postilla ongelmia tai ei, niin sinä et ole postin kanssa tehnyt sopimusta vaa heidän kanssaan.
 
Liittynyt
27.04.2023
Viestejä
35
Oiskohan puffandpouch? Vai mitäs muita suomalaisia toimijoita on?


Pistähän uudestaan viestiä, että hoitavat tuotteet nyt vaa perille. Oli postilla ongelmia tai ei, niin sinä et ole postin kanssa tehnyt sopimusta vaa heidän kanssaan.
Juu, sepä se. On kyllä aina ennen tulleet todella nopeasti 1-2 päivässä niin kuin lupaavat. Myös tuotteet ovat todella maistuneet. Kysyin niiltä, että mitä on tapahtunut tilaukselle, niin minulle vastattiin, että Postilla on ollut toimitusongelmia, eikä he voi vaikuttaa tilanteeseen. Ongelma koskee heidän mukaan luultavasti 5-7.12 tehtyjä tilauksia. Samassa viestissä annettiin pahoittelujen kera kohtuu alennus seuraavaan tilaukseen. Sanoivat siis, että he eivät voi vaikuttaa asiaan, niin enpä tiedä viitsinkö uutta viestiä laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
151
hmmm, snusme.eu ilmasten postien raja näköjää 33e tuntumassa ja koodilla snubie10 kymmenen pinnaa pois.. pari tolppaa goattia lähtee halvennuksesta 33e ilman postikuluja ;D
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
100
hmmm, snusme.eu ilmasten postien raja näköjää 33e tuntumassa ja koodilla snubie10 kymmenen pinnaa pois.. pari tolppaa goattia lähtee halvennuksesta 33e ilman postikuluja ;D
Kiitoksia, pistin pari tolppaa itsekin tarjouspusseja tilaukseen yhteishintaan ~34€ ja tosiaan ilman lähetyskuluja.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
hmmm, snusme.eu ilmasten postien raja näköjää 33e tuntumassa ja koodilla snubie10 kymmenen pinnaa pois.. pari tolppaa goattia lähtee halvennuksesta 33e ilman postikuluja ;D
Lähtipä tännekki goatit tilaukseen. Ihanan halpaa Suomen ryöstöhintoihin verrattuna :D

Liekkö noita kukaan kaupasta enään vuodenvaihteen jälkeen edes ostaa kun hinnat nousee
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 645
hmmm, snusme.eu ilmasten postien raja näköjää 33e tuntumassa ja koodilla snubie10 kymmenen pinnaa pois.. pari tolppaa goattia lähtee halvennuksesta 33e ilman postikuluja ;D
Saanko sulle laittaa laskun kun nyt menin tilaamaan itsellekin noita liian vahvoja halpis-pusseja? :D

Hitto alekoodi näköjään unohtui laittaa mutta noilla hinnoilla aika se ja sama! :D
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
151
Saanko sulle laittaa laskun kun nyt menin tilaamaan itsellekin noita liian vahvoja halpis-pusseja? :D

Hitto alekoodi näköjään unohtui laittaa mutta noilla hinnoilla aika se ja sama! :D
Laskua ei tarvii laittaa mut liian vahvat pussit kelpaa :DD
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
107
Pakko varmistaa, kun en ole seuraillut. Vuoden vaihtuessa (tai mikä päivä se sitten ikinä onkin) tulee varmasti uusi laki, joka estää kaiken EU tilailun?
Mulla ei ole tästä tarkempaa tietoa. Varmuuden vuoksi tilasin jo. Tietäisikö joku muu enemmän?
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Täällä ainakin lukee että esitys lakimuutoksesta olisi tulossa vasta tammikuussa:


Tuo verotusmuutos tulee voimaan vuoden vaihteessa, mutta sillä tuskin vaikutusta on tuohon tilaamiseen
Selittäkääs vielä tyhmälle, miksi esim. nicotinellilla on värikkäitä ja kivan hedelmäisen makuisia nikotiinipurkkia näyttävästi myynnissä? Ihan latttiatasosta pään korkeudelle. Se kun tuntuu näissä aina perusteena olevan vaarallisuudelle? Olkoot jonku toisen lain piirissä, mut tää logiikka ei vaa mene päähäni. Nikotiinipussi huulessa on vaarallisempi kuin purkka huulessa? Pitoisuuksien rajoitukset ymmärrän, mut eivät sentään tonne 4mg tasolle vähentäneet, joka on aavistuksen liian vähän esim. itselle, että pystyisin aloittaan korvaushoidon toimivasti.

Kielletään nikotiinipusseilta maut, jotka ovat omiaan houkuttelemaan nuoria.
... nikotiinipussien aseman vakiinnuttaminen Suomen markkinoilla lisää väkisinkin sen todennäköisyyttä, että tuotteista muodostuu lapsille ja nuorille uusi väylä nikotiiniriippuvuuteen ja sitä kautta muiden tupakka- ja nikotiinituotteiden käyttöön. Tätä riskiä voidaan kuitenkin pienentää esimerkiksi rajoittamalla nikotiinipussien nikotiinipitoisuutta, houkuttelevuutta ja saatavuutta.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Nopeaa on kyllä UPSn toiminta kun tuli juuri viesti eilisestä tilauksesta, et haluatko paketin kauppaan vai kotiovelle.

Jospa nuo kerkeis ennen joulua tulla perille. Yllätti kyllä positiivisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Pussit pääsi loppumaan. Onkos R-Kioskilla nikotiini pusseja saatavilla ihan yleisesti nykyään? Ja mitä merkkiä sieltä kannattaa ostaa? Ei Zonnic. Jos hakisi muutaman R-Kioskilta ennen kuin tilaus ennättää toimittaa.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Pussit pääsi loppumaan. Onkos R-Kioskilla nikotiini pusseja saatavilla ihan yleisesti nykyään? Ja mitä merkkiä sieltä kannattaa ostaa? Ei Zonnic. Jos hakisi muutaman R-Kioskilta ennen kuin tilaus ennättää toimittaa.
Pitäs löytyä joka ruokakaupasta, luulis ärrilläkin olevan myynnissä. Listan myytävistä tuotteista voi pyytää kassalta, valikoima vaihtelee
 

A_J

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
309
Pussit pääsi loppumaan. Onkos R-Kioskilla nikotiini pusseja saatavilla ihan yleisesti nykyään? Ja mitä merkkiä sieltä kannattaa ostaa? Ei Zonnic. Jos hakisi muutaman R-Kioskilta ennen kuin tilaus ennättää toimittaa.
Ärrillä on mielestäni aika yleisesti. Jopa Prismoissa on röökikassoilla muutamaa tuotetta. Lähimmässä Cittarissani ei kassalla ollut, mutta aspatiskillä kyllä, ja listan mukaan Lundgrensiä, Voltia ja montaa muuta.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
100
Kyllä niitä on myynnissä kaupoissa ja kioskeissa. Tosiaan valikoimat vaihtelevat todella paljon ja joissain K-kaupoissa ainakin täällä Savossa on parinkin A4-paperin verran vaihtoaehtoja, joskin aina on osa tuotteista loppu.

En nyt itse pääse oikein varmuuteen, että vaikuttaako tuo lakimuutos nyt ulkomailta tilaamiseen. Ainakin siinä on kohta "Nikotiinipussien etämyynti kielletään.".
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
En nyt itse pääse oikein varmuuteen, että vaikuttaako tuo lakimuutos nyt ulkomailta tilaamiseen. Ainakin siinä on kohta "Nikotiinipussien etämyynti kielletään.".
Kyllähän se vaikuttaa siinä vaiheessa, ku ne tupakkalain alle menevät. Nyt vuodenvaihteessa niitä aletaan verottaan tupakkaverolain mukaisesti. Noi muut muutokset tulee käsittelyyn tammikuussa.

 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
100
Kyllähän se vaikuttaa siinä vaiheessa, ku ne tupakkalain alle menevät. Nyt vuodenvaihteessa niitä aletaan verottaan tupakkaverolain mukaisesti. Noi muut muutokset tulee käsittelyyn tammikuussa.
Jep eli perseelleen menee. Käytännössä kun tupakkalain muutokset tulee aikanaan voimaan, niin pusseja saa laillisesti vain suomalaisista kaupoista, ilman makuja ja järkyttävään hintaan.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
43
General XR:ää tuntuu löytyvän nihkeästi, onko vinkkejä mistä saisi?
Tai joku maultaan mahd. samanlainen?
 

Liitteet

Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
39
General XR:ää tuntuu löytyvän nihkeästi, onko vinkkejä mistä saisi?
Tai joku maultaan mahd. samanlainen?
snusme.eu ainakin näytti saavan laitettua 60purkkia ostoskoriin eikä valittanut että tuotetta ei olisi tarpeeksi tms..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 186
Jep eli perseelleen menee. Käytännössä kun tupakkalain muutokset tulee aikanaan voimaan, niin pusseja saa laillisesti vain suomalaisista kaupoista, ilman makuja ja järkyttävään hintaan.
Eiköhän niitä ruottinlaivoilta ja matkustajatuontina esim. Haaparannasta saa edelleen roudata kuten nuuskaakin. Perseestähä tuo on, mutta eihän sitä alkoholiakaan saisi etäostona tänne tilata ellei veroja maksa ja silti vaan lootat liikkuvat asiakkaille päivästä toiseen ilman tullin teippejä. Tilaa lootan Ruotsista/Tanskasta ja jos napsahtaa tulliin niin eipä siinä sitten kuin verot ja pieni rangaistusmaksu seuraa. Noh, katsotaan se lakiesitys ensin ja kirotaan sitten.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
43
snusme.eu ainakin näytti saavan laitettua 60purkkia ostoskoriin eikä valittanut että tuotetta ei olisi tarpeeksi tms..
Vaan kun tuo ei ole sama tuote, eikä edes lähellekään saman makuinen. :(
Jostain kaupasta tuota General XR:ää löysin kun etsiskelin, mutta kun tilaukselle piti valita kohdemaata, ei sieltä Suolea löydy ensinkään.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
What?! Keskiviikkona tilaus sisään ja tänään perillä?!
Hmph, itselle luvattu keskiviikolle. Tosin tilasin vasta myöhemmin keskiviikkona, joskus puolilta päivin. e: on se kuite Suomeen tänää aamulla tullut jo näemmä. e: tuli tilauksesta viikkoa myöhemmnin keskiviikkona, vaikka seurannassa ei mitää edistystä näkynyt. Varmaan olisi maanantaina tullut ilman joulupyhiä.
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Nää halpis-goatit on toimineet kyl hyvin. Kirsikkaa ja mustikkaa hankin. Molemmat ok. Ainut miinus tosiaa vaa se, että turhan voimakkaita aatellen, että ollu tarkoitus vähentää pitoisuuksia., 8mg oli jo iha täysin ok. Piakkoin abut kolme kuukautta röökaamatta, mut edellee välillä tulee limapaskaa yskittyä. Kai ton pitäis jo pikkuhiljaa loppua?
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
107
Löysin itselleni toimivat pussit. Ace merkkiä. Ei valu eikä saa voimaan pahoin niin kuin jotku muut saman vahvuiset pussit. Nämä siis 10,4mg vahvuudeltaan.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Useampaa merkkiä ja makua ehtinyt jo kokeilla, mut en oikee ymmärrä noita "valumisia" ja "ikenien pollttamisia". Tupakkanuuskan kohdalla kyl valuminen on ollut tuttua. Menthol ja minttu -maut kyl ehkä enempi korventaa, mut ei nekää ole mitää erikoisempia silti ole olleet.
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
107
Useampaa merkkiä ja makua ehtinyt jo kokeilla, mut en oikee ymmärrä noita "valumisia" ja "ikenien pollttamisia". Tupakkanuuskan kohdalla kyl valuminen on ollut tuttua. Menthol ja minttu -maut kyl ehkä enempi korventaa, mut ei nekää ole mitää erikoisempia silti ole olleet.
Ei oo varmaan osunu semmoisia sun kohdalle. En muista minkä merkkisiä oli kun sai jatkuvasti sylkeä tai nieleskellä.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Ei oo varmaan osunu semmoisia sun kohdalle. En muista minkä merkkisiä oli kun sai jatkuvasti sylkeä tai nieleskellä.
Juu. Itse huomannu isoimmat erot kiekkojen laadussa (esim. käytettyjen säiliö) ja ehkä siinä pussimateriaalissa. Joissain laaduissa saa enempi pusseja kopsutella ja tasoitella tavaraa tasaisesti, mut en sit tiiä onko tossa kyse välttis mistää laadusta vai sattumasta vain.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
120
Mitenhän nikotiinipussien tilaaminen Ruotsista toimii jatkossa? Tuleeko postitilaukselle jokin määrärajoitus? Entäs verot, tuleeko se toimimaan samalla tavalla kuin alkoholin tilaamisen kanssa, että täytyy itse maksaa verot etukäteen?

Voikohan nikotiinipusseja tuoda itse rajan yli, ja mitähän rajoituksia siinä on?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 090
Mitenhän nikotiinipussien tilaaminen Ruotsista toimii jatkossa? Tuleeko postitilaukselle jokin määrärajoitus? Entäs verot, tuleeko se toimimaan samalla tavalla kuin alkoholin tilaamisen kanssa, että täytyy itse maksaa verot etukäteen?

Voikohan nikotiinipusseja tuoda itse rajan yli, ja mitähän rajoituksia siinä on?

IMG_1867.jpeg
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
105
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämä 1.1.2024 voimaan astunut muutos koskee käsittääkseni vain tuotteen myyjiä. Toisin sanoen, hintojen nousu näkyy heiltä tilattaessa jos varasto Suomessa. Saavat siirtymäajan puitteissa vanhalla verolla myydä jo olemassa oleva varasto ulos.
Itse olen siinä uskossa, että yksittäinen kuluttaja saa vielä tilata etämyynnillä ulkomailta. Esitysluonnostahan ei vielä käsittääkseni ole hyväksytty, vaan se on menossa hyväksyntään alkuvuodesta.

Mielelläni olen väärässä, mutta tietoa on hyvin niukasti saatavilla tämän aiheen tiimoilta. Tullin sivuilla on vain maininta, että tilaus ulkomailta on yhä OK, mutta tupakkaveroa voi joutua pulittamaan. Kuitenkaan vero tai muukaan taho ei kerro miten tämä tapahtuu kuluttajien kohdalla..
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
455
Muistelin itsekin että jotain muutosta olisi nyt 1.1 tulossa, mutta nyt en nopealla haulla löytänyt mitään. Oisko sitten niin että nuo verotusasiatkin ovat tuossa ehdotuksessa, jota ei ole vielä käsitelty?

Jotenkin tuntuu kyllä koomiselta, että tupakkalain alla alkaa kohta olla kaikki nikotiinia sisältävät tuotteet, poislukien nämä "tuotteet tupakoinnin lopettamiseen", esim Nicorette. Näin sarkastisesti sanoen näen erittäin vaarallisena että tuollaisia tuotteita on markkinoilla, jotka on vielä maustettu nuoria houkuttelevilla mauilla.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämä 1.1.2024 voimaan astunut muutos koskee käsittääkseni vain tuotteen myyjiä. Toisin sanoen, hintojen nousu näkyy heiltä tilattaessa jos varasto Suomessa. Saavat siirtymäajan puitteissa vanhalla verolla myydä jo olemassa oleva varasto ulos.
Itse olen siinä uskossa, että yksittäinen kuluttaja saa vielä tilata etämyynnillä ulkomailta. Esitysluonnostahan ei vielä käsittääkseni ole hyväksytty, vaan se on menossa hyväksyntään alkuvuodesta.
No näinhän se menee tupakanki kanssa, voi isossa marketissa olla pitkänki aikaa vanhalla hinnalla se tuttu rööki, jota tottunut ostamaan. Askissahan se hinta on suoraan leimattuna pikkupräntillä. Noiden hintoja ku tuppaavat aina muutteleen ilman verotuksiakin.

Tuohon tuontiverotukseen en osaa sanoa, mut kaipa se on nyt mahdollista, että lisälaskua tulee. Suomalaisesta verkkokaupasta ostaessa voi luottaa loppuhintaan, vielä kun saavat etämyydä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 597
Viestejä
4 315 754
Jäsenet
72 079
Uusin jäsen
Staropramen

Hinta.fi

Ylös Bottom