Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toimiikohan tämä enää oikein?![]()
Elisan kaapeli, 600/50 Uusimaa ja wifi 6.
Eilen satuin ajamaan ton bufferbloat testin ja sillon vielä toimi, nyt ei enään antanut kuin ~30 alas. Millainen modeemi ja reititin sulla on käytössä?Toimiikohan tämä enää oikein?
Telian kaapeli, 1000/50? Uusimaa ja wifi 6.
Edit: Kokeilin muutaman kerran niin myös lataus laski Kbps luokkaan.
![]()
Samaan aikaan Speedtest antaa aivan eri lukemia. Siis vaikka yhtäaikaa olisi päällä. Single antaa samat.
![]()
Mitä on "vaikka mitä"? Ainakaan mun muinaisessa Sagemcomin kaapelimodeemissa ei ollut mitään erityisiä toiminnallisuuksia, joilla kontrolloida asiaa. Jos linkki ei ole ikinä täysillä kuormitettu, niin bloattia tuskin tulee ja käytännössä asiaa ei huomaa. Voit myös pakottaa clienttipäässä matalamman yhteyden (kuten 100M langalla tai jos langaton vehje, niin vähän eri liikkeillä), mutta eipä moinen ole järkevää, kun sitten kaistaa jää käyttämättä. Jonkun kohtalaisesti QoS-kykenevän laitteen kun laittaa tuon perään, niin turvotuksen saa pienemmäksi.Mikähän voisi auttaa kun latauksessa latenssit paukkuu vaikka mitä yrittäisi tehdä. DNA 600/100 Kuitunetti ja dna:n (sagemcomin) F-3890v3
No tämähän selittäisi myös sitä, minkätakia 200m yhteydellä ei bloattia tullut mutta nyt 600m tulee. Täytyypä siis lähteä ilmeisesti lähteä hankkimaan boksia jossa QoS. Kiitos tiedoista!Mitä on "vaikka mitä"? Ainakaan mun muinaisessa Sagemcomin kaapelimodeemissa ei ollut mitään erityisiä toiminnallisuuksia, joilla kontrolloida asiaa. Jos linkki ei ole ikinä täysillä kuormitettu, niin bloattia tuskin tulee ja käytännössä asiaa ei huomaa. Voit myös pakottaa clienttipäässä matalamman yhteyden (kuten 100M langalla tai jos langaton vehje, niin vähän eri liikkeillä), mutta eipä moinen ole järkevää, kun sitten kaistaa jää käyttämättä. Jonkun kohtalaisesti QoS-kykenevän laitteen kun laittaa tuon perään, niin turvotuksen saa pienemmäksi.
Ei aivan niin, sillä kyllä sen 200:n putken myös todellakin pitäisi saturoitua täysin. Ehkä pahemmin. Onko tuossa Sagemcomissa sitten riittävästi potkuakaan tuohon tekemiseen, niin en siitä tiedä. Itse ehkä siltaisin moisen jollekin laaturouterille ja ottaisin siitä kaapelimotusta kaikki palomuurit ja muut härpättimet pois päältä. Ja jos/kun nattaa, niin vehkeen palomuuri (mulla saman valmistajan vehkeessä sellainen oli) on kyseenalainen hyödyllisyydeltään. Siinä oli joku muukin mukaturvatoiminto.No tämähän selittäisi myös sitä, minkätakia 200m yhteydellä ei bloattia tullut mutta nyt 600m tulee. Täytyypä siis lähteä ilmeisesti lähteä hankkimaan boksia jossa QoS. Kiitos tiedoista!
Ahaa, no täytyypä sitten vielä tutkia. Aika vanhahan tuo jo on, mutta pitää ehkä silti tutkaista vielä noita asetuksia mitä ei paljoa siinä tosiaan ole. Mikäli korvaajaan tässä päädyn niin olisikohan tollainen AVM FRITZ!Box 6660 mistään kotoisin? Netti tulee tosiaan antennikaapelia pitkin. Siltaushommista en tiedä (vielä) mitään, ja muutenkin kohtuullisen urvelo vielä näissä nettiyhteysjutuissa.Ei aivan niin, sillä kyllä sen 200:n putken myös todellakin pitäisi saturoitua täysin. Ehkä pahemmin. Onko tuossa Sagemcomissa sitten riittävästi potkuakaan tuohon tekemiseen, niin en siitä tiedä. Itse ehkä siltaisin moisen jollekin laaturouterille ja ottaisin siitä kaapelimotusta kaikki palomuurit ja muut härpättimet pois päältä. Ja jos/kun nattaa, niin vehkeen palomuuri (mulla saman valmistajan vehkeessä sellainen oli) on kyseenalainen hyödyllisyydeltään. Siinä oli joku muukin mukaturvatoiminto.
Taitaa olla joku "Mikä reititin minulle?" tai vastaava ketju, jossa varmaankin saa paremmin kommentteja.Ahaa, no täytyypä sitten vielä tutkia. Aika vanhahan tuo jo on, mutta pitää ehkä silti tutkaista vielä noita asetuksia mitä ei paljoa siinä tosiaan ole. Mikäli korvaajaan tässä päädyn niin olisikohan tollainen AVM FRITZ!Box 6660 mistään kotoisin? Netti tulee tosiaan antennikaapelia pitkin. Siltaushommista en tiedä (vielä) mitään, ja muutenkin kohtuullisen urvelo vielä näissä nettiyhteysjutuissa.
noniin, etsin sen ja menen sinne! kiitos avustaTaitaa olla joku "Mikä reititin minulle?" tai vastaava ketju, jossa varmaankin saa paremmin kommentteja.