Nettiliittymäsi tämänhetkinen nopeus+keskustelua

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Itelläki on muistaakseni joskus toi Oulun palvelin näyttäny korkeita pingejä. En oo jaksanu välittää ku muuten toimii ongelmitta.
 

NPS

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
125


Liittymä on siis DNA Valokuitu Plus 1G

  • Maksimilatausnopeus 1000 Mbit/s, vaihteluväli 400–1000 Mbit/s.
  • Tiedostojen lähetysnopeus 70–94,5 Mbit/s.
Tällaisia lupauksia ja ovat pitäneet paikkansa.

Tuo kuva on helsingin DNA:lle, jostain syystä ei kuvassa tosin näy oikea serveri. Pienempi pingi, mutta kumma juttu miten Ouluun voi olla pingi 30. Muutenkin pingit esim. Saksaan on sellasta 60ms luokkaa peleissä, vaikka pitäisi olla about 45. Muuten kyllä pelittää, ei tule esim. Packet lossia tai vastaavaa.

Asun siis Kempeleessä, Oulusta kymmenisen kilometriä etelän suuntaan.
Kokeile Pietarsaareen, sieltä yleensä pienin pingi n. 15ms. Itsellä myös DNA Valokuitu Plus 100 ja modeemina Sagemcom F-3686AC. Nopeudet luvatun mukaiset, eli lähes täydet antaa, toisaalta pingi ei ole aina niin hyvä..mistähän tämä johtuu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 074
Itelläki on muistaakseni joskus toi Oulun palvelin näyttäny korkeita pingejä. En oo jaksanu välittää ku muuten toimii ongelmitta.
Yksinkertainen syy: DNA - Netplaza eivät peeraa varmaan Oulussa keskenään eli siksi ping korkeampi. Tracerouten avulla voi yrittää selvittää minkä yhteyspisteen kautta menee. Viimeistään yhteys menee Helsingin kautta.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Se on hyvin tapauskohtaista, riippuu missä mitataan. SYV verkossa näillä omilla vermeillä ja tietämyksellä saan todella hyvää suorituskykyä käytännöllisesti katsoen missä vaan (kaupunki ja taajama-alueet). Sanotaan, nyt ilta-ajan suurin nopeus ollut varmaan luokkaa 450 Mbps. Vaihteluväli kuuluu tähän LTE teknologiaan ja ajoittaista ruuhkautumista voi olla. Kuitenkin iso pointti on se, että loppukäyttäjät eivät vielä edes kunnolla tiedosta kuinka hyvä SYV verkko todella on, koska eivät ole sitä tällä tasolla vielä päässeet testaamaan kuten itse olen päässyt.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Saattaa olla, että on jo kaikissa tai lähes kaikissa tukiasemissa aktiivinen.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
256-QAM:ia jos haluatte testata lähitulevaisuudessa, niin silloin kannattaa huomioida Huawei Mate 10 Pro luuri. Galaxy Tab S3(SD 820) toimii myös.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
324
Saattaa olla, että on jo kaikissa tai lähes kaikissa tukiasemissa aktiivinen.
Tässä tapauksessa olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mittaustuloksia nouseeko latausnopeus yli 150 Mbps maaseudun SYV tukareissa eli niissä 800 MHz LTE-tukareissa, missä ne radiot integroitu antenneihin.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
256-QAM toimii omien lainalaisuuksien mukaan ja niitä kannattaa alkaa teorian puolelta lueskelemaan, jollei ole ennestään tuttua. Tietenkin hyvän tuloksen tekeminen kentällä vaatii teorian ja kokemuksen yhdistämistä, joka ottaa aikansa itse kullakin.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
@TJ74 millaisia lukemia tulee illalla klo 18 ja 21 välillä?
Kävin tuossa iltasella noin klo 19 aikoihin testailemassa kerrostaloalueella. 2CA ympäristö, solun keskilinja. Rakennuksessa sisällä DL tasot 180 - 270 Mbps, yleisimmät arvot 220-240 Mbps. Uplink tasot 60 - 70 Mbps. Pihalla jopa 280 Mbps DL. Rakennusten välissä tietenkin lähtee heikkenemään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
504
Olisko laadukkaammalla antennilla mahdollisuus saada parempia nopeuksia? Vai onko käyttäjiä vaan liikaa? Tukiasema 400m metrin päässä ja ei esteitä. Liittymä Telian 4g+ 300Mbit/s. Modeemina Huawei E5186 ja antennina SUPER MULTI LTE 800 1800 2600 Antenna 2x6dbi GAIN 5M Cable 2G 3G WMMG-7-27-5SP | eBay

2600MHz lukittu + lisäantenni käytössä

Näyttökuva (18)_LI.jpg

2600Mhz lukittu + E5186 sisäiset antennit

Näyttökuva (19)_LI.jpg

1800mhz lukittu + lisäantenni käytössä

Näyttökuva (20)_LI.jpg
 

japau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336


200/20 DNA kaapeli IVPN Ruotsin serveriltä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
335


Lähettivät uuden boksin ja päivittivät liittymän. Vanhalla meni 10/1. :btooth:
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Varmaan jo jossain mainittu, mutta mitä eroa on Telian mobiililaajakaistalla ja Kiinteä yhteys kotiin XL liittymillä? Minulla on ollut Telian 4G mobiililaajakaista ja nyt otin kokeiluun piruuttani tuon "kiinteän" laajakaistan. Tilasin etäkauppana, voin pari viikkoa testata ja jos toimii paremmin kuin nykyinen niin otan käyttöön. Plussaa tuossa on tuo Huawein B525s modeemi, sen sai 29€. Liittymä on toistaiseksi voimassa ja tuo modeemi vähän hullusti 24kk määräaikainen, vaikka siitä menee vaan tuo 29€ kertamaksu. Tosin minusta tuossa motukassa ei eroa juuri ole nykyiseen E5186 motukkaan.

edit. Telialta laittoivat mailia kun kyselin liittymän tekniikasta:

Kerron lyhyesti Yhteys Kotiin mobiilitekniikalla -liittymän edut Yhteys Mukaan -liittymään verrattuna. Yhteys Kotiin mobiilitekniikalla toimii 4G yhteydellä, joka on rajattu pelkästään omaan osoitteeseesi. Silloin alueen muut netin käyttäjät eivät vaikuta tähän sinun nettiisi millään tavalla. Muiden verkon käyttäjien määrä on suurin ongelma näissä Yhteys Mukaan -liittymissä, jolloin myös sinun yhteytesi hidastuu. Yhteys kotiin L -liittymässä nopeus voidaan taata vaihteluvälille 10 - 100 Mbit/s, Yhteys Mukaan -liittymille tätä ei voi luvata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
9
Varmaan jo jossain mainittu, mutta mitä eroa on Telian mobiililaajakaistalla ja Kiinteä yhteys kotiin XL liittymillä? Minulla on ollut Telian 4G mobiililaajakaista ja nyt otin kokeiluun piruuttani tuon "kiinteän" laajakaistan. Tilasin etäkauppana, voin pari viikkoa testata ja jos toimii paremmin kuin nykyinen niin otan käyttöön. Plussaa tuossa on tuo Huawein B525s modeemi, sen sai 29€. Liittymä on toistaiseksi voimassa ja tuo modeemi vähän hullusti 24kk määräaikainen, vaikka siitä menee vaan tuo 29€ kertamaksu. Tosin minusta tuossa motukassa ei eroa juuri ole nykyiseen E5186 motukkaan.
Ei mitään eroa, ainoa että sinuun osoitteeseen on tarkistettu että mahdollista saada luvattu 10-80M nopeus teoriassa, mutta esim. jos tukiasema ruuhkainen ei ole mitään parannusta. Plus saat modeemin omaksi irtisanomisessa, jos esim nopeus ei ole luvattu 10M.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Ei mitään eroa, ainoa että sinuun osoitteeseen on tarkistettu että mahdollista saada luvattu 10-80M nopeus teoriassa, mutta esim. jos tukiasema ruuhkainen ei ole mitään parannusta. Plus saat modeemin omaksi irtisanomisessa, jos esim nopeus ei ole luvattu 10M.
Tarkistivat ja tarjosivat tuota XL liittymää, 200Mbit/s on mahdollista kotiosoitteeseeni. Tosin hinta on vähän kalliimpi nykyiseen mobiiliin verrattuna, vanha on 11,90€/kk ja tuo "kiinteä" 39,90€/kk. Ei kai siitä tekniikasta tarvi sen enempää tietääkään, katson miten liittymä rullaa ja päätän sitten jatkosta. Pidän kyllä sen yli 2 viikkoa, saapahan uuden modeemin. Nykyinenkin tuntuu liikuttavan bittiä tarpeeksi:

 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Uusi SIM-kortti ja B525 tuli eilen, heitin sen vaan testiin koneen viereen, aivan eri paikkaan missä nykyinen E5186 on.





Tuostahan voisi päätellä että kannattaa kokeilla vaihtaa nykyisen mobiililaajakaista nopeutta nykyisestä 100Mbit/s -> 200Mbit/s ja testata sillä miten juoksee.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Onks kukaan saanu HSPA+:lla lähellekään sitä ´40Mbs minkä piti olla mahdollista jo vuosia vuosia sitten ?
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Sitten toinen erikoinen seikka, muutin pari kilometriä rauhallisesta alueesta ruuhkaiseen jolloin nopeudet LTE/4G:llä moninkertaistui, vaikka kummassakin paikassa oli hyvät pykälät.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
En ole nähnyt missään kyllä tuon tapaisia tuloksia, mutta muistaakseni oon saanut jotain 25/4Mbit/s lukemia DC HSPA:lla.
Kokeilin juuri itse 3geetä ja se näytti vajaa 7Mbs, joka sikäli on ymmärrettävää että se itse puheliikenne on prioriteettinä (käyttää 3g:tä) ja muu liikenne kuten puhelut menee datankäytön ohi.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 925
Kokeilin juuri itse 3geetä ja se näytti vajaa 7Mbs, joka sikäli on ymmärrettävää että se itse puheliikenne on prioriteettinä (käyttää 3g:tä) ja muu liikenne kuten puhelut menee datankäytön ohi.
Toi on ihan normaali tulos 3G-liittymissä ja ole edes onnellinen tuosta luvusta. Mut nopeudet riippuvat myös paikastakin ja minkälainen runkoyhteys sinne mastolle tulee ja niistä tukarilaitteista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 120
Tuo DC:n maksimi on kyllä todella teoreettinen maksimi, käytännössä sen käyttöönotto tarkoitti aikanaan sitä että aiempaan teoreettiseen maksimiin 21M/5.76M voi nyt jopa joku päästäkin. Ite oon saanut parhaimmillaan 27/6 nopeuksia, joista kyllä ällistyin suuresti.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 925
Tuo DC:n maksimi on kyllä todella teoreettinen maksimi, käytännössä sen käyttöönotto tarkoitti aikanaan sitä että aiempaan teoreettiseen maksimiin 21M/5.76M voi nyt jopa joku päästäkin. Ite oon saanut parhaimmillaan 27/6 nopeuksia, joista kyllä ällistyin suuresti.
Tai siis se DC käytännössä tuplaa käytettävän kaistan eli käytännössä kaksi 5MHz kaistaa yhdistetty ja tuo ei onnistu ainakaan meillä 900MHz alueella, kun operaattoreilla on yksi 10MHz kaista ja puolet tuosta on varattu GSM-käyttöön. Joskus aikanaan sain Samsung Galaxy S3:sella 15-17/3Mbit/s lukemia eli tukee 21.1/5.76 Mbps lukemia. En ole ihan varma, oliko tuossa silloin 3G DC käytössä tuon maston alla.

Mitä nyt oon testannu Samsung Galaxy S5 Neolla ja Oneplus 3T:llä 3G:tä, niin tuo lähtevä nopeus saattaa nousta 5-10Mbit/s, mut tipahtaa sitten alle 5Mbit/s
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
607
36Mbps sain 3G verkossa joskus vuosi sitten kun kokeilin. Nyt kun testailin niin irtosi tuollainen tulos.

Screenshot_2017-11-22-15-26-41.png

Aamulla tulisi varmaan yli 30Mbps nopeuksia. Muistaakseni sain viimeksikin sen 36Mbps tuloksen varhain aamulla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Ubuntussa speedtest-cli --share



Eli Telian 50/10 VDSL2 kuidun perässä.
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
10


WLAN kautta testattuna pingi nousee hivenen. Piti testata "vaan hetken" Elisan 250/50 kuituliittymää, jotta saan tiputettua 100/10M hinnan 12,10€ -> 9,9€, mutta tähän tää nyt sitten kuitenkin jäi toistaiseksi. ¯\_(ツ)_/¯

Noi upload kaistat menee kyllä vähän hölmösti, kun nopeudet ovat 10/10, 50/10, 100/10, 250/50 ja 1000/100. Saisi tuo uppikin nousta noissa nopeammissa yhteyksissä edes johonkin tuon 10M jälkeen ennen 250M, mutta kaipa tällä sitten pakotetaan ostamaan näitä kalliimpia...
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Sitä kun liikkuu sensorit päällä avoimin mielin, niin voi löytää kaikenlaista. Nyt löytyi tosi nopeaa LTE-teknologiaa livenä.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Ei se nyt ihan sattumalta löytynyt. Siinä on tietoa ja taitoa takana myös.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
10
Ei se nyt ihan sattumalta löytynyt. Siinä on tietoa ja taitoa takana myös.
Nyt ku on sitä tietoa ja taitoa, niin voisitko mitata nopeuksia joskus muulloinkin ku aamuyöstä??

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Onhan niitä mitattu kaikkina aikoina, mutta jos on oikeasti ruuhkaa, niin "hitauden" määrän mittaaminen ei ole pitemmän päälle kovin hyödyllistä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Telian 100/100 valokuitu. Tasaisesti tulee aina jonkin verran yli luvatun nopeuden.

Ei valittamista pinginkään suhteen :)

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 372
Onhan niitä mitattu kaikkina aikoina, mutta jos on oikeasti ruuhkaa, niin "hitauden" määrän mittaaminen ei ole pitemmän päälle kovin hyödyllistä.
Itseäni ainakin kiinnostaa käytännön "worst-case scenario" kuin teoreettinen maksimi. Joka päiväisessä käytössä huomattavasti enemmän arvoa niillä luvuilla, jotka ovat silloin kun itse sitä käyttää.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 061
Itseäni ainakin kiinnostaa käytännön "worst-case scenario" kuin teoreettinen maksimi. Joka päiväisessä käytössä huomattavasti enemmän arvoa niillä luvuilla, jotka ovat silloin kun itse sitä käyttää.
No nyt esim. tämä viimeisin, mitä oltiin hakemassa ei ollut mikään liittymän tai verkon testaus, ne kun toimivat ennestään täydellisesti. Kyseessä oli Huawei Mate 10:n käytännön LTE suorituskyvyn rajojen määrittäminen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 979
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom