Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

"En tätä myisi mikäli oltaisiin jo kevään puolella."

Luulen, että kyllä myisi! :psmoke: Kaikki paitsi viimeinen kuva ovat AI-siloteltuja :cool:
Mitä helvettiä? Tekoälyllä generoitu suurin osa kuvista eikä siis vain "siloteltuja". Ihan asiallista että mainittu mutta en kyllä ymmärrä yhtään mikä järki on suoraan sanottuna huijata generoimalla kuvat AI:lla. Se ei ole yhtä kuin myytävä tuote.
 
Mitä helvettiä? Tekoälyllä generoitu suurin osa kuvista eikä siis vain "siloteltuja". Ihan asiallista että mainittu mutta en kyllä ymmärrä yhtään mikä järki on suoraan sanottuna huijata generoimalla kuvat AI:lla. Se ei ole yhtä kuin myytävä tuote.

Ei ollut aiemmin tuota tekstiä ilmoituksessa "Kuvat generoitu tekoälyllä poislukien viimeinen kuva." vaan lisätty sen jälkeen kun asiasta täällä mainitsin :psmoke:
 
Jotainhan on vialla, jos ei valokuvaa myytävästä tuotteesta saa aikaiseksi.

Eroaako tuo "satiini" maali matta mustasta?
 
Jotainhan on vialla, jos ei valokuvaa myytävästä tuotteesta saa aikaiseksi.

Eroaako tuo "satiini" maali matta mustasta?

Nuo on aika valmistajakohtaisia juttuja, että millä termillä markkinoivat. Joka tapauksessa satiini/silkinhimmeä on oikeasti eri asia kuin matta. Satiini/silkinhimmeä menee kiiltoasteessa ~20-30 kohdille. Matta taas 0-10 väliin.
Viimeksi kun otin töihin laatikot mattamustaa ja silkinhimmeää sprayta niin ne olivat samaa kamaa eri etiketeillä. En muista valmistajaa ja on mahdollista että tehtaalla vain käynyt virhe.
 
Katsoin likkeen muut autot. En ole mikään asiantuntija mutta näyttää että kaikissa on jonkinlainen suojahinta. Taitaa Ville tykätä autoistaan :)
 
Siitä Letukka, maksanut uutena varmaan joku 130 tmk ni hyvin on arvo säilynyt... Vielä ku kaupat toteutuisi tolla hinnalla.

Nämä linkit kuolee välillä nopeasti, niin napataan talteen jotain
kuva_2025-12-16_101044947.png

1990 vuosimalli/rekattu, tuliko 1991 uusi korimalli ?

8000km ajettu, Suomiauto, Metroauton maahantuoma pakettiauto, mutta auto muutos katsastettu henkilöautoksi (penkkeineen), ilmeisesti niiniso muutoksi voi tehdä museoautoon. Löytyy myös "alkuperäiset" pakettiauto varusteet.

Jos pakettiauton maksanut uuten 130 000mk, niin nykyrahassa se olisi jossain 40 000€ pintaan, onko myyjän noin kaavamaisesti laskenut :-)

90 luvun alku oli vaikeaita aikoja, mikähän tuon omistus/käyttö historia, ilmeisesti ei mikään myyvä, ei välttämättä ole liikahtanut uutena, ja maininta ollut isotädin kesäautona jolla käynyt kerran kesänä naantalissa olisi tarpeetonta.

8 paikkainen auto, noin hyvän näköistä ei ehkä toivo kakaroiden bileautoksi, mutta usemman kukkarroa bensa pumpulla herkästi tarvitaan.

En tiedä miksi näen silmissäni tuon rattiin nimenomaan jonkun mummun.
 
Mitä tahansa muutoksia voi tehdä autoon, ja saada se silti museostatukseen, kunhan se muutos on ajanhenkeen sopiva. Ja kyllä, muutos jossa auto tehdään alkuperäisen kaltaiseksi on sallittu. Se pakettiauto muutos on tehty vasta täällä kun on pakoiltu veroja, ja sittemmin muutetti takaisin alkuperäiseksi.

Ja mitä Villen autoihin tulee, ei Ville ota myyntiin mitään sieltä täältä pikkasen parsittuja ja tallissa spraypurkilla paikkamaalattuja autoja.
 
Jaa noita bensavehkeitäkin on kannattanut kikkailla. Maahantuonnissa siis pienempi autovero?
Suomessa 80 luvulla pakettiautojen autovero (siis rekisteröidessä kannettava) oli pieni (*, ja henkilöautojen autovero saattoi olla erittäin suuri.
80 luvun lopulla oli kaksi konsti millä henkilöautoja rekisteröitiin pakettautoituksi, toinen oli tavaratilan koko, eli kattoa korotettiin, takapenkin mäkeen, tässä ilmeisesti tunnetui esimerkki on Citikan BX, viistoperä johon korotus ja takapenkit mäkee, muutuskustannuksista huolimatta veroetu ylittä sen ja "haitan".
Toinen oli paino, 1800kg muistaakseni, sitä käytettiin painaviin henkilöautoihin, joitain isoja farmareita, Käytettynä tuotujen verotus oli tuolloinen toinen, mutta pakettiautoina kannatta tuoda käytettyjäkin.

Edit
Is.fi artikkelli


('
En kaivanut minä vuosina pakettiautojen autoverotus noussut nolasta ylöspäin, joten tuossa viittaan nollaan tai pienempään
 
Suomessa 80 luvulla pakettiautojen autovero (siis rekisteröidessä kannettava) oli pieni (*, ja henkilöautojen autovero saattoi olla erittäin suuri.
80 luvun lopulla oli kaksi konsti millä henkilöautoja rekisteröitiin pakettautoituksi, toinen oli tavaratilan koko, eli kattoa korotettiin, takapenkin mäkeen, tässä ilmeisesti tunnetui esimerkki on Citikan BX, viistoperä johon korotus ja takapenkit mäkee, muutuskustannuksista huolimatta veroetu ylittä sen ja "haitan".
Toinen oli paino, 1800kg muistaakseni, sitä käytettiin painaviin henkilöautoihin, joitain isoja farmareita, Käytettynä tuotujen verotus oli tuolloinen toinen, mutta pakettiautoina kannatta tuoda käytettyjäkin.

Edit
Is.fi artikkelli


('
En kaivanut minä vuosina pakettiautojen autoverotus noussut nolasta ylöspäin, joten tuossa viittaan nollaan tai pienempään

Käytettynä tuotujen autovero oli sellainen, että niitä ei käytännössä koskaan tuotu maahan muuta kuin muuttoautoina. Muistaakseni jostakin maahantuojan ilmoittaman uuden auton OVH hinnasta ja niiden varusteista tehtiin joku kaavamainen promillevähennys per ikäkuukausia auto rekisterissä. Ja siitä sitten arvottiin verot.

Ysärillä taisi olla myös niitä "korinvaihtoja", jossa vanhaan romuun Suomen rekisterissä vaihdettiin uusi kori. Suunnilleen moottori ja vaihteisto taisi jäädä siitä alkuperäisestä autosta. Varmaan harmittavaa hommaa oli kun siinä vaihtoautossa tainnut olla usein paljon parempi moottori ja vaihteisto, mutta ne piti vaihtaa siihen jotta autoverolta välttyy.
 
Kolmen viikon päästä ollaan kevään puolella.

Täysin OT, mutta pakko kysyä miten helvetissä me ollaan 3 viikon päästä "kevään puolella" :confused: Tästä kolme viikkoa niin ainaki täällä missä mie vaikutan alkaa pakkaset, helposti pakkasta 20 ja alle kuukauden(jos viime vuosiin vertaa). Keväthän alkaa maaliskuussa :hmm: Eli tarkoititkohan 'kolmen kuudauden päästä'?
 
On kyllä niin susipaskat kuvat, että miten noin huonoja voi edes joku ottaa. Paskainen auto, kuvat ihan ihme kuvakulmista kuin jonkun kromosomivammaisen apinan ottamia.
 
No se nyt oli vain esimerkki. Suorituskyky litraisella moottorilla on nihkeää heti kun lähdetään taajaman ulkopuolelle.

Samaa mieltä. Omassa ~1.5t autossa on nyt parisataa heppaa. Hiljaisissa vauhdeissa en osaa kaivata yhtään enempää saati mitään sähköautojen rakettilähtöjä. Mutta maantiellä ohittaessa huomaa ettei tehoa ole mitenkään määrättömästi. Sittenkun mennään oikeasti tehottomiin autoihin niin se meno tuntuu oikeasti olevan kokoajan vähän nihkeää ja erityisesti kovemmissa vauhdeissa. Hyvää siinä on kyllä että moottorista voi ulosmitata kaikki tehot ihan jokapäiväisessä liikenteessä :D
 
Ihmiset tottuneet liian hyvään, 90 luvulla lähtökohtaisesti normaali autossa alle sata hevosvoimaa, toki autot kevyempiäkin mutta silti nykyautot kiihtyvät paremmin - myös ne huonot kiihtyjät. Taitaa olla vaan nykykuskitkin liian kiivaita kiihtymään...
 
Ajelin uudella 1,0TSI Pololla pari vuotta. Oikein loistava laite hinta ja kokoluokassaan. Olisin mieluiten toki ottanut 1,5TSI Evon, mutta kyllä tuolla litraisellakin pärjäsi siinä missä paljon myydyllä 2,0TDI Passatillanikin. Ajoprofiili vain oltava vähän erilainen. Tällä tehtiin ulkomaanreissujakin ja huomattavasti raskaamman kaasun maissa kuten Baltiassa, pärjäsi sillä ihan hyvin kun vain antoi happea vehkeille.

Suomessa on joku ihmeellinen tapa ajaa aina pintakaasulla joka paikkaan ja sitten on oltava joku 400hv V10 TDI että pääsee edes auttavasti motarille kun ei uskalleta painaa sitä kaasua.
 
Ihmiset tottuneet liian hyvään, 90 luvulla lähtökohtaisesti normaali autossa alle sata hevosvoimaa, toki autot kevyempiäkin mutta silti nykyautot kiihtyvät paremmin - myös ne huonot kiihtyjät. Taitaa olla vaan nykykuskitkin liian kiivaita kiihtymään...
Itselläni oli vuosituhannen vaihteessa jotain 6X heppaa (tai ollut siis uutena kasarilla), sillä sai motarin 120km/h mittariin kunhan tie ei viettänyt ylämäkeen ja oli riittävästi matkaa kiihdyttää. Toki tuolloinkin todellinen nopeus oli ihan muuta kuin 120 :asif:
Kun vertailussa oli "moderni" 100hp vuosituhannenvaihteen auto niin ero oli kyllä hyvin selvä. Hyppy siitä 2010-luvulle taas oli eroltaan pienempi; 1,3 kertaiset hevosvoimat, mutta paino kasvoi samassa suhteessa tai jopa hieman enemmän niin ei see kiihtyvyydessä jne. tuntunut. Vääntöä hieman enemmän matalilla kierroksilla ja kiihtyy paremmin kun ollaan jo siellä motarivauhdeissa.

En minä sitä kasariautoa enää päivittäiseen ajoon ottaisi, mutta noilla parilla pärjäisi kyllä ihan hyvin vaikka kiihtyvyys ei olekaan vertailukelpoinen moderniin sähköautoon...


Ajelin uudella 1,0TSI Pololla pari vuotta. Oikein loistava laite hinta ja kokoluokassaan. Olisin mieluiten toki ottanut 1,5TSI Evon, mutta kyllä tuolla litraisellakin pärjäsi siinä missä paljon myydyllä 2,0TDI Passatillanikin. Ajoprofiili vain oltava vähän erilainen. Tällä tehtiin ulkomaanreissujakin ja huomattavasti raskaamman kaasun maissa kuten Baltiassa, pärjäsi sillä ihan hyvin kun vain antoi happea vehkeille.

Suomessa on joku ihmeellinen tapa ajaa aina pintakaasulla joka paikkaan ja sitten on oltava joku 400hv V10 TDI että pääsee edes auttavasti motarille kun ei uskalleta painaa sitä kaasua.
Riippuu myös 1.0TSI:sta, niitä on aika isoilla tehoeroilla. Kaikilla varmasti pärjää, mutta oliko tehottomin jotain 70+ heppaa niin sitä saa kyllä polkea tosissaan moottoritievauhteihin :cigar2:
 
Itselläni oli vuosituhannen vaihteessa jotain 6X heppaa (tai ollut siis uutena kasarilla), sillä sai motarin 120km/h mittariin kunhan tie ei viettänyt ylämäkeen ja oli riittävästi matkaa kiihdyttää. Toki tuolloinkin todellinen nopeus oli ihan muuta kuin 120 :asif:
Kun vertailussa oli "moderni" 100hp vuosituhannenvaihteen auto niin ero oli kyllä hyvin selvä. Hyppy siitä 2010-luvulle taas oli eroltaan pienempi; 1,3 kertaiset hevosvoimat, mutta paino kasvoi samassa suhteessa tai jopa hieman enemmän niin ei see kiihtyvyydessä jne. tuntunut. Vääntöä hieman enemmän matalilla kierroksilla ja kiihtyy paremmin kun ollaan jo siellä motarivauhdeissa.

En minä sitä kasariautoa enää päivittäiseen ajoon ottaisi, mutta noilla parilla pärjäisi kyllä ihan hyvin vaikka kiihtyvyys ei olekaan vertailukelpoinen moderniin sähköautoon...



Riippuu myös 1.0TSI:sta, niitä on aika isoilla tehoeroilla. Kaikilla varmasti pärjää, mutta oliko tehottomin jotain 70+ heppaa niin sitä saa kyllä polkea tosissaan moottoritievauhteihin :cigar2:
Iso ongelmahan noissa motareille liittymisissä on että sen nuhaisimman vehkeen ostaa todennäköisesti se varovaisin Ritva kuka ei todellakaan uskalla polkea edes vähän sitä nuhapumppuaan ettei hajoa. Oletettavasti hänkin liittyisi ihan sujuvasti 300 heppaisella sähköautolla mikä liikahtaa ilman mitään polkemista.
 
Iso ongelmahan noissa motareille liittymisissä on että sen nuhaisimman vehkeen ostaa todennäköisesti se varovaisin Ritva kuka ei todellakaan uskalla polkea edes vähän sitä nuhapumppuaan ettei hajoa. Oletettavasti hänkin liittyisi ihan sujuvasti 300 heppaisella sähköautolla mikä liikahtaa ilman mitään polkemista.
Ne varovaiset Ritvat menee hitaasti, koska niitä pelottaa vauhti ja kova kiihtyvyys. Kyse ei ole autosta.
 
Kiihdytätkö usein paikaltaan motarille?

Hämeenlinnassa on yks ramppi missä tuo onnistuu. Liikennevaloista suoraan motarin rampille.

Kokeilin Ratakäyttöön rakentamallani TT:llä ja sain sen nousemaan vähän ilmaan siinä kohden missä suora sivuristeys vaihtuu alamäeksi.

Vähän ot pahoittelut :D

80-120 on mittari millä on jotain todellista merkitystä auton käytön suhteen. Taajaman ulkopuolella.
 
Ne varovaiset Ritvat menee hitaasti, koska niitä pelottaa vauhti ja kova kiihtyvyys. Kyse ei ole autosta.
Totta mutta sellaisella millä pitää polkea lämä pohjassa saavuttaakseen motarivauhdin vs sellanen mikä ottaa sen vähän ku itsestään niin luonnollisesti se varovaisempikin onnistuu siinä helpommin.
 
Riippuu myös 1.0TSI:sta, niitä on aika isoilla tehoeroilla. Kaikilla varmasti pärjää, mutta oliko tehottomin jotain 70+ heppaa niin sitä saa kyllä polkea tosissaan moottoritievauhteihin :cigar2:
Se laiskin on vapari, ei TSI.

Ja jos nyt saivarrellaan niin olen täällä Foorumillakin esitellyt joskus aikanaan jo myydyn T4 Porterin jossa oli huimat 67hv, enkä muista että silläkään olisi tarvinnut koskaan motarin rampille pysähdellä.
 
Ihan siisti Civic mutta valitettavasti vain maitopurkin kokoisella koneella https://www.nettiauto.com/honda/civic/15373341

Kiihtyvyys (0-100) 11,2 s ehtii lukea Iltalehden ennenkuin ollaan motarinopeuksissa!
Se on kyllä kumma, että näissä FK7 Civiceissä isommalla 1.5 myllyllä varustetuissa ei ole sitten nahkapenkkejä vaan ainoastaan kankaiset (onko etes saanu nahalla halutessaan Suomessa?) vai onko jotenki sidottu varustelutasoon..
 
Se on kyllä kumma, että näissä FK7 Civiceissä isommalla 1.5 myllyllä varustetuissa ei ole sitten nahkapenkkejä vaan ainoastaan kankaiset (onko etes saanu nahalla halutessaan Suomessa?) vai onko jotenki sidottu varustelutasoon..
Jos en väärin muista niin nahkat oli molempien moottoreiden parhaassa varustelussa. Noissa oli vähän jännästi varustelutasot jaettu erikseen koneiden koon mukaan n.s. normaalit ja sportit.
Itselläni on edellisen sukupolven Executive nahkoilla ja uutta mallia silloin joskus katselin niin siinä taisi olla vastaava Executive (1.0 koneella), mutta Sportin (1.5) paras taso oli jonkin muun niminen. Joka tapauksessa 1.5 nahkapenkeillä tarkoitti malliston kalleinta vaihtoehtoa niin en ihmettele että harvinainen.
 
Ja jos nyt saivarrellaan niin olen täällä Foorumillakin esitellyt joskus aikanaan jo myydyn T4 Porterin jossa oli huimat 67hv, enkä muista että silläkään olisi tarvinnut koskaan motarin rampille pysähdellä.

Kaikilla autoilla selviää liikenteessä. Mutta onko se miellyttävää ajella jollain nuhapumpulla, niin ei ainakaan omasta mielestäni.

Jos esimerkin Civicissä olisi vähän isompi kone ja 180hv niin olisi ihan eri auto ajella.
 
Jos en väärin muista niin nahkat oli molempien moottoreiden parhaassa varustelussa. Noissa oli vähän jännästi varustelutasot jaettu erikseen koneiden koon mukaan n.s. normaalit ja sportit.
Itselläni on edellisen sukupolven Executive nahkoilla ja uutta mallia silloin joskus katselin niin siinä taisi olla vastaava Executive (1.0 koneella), mutta Sportin (1.5) paras taso oli jonkin muun niminen. Joka tapauksessa 1.5 nahkapenkeillä tarkoitti malliston kalleinta vaihtoehtoa niin en ihmettele että harvinainen.
Olikohan sitte tätä "Sportti" versiota etes saatavilla nahkoilla... Ku jotenki tuntuu että en oo nähny hatchbackissä nahkoja. Sen tiiän, että Sport ja Sport+ (Suomessa myös mainostettu ilmeisesti TypeS ja TypeS+?) niissä ei nahkoja ollu, +-versiossa oli sitte sitä sun tätä kute adaptiiviset iskarit, langatonta latausta puhelimelle, olisko keyless entry jne..

Joitaki sedaneita näkyny Executive varustelulla mutta se näyttää omaa silmää "pappa mallilta" ku puuttuu Sportin tingel tangelit ja sedan muotoiluna ei innosta tässä.
 
Kaikilla autoilla selviää liikenteessä. Mutta onko se miellyttävää ajella jollain nuhapumpulla, niin ei ainakaan omasta mielestäni.

Jos esimerkin Civicissä olisi vähän isompi kone ja 180hv niin olisi ihan eri auto ajella.
No joo, pointti nyt oli ehkä kuitenkin se että tuollainen 100hp civic ei nyt ole mitenkään erityisen laiska - joskaan ei nyt mikään rakettikaan.
 
Olikohan sitte tätä "Sportti" versiota etes saatavilla nahkoilla... Ku jotenki tuntuu että en oo nähny hatchbackissä nahkoja. Sen tiiän, että Sport ja Sport+ (Suomessa myös mainostettu ilmeisesti TypeS ja TypeS+?) niissä ei nahkoja ollu, +-versiossa oli sitte sitä sun tätä kute adaptiiviset iskarit, langatonta latausta puhelimelle, olisko keyless entry jne..

Joitaki sedaneita näkyny Executive varustelulla mutta se näyttää omaa silmää "pappa mallilta" ku puuttuu Sportin tingel tangelit ja sedan muotoiluna ei innosta tässä.
Google löysi tuollaisen:

"Litraisen yhteydessä tarjolla ovat Comfort, Elegance ja Executive, joista keskimmäinen osoittautunee myydyimmäksi. 1,5-litraisen kohdalla varustepaketit ovat Sport, Sport Plus sekä Prestige."

Eli Prestigessa olisi muistikuvien perusteella nahkapenkit :cigar2:
Ei kun hakemaan esitettä ja varustepakettien sisältöä :whistling:
 
Suomessa on joku ihmeellinen tapa ajaa aina pintakaasulla joka paikkaan ja sitten on oltava joku 400hv V10 TDI että pääsee edes auttavasti motarille kun ei uskalleta painaa sitä kaasua.
Tai sitten tässä on se, että jos kierrokset menee yli 2000:n, niin moottorista kuuluu ääni ja se on sitten jo paha juttu. Eli mennään vaan sillä keskialueella 1200-1400rpm satasen motarille kuuttakymppiä mistään mitään välittämättä. Muutenhan auto kuluu, moottori kuluu ym. jos sen tallan painaisi pohjaan. Tänään oli ilo ja ihana liittyä Yariksen (55km/h) perässä motarille.
 

Ilmoitettu hintapyyntö 6500€, selvästi siis edelleen osattu ajatella hieman itsekin eikä täysin ulkoistettu kaikkea ajatustoimintaa tekoälylle.

Myyntiteksti:
Sinä sanoit:

MASTER FOURGON 2.5DCI 100-3.3T-3-FDBWH6/358 tee myynti ilmoitus ajettu 160t, ollut aiemmin kunnalla nurkkaajossa. Paljon sanomista esim kuskin ovi ei aina mene heti kiinni kuskin penkki tikki yms. Kuitenkin tekisit myyjän ilmoituksen

ChatGPT sanoi:

Totta kai 😊 Tässä rehellinen mutta myyvä myynti-ilmoitus, joka sopii hyvin Nettiautoon tai Toriiin. Olen jättänyt tarkoituksella sävyn asialliseksi ja luotettavaksi – tämä toimii usein parhaiten tämän ikäisessä ja hintaluokan autossa.


Renault Master Fourgon 2.5 dCi 100 hv | 3.3t | vm. 2006 | 160 tkm

Myydään Renault Master Fourgon 2.5 dCi, joka on ollut aiemmin kunnan käytössä kevyessä nurkka-ajossa. Auto on ikäisekseen siistissä peruskunnossa ja kilometrejä on kertynyt vain 160 000 km.


Auto sopii hyvin esimerkiksi työautoksi, varastokäyttöön tai projektiksi. Tekniikka toimii, mutta ikä näkyy käytön jälkinä – tästä syystä myydään rehellisesti sanottuna edullisesti.


Perustiedot

Vuosimalli: 2006


Moottori: 2.5 dCi, 100 hv


Kokonaismassa: 3 300 kg


Ajetut kilometrit: 160 000 km


Vaihteisto: Manuaali


Vetotapa: Etuveto


Korimalli: Fourgon / umpipakettiauto


Plussat

✔ Vähän ajettu ikäisekseen

✔ Kunnan entinen auto – huollettu säännöllisesti

✔ Tilava ja toimiva kuormatila

✔ Käynnistyy ja kulkee normaalisti


Miinukset / huomioitavaa

Kuskin ovi ei aina mene heti kiinni


Kuskin penkissä kulumaa ja tikki rikki


Ulkoisesti ja sisätiloissa käytön jälkiä


Ei uudenveroinen – myydään sellaisena kuin on


Auto myydään ilman takuuta, ikään ja hintaan nähden normaalissa kunnossa. Soveltuu parhaiten ostajalle, joka ymmärtää vanhemman työauton realiteetit eikä pelästy pieniä korjattavia asioita.


📍 Auto nähtävissä sopimuksen mukaan

💶 Hinta: ___ € / tarjoa


Jos haluat, voin:


✏️ lyhentää tästä Torin version


🔧 tehdä version, jossa painotetaan projektiautoa


💰 auttaa realistisen hinnan määrittelyssä


🧲 muotoilla ilmoituksesta vielä houkuttelevamman mutta rehellisen


Kerro vain missä aiot myydä ja millä hintaluokalla 👍


Sinä sanoit:

Mitä laittaisit auton hinnaksi

ChatGPT sanoi:

Rehellinen arvio tämän tiedon perusteella 👇


Todennäköinen myyntihinta: 3 000–3 500 €

Nopeaan kauppaan: 2 500–2 900 €

Jos testaat yläpäätä: ilmoitus 3 900 € ja varaudut tinkimiseen


Miksi näin?

Plussaa


Vain 160 tkm (todella vähän tämän ikäisessä Masterissa)


Kunnan entinen auto → yleensä huollettu ajallaan


2.5 dCi on tunnetusti kestävä moottori


Miinusta (vaikuttaa hintaan selvästi)


Kuskin ovi temppuilee


Sisustan kulumat (penkki)


Ikä (vm 2006)


Ostajat varautuvat aina “työautoriskiin”


Oma suositukseni

👉 Laita myyntiin 3 500 € / tarjoa

Saat:


realistisia yhteydenottoja


tilaa tinkimiselle


et polje hintaa turhaan alas


Jos tavoitteena on erittäin nopea myynti, laita suoraan 2 900 € – menee lähes varmasti.


Jos haluat, voin:


arvioida hinnan vielä rekisterinumerolla


tehdä “nopean kaupan” version ilmoituksesta


tai kertoa, mitä korjaamalla hinta nousisi eniten (€ vs vaiva)


Sano vaan 👍


Sinä sanoit:

Ajattelin laittaa hinnaksi joku 6500

ChatGPT sanoi:

Ymmärrän ajatuksen, mutta sanon tämän suoraan ja rehellisesti: 6 500 € on tälle yksilölle käytännössä liian korkea ja johtaa todennäköisesti siihen, ettei soittoja tule lainkaan.


Miksi 6 500 € ei toimi tässä?

Vuosimalli 2006 → ostajat vertaavat automaattisesti 2010+ Mastereihin


Selkeitä vikoja tiedossa (kuskin ovi, penkki, yleinen kuluma)


Työautoluokka → ostajat hinnoittelevat riskin mukaan


Samalla rahalla markkinoilla on uudempiakin Mastereita, vaikkakin enemmän ajettuja


Kilometrit (160 tkm) ovat iso plussa, mutta ne eivät yksin nosta hintaa 6,5 tonniin, jos kunnossa on sanomista.


Fiksu kompromissi (jos et halua polkea hintaa)

Jos et ole kiireessä ja haluat kokeilla yläpäätä:


👉 Ilmoitushinta: 4 900 € / tarjoa

👉 Todellinen kauppahinta: 3 800–4 300 €


Tämä on jo optimistinen mutta mahdollinen, jos ostaja etsii nimenomaan vähän ajettua Masteria ja hyväksyy viat.


Rehellinen suositukseni

Nopea ja vaivaton myynti: 2 900–3 500 €


Rauhallinen myynti, testataan markkinaa: 4 500–4 900 €


6 500 €: erittäin epätodennäköinen ilman merkittäviä korjauksia


Jos haluat, voin myös sanoa suoraan:


🔧 mitkä 1–2 korjausta nostaisivat hintaa eniten


💬 miten ilmoitus kannattaa muotoilla, jos lähdet 4 900 € linjalla


📉 milloin kannattaa laskea hintaa, jos yhteydenottoja ei tule


Tämä auto menee kaupaksi – oikealla hinnalla 👍


Sinä sanoit:

miten ilmoitus kannattaa muotoilla, jos lähdet 4 900 € linjalla

ChatGPT sanoi:

Hyvä kysymys 👍

Kun pyydät 4 900 €, ilmoituksen sävy ja rakenne ratkaisevat. Tässä hintaluokassa ostaja on usein pienyrittäjä, remppamies tai maatilan väki, joka haluaa vähän ajetun, mutta hyväksyy viat jos ne kerrotaan avoimesti.


Alla valmis ilmoitus, joka on muotoiltu juuri 4 900 € / tarjoa -linjalle: rehellinen, mutta painottaa oikeita asioita.


Renault Master Fourgon 2.5 dCi 100 hv | 160 tkm | Kunnan entinen | 4 900 € / tarjoa

Myydään Renault Master Fourgon 2.5 dCi, joka on ollut aiemmin kunnan käytössä kevyessä nurkka-ajossa. Kilometrejä kertynyt vain 160 000 km, mikä on erittäin vähän tämän ikäisessä Masterissa.


Auto on tekniikaltaan toimiva ja ajokuntoinen, mutta ikä ja käyttö näkyvät käytön jälkinä. Sopii erinomaisesti työautoksi, varastokäyttöön tai rakentelijalle, joka arvostaa vähän ajettua ja huollettua perusautoa.


Perustiedot

Vuosimalli: 2006


Moottori: 2.5 dCi, 100 hv


Ajetut kilometrit: 160 000 km


Kokonaismassa: 3 300 kg


Vaihteisto: Manuaali


Vetotapa: Etuveto


Korimalli: Fourgon / umpipakettiauto


Plussat

✔ Erittäin vähän ajettu ikäisekseen

✔ Kunnan entinen auto, säännölliset huollot

✔ Tilava ja toimiva kuormatila

✔ Käynnistyy hyvin ja kulkee normaalisti


Huomioitavaa (rehellisesti)

Kuskin ovi ei aina mene heti kiinni


Kuskin penkissä kulumaa ja tikki rikki


Ulkoisesti ja sisätiloissa käytön jälkiä


Auto myydään ikään ja hintaluokkaan nähden normaalissa kunnossa, ilman takuuta. Ei uusi, mutta toimiva ja luotettava peruspakettiauto.


💶 Hinta: 4 900 € / tarjoa

📍 Auto nähtävissä sopimuksen mukaan


Miksi tämä toimii 4 900 € hinnalla?

Nostaa kilometrit ja kunnan taustan heti alkuun


Käyttää sanaa “huomioitavaa”, ei “vika”


Antaa ostajalle tunteen, ettei mitään ole piilotettu


Jättää selkeän tinkivaran


Vinkki myyntiin

Jos viikon–kahden aikana ei tule soittoja:


laske suoraan 4 500 €


älä tiputtele satasia kerrallaan


Halutessasi voin vielä:


✂️ tehdä tästä lyhyemmän Toriversion


📸 neuvoa mitkä kuvat kannattaa ottaa


🔧 kertoa mitä pientä kannattaa korjata ennen myyntiä, jos haluat pitää hinnan


Tämä on nyt oikea linja eikä ylihinnoittelua, mutta jättää sinulle pelivaraa 👍


Sinä sanoit:

Tee ensin lyhyt myyntikuvaus

ChatGPT sanoi:

Tässä lyhyt ja napakka myyntikuvaus, joka toimii hyvin ilmoituksen alkuun tai Torissa:


Renault Master Fourgon 2.5 dCi, vm 2006.

Vähän ajettu, vain 160 tkm, kunnan entinen auto kevyessä käytössä.

Tekniikaltaan toimiva ja ajokuntoinen pakettiauto työ- tai varastokäyttöön.

Ikä ja käyttö näkyvät käytön jälkinä (mm. kuskin ovi ja penkki), mutta kokonaisuutena asiallinen perusauto.

Hinta 4 900 € / tarjoa.


Jos haluat vielä hieman myyvemmän tai vielä lyhyemmän (2 riviä) version, teen sen heti.


Sinä sanoit:

Saa olla vain 150 merkkiä

ChatGPT sanoi:

Tässä alle 150 merkin versio (n. 135 merkkiä):


Renault Master 2.5 dCi vm 2006, ajettu vain 160 tkm. Kunnan entinen. Toimiva työauto, käytön jälkiä. 4 900 € / tarjoa.


Sinä sanoit:

Sit kuvailu

ChatGPT sanoi:

Tässä selkeä ja myyvä kuvailu, joka sopii suoraan ilmoitukseen ja tukee 4 900 € / tarjoa -hintaa:


Myydään Renault Master Fourgon 2.5 dCi, vuosimalli 2006. Auto on ollut aiemmin kunnan käytössä kevyessä nurkka-ajossa ja sitä on huollettu säännöllisesti. Kilometrejä kertynyt vain 160 000 km, mikä on tämän ikäiselle Masterille vähän.


Auto on ajokuntoinen ja tekniikaltaan toimiva, mutta ikä ja käyttö näkyvät käytön jälkinä. Kuskin ovi ei aina mene heti kiinni ja kuskin penkki sivusta rikki. Ulkoisesti ja sisätiloissa normaalia kulumaa ikään nähden.


Sopii hyvin työautoksi, varastokäyttöön tai projektiin ostajalle, joka arvostaa vähän ajettua perusautoa. Autossa webasto ja koukku.
 
Tuo nollasta sataan vertailu on kyllä autoissa yksi typerimmistä asioista ikinä. Sillä ei ole mitään merkitystä 99% ihmisistä oikeasti.
Suomi varmasti niitä ainoita maita missä ketään kiinnostaa 0-100 kiihtyvyys, tai tehot ylipäätään. Euroopassa kun käy, niin suurin osa autoista litrasia nuhapumppuja, ja hyvin niillä pärjää.
 
Suomi varmasti niitä ainoita maita missä ketään kiinnostaa 0-100 kiihtyvyys, tai tehot ylipäätään. Euroopassa kun käy, niin suurin osa autoista litrasia nuhapumppuja, ja hyvin niillä pärjää.

Häh? 😅 Sellaisen n. vuoden viimeisen vuosikymmenen aikana Euroopan eri kolkissa kierrelleenä sanoisin, että vähiten tehokkaita autoja löytyy Suomesta, jos ei ihan köyhimpiä Balkanin maita tai ahdaskatuisimpia italialaisia kyliä oteta huomioon. Tehot ja kiihtyvyys sekä autojen muutkin ominaisuudet kiinnostavat suunnilleen saman verran varmaan aika lailla missä tahansa.
 
Ostin joskus 1,4i 2009 Civicin ja aattelin että kyllä se ~100hv ny riittää. Paskat se mitään riittäny. Ilmastoinnin kompura kun pyöri niin värkki hyyty ylämäkiin, tiukkoihin rakoihin ei todellakaan päässy eikä paljoa ohiteltu. Bensaa kulu tietty saatanasti ku aina piti ajaa kaasu pohjassa.

Ei ikinä enää.
 
Ostin joskus 1,4i 2009 Civicin ja aattelin että kyllä se ~100hv ny riittää. Paskat se mitään riittäny. Ilmastoinnin kompura kun pyöri niin värkki hyyty ylämäkiin, tiukkoihin rakoihin ei todellakaan päässy eikä paljoa ohiteltu. Bensaa kulu tietty saatanasti ku aina piti ajaa kaasu pohjassa.

Ei ikinä enää.
Et vaan osaa. Civicin yläkireä 1,4 on oikein hieno motti kunhan sitä polkee kunnolla.
 
Häh? 😅 Sellaisen n. vuoden viimeisen vuosikymmenen aikana Euroopan eri kolkissa kierrelleenä sanoisin, että vähiten tehokkaita autoja löytyy Suomesta, jos ei ihan köyhimpiä Balkanin maita tai ahdaskatuisimpia italialaisia kyliä oteta huomioon. Tehot ja kiihtyvyys sekä autojen muutkin ominaisuudet kiinnostavat suunnilleen saman verran varmaan aika lailla missä tahansa.
Muualla kun suomessa ei välitetä autoista juuri muuten kun että ovat kulkuväline paikasta A paikkaan B. Paljon myös Europassa kiertäneenä näkee kyllä enemmän kallita ja tehokkaita autoja, tämäkin perustuu lähinnä veroukseen. En ole myöskään missään muualla kuullut kenenkään suusta normaalista käyttöautosta puhuvan mistään 0-100 kiihtyvyydestä. Lähinnä sen takia, koska ketään ei kiinnosta.
 
Suomi varmasti niitä ainoita maita missä ketään kiinnostaa 0-100 kiihtyvyys, tai tehot ylipäätään. Euroopassa kun käy, niin suurin osa autoista litrasia nuhapumppuja, ja hyvin niillä pärjää.

Avainsana: pärjää. Kaikilla katsastetuilla autoilla pärjää ja pääsee eteenpäin. Mutta jos haluaa ajamisestä edes himpun verran nauttia, niin se ei onnistu millään litrankoneisella autolla.

Kympillä saa just ja just sisäänajetun 3-litraisen, jolla pärjää paremmin liikenteessä kuin litraisella https://www.nettiauto.com/bmw/130/15481327
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 140
Viestejä
5 064 174
Jäsenet
81 032
Uusin jäsen
emkoo 05

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom