Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

"En tätä myisi mikäli oltaisiin jo kevään puolella."

Luulen, että kyllä myisi! :psmoke: Kaikki paitsi viimeinen kuva ovat AI-siloteltuja :cool:
Mitä helvettiä? Tekoälyllä generoitu suurin osa kuvista eikä siis vain "siloteltuja". Ihan asiallista että mainittu mutta en kyllä ymmärrä yhtään mikä järki on suoraan sanottuna huijata generoimalla kuvat AI:lla. Se ei ole yhtä kuin myytävä tuote.
 
Mitä helvettiä? Tekoälyllä generoitu suurin osa kuvista eikä siis vain "siloteltuja". Ihan asiallista että mainittu mutta en kyllä ymmärrä yhtään mikä järki on suoraan sanottuna huijata generoimalla kuvat AI:lla. Se ei ole yhtä kuin myytävä tuote.

Ei ollut aiemmin tuota tekstiä ilmoituksessa "Kuvat generoitu tekoälyllä poislukien viimeinen kuva." vaan lisätty sen jälkeen kun asiasta täällä mainitsin :psmoke:
 
Jotainhan on vialla, jos ei valokuvaa myytävästä tuotteesta saa aikaiseksi.

Eroaako tuo "satiini" maali matta mustasta?

Nuo on aika valmistajakohtaisia juttuja, että millä termillä markkinoivat. Joka tapauksessa satiini/silkinhimmeä on oikeasti eri asia kuin matta. Satiini/silkinhimmeä menee kiiltoasteessa ~20-30 kohdille. Matta taas 0-10 väliin.
Viimeksi kun otin töihin laatikot mattamustaa ja silkinhimmeää sprayta niin ne olivat samaa kamaa eri etiketeillä. En muista valmistajaa ja on mahdollista että tehtaalla vain käynyt virhe.
 
Katsoin likkeen muut autot. En ole mikään asiantuntija mutta näyttää että kaikissa on jonkinlainen suojahinta. Taitaa Ville tykätä autoistaan :)
 
Siitä Letukka, maksanut uutena varmaan joku 130 tmk ni hyvin on arvo säilynyt... Vielä ku kaupat toteutuisi tolla hinnalla.

Nämä linkit kuolee välillä nopeasti, niin napataan talteen jotain
kuva_2025-12-16_101044947.png

1990 vuosimalli/rekattu, tuliko 1991 uusi korimalli ?

8000km ajettu, Suomiauto, Metroauton maahantuoma pakettiauto, mutta auto muutos katsastettu henkilöautoksi (penkkeineen), ilmeisesti niiniso muutoksi voi tehdä museoautoon. Löytyy myös "alkuperäiset" pakettiauto varusteet.

Jos pakettiauton maksanut uuten 130 000mk, niin nykyrahassa se olisi jossain 40 000€ pintaan, onko myyjän noin kaavamaisesti laskenut :-)

90 luvun alku oli vaikeaita aikoja, mikähän tuon omistus/käyttö historia, ilmeisesti ei mikään myyvä, ei välttämättä ole liikahtanut uutena, ja maininta ollut isotädin kesäautona jolla käynyt kerran kesänä naantalissa olisi tarpeetonta.

8 paikkainen auto, noin hyvän näköistä ei ehkä toivo kakaroiden bileautoksi, mutta usemman kukkarroa bensa pumpulla herkästi tarvitaan.

En tiedä miksi näen silmissäni tuon rattiin nimenomaan jonkun mummun.
 
Mitä tahansa muutoksia voi tehdä autoon, ja saada se silti museostatukseen, kunhan se muutos on ajanhenkeen sopiva. Ja kyllä, muutos jossa auto tehdään alkuperäisen kaltaiseksi on sallittu. Se pakettiauto muutos on tehty vasta täällä kun on pakoiltu veroja, ja sittemmin muutetti takaisin alkuperäiseksi.

Ja mitä Villen autoihin tulee, ei Ville ota myyntiin mitään sieltä täältä pikkasen parsittuja ja tallissa spraypurkilla paikkamaalattuja autoja.
 
Jaa noita bensavehkeitäkin on kannattanut kikkailla. Maahantuonnissa siis pienempi autovero?
Suomessa 80 luvulla pakettiautojen autovero (siis rekisteröidessä kannettava) oli pieni (*, ja henkilöautojen autovero saattoi olla erittäin suuri.
80 luvun lopulla oli kaksi konsti millä henkilöautoja rekisteröitiin pakettautoituksi, toinen oli tavaratilan koko, eli kattoa korotettiin, takapenkin mäkeen, tässä ilmeisesti tunnetui esimerkki on Citikan BX, viistoperä johon korotus ja takapenkit mäkee, muutuskustannuksista huolimatta veroetu ylittä sen ja "haitan".
Toinen oli paino, 1800kg muistaakseni, sitä käytettiin painaviin henkilöautoihin, joitain isoja farmareita, Käytettynä tuotujen verotus oli tuolloinen toinen, mutta pakettiautoina kannatta tuoda käytettyjäkin.

Edit
Is.fi artikkelli


('
En kaivanut minä vuosina pakettiautojen autoverotus noussut nolasta ylöspäin, joten tuossa viittaan nollaan tai pienempään
 
Suomessa 80 luvulla pakettiautojen autovero (siis rekisteröidessä kannettava) oli pieni (*, ja henkilöautojen autovero saattoi olla erittäin suuri.
80 luvun lopulla oli kaksi konsti millä henkilöautoja rekisteröitiin pakettautoituksi, toinen oli tavaratilan koko, eli kattoa korotettiin, takapenkin mäkeen, tässä ilmeisesti tunnetui esimerkki on Citikan BX, viistoperä johon korotus ja takapenkit mäkee, muutuskustannuksista huolimatta veroetu ylittä sen ja "haitan".
Toinen oli paino, 1800kg muistaakseni, sitä käytettiin painaviin henkilöautoihin, joitain isoja farmareita, Käytettynä tuotujen verotus oli tuolloinen toinen, mutta pakettiautoina kannatta tuoda käytettyjäkin.

Edit
Is.fi artikkelli


('
En kaivanut minä vuosina pakettiautojen autoverotus noussut nolasta ylöspäin, joten tuossa viittaan nollaan tai pienempään

Käytettynä tuotujen autovero oli sellainen, että niitä ei käytännössä koskaan tuotu maahan muuta kuin muuttoautoina. Muistaakseni jostakin maahantuojan ilmoittaman uuden auton OVH hinnasta ja niiden varusteista tehtiin joku kaavamainen promillevähennys per ikäkuukausia auto rekisterissä. Ja siitä sitten arvottiin verot.

Ysärillä taisi olla myös niitä "korinvaihtoja", jossa vanhaan romuun Suomen rekisterissä vaihdettiin uusi kori. Suunnilleen moottori ja vaihteisto taisi jäädä siitä alkuperäisestä autosta. Varmaan harmittavaa hommaa oli kun siinä vaihtoautossa tainnut olla usein paljon parempi moottori ja vaihteisto, mutta ne piti vaihtaa siihen jotta autoverolta välttyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 286
Viestejä
5 044 868
Jäsenet
80 861
Uusin jäsen
Rovery

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom