Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Minne virtuaalimaailmaan tämän saa?


20a47b4575208c2c-large.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä melkosen ripulituningin näköinen FN.
Kyllähän noita edelleen näkee, mutta vähenempään päin toki ovat. Kohta voisi olla aika tuollainenkin taas ostaa, eiköhän näissäkin vääntösauvoista huolimatta hinnat ala kohta nousemaan.
 

Aina välillä miettii että miksi näin piti tehdä. Järjetön määrä työtunteja että lopulta saadaan hyvin keskinkertainen tuotos. Tässä on käyny sama kuin Latelan pilaamassa Alfa Spiderissa.

Latelan Alfa
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/14313212

Kaikki tuo aika olisi molemmissa autoissa kannattanut käyttää vaan restaurointiin, lopputulos olisi ollut parempi ja jotain arvonnousuakin olisi bonuksena voinut syntyä, faktahan on että kukaa ei osta noita autoja millään järkevällä hinnalla.

EDIT: Saapihan ei taida olla edes tieliikkennekelponen joka tekee siitä vielä turhemman, latelan Alfalla sentää voi ajella (jos kehtaa).
 
Aina välillä miettii että miksi näin piti tehdä. Järjetön määrä työtunteja että lopulta saadaan hyvin keskinkertainen tuotos. Tässä on käyny sama kuin Latelan pilaamassa Alfa Spiderissa.
Enemmän tuo minun ilahdutti kuin joku museoitu saabi. Ei kaikkea voi aina ajatella rahan kautta. Joku voi sanoa ettei ota Teslaa vaikka ilmaiseksi saisi niin sanon kyllä ihan samalla pieteetillä että en museoitua 96 saabbia ottaisi ilmaiseksi. Tuo kurkkumopo toisaalta kävisi tilataideteoksesta jos olisi sille paikka.



kurkku2.png
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän tuo minun ilahdutti kuin joku museoitu saabi. Ei kaikkea voi aina ajatella rahan kautta. Joku voi sanoa ettei ota Teslaa vaikka ilmaiseksi saisi niin sanon kyllä ihan samalla pieteetillä että en museoitua 96 saabbia ottaisi ilmaiseksi. Tuo kurkkumopo toisaalta kävisi tilataideteoksesta jos olisi sille paikka.
Samaa mieltä, näin piti tehdä vain siksi että pystyi ja sekös ilahdutti minuakin. Toisaalta minä ottaisin kyllä museoidun 96:sen milloin vaan, ja vielä mieluummin TeamAhma -tyylisen 95:sen. Eka autoni kun oli juurikin Saab 95 farmari, ja kolmas oli kirkkaanpunainen 96 (jota minun ei ikinä olisi pitänyt myydä).
 
Onko autossa puutteita ja onko ne mainittu todistettavasti myyjälle (kauppakirjassa, sähköposteissa, kuvakaappauksina viestittelystä tms.)? Näitähän on joskus ollut, että autoliikkeet soittelevat edellisen omistajan perään ehdottaen vastuunjakamista, kun seuraava omistaja löytää jotakin vikaa.

Rahat tilille ennen varmenteen siirtoa kuulostaa järkevältä, sillä et halua olla konkurssipesän velkojana, jos auto myydään eteenpäin samana päivänä ja rahat pitäisi tulla seuraavana, mutta autoliike onkin nurin. Autohan heillä on kuitenkin fyysisesti hallussaan maksaessaan, joten vaikka varmennetta ei vielä olisi, niin ei ole heille riski. Tänä päivänä toki tilisiirrotkin liikkuu sekunneissa, mutta jos yrittävät jotain, että myymäläpäällikkö/toimistosihteeri maksaa töihin tullessaan.

Ja omistajuuden siirtoa kannattaa tarkkailla Trafin sivuilta, että tekevät sen kohtuuajassa. Et halua maksaa vakuutuksia autosta, jota et enää käytä. Jos meinaa venyä viikkotolkulla, niin ilmoittaa että pistää auton seisontaan silloin ja silloin, että hoitakaa asia kuntoon.

Yrittivät etsiä autosta olemattomia vikoja, joten laitoin pelin poikki ja jätin kaupat tekemättä. Todennäköisesti tarkoitus oli painaa hintaa tai siirtää vastuuta myyjälle. Huono puoli Baanassa on, ettei näe etukäteen, mitkä liikkeet ovat tehneet tarjoukset, jotta voisi heti karsia ei-vakavasti otettavat firmat pois. Miten on Autovexissä?
 
Yrittivät etsiä autosta olemattomia vikoja, joten laitoin pelin poikki ja jätin kaupat tekemättä. Todennäköisesti tarkoitus oli painaa hintaa tai siirtää vastuuta myyjälle. Huono puoli Baanassa on, ettei näe etukäteen, mitkä liikkeet ovat tehneet tarjoukset, jotta voisi heti karsia ei-vakavasti otettavat firmat pois. Miten on Autovexissä?
Vasta kun hyväksyy saa tiedot. Aikaisempi auto minkä myin Autovexin kautta meni Sakalla ja ei ollut tämmöistä ongelmaa. Toisen kanssa (eri firma kuin Saka) olikin pientä vääntöä. Löysivät kosteutta umpiossa ja kertoivat, että eivät voi maksaa täyttä hintaa koska uusi ostaja sitten reklamoisi sen. Koittivat 500€ alempaa hintaa. Sanoin, että menen sitten muualle kun kysyivät miten edetään. Sitten kuitenkin kelpasikin maksaa täysi hinta. Katselin nettiautosta hintoja, niin tarjosivat selkeästi ylihintaa mitä muut vastaavat olivat myynnissä.

Edit. Muuten saanut Autovexista parhaan hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on nyt sitä tuningia. Joku laittanut feikki-pakoputkenpäät?
Vaihtoehto B: Onko tällaisia toteutuksia esim pyörätelineelle, kun tuohon ei vetokoukkua ole saatavilla?
 
Päättelin ihan tuosta pakoputken sijainnista. Väittäisin että tuollaiseen CooperS:ään ja SD:hen ei taida vetomassoja saada. Ei taida meidänkään Minissä olla niitä lainkaan merkittynä.
En ole tuollaisessa koskaan vetokoukkua nähnyt ja ainakin se on fakta, että on paljon henkilöautoja joihin ei ole edes vetomassoja tyypitetty. Ehkä tuohon voi jollain konstilla saadakin, kunhan nyt ajattelin ääneen.

Muistelisin että ainakin omassa ST Focuksessa oli vetomassa 0kg. No joo, voihan siihen periaatteessa koukun laittaa vaikka sitä fillaritelinettä varten, vaikka vetomassa olisikin 0kg.

Sama homma oli 2012 Audi S8, ei vetomassoja. Tuossa nyt pari nopeaa esimerkkiä takaraivosta.
 
Päättelin ihan tuosta pakoputken sijainnista. Väittäisin että tuollaiseen CooperS:ään ja SD:hen ei taida vetomassoja saada. Ei taida meidänkään Minissä olla niitä lainkaan merkittynä.
En ole tuollaisessa koskaan vetokoukkua nähnyt ja ainakin se on fakta, että on paljon henkilöautoja joihin ei ole edes vetomassoja tyypitetty. Ehkä tuohon voi jollain konstilla saadakin, kunhan nyt ajattelin ääneen.

Muistelisin että ainakin omassa ST Focuksessa oli vetomassa 0kg. No joo, voihan siihen periaatteessa koukun laittaa vaikka sitä fillaritelinettä varten, vaikka vetomassa olisikin 0kg.

Sama homma oli 2012 Audi S8, ei vetomassoja. Tuossa nyt pari nopeaa esimerkkiä takaraivosta.
En tiedä onko tieliikennelaki muuttunut, mutta aiemmin jos ei vetomassaa ollut määrätty autovalmistajan toimesta, oli se max auton omapaino ja pakettiautoilla/nelikoilla 1,5x se.
Valmistaja siis lähinnä rajaa painoa tuosta alaspäin ja 0kg otteessa tosiaan tarkoittaa että ei saa vetää lainkaan.

Itse omistanut sekä pajeron että crafterin missä ei massoja ollut ja tuhansia kilometrejä vedellyt 2700kg vaunua.
 
Päättelin ihan tuosta pakoputken sijainnista. Väittäisin että tuollaiseen CooperS:ään ja SD:hen ei taida vetomassoja saada. Ei taida meidänkään Minissä olla niitä lainkaan merkittynä.
En ole tuollaisessa koskaan vetokoukkua nähnyt ja ainakin se on fakta, että on paljon henkilöautoja joihin ei ole edes vetomassoja tyypitetty. Ehkä tuohon voi jollain konstilla saadakin, kunhan nyt ajattelin ääneen.

Muistelisin että ainakin omassa ST Focuksessa oli vetomassa 0kg. No joo, voihan siihen periaatteessa koukun laittaa vaikka sitä fillaritelinettä varten, vaikka vetomassa olisikin 0kg.

Sama homma oli 2012 Audi S8, ei vetomassoja. Tuossa nyt pari nopeaa esimerkkiä takaraivosta.
Olen itse tuollaisessa jossa tulee pakoputket keskeltä kerran nähnyt vetokoukun. Kuula on kyllä keskellä mutta se koukku/varsi on jossain 30 asteen kulmassa siihen nähden että kiertää pakoputket. Edit :siinä olisi tuollainen koukku myynnissä https://ovoko.fi/osat/gtv15275-4081709-mini-one-cooper-f56-f55-vetokoukkusarja
 
Viimeksi muokattu:
Vasta kun hyväksyy saa tiedot. Aikaisempi auto minkä myin Autovexin kautta meni Sakalla ja ei ollut tämmöistä ongelmaa. Toisen kanssa (eri firma kuin Saka) olikin pientä vääntöä. Löysivät kosteutta umpiossa ja kertoivat, että eivät voi maksaa täyttä hintaa koska uusi ostaja sitten reklamoisi sen. Koittivat 500€ alempaa hintaa. Sanoin, että menen sitten muualle kun kysyivät miten edetään. Sitten kuitenkin kelpasikin maksaa täysi hinta. Katselin nettiautosta hintoja, niin tarjosivat selkeästi ylihintaa mitä muut vastaavat olivat myynnissä.

Edit. Muuten saanut Autovexista parhaan hinnan.
Ilmeisesti joillakin liikkeillä on taktiikkana voittaa tarjouskilpailu ja alkaa sitten tinkimään hinnasta jälkikäteen. Joissakin tapauksissa se voi onnistuakin, jos myyjä on rahan tarpeessa, joten kokeilevat kepillä jäätä.
 
Aikalailla on hintaa vielä noin paljon ajetuksi pikkubemariksi.... https://www.nettiauto.com/bmw/m140i/15361167
Ihan posketon hinta. Taitaa vaan olla näitä "myyjiä" jotka laittaa huvikseen myyntiin ja katotaan jos joku maksaa. Ei se tyhmä joka pyytää vaan maksaa. Muutenki tuntuu että yleistyny vähän erikoisemman tai mieleniiintosemman auton kohalla, että laitetaan myyntiin ja laitetaan kova hinta.
 
Ihan posketon hinta. Taitaa vaan olla näitä "myyjiä" jotka laittaa huvikseen myyntiin ja katotaan jos joku maksaa. Ei se tyhmä joka pyytää vaan maksaa. Muutenki tuntuu että yleistyny vähän erikoisemman tai mieleniiintosemman auton kohalla, että laitetaan myyntiin ja laitetaan kova hinta.
Nettiauton halvin, toki eniten ajettukin ja noiden hinnat on 31-45k välillä. Samaan hintaan saisi 2007 M3.
 
Nettiauton halvin, toki eniten ajettukin ja noiden hinnat on 31-45k välillä. Samaan hintaan saisi 2007 M3.
On toki halvin mutta reippaasti eniten ajettukin. Muutama tonni lisää nii saa reippaasti vähemmän ajetun ja jopa 1,5x vähemmän ajetunkin. Kukin itse miettiköön ja arvottakoon, että onko muutaman tonnin arvosta ostaa halvin.
 
Sopivasti loppuun ajettu auto tuo m140i. Täysin järjetön ostaa tuommonen jos ei halua rahoistaan eroon. Ei mitään mainintaa remonteista, eli suurella todennäköisyydellä ei ole tehty mitään, koska jokainen mainostaisi tietenkin ne remontit. Tuohon saa varata monta monta tonnia vaikka osaisi ite tehdä, jos ei niin voi voi sitä korjaamo laskua. Tuossa on loppu ainakin turbo, suuttimet, korkeapaine pumppu, puolat. Puolat on ihme tosin jos ei ole jo kertaalleen vaihdettu. Tuo on parannettu kone vanhemmista n54 ja n55. N54 on itsellä kokemuksia ja niihin piti laittaa kaikki em. Remontit jo 140-180tkm kohdalla. Tuo on sen verran parempi moottori että on voineet kestää tuonne asti, nyt tietenkin myynnissä kun vielä on jotenkuten läjässä. Todennäköisesti jo löytyy jotain käyntihäröä ja misfire vikakoodeja saa nollata ahkeraan 🤣
 
Mersuissa oli hyvinkin yleinen että vakkari oli omassa viikessään. Mutta se on varmaan nykyään jo niin vanha ratkaisu että Jonnet ei muista.
 
Mersuissa oli hyvinkin yleinen että vakkari oli omassa viikessään. Mutta se on varmaan nykyään jo niin vanha ratkaisu että Jonnet ei muista.

Eli Polon entinen omistaja on vanha mersumies?

Ei vaan, yritän miettiä pääni puhki, mutta en keksi. Periaatteessa toisen raajan käyttörajoite tms. voisi selittää hallintalaitteen kahdentamisen ja tuomisen alemmaksi, mutta olisihan tämä erikoinen inva-auto, kun on manuaalivaihteinen. Ja jos jotain vikaa on ollut alkuperäisessä viiksessä, niin en keksi, miksi sitäkään olisi korjattu näin eksoottisella virityksellä.

Periaatteessa tulee mieleen jokin Temusta tilattu ACC-kitti, noissa halpis-Poloissahan on vain tavallinen vakionopeudensäädin vakiona, mutta ilmoituksessa ei sellaista kehuta.
 
Miksi autossa on tuollainen ylimääräinen viiksi vasemmalla puolella? Polo, uusin korimalli, pre-facelift. Vakkarin säätö kun on mielestäni tuossa ylemmässä viiksessä, jos tarkkaan katsoo, enkä kyllä muista muista muissa autoissa nähneeni kahta viikseä samalla puolella...

1762322037719.png


Ei ole kyllä alkuperäisvaruste tuo?
Ei sovi yhtään tuon ajan volkkareiden sisätilan varusteiden muotoon, noissa halvemmissahan käytetään edelleen samoja komponentteja mitä oli 10 vuotta sitten passatissa jne.
Jälkiasenteinen adaptiivinen temu-vakkari tai käsihallintalaite on todennäköisimmät selitykset.
 
Ainakin joissakin Skodissa on mukautuvan vakkarin kanssa kaksi viikseä vasemmalla puolella. Jos on tavallinen vakkari, niin silloin on yksi vain viiksi.
 
Miksi autossa on tuollainen ylimääräinen viiksi vasemmalla puolella? Polo, uusin korimalli, pre-facelift. Vakkarin säätö kun on mielestäni tuossa ylemmässä viiksessä, jos tarkkaan katsoo, enkä kyllä muista muista muissa autoissa nähneeni kahta viikseä samalla puolella...

1762322037719.png

Ärsyttäviä tälläiset kun jää vaivaa. En väitä etteikö olisi alkuperäinen mutta ei tuo tuo sellaista fiilistä.
kuva_2025-11-05_095155682.png
Jos jälkiasennus niin ihan siisti, ja ilmeisesti ihan kiinteä viiksi, eli näyttää kuin reikä muoviin siihen kiristetty.

Jokin tälläinen
kuva_2025-11-05_095612012.png
Vaikuttaa jälkiasennuksekselta, esim ford-galaxy-2016-cruise-control-kit-seamless-integration/

Haluttu paremin käytettävää vakkaria, se onko siinä onnistuttu, ehkä toimii jos moiset ominaisuudet sopii omaa ajoprofiiliin
 
Jos tuota Polon ohjaamoa katsoo niin tuo on muutenkin ihan karvalakeista karvalakein. Ratissa ei minkäänlaisia nappeja, manuaali-ilmastointi, pieni keskinäyttö. Joten vakkari on jouduttu jälkiasentamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 408
Viestejä
4 981 536
Jäsenet
80 020
Uusin jäsen
Nikodemus83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom