Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Passat b5. Tuon jälkeen seuraavat 15v vagin liukuhihnalta ei mitään toimivaa tullutkaan.
Tämähän se nimenomaan pätee jokaiseen automerkkiin. Jotkut kestävät mallit ovat olleet tuotannossa vielä hetken vuoden 2000 jälkeen, mutta silloinkin 90-luvun alkuperä on ratkaiseva. Se on harmi, että ihmiset eivät laajemmin tunne autoteollisuuden historiaa ja millaiset trendit sitä milloinkin ovat ohjanneet. Itse en ole onnistunut keksimään yhtään automerkkiä, jonka kestävin kalusto olisi tullut tuotantoon vuoden 2008 jälkeen, ja yleensä se kärki tosiaan löytyy yli 20 v takaa.
 
Ei suoraan Passat kommentti, mutta jatkoa aiheeseen, jotain mennyt auton suunnittelussa pieleen jos se elinkaari yli 20 vuotta.

Tarkoitan että siinä olisi paljon säätökohteita millä painaa kustannuksia alas.
Eikä säästöä synny pelkästään kustannuspuolella, vaan se on myös paljon tuottoisampaa koko teollisuudelle, kun tuotteen käyttöikä saadaan puolitettua. Ja nythän ollaan jo siinä rajoilla voiko enää odottaa edes puolta aiemmasta tasosta.
 
Eikä säästöä synny pelkästään kustannuspuolella, vaan se on myös paljon tuottoisampaa koko teollisuudelle, kun tuotteen käyttöikä saadaan puolitettua. Ja nythän ollaan jo siinä rajoilla voiko enää odottaa edes puolta aiemmasta tasosta.

Juu, Uusien autojen ostajat ne on maksaneet, en tiedä onko odotuksiin tullut muutosta, se että välllä putkahtanut mallisarjoja jotka osoittatuneet poikkeuksellisen pitkäaikäisiksi (kestäviksi), niin ei kai noissa suunnittelutavoitteissa mitään muutosta, jotkin japanilaiset ehkä vähän pidentäneet, kun euroopassa kaivattu vähän pidempää. Sitten näitä suunnittelu moka missä suunniteltu elinkaari ei täyttynytkään.
 
Tämähän se nimenomaan pätee jokaiseen automerkkiin. Jotkut kestävät mallit ovat olleet tuotannossa vielä hetken vuoden 2000 jälkeen, mutta silloinkin 90-luvun alkuperä on ratkaiseva. Se on harmi, että ihmiset eivät laajemmin tunne autoteollisuuden historiaa ja millaiset trendit sitä milloinkin ovat ohjanneet. Itse en ole onnistunut keksimään yhtään automerkkiä, jonka kestävin kalusto olisi tullut tuotantoon vuoden 2008 jälkeen, ja yleensä se kärki tosiaan löytyy yli 20 v takaa.
Koreiltaan kestävimmät lienee kyllä vähän tuoreempaa kalustoa keskimäärin. Sen mitä tossa nyt perheenjäsenillä pyörineitä eri-ikäisiä autoja on katellut, niin nämä sinkityt korit kyllä hakkaa ruosteen puolesta noi vanhemmat autot aika vahvasti. Toki tää havainnointi pk-seudun keleistä missä suolaa lienee suomen tasolla tyyliin eniten talvisin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 190
Viestejä
4 897 447
Jäsenet
78 942
Uusin jäsen
Orcus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom