Ei tässä edes mitään väännetä, minä vain mainitsin, että tiedän auton joka menee joka kerta läpi isommalla koneella, kun kukaan ei sitä perehtymättä pysty huomaamaan. Sitä en tiedä miksi korkeampi lohko tuntui olevan kovin epäselvä asia joillekin.
Omakohtaisesti voin sanoa, että ei niitä katsureita välttämättä kiinnosta, kun kerran ei tarvinut avata edes konepeltiä ja sitten joku toinen syynää jopa renkaiden leveyden.
Minä vastasin alunperin yleisellä tasolla yhteen viestiin, johon eräs "rengasmerkki" oli kuvaillut katsureiden toimintaa ja asioiden huomaamista jopa oman autonsa kohdalla, siitä se onnistuttiin heti irrottamaan yleisen tason asiayhteydestä, provosointi myös auttaa asiaa, ketju paskottu ja yllättyneiden määrä...
Eihän noi viritetyt ikinä oikeasti ole katsastuslaillisia, katsurin persedyno kun ei vaan ole luotettava mittausdata.
Joskus tuli muutoskatsastettua turbotettu bensamoottori, jonka teho oli paperilla noussut joku 20-20hp, vaikka 2,5litraisen bensakoneen kyljessä oli hx35 holsetti(Aika iso ns, kuorma-auton ahdin tietämätttömille tiedoksi)
Ja toinenkin tuli leimattua 0,5bar ahdoilla, silti piti laittaa säätöjä vituiksi, että sai sen 200hp lappuun, että kelpasi. "ratasäädöillä 350hp" toki tuon saisi nykyään ihan oikeillekkin tehoille kai leimattua.
Joskus konttorinmies ihmetteli, että miksi muutoskatsastan turbokonetta tehokkaimman vaparin tilalle, kun turbokoneessa oli vähemmän hevosia. Sanoin, että ehkä tuossa on enemmän potentiaalia. Sanoi, että kaikki muutokset pitää sitten muutoskatsastaa, olin, että toki.
Unohtui sanoa, että siinä oli jo silloin 100hp enemmän kuin edellisessä moottorissa...
Toki nämä rikokset on jo vanhentuneet.
Suomessa on monta 1000hp autoa kilpien välissä. Ja onko koskaan ollut uutisissa, että joku on kuollut sen takia..? Se yksi hölmö lentokentällä.
Tommosen viritetyn bemarinkin ostaa joku kuka haluaa viritetyn bemarin.
kyllä ne saa leimattua, jos on fiksusti tehty.
Ja hyvä, että saa, paljon turvattomampaa oli joskus silloin, kun se virityksen raja oli alle vähäpäästöisen, niin oli ns, pakko tehdä jostain mädistä romuista niitä nopeita autoja. Toki ei nytkään noin uutta saa virittää, mutta aika helppo on tehdä se niin, ettei näy leimalla.