Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kaivelin huvikseni auton kuvan netistä. Omistushistorianhan saa kuka vain parilla eurolla, oma mielenkiinto ei tuohon riittänyt.

kusetuspassatti.jpg

Poistetun ilmoituksen saa näkyviin kun laittaa nettiauton print toimintoon ilmoituksen ID:n:

Latautuu PDF tiedostona.
 
No sama kiinnostaisi, informaatioarvo nolla jos ei mitään tuoda esiin.

Pitkän videon tärkein informaatio arvo oli se että Suomessa on/ollut tuollaista "digi" mittarilukemien aktiivista muokkaamis toimintaa ja video mainosti julkaisijan palvelua millä voi yrittää kaivaa faktoja esille. Saman asia olisi voinut tiivistää ihan lyhyen sivun mittaiseen artikkeliin, tai edes paljon lyhyempään videoon. jos nyt video pitää olla.

Tarina firman a, b, c, d kytköksistä, osoitteista olisi avautunut paremmin yksittäisellä kuvalla. En tässä nyt sitä dissaa että paikkansa myös MOT tyyliselle kerronnalle.

MOT toimituksella isommat resurssit ja tausta lakitiimi, niin uskaltaa rohkeammin kertoa nimiä. Tuossa lisäksi kerrottiin heidän asiakkaasta, jota ei järkeä huudella.

Nimien julkaisun jätti sitten ylöisölle.
 
Kun googlettelee Autodeal niin lyötyy vähän kaikenlaista. Paljon valituksia toimijoista. Nimikin vaihtunut hiljattain.
 
Tämmönen "löytö" nettiautossa. Täytyy vain hämmästellä näitä longlife huoltovälejä, mutta tämä on ehkä pisin minkä olen nähnyt. Ei ihmekkää miksi VAG:sta puhutaan niin paskaa (osittain kyllä ihan aiheellista) mutta jos huollot on tyyliä tämä niin onhan tämä selvä, että autoon tulee ongelmia pienillä kilsoilla. Tai yleisestikkin autovalmistajien suosituksen pitkiin huoltoihin... Ei hyvä.


huolto2.png

huolto1.png

50 tkm samoilla öljyillä on toki yläkanttiin, mutta olen ajellut 15 tkm ohjeellisen vaihtovälin autolla about 120 tkm --> 155 tkm samoilla öljyillä tippaakaan lisäämättä, ja sen jälkeen ajoin samalla koneella vielä 75 tkm lisää öljynvaihtoväliä noudattaen. Sitten yhteinen taival päättyi korjausvelan kasautumiseen, moottori ei näyttänyt merkkejä antautumisesta tuossakaan vaiheessa. :speechless: Mutta voi olla, että on vaihdettu jossakin parkkipaikalla itse tai kaverin toimesta, jolloin ei ole tullut leimoja sähköiseen huoltokirjaan.

---

Vaan mitäs ainetta poloiseen on kaadettu? Pelkääjän penkki ja kuljettajan jalkatila valkoisena.


1739802385809.png
 
Mitäköhän valkoista ainetta näin talvisin tuppaa olemaan. Leivinjauhoa?
Tässä iässä on jo likinäköä, mutta ei tuossa kyllä mikään viittaa lumeen. Ihan selkeästi jauhomaista ainetta. Se miten se on levittynyt jne. voisi olla vaikka vehnäjauhoa, mutta seuraava kysymys on miksi... noi tuollaisella "asettelulla" oli aine mitä tahansa, tähän lienee haastavaa saada fiksua vastausta.
 
Tässä iässä on jo likinäköä, mutta ei tuossa kyllä mikään viittaa lumeen. Ihan selkeästi jauhomaista ainetta. Se miten se on levittynyt jne. voisi olla vaikka vehnäjauhoa, mutta seuraava kysymys on miksi... noi tuollaisella "asettelulla" oli aine mitä tahansa, tähän lienee haastavaa saada fiksua vastausta.
Tai sitten se on vaan lunta. Talvella hyvin yleinen elementti vaikka nyt hetken olikin täällä etelässä lumeton jakso. Ei jestas sentään.

Seuraavaksi voitte arvailla, että minkä takia kuskin penkki on märkä? Siihen on varmaan virtsattu.
 
Tässä iässä on jo likinäköä, mutta ei tuossa kyllä mikään viittaa lumeen. Ihan selkeästi jauhomaista ainetta. Se miten se on levittynyt jne. voisi olla vaikka vehnäjauhoa, mutta seuraava kysymys on miksi... noi tuollaisella "asettelulla" oli aine mitä tahansa, tähän lienee haastavaa saada fiksua vastausta.
Likinäkö varmaan vaikuttaa. Jos laitat lasit päähän, huomaat että osa lumesta on sulanut pieniksi märiksi kohdiksi penkin reunoille. Lisäksi näet, että kuvassa auton tuulilasin ulkopuolella keulalla on lunta.
 
Eikös tuo muutenkin ole se psa-taustainen ongelmapesä tuo kone?

Eli vaikka jostain syystä selviäisikin vähillä öljyillä ajamisesta niin odottamassa on pari muuta täystuhoon johtavaa vikaa.

Ja kai ne korjaamolla nyt on nähnyt, että minkä väristä se öljy on siellä ollut, mutta sitä ei tietysti kannata kertoa ilmoituksessa jos siellä on ollut harmaaan sävyjä mukana, kun se tarkoittaa laakeriremonttia.

Joskus tätä yritin tosissani selvittää, että kenenkä vika tuo kone on. Lähteestä riippuen syyteltiin sitä toista osapuolta yhteistyössä. Ehkä paras vastaus on tämä chatgpt:n vastaus: "BMW Prince -moottori, joka tunnetaan myös nimellä PSA-BMW EP-sarja, on yhteisprojekti BMW:n ja ranskalaisen PSA Groupin (Peugeot-Citroën) välillä.

Moottori on suunniteltu pääasiassa BMW:n ja PSA:n insinöörien yhteistyönä Saksassa ja Ranskassa. BMW vastasi suurelta osin moottorin kehityksestä, erityisesti suorituskyvyn ja teknologian osalta, kun taas PSA keskittyi kustannustehokkuuteen ja soveltuvuuteen laajempiin markkinoihin.

Tuotanto tapahtui PSA:n Douvrinin tehtaalla Ranskassa, mutta BMW valmisti joitakin versioita myös omissa tuotantolaitoksissaan."

Minin keulalla se ensimmäisen kerran päivänvalon näki, kai sekin jotain merkitsee..
 
Joskus tätä yritin tosissani selvittää, että kenenkä vika tuo kone on. Lähteestä riippuen syyteltiin sitä toista osapuolta yhteistyössä. Ehkä paras vastaus on tämä chatgpt:n vastaus: "BMW Prince -moottori, joka tunnetaan myös nimellä PSA-BMW EP-sarja, on yhteisprojekti BMW:n ja ranskalaisen PSA Groupin (Peugeot-Citroën) välillä.

Moottori on suunniteltu pääasiassa BMW:n ja PSA:n insinöörien yhteistyönä Saksassa ja Ranskassa. BMW vastasi suurelta osin moottorin kehityksestä, erityisesti suorituskyvyn ja teknologian osalta, kun taas PSA keskittyi kustannustehokkuuteen ja soveltuvuuteen laajempiin markkinoihin.

Tuotanto tapahtui PSA:n Douvrinin tehtaalla Ranskassa, mutta BMW valmisti joitakin versioita myös omissa tuotantolaitoksissaan."

Minin keulalla se ensimmäisen kerran päivänvalon näki, kai sekin jotain merkitsee..
Eiköhän se BMW tässä tapauksessa tiputtanut sen pallon ainakin Prince engine - Wikipedia perusteella:
The Prince family shares its basic block dimensions with the previous PSA TU engine family. Engineering design was directed by BMW using their Valvetronic variable valve lift system on the intake side, flow-controlled oil pump, timing chain, single belt drive of all ancillary units, composite camshafts and cylinder head produced by lost-foam casting. It is also equipped with an on-demand water pump. Gasoline direct injection with a twin-scroll turbocharger will be used on the higher power versions.
 
No sama kiinnostaisi, informaatioarvo nolla jos ei mitään tuoda esiin.
Passatin kuvat oli ainakin sen näköiset että olisi olleet SAKA:n pihalta ja konkkaan menneitä firmoja on viimeajoilta on ainakin X-bil. Näihinkö siinä nyt vihjataan?
En viitsinyt mainita etten levitä tietoa joka ei ole 100% varmasti totta ettei tule sanomista. Oli yksi osallisista jo ollut Simolammikon Mikkoonkin yhteydessä asian tiimoilta.
 
En viitsinyt mainita etten levitä tietoa joka ei ole 100% varmasti totta ettei tule sanomista. Oli yksi osallisista jo ollut Simolammikon Mikkoonkin yhteydessä asian tiimoilta.
Tarkennuksena, että ensin oli ottanut autoyhtiö B:n lakimies ja sen jälkeen itse B:n edustaja. Eli varmasti uhkailtu hiljaiseksi, tai ainakin sen voi päätellä tällaisista jälkikäteen kuvatuista videosta. Myös vuokrafirman edustaja oli ottanut yhteyttä. Luonnollisesti kaikki kiistivät tehneensä mitään väärää ja uhreja itsekin. Ei ole kuulemma autoliikkeenkään etu... ;)

 
Huvittavaa sinänsä se, että Simolammikko ei maininnu mitään yritystä nimeltä missään videossa, silti tämä "autoliike b" paskoi housuunsa ja otti yhteyttä ihan lakimiehen kera. :D
Missä savua, siellä tulta..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 576
Viestejä
4 646 099
Jäsenet
76 237
Uusin jäsen
boromir0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom