Nettiauto - keskustelu, löydöt

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Dzeeta, 18.10.2016.

  1. linttapeku

    linttapeku

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2018
    Niin, jos haluaa "premium" Toyotan se on Lexus, vai mitä nyt oikeen ajat takaa ?
     
    Vklnuppi tykkää tästä.
  2. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 541
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juuei.

    Montako Avensiksen kokoista tehokasta nelivetofarkkua Lexuksella on mallistossa, esim? (JDM avensista sai toki 4x4 / 280hv mallina, ainakin joskus.)

    Entä mikä on Kian tai Huyndain premium mallisto? Niistähän alunperin oli puhe ja niiden asiakkaiksi entiset toyotistit ovat, ainakin osittain, siirtyneet.
     
  3. sf78

    sf78

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No, kyllä se Volvokin teki 80 vuotta pelkkiä perheautoja ilman premiumin häivettä. Ehkä 1 malli ollut koko listalla vähän isompaa ja paremmilla varusteilla ja loput 9 jotain koirankoppeja tai lastenrattaiden kuljettimia. Ainakin kaikki -10 asti valmistetut Volvot on lisäksi aika köpösesti kasattu, kojelaudat nitisee ja natisee muutaman vuoden jälkeen, mutta semmosiahan ne vanhat autot tuppaa olemaan. Eihän Saabissakaan muuta hyvää ole kun tietyt moottorit, sama juttu Volvoissa. Muuten täysin tusinakamaa.
     
  4. linttapeku

    linttapeku

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2018
    Kioista tai Huyndaista en tiedä, mutta Toyotalta vaikka Mark II jzx110 vapari 1JZ mosalla ja nelikkona :)

    EDIT: Montako virittäjä ystävällistä turboahdettua takatuupparia Audilla on tarjolla ?
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2019
  5. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    397
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Kauhu on aistittavissa :rofl:
     
    SR50La tykkää tästä.
  6. James

    James

    Viestejä:
    845
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei ihan nettiautossa mutta netissä auton myynti-ilmoitus kumminkin:

    https://www.kuopionkirppari.fi/ilmoitus.php?osasto=myydaan&i=1518574&t=Peugeot 307 1.6hdi 2006 265tkm ajettu

    Savolaista kaupantekoa näkyy olevan:


    "Kuskin puolelta jousi poikki about 5cm matkalta ei hirveämmin näy ajossa mut uusi jousi on 35€ ja aikalailla helppo vaihtaa olisko 30-60min homma

    Ahto vuoto paikannettu välijäähyn ja turbon putken kohtaan eli joko välijäähy tai sitten se putki! Jäähdytin 70-100€ uusi (ulkomailta) ja putki 10-30€ uusi

    Maalipinta ei ole kehuttava edestä ja takaa !

    Autossa ei tule renkaita eli tuo omat renkaat mut lisä hintaan saa ja alhaalla enemmän

    Kesärenkaat peltivanteilla 150€

    Auto kesärenkailla (peltivanteet) + talvirenkaat Hakkapeliitta 8 myös peltivanteilla HP 1100€ "


    Luulisi että menisi kaupaksi helpommin ilman noita rengasketkuiluja...?
    Katkenneesta jousesta ei ole kerrottu onko se edessä vai takana; takajousenhan kyllä vaihtaa puolessa tunnissa kevyestikin mutta jos on etujousesta kyse kyllä vähän kiirettä pukkaa? Ainahan näissä ihmetyttää miksi myyjä ei ole korjannut mielestään helppoja ja halpoja vikoja, mutta voihan niitä syitä olla monenlaisia.

    --
    Edit: Kas onhan tuo tosiaan nettiautossakin. :)

     
    SR50La ja Taika-Jim tykkäävät tästä.
  7. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    ^
    On kyllä säätämistä yhden parinsadan euron arvoisen auton myymisessä. :D

    Aina on viat kuulemma todella helppoja ja halpoja korjata, mutta myyjä ei niitä kuitenkaan itse ikinä korjaa.

    Yhdyssanat ovat myös hallussa.
     
    SR50La ja James tykkäävät tästä.
  8. Taika-Jim

    Taika-Jim

    Viestejä:
    1 080
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Nää läjät ne jaksaa pitää hintansa. Tosin ei ees euroa per kilo, mutta kuitenkin. Leima toki kylmänä, syylarin nesteet ei pysy sisällä ja jotain pakosarjahommaa. Rammarikin toimii kun vetää vaan johdot kaijuttimille. Sähköikkunat toimii, paitsi yksi. Eikä ekan kuvan vanteita saa mukaan. Muuten ihan hyvä ajoltaan. :cool:

    Sori, jos on jonkun tältä palstalta

    Chevrolet Caprice Farmari 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
    SR50La tykkää tästä.
  9. Taika-Jim

    Taika-Jim

    Viestejä:
    1 080
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    e. tuplat
     
    Pyrres tykkää tästä.
  10. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 509
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Eihän se hullu ole, joka pyytää jne.. Leimattunakin olisi minusta aika kova hinta.
     
  11. Sepek

    Sepek

    Viestejä:
    657
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kyllä mun mielestä premium tarkoittaa sitä, että ovet menee kiinni kassakaappi äänellä, auto ei rämise jo 30tkm:n jälkeen. Kaikki näkyvät metallipinna sisällä on vuorattu jollakin materiaalilla ja muissakin tiloissa tarvittaessa. Poppivehkeet ei sirise ja särise jo uutena. Konepelti ja takaluukku kaasujousilla, ei tikuilla. Kyllä Saab, ainakin vanhat ja uudet 9-5:set on premium ja osin myös 9-3:set. Pitää olla myös jotain omintakeista omituisuutta, vaikka virtalukko lattiassa (tai seinässä). Audi A4 -13 päästää vähemmän ääniä kuin uusi Octavia.

    Ja sori, tämä on off topic.
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2019
    SR50La, sf78 ja Fozyzy tykkäävät tästä.
  12. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 541
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Wow, seison korjattuna. En tiennyt että moisia kapistuksia on Toyotan tämän hetken Suomen myyntimallistossa.

    Tosin kuulostaa oudolta että Toyota olisi ottanut 90-luvun koneen takaisin mallistoon. Mahtaisiko edes saada uuden auton keulille enää...

    :rolleyes:
     
    SR50La tykkää tästä.
  13. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Mitä tekemistä jollain nelivedolla on premiumin kanssa?
     
    SR50La, emelianenko, PeltoHa ja 5 muuta tykkäävät tästä.
  14. penttip

    penttip

    Viestejä:
    431
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En tiedä kuinka vanha tuo premium-listaus on, mutta Lancian osalta jo aikaa sitten edesmennyt Thesis lienee tuota Premium-kategoriaa.. Tai ainakin se kelpasi italialaisille korruptio-poliittikoille ja muille virkamiehille, joten ihan paska vehje kyseinen laitos ei ole. Joskin itse tuolla ajaneena ei tuosta nyt mitään ihan ihmeellisiä muistikuvia jäänyt. Muotoilu jakaa mielipiteitä, mutta kyllä tuo itse asiassa livenä on jopa aika tyylikäs jollainen hassulla tavalla.. Vähän kuin C6 ;)

    Nykyään kaikki Lanciat taitaa olla jotain kaupunkikotteroita?

    E: Nähtävästi Lancioita ei tällä hetkellä myydä edes Italiassa, eli kuolisiko pois kokonaan.
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2019
    SR50La tykkää tästä.
  15. zet

    zet

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Selvä juttu koska VAG konsernin laatujärjestys merkeissä menee halvimmasta kalleimpaan Skoda -> VW -> Audi Pienissä jutuissa ne hintaerot selittyvät
     
  16. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    497
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Olikos Seat vielä Skodaakin muovisempi?
     
    SR50La tykkää tästä.
  17. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 541
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    • Käyttäjälle annettu varoitus tai huomautus: Asiaton käytös
    Ilmeisesti et lukenut yhtä viestiä pidempää tai olet vai älyllisesti vajaavainen (saat itse valita ettei ylläpidon tarvitse syyttää allekirjoittanutta kiusaamisesta); joten vastataan nyt kerran.

    Kyse ei ole mistään yksittäisestä tekniikasta tai varustuksesta; jos vertaat tuulipukukansan suosimia merkkejä niihin niin kutsuttuihin ”premium” merkkeihin, niin ero on usein aika selvä kun aletaan lukemaan hinnastoa.

    Ja koska uskon ettei rajattu älysi ehkä edelleenkään ymmärrä (mikäli valitsit vaihtoehdon B), niin väännän rautalangasta;

    Esim (siis esim, vain esim. älkää tarttuko yhteen merkkiin jota käytetään vain esimerkkinä, *winkwink*) Toyotan ”puremahammasta” eli anjovista tai corollaa/aurista on saanut muutamaa erikoista, 30 vuotta vanhaa poikkeusta lukuunottamatta, ja saa *juuri tälläkin* hetkellä käytännössä vain ”neljä sylinteriä, etuveto ja tehottomat koneet” vaihtoehdoilla.
    (Ei, en laske jotain 170hv nelisylinteristä anjovista tai 90-luvulla kokeilumielessä myytyä corollan nelivetomallia veivattavilla ikkunoilla edes ”yritykseksi” ja Supratkin lopetettiin täällä jo mk2:n kun joku sitä ”mutkunmutkun 90-luvun virikone”- argumenttia tänne tulee kuitenkin hinkkaamaan).

    Kun siirrytään niihin ”premiumeihin”, merkit mitkä nyt vaihtelee puhujasta riippuen, vaihtoehdot yllättäen kasvavatkin; jostain kumman syystä taskua kaivamalla löytyy esim. bemarilta, mersulla tai audilta melkein jokaista mallia asukkaan halusta ja maksukyvystä riippuen joko etu-, taka- tai nelivetona, 4/6/8/10 sylinterisenä ja 100-500+ hv:lla. Jopa jaguaarillakin on edes yritystä vetotapojen ja parin koneen kanssa, vaikka ranskalaisten ”pirkkamaisuus” paistaa pahasti läpi siinä kohtaa - sisustasta on edes yritetty erottautua (erottautua voi aina kahdella tavalla...). Tämä siis kaiken muun ”premiumin” lisäksi (jollei ymmärrä mitä se muu on niin kannattaa mennä saunan taakse. Etsimään opasta tai jotain.)

    Luxus-merkkeihin kuten Bentley ei nyt kannata uppoutua tässä sen enempää kun meillä köyhillä niihin ei kuitenkaan ole varaa edes suomalaisten ”muusikkojen” runtelemina valmiiksi piereskeltyinä vaihtoehtoina.

    Tietenkin ”tää ei ole premiumia” muistuttaa joku - ei yksin. Mutta aikana jolloin johonkin Opelin astmaan, jota ei edes suuri osa autoilevasta kansasta tunnusta autoksi (vanha Opel vitsi, niille nuoremmille jotka eivät tajua), on tungettu kaikki varusteet aktiivivakkarista kädettömään (hehe) takaluukkuun - on pakko todeta myös ettei niitä tunnista enää oikeastaan pelkästä varustuksestakaan.
     
  18. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 670
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Lexus on ainakin Audia "premiumimpi" merkki.

    Audi muutenkin kokenut merkkinä inflaation kun niitä nyt on joka jannulla. Sama toki koskee mersua ja bemariakin, mutta Audia eniten. Ei yllättäis jos Audeja on nykyään liikenteessä enemmän kun Toyotia.
     
    SR50La tykkää tästä.
  19. Crom

    Crom

    Viestejä:
    275
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Ei, sisätilojen laatuvaikutelma on jossain Skodan ja Volkkarin välissä ja mukana tulee VW:n uusin tekniikka (toisin kuin Skodassa), mutta muotoilussa ja materiaalivalinnoissa on menty enemmän sporttisempaan ja nuorekkaampaan suuntaan kun taas VW ja Skoda on melko konservatiivisia.
     
    Joymään tykkää tästä.
  20. SandWiz

    SandWiz

    Viestejä:
    385
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä Toyotalta sitä premium tasoista autoa on kokoajan ollut tuotannossa, mutta ei niitä ole mitään järkeä tänne tuoda kun ei täällä ole tuollaisille isoille sedaneille mitään kummoisia markkinoita. Nyt Camryn kanssa taas koitetaan miten tuollainen isompi sedan käy kaupaksi. Mallejahan löytyy tälläkin hetkellä jenkkilästä mm. Camry ja Avalon, japanin markkinoilla on Crown takavetona ja yli 350hv tehoillla. Kialla on Stinger jonka saa myös nelivetona ja yli 300hv siinäkin voimaa, tätä saa myös Suomesta mutta tuskin on mikään myyntimenestys.
     
    SR50La, mmst1, emelianenko ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  21. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 670
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Tuo ei ole "premium" autojen juttu, vaan saksalaisten tyyli. Saksalaisilla on toi, että se karvalakkimalli on tosi karvalakki ja sitten ostaja saa itse rakentaa sellaisen auton kun haluaa. Japanilaisten tyyli on perinteisesti ollut juuri päinvastainen eli autosta on vain yksi varustetaso (tai korkeintaan muutama erilainen varustelutaso). Muissa maissa sitten tyyli on jostain tuolta väliltä.
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2019
  22. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Porukka joka kohkaa tuulipukukansasta netissä nyt ei välttämättä itsekään mitään järjen jättiläisiä tunnu olevan.

    Kuka tahansa keskivertokansalainen saa lainalla ostettua reemiumia. Ei se nyt niin huikee suoritus ole. :cigar2:
     
    SR50La, James ja Vklnuppi tykkäävät tästä.
  23. neaa82

    neaa82

    Viestejä:
    233
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2019
    Ihan samalla lainalla ne sen skodankin ostaa nykyään.
     
    SR50La tykkää tästä.
  24. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Nii-i. Pointti oli se että ei se nyt mikään jumalsuoritus ole ostaa lainalla auto, oli se sitten reemiumia tai ei.
     
    SR50La tykkää tästä.
  25. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 815
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Käyttääkö joku termiä "premium" muutenkin kuin ironisesti :eek:
     
    SR50La, emelianenko, Tarnado ja 5 muuta tykkäävät tästä.
  26. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Näköjään käyttää. :lol:
     
    SR50La tykkää tästä.
  27. Taika-Jim

    Taika-Jim

    Viestejä:
    1 080
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
  28. zet

    zet

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    vialho ja Vklnuppi tykkäävät tästä.
  29. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Vklnuppi tykkää tästä.
  30. Sepek

    Sepek

    Viestejä:
    657
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ja suomessa kaikista varusteista verotetaan/sakotetaan. En yhtään ihmettele tuontiautojen suosiota.
     
  31. sf78

    sf78

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Tämä on ollut kyllä törkeätä toimintaa. Jenkkiautot on olleet perinteisesti aivan ylihinnoiteltuja siihen laatuun nähden pelkästään lisävarusteiden takia kun siellä ei yleensä ole ollut kun ne 3 varustepakettia joista lähtötasossakin on jos jonkinlaista hilavitkutinta. Monet "luxury sedan" nimikkeellä myydyt jenkit on oikeasti aika kevyin perustein siihen kategoriaan valittu, mutta kun hinta on sama Euroopassa mitä vastaavalla Mersulla, niin minkäs teet. Jenkeissä taas sama auto on $30k ja mersu kympin pari enemmän.
     
  32. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Jep. Jenkkiautoja on täysin turha tuoda tänne. Laatu on Toyotan tasolla, mutta hinta sitten kaksinkertainen.
     
  33. Sepek

    Sepek

    Viestejä:
    657
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jos nyt jostakin osui silmään, niin VAG: Volkswagen, Skoda ja Porche. Audi AG: Audi, Seat ja Lamborgini. Samaa konsernia koko sakki. Joo Toyota Camry on Premium.
     
  34. jusubbi

    jusubbi

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    29.11.2018
    Toyota on nimenomaan laadukas, jos kestävyyttä ajatellaan. Saksan premiumit taas leviää ja syö öljyä.
     
    SR50La, The Oath, Ihmemies ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  35. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    SR50La ja PeltoHa tykkäävät tästä.
  36. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    623
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Kerrankin "kuvissa näkyvät puskurit ei kuulu hintaan" edistää kaupaksi menemistä:lol:
    Ei olis kyllä paha hinta, teipit pois ja kovaa ajoa.
     
    SR50La tykkää tästä.
  37. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Ihan tosissaan kuskin penkkiin piereskelty verhoilusta päätellen.
     
  38. zet

    zet

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  39. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Miten tuo neliveto meni noin tunteisiin?

    Premium autot ovat juu kalliimpia, yksinkertaisin tapa todeta tämä on verrata keskenään vastaavan kokoisia ja varusteisia autoja, se premium merkki on selkeästi kalliimpi. Se että premium valmistajalla on mallistossaan nelivetoisia tai monisylinterisiä moottoreita on seurausta kysynnästä, ei siitä että sillä valmistaja punnertaa itsensä premium luokkaan. Teknisesti neliveto tai tehomoottori on jokaiselle länsimaiselle autovalmistajalle suhteellisin pienin ponnistuksin toteutettavissa oleva projekti, kysyntähän sen määrää, on luonnollista että kalliimpiin autoihin on kysyntää myös kalliimmille varusteille. Ja ettei nyt vedetä vääriä päätelmiä, niin ei auton pyyntihintaa nostamalla siitä premiumia tehdä, vaan se että auton ostajat maksavat siitä sen korkeamman hinnan.

    BTW, mitä tuo "Jaguaarillakin yritystä... rankalaisten pirkkamaisuus" tarkoittaa? Luuletko että Jaguar on Ranskalainen automerkki? Voin paljastaa että ei ole.
     
  40. Requiem

    Requiem For You

    Viestejä:
    567
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Taitaa Jakke olla Intialainen nykyisin.
     
    SR50La tykkää tästä.
  41. zet

    zet

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  42. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    623
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    SR50La tykkää tästä.
  43. 74t3

    74t3 True Bandit Make ATK Great Again

    Viestejä:
    202
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No noissa on wankel-mallin moottori joten kuutiotilavuus ei paljon kerro vaan voi katsoa muita lukuja.

    Remonttiherkkä se kyllö on enkä ole tainnut koskaan ajaa moisella.
     
  44. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Mitenkä ne trafin ohjeustukset menee kuutiotilavuuden muutoksissa jos vaihdetaan wankel normiin mäntäkoneeseen? Ei kai se siinä tapauksessa ole se max +25%?

    Tosin enpä tiedä kuinka tuolla olisi tilaa laittaa perinteinen kone..
     
    SR50La tykkää tästä.
  45. Eksuu

    Eksuu

    Viestejä:
    537
    Rekisteröitynyt:
    15.04.2018
    Olenko käsittänyt väärin vai eikös jos vaihtaa moottorin, pitää se olla kyseiseen automalliin hyväksyttyä tyyppiä eli tuohon ei ainakaan katulaillisena saisi muuta vaihdettua?
     
  46. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    hm.. tuo on 2003, joten mun mielestä riittää että uusi kone vaan täyttää tuon vuoden päästönormin, ja menee normaalista pakokaasutestistä läpi.

    Periaatteessa ihan uudessakaan autossa sen moottorin ei tarvitse olla kyseiseen autoon hyväksyttyä tyyppiä, kunhan täyttää uuden auton päästömääräykset, mutta käytännössä kai vaativat päästötestit tehtäväksi juuri siinä kyseisessä autossa, eli vaatii melko kalliin testin, ja bonuksena vielä se että moottori on täysin uusi ei takaa sitä että se käytännössä testattaessa menee päästötestistä läpi, voi tuo puljaaminen tulla kalliiksi.
     
    SR50La tykkää tästä.
  47. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 456
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Euro 3 päästöluokitettuihin autoihin ei saa koneita vaihtaa mutta ilmeisesti wankelin voi vaihtaa pois. Wankel vs normikone välillä on joku laskukaava jolla 1,3 litranen wankeli vastaa esim 2,5 litrasta bensakonetta
     
  48. zet

    zet

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  49. MrB

    MrB

    Viestejä:
    435
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    AKK taisi käyttää kerrointa 1,8. Hatara muistikuva, että Trafilla olisi ollut selkeesti isompi kerroin.
     
  50. VeGe-

    VeGe-

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016