Nettiauto - keskustelu, löydöt

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Dzeeta, 18.10.2016.

  1. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    189
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Tuossahan on vielä jaksettu oikeen panostaa ilmoitukseen. Tässä kun olen autoa katsellut, niin vastaan on tullut monia ilmoituksia joista ei käy edes ilmi onko kyseessä diesel vai bensiini käyttöinen yksilö.
     
  2. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
  3. Ihmemies

    Ihmemies

    Viestejä:
    461
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Voisiko joku avata minulle, mikä ihmeen idea noissa vammaisissa lipoissa on sivuikkunoiden yläreunassa? Niitä näkee autoissa aina välillä, jossain volvoissa tai sitten japseissa. Ei ikinä missään audissa tms.
     
  4. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Noiden alkuperäinen ideahan on ollut käytännössä mahdollistaa parempi ilmanvaihto autoissa ilman ilmastointia ja estää esimerkiksi sadeveden pääsy sisään ikkunoiden ollessa raollaan. Käytännössä varmaan ollut enimmäkseen sadekelejä silmällä pitäen suunniteltu varuste, joskin en nyt suorilta osaa sanoa vähentääkö tuollainen tuuliohjain/tupakkamuovi esimerkiksi huminaa jos ikkuna on rakosellaan. Röökinpolttajille ollut myös hyödyllinen sadekelejä ajatellen kun voi raottaa ikkunan vaikka sataisi ja sellaisessa käytössä lienee kätevä nykypäivänäkin.

    Summa summarum, suurimmalle osalle ilmastoituja nykyautoja täysin turha kapistus, niille jotka vielä nykyään röökiä polttavat ja haluavat autossakin polttaa varmaan myös jossain määrin käytännöllinen. Tyylisyistä noita laitetaan ja japseissa tosiaan olleet suosittuja ainakin ihan japanin omilla markkinoilla.
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Nuo tupakki muovit revin omasta heti ekana pois, ihan järkyttävän näköisiä härpäkkeitä.
     
  6. sf78

    sf78

    Viestejä:
    239
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    On kyllä jäätävä kasa paskaa! Keula on omituinen mersu-volvo hybridi ja perä suoraan Corollasta, eikö toi nyt kuitenkin ole normi GS kun vasemmalta ajettava? Niistä 1. ja 3. sukupolvi on onnistunein ja tuo 2. kaikista hirvein. Kas kun ei lue että "kilometrit näkyy vain mittarissa", mutta kun sitäkään ei näy missään. Hirveä selostus miten on tuhansia syydetty rakentamiseen, mutta ei tosta kyllä kukaan tule ikinä maksaan kolmea eikä edes kahtakymppiä. Kymppikin on jo varmaan aika utopistinen tavoite.

    Lexus GS 450h V6 A Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

    Siitä uudempi ja nätimpi ja automaatti, ni ei tartte ite hämmentää. Ja aika helvetisti halvempi.
     
  7. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 467
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  8. taski

    taski

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikä juttu tää nyt on :D Ihan perus-fiksut rotorithan siinä oli alla?
     
    Shikanjyo tykkää tästä.
  9. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Taitaa olla toi tekniikka kuitenkin ihan arvossaan jollekin esim jossain muussa autossa. On ehkä vähän väärässä autossa tollanen turbomanuaali isolla rahalla, mutta jos on hyvät dokumentit koneesta niin kyllähän ton joku voi jo melkein tolla hinnalla melkein koneen takia ostaa.
     
    Oxamin tykkää tästä.
  10. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 781
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaipaisi madallusta noin isot renkaat.
     
  11. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 090
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sitten olis vielä pahemmin kiinni, kun veikkaan että tuollakin ET:llä ottaa kaariin. Tulee vain liikaa ulos.

    Mutta oikealla ET:llä ja madalluksella olisi toki paremman näköinen, eikä tuollainen traktori -look.
     
  12. Firnen

    Firnen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    03.10.2017
  13. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 467
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eikä sovi tuohon Audiin sitten yhtään. Kamalan näköinen.
     
  14. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Joo eka kori malli on paljon nätimpi, tosin tekniikkahan tuossa maksaa. 33k€ harvemmin saa autoa, josta saat kevyesti ja kestävästi 1300hp irti.
     
  15. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Pelkkä stroker kitti maksaa 8,5k€:lol:
    Onhan tuo kallis, mutta ei tuota halvemmallakaan saa tehtyä.
     
  16. akir0

    akir0

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Oli just vasta nettiautossa myynnissä, ainakin ihan vastaavat vanteet. Eiköhän tää ilmesty myyntiin priima-kuntoisena jossain..
     
  17. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 237
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Maksaahan se tekeminen, mutta ei niitä tekemiseen käytettyjä rahoja saa takaisin. Useimmiten niiden tehtyjen tuunauksien vaikutus hintaan on negatiivinen.
     
  18. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 644
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No ei se nyt ihan aina niinkään mene, joku saattaa maksaakkin hyvin tehdystä koneesta jne vähän extraakin.

    Tosin tollasia 8.5ke stroukkikittejä jne on turha kuvitella täytenä saavansa myydessä takaisin. En oo noiden hintatasosta perillä mutta ei niistä koneeseen lyödyistä rahoista varmasti kukaan hirveän monta tuhatta euroa ylimääräistä maksa.

    Toki autokauppa nyt on aina vähän sellaista että voihan sitä toivoa että kohdalle osuu se rahamies joka haluaa just tollasen (sitäkin on käynyt) ja jostain syystä ei rakenna/rakennuta ite..
     
  19. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 237
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Ehkä korkeintaan jos on jonkun tunnetun pajan tekemä.
     
  20. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 644
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No, on noita nähty ihan harrastajienkin tekemiä jotka on myyty ihan rahalla. Toki tekijämiehinä tunnettuja jannuja sit.
     
  21. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 308
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Yhteen tutun myymään, tai oikeastaan vaihtamaan. Joku tuntematon oli sen tekniikan rakentanut alunperin, korillekin oli idea. Kaveri sitten vähän "tuunasi" idean pois ja lopputuloksena oli sellainen sekasikiö mikä nyt ei ollut mistään kotoisin enää. Tunaroinnin jälkeen kova hintapyynti huonolla ilmoituksella, ja vaihtui sitten vähän toisenlaiseen kamppeeseen. Sitä en tiedä menikö päittäin vai saiko vielä rahaa välissä. Niin tai näin, niin isoista välirahoista tuskin kuitenkaan kyse ollut.
    Itse en sillä vessalla kehtaisi ajaa metriäkään, no jotain kiinnosti.
     
  22. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 644
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näitä harvemmin tekijämiehiltä tulee ja ovatkin sitten sitä "tuunaukset laskee hintaa" osastoa
     
  23. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 554
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  24. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 467
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    55k€ tuollaisesta mällätystä ritsasta? Kukahan tuollaisenkin muka ostaa. Jos moista Lamboa on hommaamassa niin eiköhän sitä sitten suorilta osteta uusi koska rahan ei pitäisi olla ongelma kyseisellä asiakasryhmällä.
     
  25. Busso

    Busso

    Viestejä:
    365
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Paitsi jos haluaa rakennella jotain tuuninki Lamboa niin silloin nuo on kai houkuttelevia aihioita.
     
  26. Firnen

    Firnen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    03.10.2017
    Kyllä joku tuon vielä ostaa kun ei ole valvontaehtoja. Uusi puskuri perseeseen, hieman pakkelia ja suihkasee kilikalia päälle niin taas on hienossa kunnossa oleva auto myynnissä nettiautossa!
     
  27. Boilers

    Boilers

    Viestejä:
    225
    Rekisteröitynyt:
    07.02.2017
    On. Eli melko sohlo saa olla moottori, ennenkuin korjaavat :darra:
     
  28. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 090
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei ihan perus Tee-Se-Itse-Miehelle... :D
    "Arvioidut korjauskustannukset yhteensä
    98 693 €"
     
  29. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 308
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No jollekin rasvanäpille joka rypee rahassa ja on tekemisen puutetta, sekä halua toteuttaa itseään:btooth:
     
  30. taski

    taski

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mulla oli Aristo 2jz:lla ja automaatilla aikanaan ja olihan se silloin omalla tavallaan hieno kokonaisuus. Iso lossi jossa riitti siihen aikaan voimaa aika hyvin nuorelle miehelle. Tämä oli ennen aikakautta kun tuli nämä mörködieselit yleisemmiksi. Tosin esim M50d ei anna samaa fiilistä kuin suora bensa 6, kahdella ahtimella.

    Kuvittelisin että ellei aika nyt kultaa ihan totaalisesti muistoja, niin tuo on varmasti hauska laite noilla tehoilla. Vakionahan tossa on "280hp" (kuka tietää mikä oikea teho on?) ja perusvireillähän tuosta saa kestävästi helposti sen 600hp ja vähän enemmän tekemällä helposti nelinumeroisia lukemia.

    Eli jos kunnon palikoilla tehty ja asiantuntevasti niin onhan toi ihan hauska kokonaisuus tänäkin päivänä. En tosin itse kolmellakympillä moista ostaisi, mutta en kyllä ostaisi mitään 530d:täkään jos tehoa haluaisin.

    Tämä on kyllä aika hyvä esimerkki siitä että tällaisena kunnon bensalenkkarilla ei kannattaisi välttämättä tulla lukemaa tietotekniikkafoorumin autopuolta kun kommentit on tätä tasoa, menee vaan turhaan tunteisiin vaikkei tälläkään varmaan mitään pahaa tarkoiteta. Pitää paikkansa jossain someron toria kiertävässä corollassa, ei välttämättä kunnolla rakennetussa jiizetassa.
     
    PeltoHa, -is2- ja thebe tykkäävät tästä.
  31. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Auton laittaminen on kyllä sinällään rahan tuhlausta, koska ei niistä koskaan saa omiaan pois. Tuokaan auto tuskin on hirveän mukava ruuhkassa, olemattoman alarekisterin ja jäykän kytkimen takia.
     
  32. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 644
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämäpä nimenomaan. On niitä poikkeuksiakin nähty mutta harvemmassa tosiaan ovat.
     
  33. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Niin että meinaat ettei stroukatussa alunperin 3 litrasessa koneessa jossa puristussuhdettakin nostettu ole alarekisteriä? :facepalm: BTW tollaset perus jäykemmät sintterit ei oikeesti oo edes niin pahoja ajaa nimimerkillä kolmessa edellisessä autossa ollut sintteri eikä tuttavapiirillä ole ollut ongelmia autoa testatessa. Katsotaan tota seuraavaksi alle menevää 3 levy kytkintä että vieläkö on helppoa :D
     
  34. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 237
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Kunnon bensalenkkarin sijaan taidat olla harhaluuloinen bensalenkkari jos luulet saavasi tuunauksiin käytetyt rahat takaisin. Olkoonkin kuinka hyvin rakennettu tahansa niin toisen projekti on aina toisen projekti ja jokainen haluaa rakentaa oman. Varsinkin ne oikeasti asiasta tietävät mieluummin tuunaavat itse kuin alkavat fiksailemaan jonkun toisen räpellystä. Kyllä se vaan noissa "jiizetoissakin" on, että suurimman hinnan joku oikeasti suostuu maksamaan on nimenomaan niistä vakiokuntoisista yksilöistä.

    Jos tämä menee tunteisiin niin kannattaa välttää noita "bensalenkkari" foorumeitakin, kun ihan yhtä lailla siellä nauretaan näille myynti-ilmoituksille missä on tuunausten hinta lisätty pyyntihintaan.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2019
  35. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No ei tosta aristosta varmaan makseta sitä summaa mikä siihen on mennyt, mutta jos koneeseen isketään muutaman tonnin kampura, tonnilla mäntää, tonnilla kankea, tonnilla koneistuksia, tonnilla ARP pultteja, parilla tonnilla nokka-akselit, tonnilla nokkapyörät, tonnilla ecu, jne jne niiin kyllä niillä kuitenkin joku arvo on jos voi todistaa, että työt on tehty oikein eli on kuvat koneistuksista, kuitit koneistuksista, mitattu kuvineen männänrenkaiden katkovälit, laakereiden välykset jne, kuitit osista jne.

    Joku vakiokuntonen mark4 supra on vähän eri asia keräilyarvon takia, mutta kyllä kunnolla kasatulla moottorilla silti arvoa on jos nyt ei ole ajettu joku 30tkm rempan jälkeen.
     
  36. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 237
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    On niillä arvoa sinäänsä, mutta ei sitä arvoa oikein kukaan suostu maksamaan. Se on se juttu.

    Sitä paitsi, itsellä epäilykset projektin laadusta herää heti, jos joku on sitä isolla rahalla rakentanut itselleen ja sitten pistää sen heti myyntiin. Melkein mieluummin sitten kun sillä on todistetusti ajettu tuo 30tkm, tosin silloinkaan en niistä tuunauksista maksaisi ylimääräistä.
     
  37. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 090
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä.

    Jossain vaiheessa ne räpeltämättömät versiot alkaa maksamaan ihan hitosti enemmän kuin ne valmiiksi "taidolla viritetyt". Ne ketä haluaa virittää haluaa tehdä sen itse että menee "oikein".
     
  38. taski

    taski

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No siitä ollaan samaa mieltä että kova jätkä on jos kolmekymppiä tosta laitteesta maksaa. Vastaavati sitäkään en sulata että kunnon palikoilla kasatulla motilla ja manuaaliswapilla auton pitäisi olla halvempi kuin orkkiskuntoisen. Ei nämä nyt sentään vielä mitään yksisarvisia ole joissa originaaliutta vaalitaan kynsin ja hampain. Voisin kuvitella arvon olevan ihan hyvin siellä 18 000- 23 000 tasossa.
     
    täytelaku ja Eksuu tykkäävät tästä.
  39. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    69mm kompuralla ja 272 asteisilla nokilla, siellä alhaalla ei ole kyllä mitään.
     
  40. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 644
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No vähän sitä minäkin olen yrittänyt sanoa että jos joku lyö sen 10ke+ koneeseen ynnä muuhun palikkaan ja siitä löytyy tarpeeksi todistettakin miten se on tehty, voi siitä olettaa saavansa muutaman tonnin muuten saman kuntoista vakiota enemmän. Ei kuitenkaan koko rahaa minkä siihen on työntänyt.

    Orkkissivulistamiesten keräilykohteet sitten erikseen toki.

    Ja täytyy muistaa että nettihautomon pyynnit on vähänkään harvinaisemmissa autoissa yleensä täysin toivotaan toivotaan osastoa kunnes ne lopulta myydään jollain järkirahalla pois.. Edit lisäys: Tai sitten ei myydä vaan pidetään itsellä
     
  41. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Näinhän se on, enkä itsekkään kyllä paljon lämpene nuille valmiiksi rakennetuille yksilöille. Tuo yksilö tosin on Krister kalskan kaverin tekemä, jos se nyt mitään sanoo:lol:
     
  42. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Toisaalta paljonko maksaa uutena sedan, jossa on kaikki herkut ja sen lisäksi kestävät 1000hp pellin alla?
     
  43. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No on siinä silti yli 3 litraa iskutilavuutta ja korkea puristussuhde vaikka nokat ei täysin optimaaliset olisikaan pienille kierroksille. Liikkuu varmaan ruuhka-ajossa ihan kivasti vaikkei ahdoilla kävisi ollenkaan kun jostain syystä sielä ruuhkassa pärjää myös jollain vanhemmilla reilu 1 litrasilla bensavapareillakin.
     
  44. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Mulla on itellä 2jz-gte 67mm kompuralla ja vakio nokilla, alle 3000rpm totaalisen kuollut:lol: tuollaisen auton ostaja tosin ei varmaan murehdi alaväännon puutetta.
     
  45. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Jos tässä edelleenkin keskusteltiin ruuhka-ajon epämieluisuudesta niin joku tosijäykkä kytkin nyt voi aiheuttaa turhautumista, mutta eiköhän tollasesta stroukatusta ja puristuksiltaan nostetusta koneesta alavääntöäkin löydy ihan normaalin auton verran kuitenkin oli se mun pointti. Ahdoille ei toki päästä mutta ei sillä väliä varmaan ole. Tollanen iskutilavuudeltaan iso (onkohan joku 3,2 litranen sitten) kone noilla kympin puristuksilla kun jo ilman ahdintakin olis varmaan tehokkaampi kuin joku nykyajan 1,4 litranen turbokone jossa on 150 heppaa saati sitten nää muutamien vuosien takaset alle 2 litraset bensakoneet.

    EDIT: Vapari 2JZ on n. 220 heppaa ja 10:1 puristukset, tossa on samat puristukset, isompi iskutilavuus mutta toki nokat alarekisterissä antaa vähän takapakkia.
     
  46. sf78

    sf78

    Viestejä:
    239
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Jos tuon tekniikan ympärillä olisi joku muu aihio, niin ehkä hintakin olisi jollain tasolla perusteltavissa. 20v Toyota on 20v Toyota venähtäneine penkkeineen ja sisutuksineen. Mikäli koko verhoilu yms. olisi uusittu ja kori/alusta täysin uutta vastaavia voisi hintaa pitää kohtuullisena.
     
  47. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Iso auto (1700kg) iso turbo, kireät nokat ja jäykkä kytkin, on hyvä resepti epämiellyttävälle ruuhka-ajo kokemukselle.
    Oma auto on automaatilla, mikä on hitaassakin ajossa mukava.
     
  48. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    487
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Jos haluaa 1000hp auton, niin kallis se joka tapauksessa on.
     
  49. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 934
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Toi kone on ehkä vähän väärässä autossa etenkin manuaalina, mutta pitää muistaa ettei suomessa tollasia kovin uusiin pääse rakentamaan kylläkään. Toi olis varmaankin helpompi myydä osina parempaan hintaan, kun esimerkiksi koneesta itsessään saisi ihan ok rahat ja sitten tossa on noita kaikkia supran voimansiirron osia jne.
     
  50. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 684
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016