Nettiauto - keskustelu, löydöt

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 513
Ei sporttipenkkikään välttämättä hyvä ole, jos selän kohdalta liian kapea tai muuten pielessä, en tarkoita edes mitään kisapulkkaa. Huono esimerkki on Volvon sporttijakkara.
Jup, uuden MK8 Fiesta ST:n penkit ovat monelle olleet ongelma mutta itse olen pitänyt, samoin outoa kyllä toista sataa kiloa painava 2m kaveri mahtui niihin myös nätisti. Mutta moni valittaa että ei vaan toimi. Itsellä taas oli ongelmaa enemmän edellisen Focus ST:n penkkien niskatuen kulman kanssa, tuntui että pitäisi olla Notre Damen kellonsoittaja jos omaat yhtään lyhyemmät kädet suhteessa jalkoihin ja penkki edes semi pystyssä.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jup, uuden MK8 Fiesta ST:n penkit ovat monelle olleet ongelma mutta itse olen pitänyt, samoin outoa kyllä toista sataa kiloa painava 2m kaveri mahtui niihin myös nätisti. Mutta moni valittaa että ei vaan toimi. Itsellä taas oli ongelmaa enemmän edellisen Focus ST:n penkkien niskatuen kulman kanssa, tuntui että pitäisi olla Notre Damen kellonsoittaja jos omaat yhtään lyhyemmät kädet suhteessa jalkoihin ja penkki edes semi pystyssä.
Fiestassa on hyvät penkit jo vakiona, mutta ei nuokaan huonoilta näytä, jos selkä sopii kunnolla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 513
Fiestassa on hyvät penkit jo vakiona, mutta ei nuokaan huonoilta näytä, jos selkä sopii kunnolla.
Nyt loppuu OT omalta osalta mutta eipä nuo normi Fiestan penkit tai Vignalen penkit itselle sovi taas. Reisituki puuttu täysin kun on liian pitkät koivet.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Noille naveille en laske kyllä muutenkaan mitään lisäarvoa, etenkin tuollaisessa kohta 10-vuotiaassa autossa ne navit on mitä on. Puhelimen Google maps vie 10-0.
Mulla autossa integroitu navi ja sillä paskalla ei kyllä tee mitään, jo pelkkä käyttäminen on niin monimutkaista ja puhutaan 2015 vuoden autosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
kävin koeajamassa yhtä nettiautosta yksityiseltä bongattua mielenkiintoista autoa tänään ostotarkoituksessa....no eka vaikutelma kun löi käyntiin oli että sieltä kuuluu jotain ylimäärästä ääntä konehuoneesta.
sit pääsin ehkä 500m pihasta niin alko kuulua epämäärästä kolinaa alta ja sitten se loppui ja katsoin taustapeilistä niin joku pellinpala sinne tielle jäi.
kävin sen poimimassa kyytiin ja ajoin takas ja se sai olla siinä....pikkuviat ei välttämättä mua haittaa mutta jos osat alkaa tippumaan autosta 40kmh alueella niin tommonen saa jäädä

kyseessä ei ollu mikään tusina-auto vaan yleensä harrastajilla oleva auto....toi yksilö ei tosin ollu kovin hyvällä pidolla näköjään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
kävin koeajamassa yhtä nettiautosta yksityiseltä bongattua mielenkiintoista autoa tänään ostotarkoituksessa....no eka vaikutelma kun löi käyntiin oli että sieltä kuuluu jotain ylimäärästä ääntä konehuoneesta.
sit pääsin ehkä 500m pihasta niin alko kuulua epämäärästä kolinaa alta ja sitten se loppui ja katsoin taustapeilistä niin joku pellinpala sinne tielle jäi.
kävin sen poimimassa kyytiin ja ajoin takas ja se sai olla siinä....pikkuviat ei välttämättä mua haittaa mutta jos osat alkaa tippumaan autosta 40kmh alueella niin tommonen saa jäädä

kyseessä ei ollu mikään tusina-auto vaan yleensä harrastajilla oleva auto....toi yksilö ei tosin ollu kovin hyvällä pidolla näköjään.
Eikö jonkun lämpösuojan tippuminen ole nimenomaan pikkuvika?

Yleensähän nuo lämpösuojat ja pohjamuovit kärsivät, kun autolla ajellaan milloin missäkin lepikossa ja lumivallien päällä.
Tietysti kolhitut tai puuttuvat pohjamuovit ja suojapellit eivät anna auton pidosta ehkä parasta mahdollista kuvaa.
Lisäksi keskiverto autoilija katsoo niin harvoin autonsa alle, että siellä voi raahautua vaikka puolikas peura mukana ilman että kuski huomaa mitään.

Tuollainen lämpösuojapelti voi tietysti ruostua irti kannakkeistaan ja tippua vaikka autoa pitäisi kuinka hyvin tahansa, eikä koskaan kolhisi pohjaa mihinkään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 901
Komppaan tuosta lämpösuojapellistä kyllä edellistä. Ne kyllä tahtoo ruostua kiinnikkeiden ympäreiltä. Omassa autossa sen aiheuttamaa ääntä ei edes kuullut auton sisälle et sen huomasi vasta kun joku käynnisti auton ja itse oli ulkopuolella seisomassa.

Kun räpelsin sen pois alta niin se oli jo kokonaan irti ja välillä kolisi takapöntön päällä. Normaaliajossa ei mitään ääniä kuulunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Tuollainen lämpösuojapelti voi tietysti ruostua irti kannakkeistaan ja tippua vaikka autoa pitäisi kuinka hyvin tahansa, eikä koskaan kolhisi pohjaa mihinkään.
Näinpä. Tosin omalla kohdalla jostain 80-, 90-luvun autoista noita ruostui itseltänikin joskus irti. Yhdestäkään "paremmasta" pelistä rosteriputkistolla ei enää ole 2000-luvulla ruostunut 15v/200tkm välissä.

Sinänsä ihan "kulutuskamaa" nuo ovat jos ajatellaan että kylpevät suolaliuoksessa kolmasosan vuodesta ja ovat ensimmäisenä ottamassa yleensä vastaan kun ajetaan lumessa tai esteiden yli - eli varsinkin sporttisemmissa / matalemmissa autoissa en ihmettelisi vaikka putoaisivat kyydistä edelleen...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
joo olisin ton pellin putoamisen vielä hyväksyny jos ei olis muuta ilmenny mutta kaupat olis jääny joka tapauksessa tekemättä ton moottorin käydessä olleeseen sivuääneen joka ei johtunu tosta repsottavasta suojapellistä koska se kuului vielä sen irrottuakin. sen tippuminen oli siihen vain piste i:n päälle että keskeytin koeajot ja ajoin takas.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
joo olisin ton pellin putoamisen vielä hyväksyny jos ei olis muuta ilmenny mutta kaupat olis jääny joka tapauksessa tekemättä ton moottorin käydessä olleeseen sivuääneen joka ei johtunu tosta repsottavasta suojapellistä koska se kuului vielä sen irrottuakin. sen tippuminen oli siihen vain piste i:n päälle että keskeytin koeajot ja ajoin takas.
Jaa, no sitten.
Jotenkin sain tuosta ensimmäisestä viestistä sen käsityksen, että kaikki sivuäänet johtuivat tuosta pudonneesta pellistä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Niitä on noita "harrastajiakin" monenlaisia. Osalle riittää että "harrasteet" on sen verran kunnossa että kestävät sen kylillä näytillä käymisen muutaman kerran vuodessa, osalla ne on käyttöautoina (ja kun nuo "harrasteet" on yleensä vanhoja paskoja niin ne on sitten enemmän tai vähemmän koko ajan rikki), sitten on niitä jotka pitelee "harrasteitaan" kuin kipiää vittua ja sitten on niitä joilla loppuu rahat ja moti kesken jolloin "harraste" päätyy myyntiin jne jne.

Eli ei noilta harrasteilta kannata oottaa sen enempää kuin muiltakaan autoilta, siis kunnon puolesta. Näkee sit paikanpäällä mitä ne on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Niitä on noita "harrastajiakin" monenlaisia. Osalle riittää että "harrasteet" on sen verran kunnossa että kestävät sen kylillä näytillä käymisen muutaman kerran vuodessa, osalla ne on käyttöautoina (ja kun nuo "harrasteet" on yleensä vanhoja paskoja niin ne on sitten enemmän tai vähemmän koko ajan rikki), sitten on niitä jotka pitelee "harrasteitaan" kuin kipiää vittua ja sitten on niitä joilla loppuu rahat ja moti kesken jolloin "harraste" päätyy myyntiin jne jne.

Eli ei noilta harrasteilta kannata oottaa sen enempää kuin muiltakaan autoilta, siis kunnon puolesta. Näkee sit paikanpäällä mitä ne on.
Vähän vanhemmalta autonmyyjältä saattaa löytyä varmatoiminen auto. Ehkä sitten on ollut myös rauhallinen ajotyyli ja samaa autoa on pidetty 5-10 vuotta. Jos siis auton viat ei ole myynnin syy vaan se, että autoa ei enää tarvitse, tai on hankittu toinen auto tilalle.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Vähän vanhemmalta autonmyyjältä saattaa löytyä varmatoiminen auto. Ehkä sitten on ollut myös rauhallinen ajotyyli ja samaa autoa on pidetty 5-10 vuotta. Jos siis auton viat ei ole myynnin syy vaan se, että autoa ei enää tarvitse, tai on hankittu toinen auto tilalle.
Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.

Muutama eläkkeelle päässyt ja yksi vähän nuorempi olivat hyviä myyjiä, koska auto vaikutti sellaiselta kuin pitikin. Voihan noistakin huijaria löytyä, mutta autot on olleet toimivia. Ja jos auto on juuri katsastettu, niin se varmaan karsii ne kaikkein pahimmat pommit pois.

Eli tosiaan katsoo itse auton, ja mielellään katsastaa samalla, jos ei ole juuri katsastettu. Siinä saa kumminkin itsekin paremman kuvan autosta katsastajan kanssa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.

Muutama eläkkeelle päässyt ja yksi vähän nuorempi olivat hyviä myyjiä, koska auto vaikutti sellaiselta kuin pitikin. Voihan noistakin huijaria löytyä, mutta autot on olleet toimivia. Ja jos auto on juuri katsastettu, niin se varmaan karsii ne kaikkein pahimmat pommit pois.

Eli tosiaan katsoo itse auton, ja mielellään katsastaa samalla, jos ei ole juuri katsastettu. Siinä saa kumminkin itsekin paremman kuvan autosta katsastajan kanssa.
Ei se katsastuskaan mitään takaa, siitäkin pääsee vikojen kanssa välillä läpi. Toki jos itse menee mukaan / pääsee itse nosturilla katsomaan niin aina parempi. Varsinkin "harrasteiden" kanssa.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.
Itsellä on sellainen sääntö, että en osta autoa, jossa on tiedossa olevia vikoja. Niitä vikoja kuitenkin aina löytyy käytetystä autosta. Yleensä käy just niin, että alat korjaamaan niitä tiedossa olevia juttuja ja sitten vielä joudut korjaamaan jotain muutakin. Pari kertaa tehnyt sen virheen, että aattelee että helposti noi parit pikkuviat korjaa ja sitten sieltä onkin löytynyt paljon muutakin...
Kun ostaa sellasen missä ei ole myyntivaiheessa mitään vikaa niin joutuu korjaamaan vaan ne mitkä ei siinä tilanteessa tullut ilmi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.
Kyllä hetken juttelu myyjän kanssa antaa yleensä aika hyvän kuvan siitä, miten autoa on pidetty.
Samoin jutellessa selviää yleensä harrastuneisuuden taso.

Ainakin mitä olen itse tehnyt rehtiä harrastajalta harrastajalle kauppaa, niin myyjänä kuin ostajana, niin kyllä on kaikki pienetkin virheet esitelty ja käyty tehdyt sekä tulevat huollot läpi.

Autosta sitten näkee sen, pitävätkö puheet paikkaansa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
En kyllä välitä vaikka maillaisen Holsetin laittaa voimadiisseliin vuodelta '88, niin ei 12teur hintapyynnissä ole mitään järjen häivääkään. Varsinkin ottaen auton muun kunnon huomioon ("toimatonta sitä, toimimatonta tätä...").

Mercedes-Benz 300 TD Tbo Kombi A Farmari 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
"Auto ollut minulla projektina melkein 6 vuotta ja valmistui nyt vuodenvaihteessa"

Vitut on valmistunut, kun vikalista on:

- Nopeusmittari ei toimi.

- Laatikko kolisee tietyillä kierroksilla, kuten nämä valitettavasti tekee kovalla vauhtipyörällä.

- Tuulilasi halki.

- Sisätilan lämmönsäädöt ei toimi, mutta saa ohjattua hyvin säleiköillä.

- Peruutusvaloa ei ole kytketty.

- Takaovien ikkunanostimet ei toimi.

- Takakontin ikkunan alareunassa peukalonkokoinen ruostekukkanen ikkunalistan alla.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
"Auto ollut minulla projektina melkein 6 vuotta ja valmistui nyt vuodenvaihteessa"

Vitut on valmistunut, kun vikalista on:

- Nopeusmittari ei toimi.

- Laatikko kolisee tietyillä kierroksilla, kuten nämä valitettavasti tekee kovalla vauhtipyörällä.

- Tuulilasi halki.

- Sisätilan lämmönsäädöt ei toimi, mutta saa ohjattua hyvin säleiköillä.

- Peruutusvaloa ei ole kytketty.

- Takaovien ikkunanostimet ei toimi.

- Takakontin ikkunan alareunassa peukalonkokoinen ruostekukkanen ikkunalistan alla.
Tonhan voi lukea joko näin "työnsin kuusi vuotta rahaa tähän moottoriin ja nyt kun pitäisi tehdä loput niin tajusin ettei tästä mitään tuu ja toivon että joku ois niin pöljä että maksas tästä mulle siihen työntämäni rahat" tai sitten "kattokaa mulla on tällänen" tai sitten "vittu, tajusin ettei tää merssu muutukkaan ferrariksi konetta kutittelemalla"
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
602
Husaberg FE 650 650 cm³ 2005 - Kalajoki - Moottoripyörä - Nettimoto
Husaberg FS 650 cm³ 2006 - Töysä - Moottoripyörä - Nettimoto

Itse tuon Husabegin meinasin ostaa, kun ensin oli 2300€ hinta, mutta kerkesi mennä kaupaksi, nyt uusi omistaja päättänyt suoraan laittaa myyntiin sen 5500€ kyseisen mopon ostettua. Aivan järkyttävä ylihinta kyseisestä pyörästä, huomioiden, että koko merkkiä Husaberg ei enään edes ole olemassa, niin varaosia joutuu metsästämään pitkin euroopan marketteja. Tämän tiedän koska itsellä oli samanlainen Husabergi vielä 2 vuotta sitten, enkä usko, että se varaosien saanti on yhteen sen helpommaksi muuttunut, tuolloinkaan koneeseen ei saanut enään yhtä holkkia varaosana vaan tämä täytyi itse sorvauttaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Husaberg FE 650 650 cm³ 2005 - Kalajoki - Moottoripyörä - Nettimoto
Husaberg FS 650 cm³ 2006 - Töysä - Moottoripyörä - Nettimoto

Itse tuon Husabegin meinasin ostaa, kun ensin oli 2300€ hinta, mutta kerkesi mennä kaupaksi, nyt uusi omistaja päättänyt suoraan laittaa myyntiin sen 5500€ kyseisen mopon ostettua. Aivan järkyttävä ylihinta kyseisestä pyörästä, huomioiden, että koko merkkiä Husaberg ei enään edes ole olemassa, niin varaosia joutuu metsästämään pitkin euroopan marketteja. Tämän tiedän koska itsellä oli samanlainen Husabergi vielä 2 vuotta sitten, enkä usko, että se varaosien saanti on yhteen sen helpommaksi muuttunut, tuolloinkaan koneeseen ei saanut enään yhtä holkkia varaosana vaan tämä täytyi itse sorvauttaa.
Eihän se tyhmä ole, joka pyytää. Hurja hinta kyllä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
303
Jos tuntuu, että kesäloman voisi käyttää tienaamiseen, niin tästä aihio alle ja isot rahat sitten syksyllä pois: Chysler Neon 2.0, Oulu

*sarkasmihymiö edit*
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Jos tuntuu, että kesäloman voisi käyttää tienaamiseen, niin tästä aihio alle ja isot rahat sitten syksyllä pois: Chysler Neon 2.0, Oulu
Ihan sopiva hinta muuten, mutta 6 riviä vikoja. Paaliin vaan suoraan, tai myyntiin vähän halvemmalla. Varmaan työläin kohta, kun poikittainen runkopalkki täytyy uusia.

Itse ostin juuri leimatun ja vuoden uudemman auton samaan hintaan. Eikä ollut noita korjauskehoituksiakaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Jonkun Toyota Corollan ruostehommien laitossa vois varmaan voitolle päästäkin (jos on tilat+työkalut), mutta Neon on käsittääkseni aika lailla kaatopaikkakamaa jo kunnosta riippumatta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
303
Joo, sori. Jos katsoitte myös muita kyseisen "autoliikkeen" kohteita, niin voi viude. Neon vähän kuin Onecoin. :p
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Jonkun Toyota Corollan ruostehommien laitossa vois varmaan voitolle päästäkin (jos on tilat+työkalut).
No en nyt tiedä niistäkään. Pomolla oli vuosia sitten ton ikänen farkku-Corolla josta oli koko takapää aivan mätä rungosta lähtien ja paaliin sekin lähti, sama juttu Nissanit ja muut. Ei tollasia satkujen käyttiksiä kannata sääliä yhtään. ajetaan leima loppuun ja auto pakettiin.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Kuullut että jos kädet ei ole puhtaat niin ratti voi myös kulua nopeammin, hajuvedet tai vaikka jotkut lääkkeetkin voi vaikuttaa. En tie, joku jos tietää enempi niin tarkentakoon.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 513
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D
Oi on niitä lihavia kuskeja nähty millä ottaa. Itse olen 180cm/78kg ja lyhyet kädet ja pitkät jalat ja itsellä on vyöllä olevista avaimista jokunen jälki ratissa kun autoon istuu huolimattomasti. Eli ei tarvitse edes iso olla kun joku kohta voi hinkata rattiin.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
409
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D
Nelosgolffin nahkainen sporttiratti oli ainakin karvan alle 140tkm ajettuna melkein yhtä paskassa kunnossa, samanlaista nahkaa siinäkin oli pinta kuin tuollaisessa audissa. Pintahan noissa on sellainen sileä ja väri siitä vaan lähtee pois, saa nahkamaalilla korjattua helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D
Mulla on melkein joka autossa ottanut esim. metallinen vetoketju niin kiinni että on vetänyt pitkiä, rumia skraaduja.

Lyhyt kuski ja hiukan mahaa niin ei ole edes vaikea saavutus.

Pitää hommata seuraavaksi E-mese, siinä fiksusti auto vetää ratin eteen ja ylös kun poistuu ja sama toisin päin kun tulee autoon... :D

Mutta tuohon ratin kulumiseen vaikuttaa nahkalaadun lisäksi tosi paljon esim miten kädet hikoilee. Huononkin nahan saa pilalle nopeasti; mulla ”suli” Fordista aikoinaan nahkaratti 60tkm mennessä (ja olin tosiaan auton eka omistaja :p).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 564
Viestejä
4 190 825
Jäsenet
70 767
Uusin jäsen
Toloppainen

Hinta.fi

Ylös Bottom